Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_erell schreef:Ik wil graag beginnen met fotograferen. Ben ook van plan een fotografiecursus te volgen aan de usva in Groningen, maar heb alleen zo'n huis tuin en keuken samsung cameraatje. Wat is een goed toestel om mee te beginnen?
Courses schreef:Ehm, even een vraagje. Ik heb nu een tijdje zowel een 550D als een 40D body. Nu heb ik vrijdag gefotografeerd met beide body's in RAW formaat, wil ik ze openen in PS (via Bridge, gezien ik via stage hier nu mee werk enzo, sterren dat soort dingen) en nu krijg ik bij de RAW bestanden van de 550D de melding dat de Camera Raw deze niet ondersteunt ...? Terwijl ik normaal die bestanden gewoon kon inlezen. De 40D bestanden kan ik gewoon openen ..
JolandaS schreef:Dat ligt aan je budget en je wensen. Wat mis je aan je huidige body? En wat heb je voor lenzen?
hazira schreef:JolandaS schreef:Dat ligt aan je budget en je wensen. Wat mis je aan je huidige body? En wat heb je voor lenzen?
Mijn budget staat niet vast, ik moet nog beginnen met sparen![]()
Mijn huidige vind ik te simpel, te weinig mogelijkheden om zelf dingen in te stellen.
Lenzen: kitlens 18-55mm en een Tamron 70-300mm. De Tamron gaat binnenkort de verkoop in, hij is ook niet meer wat ik van hem verwacht omdat ik mij meer verdiept heb in de fotografiewereld.
Word maanden hard werken en sparen