Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JolandaS schreef:FlyAway schreef:
Niemand?
Ik heb de eerdere versie van de 50-500 mm (zonder OS) i.c.m. met een 1.6 crop en een 1.3 crop.
Wat wil je erover weten? Waar wil je hem voor gebruiken?
FlyAway schreef:Ik ben vooral benieuwd hoe de kwaliteit zich verhoud tot de 100-400 L. Die heb ik nu op mijn 5d, maar uit ervaring weet ik dat dit qua mm`s te weinig is voor onze safari in September. Ik heb dus (qua budgetbeperkingen) 2 mogelijkheden; ik koop een 50-500 of 170-500 om wat extra mm`s te hebben, of ik zet m`n 1.4 extender erop, maar dan moet ik 2 contactjes af gaan plakken om de camera te foppen zodat ik toch autofocus behoud. Het laatste heeft niet echt mijn voorkeur, maar ik ken de kwaliteit van de 50-500 en 170-500 niet.
Naast kwaliteit wil ik ook nog wel weten hoe snel hij is met scherpstellen. Ook wel belangrijk in het wild.![]()
Ik hoor graag je ervaringen
Liin schreef:Heeft iemand hier ervaring met de Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM?
Ik was net namelijk in de winkel, om te vragen hoe duur het is om mijn lens te laten maken, en dit is duurder dan dat ik dezelfde nieuw koop. Nou dat vind ik het niet waard en wilde sowieso een nieuwe.
En toen vertelde ik dat ik dacht aan de canon 70-200 mm f/2.8 L IS ll usm, maar dit is natuurlijk erg prijzig.
Er werd mij toen verteld dat deze sigma ook erg goed is en de kwaliteit fotos ook super (de prijs natuurlijkook fijner). Maar toch heb ik mijn twijfels.
Iemand ervaring? Of toevallig voorbeeldfotos van beide lenzen?