Fotografiemeetings: Wat vind jij er van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:58

Hhmm dat vind ik dan weer een vreemde benadering.. de bakker vraagt toch ook niet meer voor zijn brood omdat er een kans is dat hij er een keertje 1 laat aanbranden? :+ dat risico heb je nu gewoon eenmaal.. :j en dat risico ligt ook bij de drukker, als je niet tevreden bent over het werk van de drukker moet je dat ook aangeven bij de drukker, bij een goede service krijg je dan gewoon een nieuwe afdruk opgestuurd hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 05:45

lifaya schreef:
maar "er uit springen" betekent niet dat je klanten krijgt helaas :n weliswaar wel naamsbekendheid

commercie is ook een vak. Maar wel een waar je naamsbekendheid mee kunt krijgen, en jezelf er uit kunt laten springen. Daar ben je zelf voor verantwoordelijk, dát is ondernemerschap. En ja, een portie geluk moet ook aanwezig zijn. Maar als je een 'onderneming' hebt, kun je het je nu eenmaal niet veroorloven om niet je eigen verantwoording te nemen, en het van externe factoren af te laten hangen :P .

begrijp me niet verkeerd :D Ik vind je foto's echt super, ik denk dat we heel erg op 1 lijn liggen qua smaak :Y) Maar als het even niet zo lekker loopt op basis daarvan, moet je mss een of andere flitsende reclamecampagne ofzo gaan bedenken :D

En sorry Renee, ik vind het altijd leuk om met je te discussieren omdat ik je een beetje ken :D en we over heel veel dingen een verschillende mening hebben :)) Hoop dat je het niet persoonlijk opvat, want zo bedoel ik het absoluut niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 05:48

LisaDijk schreef:
Hhmm dat vind ik dan weer een vreemde benadering.. de bakker vraagt toch ook niet meer voor zijn brood omdat er een kans is dat hij er een keertje 1 laat aanbranden? :+ dat risico heb je nu gewoon eenmaal.. :j en dat risico ligt ook bij de drukker, als je niet tevreden bent over het werk van de drukker moet je dat ook aangeven bij de drukker, bij een goede service krijg je dan gewoon een nieuwe afdruk opgestuurd hoor :)

ligt eraan, als je verschillende proefdrukken maakt, om te kijken welke het beste zijn vindik het niet meer dan logisch dat dit doorberekent wordt in de prijs.

als je bang bent dat je iets verkeerd gedaan hebt, is het een beetje wiedes dat de klant daar voor moet betalen :P

Rennie89

Re: Fotografiemeetings: Wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 05:56

Haha maakt niet uit Renske :P Ik doe nou eenmaal de laatste tijd vrijwel niks aan adverteren, maar eerlijk, denk dat het nu in deze tijd toch weinig zou uithalen := Denk dat veel mensen op bokt me toch wel kennen qua naam enzo dus ja haha :)) Maar ik moet absoluut ook buiten bokt gaan adverteren, want dat het ik eigenlijk nog nooit echt gedaan :n Mijn grootste klantenkring is/was toch wel bokt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 06:16

jup, dat bedoel ik.

Zet advertenties op tweedehands sites, deel visitekaartjes uit op evenementen, hang flyers op op stallen, dat soort ongein. Óp bokt heb je erg veel concurentie. En op bokt heb je meetings. Echter zijn er nog erg veel mensen die niet met grote regelmaat op bokt komen. Dus denk dat het wel eens heel effectief zou kunnen zijn om buiten bokt ( of sterker nog, buiten internet! ) te adverteren. Dan heb je namelijk ineens veel minder concurentie :)*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 06:18

Ik ben inderdaad van plan weer eens nieuwe visitekaartjes te maken. Mijn huidige visitekaartjes zijn te oud om een goed beeld te scheppen over mijn foto's :')

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:49

Menino schreef:
LisaDijk schreef:

ligt eraan, als je verschillende proefdrukken maakt, om te kijken welke het beste zijn vindik het niet meer dan logisch dat dit doorberekent wordt in de prijs.

als je bang bent dat je iets verkeerd gedaan hebt, is het een beetje wiedes dat de klant daar voor moet betalen :P

Ja maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal :j

Dan moet je er inderdaad gewoon zelf voor opdraaien, dat risico is er nu gewoon eenmaal :j dus normaal zou je daar in mijn ogen ook helemaal niet meer moeten vragen omdat de kans bestaat dat je ooit eens zelf een foutje maakt of als de drukker een fout maakt.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:05

lifaya schreef:
Ik ben inderdaad van plan weer eens nieuwe visitekaartjes te maken. Mijn huidige visitekaartjes zijn te oud om een goed beeld te scheppen over mijn foto's :')

Van eind 2010 alweer hé :P ik laat er nooit meer zoveel drukken haha, heb er nog steeds een hele hoop liggen en ze zijn nu echt oud! er staat niet eens een paardenfoto op :P Ben nu ook bezig met nieuwe, wacht op een offerte maar heb ik nog niet binnen :+ misschien toch maar even vragen waar die blijft haha :P

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:10

Ik heb nog 700 liggen :+
alleen staat mn site er neit op _O-
Miss dat ik ook wel nieuwe laat maken.. Die van mij zijn ook echt oud :+

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:11

Ik laat er nu niet meer dan 250 maken dat is zeker en als het wel storm loopt dan heb ik lekker vaak verse visitekaartjes :+

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:13

LisaDijk schreef:
lifaya schreef:

Van eind 2010 alweer hé :P ik laat er nooit meer zoveel drukken haha, heb er nog steeds een hele hoop liggen en ze zijn nu echt oud! er staat niet eens een paardenfoto op :P Ben nu ook bezig met nieuwe, wacht op een offerte maar heb ik nog niet binnen :+ misschien toch maar even vragen waar die blijft haha :P

Vistaprint....? 3 weken gemiddeld.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:14

Ze hadden toen een aanbieding 1000 voor 10 euro zonder verzendkosten... naja dat kon ik niet laten liggen

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:20

MarianneV schreef:
Ze hadden toen een aanbieding 1000 voor 10 euro zonder verzendkosten... naja dat kon ik niet laten liggen

snap ik ja! Heb ik voor de zaak ook gedaan toen, maar wij hoeven niet zo vaak van kaartje te veranderen al garagebedrijf zijnde.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:21

freakish1977 schreef:
LisaDijk schreef:

Vistaprint....? 3 weken gemiddeld.

Haha nee echt geen vistaprint voor mij :+

dvfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:45

Haha voor mij geen vistaprint. Ik laat ze drukken bij logiPrint.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:53

logiPrint lijkt anders wel aardig op Vistaprint haha :P

dvfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:10

Haha geloof mij maar kwaliteit en serves veel beter....en bestel ook ergens anders maar die bewaar ik als mijn geheimpje:)

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:34

Ik doe het goedkoper
Het kost mij alleen inkt en blanco visitekaartjes ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:34

Ik had ze van http://print24.com/nl/ volgens mij.. Vreeeeeselijke site qua design, maar super levering, nog betrekkelijk goedkoop en super kwaliteit :). Ben er echt heel tevreden mee.

@Lisa: Ik heb er nog zo'n 800 liggen. Ga er ook noooooit meer 1000 bestellen xP. Maar denk dat ik deze ergens neer leg, bij manege's ofzo. Dan raak ik ze ten minste kwijt :P.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:42

Ik ga binnekort voor het eerst mee met een fotomeeting, als model.
Maar ik had wel gevraagd of ik wat moet betalen, dacht eerst van niet, maar later ging ik toch twijfelen. Fotografen gaan toch foto's maken enzo...dus dacht toen laat ik het toch maar vragen.

Toen had ik het gevraagd, en werd dus gezegd ik hoef niks te betalen, maar als ik foto's wil nabestellen dan wel.

Ik ga dan ook wel wat nabestellen, vind ik wel zo eerlijk.
De fotografen zetten zich in om jou paard zo mooi mogelijk op de foto te krijgen. Vind dat je hun daarbij best tegemoet mag komen hoor!
En als zou ik moeten betalen voor zo'n meeting, had ik dat ook wel gedaan hoor.
Geen dikke bedragen, maar ik zou heus wel wat willen betalen hoor.
Je hoeft je niet aan te melden als model, en als je wel model wil zijn nou vind ik dat je daar best voor mag betalen. Hoeft niet het volledige bedrag te zijn, want ja je krijgt natuurlijk niet de volle aandacht zijn meerdere paarden.
Maar alsnog krijg je aardig wat foto's en daar mag best voor betaald worden ;)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:44

Gezellig is het zeker! :) Wel vind ik dat de modellen wat aan de fotograven kunnen doneren, als dank voor de foto's. Natuurlijk is het ook de keuze van de fotograaf om naar zo'n meeting te gaan, en weet van te voren dat t qua geld niets oplevert. Wel heb je weer een leuke aanvulling voor je fotografie-portfolio. :)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:06

Leuk om de meetings van verschillende kanten te bekijken :)

Ik zou gisteren mijn eerste fotomeeting hebben, maar door het slechte weer is het afgelast. De reden om als model een keer mee te doen, was omdat ik in de buurt woon en er 'vraag' was naar een apart gekleurd paard. Ik heb zelf een fotografie opleiding afgerond, dus ik vond het ook wel een keer leuk om eens mooie foto's van mezelf te hebben.
Achteraf ben ik ook wel blij dat het niet doorging, de communicatie en organisatie was niet echt duidelijk. Ik denk dat daar toch wel te makkelijk overgedaan wordt, maar dat had ik al eerder gelezen hier.

Als model voor een meeting zou ik niet betalen. Omdat je je als model op een meeting moet aanpassen voor de fotografen. Ook komen er vooral hobbyfotografen op af.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:19

Nista_RX schreef:
Gezellig is het zeker! :) Wel vind ik dat de modellen wat aan de fotograven kunnen doneren, als dank voor de foto's. Natuurlijk is het ook de keuze van de fotograaf om naar zo'n meeting te gaan, en weet van te voren dat t qua geld niets oplevert. Wel heb je weer een leuke aanvulling voor je fotografie-portfolio. :)

Waarom zou je als model wat doneren? Zonder model geen foto's, zonder fotografen geen foto's. Het werkt toch twee kanten op? Ik snap dat eenrichtings verkeer niet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:48

soms dan denk ik ook van waarom doen de fotografen hier op bokt niet alles via oypo ipv zo de foto's op bokt neerzetten dan hebben de modellen toch inprincipe gratis foto's....
en als je t b.v via oypo doet dan kan iedereen toch ze foto's zien maar dan kunnen ze enkel de foto kopen als ze em mooi vinden...en dan verdient de fotograaf er ook nog wat aan als de modellen een foto willen hebben
ipv dat je de foto maar op klein formaat gratis op bokt zet...

of denk ik nu heel gek??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:08

Maar wat hebben ze aan een foto op klein formaat met logo? Nouja als zij het leuk vinden is het toch prima, maar uiteindelijk kunnen ze er niks mee. :)