Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:35

Wauw! Zeer fijne plaat :j

Ik ben net ook weer aan de slag gegaan, maar zit toch steeds weer te knoeien met die scherpte.. Hoe krijgen jullie dat zo goed voor elkaar? Daarnaast kan ik ook maar niet wennen aan foto's waar ik op sta :') Wellicht probeer ik zondag nog iets anders, over deze foto's ben ik niet zo tevreden.

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:39

_Deniise_ schreef:
Lieke123!! Wauw!! Hoe doe je dat? Afstandsbediening of ren je heen en weer of gewoon in je hand?
Ik wil ook :D hahaha

Oké leuk, dan probeer ik er nog een voor deze week af te hebben :D

Haha afstandsbediening! :D en dan hopen dattie scherp is :')

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:45

Vooral dat laatste is bij mij vaak een probleem hahaha :') Maar bij jou dus ook niet vanzelfsprekend :P

en wat voor lens gebruik(en) je(jullie)?

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:52

Nee ik ga er meestal goed voor staan en dan de compositie veranderen. Ik heb hier de 50mm f1.8 gebruikt!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:57

Ik doe alles zonder statief en zonder afstandbediening :')

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:01

Maar ik denk dat je dat scherpstellen ook kan doen door op handmatig te zetten en een voorwerp neer te zetten op de plek waar je zelf gaat staan :D Maakt het wel lastig Detroit _O-

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:04

Oh, dat handmatig scherpstellen is wel een goede!

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:19

Ja dat doe ik inderdaad ook, haha ik heb zo'n grote tijgerknuffel (zo'n harde als die van de kermis :+ ) en die zet ik op de plek waar ik zelf ga staan/zitten/liggen/etc

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:21

Nice :j heb hier ook nog een grote beer haha dus komt goed van pas dan, die is bijna de helft van mij :')

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:53

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:57

Ik ben ook gruwelijk te laat door materiaalpech :o Dus hoop morgen zowel week 1 als 2 aan te kunnen leveren. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:34

Mijn week 1: :D :D
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:59

Yvette wees mij op dit topic, of ik niet ook mee wilde doen. En ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen! :D Waar zou ik dan moeten beginnen? Gewoon mijn week 1 neem ik aan?

Afbeelding

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:27

Gaaaaf lieke, Yvette, Marit en sodeletuut !

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:41

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:07

Oké eindelijk heb ik er voor kunnen gaan zitten. Hier mijn week 1 en 2. :)

Pff wat vind ik scherpstellen met de zelfontspanner lastig zeg :o Hoe doen jullie dat met diafragma en dergelijke?
Afstandsbediening ga ik ook echt voor kijken. :j

Week 1:
Afbeelding

Week 2:
Afbeelding

En ook een Tumblr aangemaakt. Sommige van jullie al gevonden en gaan volgen. :)
http://marylon88.tumblr.com/

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:11

Die eerste vind ik mooi! :j Tweede vind ik ook wel wat hebben, ben benieuwd naar je gedachten achter dit idee!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:59

Ok there we go. Ik heb geprobeerd zo vaak mogelijk opmerkingen te maken die wat verder gaan dan wat leuk! Dat is natuurlijk allemaal smaakgericht :) Van achter naar voren.

Leo; Mooi die eerste, gaaf dat sterke contrast tussen je donkere haar en lichte huid. 2e is ook gaaf, fijne kleuren. Echt een betekenis/gevoel kan ik er niet uithalen maar ik weet ook niet of dat de bedoeling was.
Marit; Gaaf hoor! Mooi gedaan met het licht e.d. Ik kan wel zien dat je er toch niet helemaal in hoort, maar dat is mierenn*uken :P
Sodeletuut; Mooi het krukje weggewerkt! Ik vind hem wel een beetje druk, misschien dat meer richting silhouet iets rustiger zou kijken?
Yvette; Heel wat anders dan de rest opeens, gaaf hoor :D
Lieke; Gaaf! Fijne kleuren, tof ook je haar zo en de blaadjes!
Denise; Fijne kleuren! Kleurenversie vind ik leuker, zonder twijfel :)
Nefertarie; Mooie ogen heb je en indringende blik zeg op de tweede! Vind de 2e foto denk ik wel wat warm/groen en donker ogen.
Irene; Ook ik vind het wat extreem bewerkt, of ik moet eigenlijk zeggen dat ik niet echt zie waarom je dit zo hebt bewerkt, 'extreem' klopt niet echt bij wat ik bedoel. Vind de donkere achtergrond hier trouwens een stuk natuurlijker ogen en fijner kijken dan bij je eerste foto!
Wildwings: Erg gaaf, fijne sfeer en ik vind het erg mooi hoe je haar voor je spiegelbeeld valt. Duurde even voor ik doorhad dat het een spiegel was haha.
steefvicky; Vind het zwartwit iets contrastloos en inderdaad wauw wat een ogen zeg! Vol met mooie ogen hier! :D Ik vind je sproetjes ook leuk, kun je superveel mee in foto's <3
Justine; Indringende blik, het plaatje klopt imo qua kleuren en blik, tof!
Detroit; Gaaf die eerste! De tweede vind ik wat donker, vind daar de bloemblaadjes daar niet echt bij passen, misschien wel met een wat warmere sfeer eromheen, lichtjes/kaarsjes op de achtergrond/bed zichtbaar op de achtergrond oid. Wel erg gaaf scherp gesteld zeg! Vraag me af hoeveel probeersels het heeft geduurd voor je dit eruit kreeg haha.

Ennnn toen was ik het zat := Erg gaaf om te zien hoe iedereen bezig is! En wat praten we veel zeg, leuk!

Overigens heb ik vandaag een facebookpage aangemaakt voor mijn fotografie, waar ook een overzicht te zien is van mijn foto's voor dit project; https://www.facebook.com/isabellaprinsphotographer :D

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 03:47

Leo schreef:
Oké eindelijk heb ik er voor kunnen gaan zitten. Hier mijn week 1 en 2. :)

Pff wat vind ik scherpstellen met de zelfontspanner lastig zeg :o Hoe doen jullie dat met diafragma en dergelijke?
Afstandsbediening ga ik ook echt voor kijken. :j

Week 1:
[ Afbeelding ]

Week 2:
[ Afbeelding ]

En ook een Tumblr aangemaakt. Sommige van jullie al gevonden en gaan volgen. :)
http://marylon88.tumblr.com/

Allebei ontzettend gaaf!! :j Bij de eerste vind ik het contrast tof maar is de compositie algemener.
Bij de 2e vind ik de kleuren en de compositie helemaal geweldig :D Leuk dat vintage klokje!

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 04:40

Inge: Mooie foto's! Ik had ze misschien graag gezien met wat meer contrast maar vind ze verder heel mooi en natuurlijk overkomen :D

Denise: Gaaf!! Hele sterke gezichtsuitdrukking, heb er eigenlijk niks op aan te merken :)

Lieke: waaauwww echt supermooi, maar dat wist je al hihi :D

Yvette: Lekker creatief zeg!:D Heel mooi!

Sodeletuut: Waauw!:D Ben stiekem heel benieuwd hoe je die precies gemaakt hebt! Echt mooi met die zonsondergang!

Marit: Suuuper leuk! Heel creatief! Misschien had je jezelf wat meer op kunnen lichten of eruit laten springen, ik moest wel echt zoeken naar jou nu (vooral op mijn mobiel).

Leo: Super mooi! Leuk ook met dat klokje :D Jij hebt echt mooie ogen!

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 04:44

Ik durf hem bijna niet te plaatsen, maar toch :P

Week 1:
Afbeelding

Ik heb al tijden problemen met mijn camera, en heb nu eindelijk een andere gekregen om te kijken of het resultaat met deze beter is.. Daarom moest ik wat foto's maken en heb ik maar meteen wat zelfportretten gemaakt aangezien ik dat telkens niet kon doen zonder camera :P Het was niet echt de bedoeling om iets heel creatiefs te maken ofzo, maar wilde niet al meteen heel ver achter raken met het project :)

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 06:27

En week 2 :)
Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:15

keeliie schreef:
Sodeletuut: Waauw!:D Ben stiekem heel benieuwd hoe je die precies gemaakt hebt! Echt mooi met die zonsondergang!

Bedankt, wat leuk!
Ik heb mijn camera neergezet, hij mag daarna ook niet meer bewegen. Toen heb ik eerst een foto van mijzelf op een krukje in deze houding gemaakt, en daarna heb ik het krukje weggehaald, en heb ik een foto gemaakt van de achtergrond, zonder iets er op. Toen heb ik met photoshop met de kloon-tool mijzelf gekloond naar de lege foto, en alleen het krukje niet mee gekloond. En toen nog een beetje gespeeld met contrast en intensiteit van de kleuren, en wat storende objecten weggewerkt. :)
Dit zijn dus de twee foto's waaruit de ene foto is ontstaan (en ik heb van een derde foto de zon gebruikt, omdat die daar net wat feller was.
Afbeelding Afbeelding

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:20

Vandaag even een inhaalslag doen met 1-2 zelfportretten dan maar:)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:18

Bedankt voor de feedback! :) Ik heb bij de eerste als 'aftrap' inderdaad voor een hele basic foto gekozen. Sowieso nog erg aan het uitproberen dus erg spannend haha!
Qua gevoel bij de tweede foto laat ik aan de 'kijker' over. :D Ik heb er een bepaald gevoel/idee bij maar kan me voorstellen dat het voor iedereen verschillend is of dat het er niet is. Vind ik ook weer het leuke van fotografie, een stukje vrije interpretatie!

Ook even een bijleespost:

Ismy; ik vind jouw Week 2 geweldig! Mooie plaat om naar te kijken, mooie zachte kleuren en een fijne blik!

Detroit: Week 1 vind ik heel fijn. Mooie contrasten, mooie blik!
Week 2 vind ik erg leuk en goed uitgevoerd. Je oog is prachtig scherp! Persoonlijk vind ik het jammer dat het blaadje ene groot deel van het gezicht bedenkt maar desondanks heel knap gedaan!

Justine: Ik zei het op FB al, ik vind hem erg gaaf! Mooie, rustige foto.

SteefVicky; jouw week 2 vind ik sterk, intrigerende foto. :j Iers meer contrast zou hem misschien nóg sterker maken.

Wildwings: prachtige plaat! Heel sterk, wauw! :)

Irene: jouw week 2 is gaaf! Wauw! Ik hou wel van dat 'over'bewerkte, het past bij deze foto in elk geval erg goed! Leuk om het voor en na te zien. :)

Nefertari: week 1 is mooi scherp, mooi ook deze donkere z/w omzetting, past er goed bij. Qua compositie had ik hem graag iets ruimer gezien aan de onderkant maar dat is ook smaak natuurlijk.
week 2 vind ik heel erg mooi!!

Denise: leuk! Ik vind de eerste ook het beste :j

Lieke: _/-\o_ fantastische plaat! Heel erg gaaf! Wat een mooi kleurgebruik zeg!

Yvette: oeh gave plaat die week 11 :j Origineel!

Sodeletuut: Ik vind hem leuk! Leuk om te lezen hoe verschillend mensen een levitation foto maken! :j

Marit: erg leuke foto! Jouw werk spreekt echt tot de verbeelding :)

Keelie: wauw jouw week 1: wat een mooie foto! Fijne kleuren zeg! Week 2 is algemener maar is ook heel fijn om naar te kijken :j