Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LisaDijk schreef:Het valt me overigens op dat het hier alweer een stuk rustiger is geworden, misschien voelen sommige zich verplicht om over elke foto wat te zeggen of willen ze geen commentaar op hun eigen foto? Zullen we bij deze afspreken dat het totaal niet erg is als je geen commentaar geeft en als je graag commentaar op je foto wilt je dit dan meld en als je geen commentaar hoeft/wilt je gewoon niets zegt? Had dit topic in eerste instantie ook gewoon geopend om foto's te kijken van iedereen zonder verdere gespreksstof omdat als je commentaar op je foto's wilt je een gewoon FK topic kunt openen.
LisaDijk schreef:Even in een quote, op de laatste post van een pagina valt die een beetje weg
LisaDijk schreef:Het valt me overigens op dat het hier alweer een stuk rustiger is geworden, misschien voelen sommige zich verplicht om over elke foto wat te zeggen of willen ze geen commentaar op hun eigen foto? Zullen we bij deze afspreken dat het totaal niet erg is als je geen commentaar geeft en als je graag commentaar op je foto wilt je dit dan meld en als je geen commentaar hoeft/wilt je gewoon niets zegt? Had dit topic in eerste instantie ook gewoon geopend om foto's te kijken van iedereen zonder verdere gespreksstof omdat als je commentaar op je foto's wilt je een gewoon FK topic kunt openen.
LisaDijk schreef:Dat is ook een idee inderdaad, maar als je commentaar op je foto's wilt dan kan je denk ik beter gewoon een topic op [FK] openen dat je opbouwende kritiek wilt of eventueel een bericht in een [HK] topic, dat is dan ook meteen een stuk overzichtelijker, nu is er aardig wat leesvoer in dit topic en veel hebben de tijd niet om het bij te houden waardoor er maar een klein clubje foto's plaatst en reageert, het doel van een verzameltopic is juist dat er veel foto's worden geplaatst en geen off-topic berichten, nu is kritiek op foto's niet direct off-topic maar er worden vaak wel off topic reacties door uitgelokt.
LisaDijk schreef:Maar als je commentaar op je foto's wilt dan kan je denk ik beter gewoon een topic op [FK] openen dat je opbouwende kritiek wilt of eventueel een bericht in een [HK] topic, dat is dan ook meteen een stuk overzichtelijker, nu is er aardig wat leesvoer in dit topic en veel hebben de tijd niet om het bij te houden waardoor er maar een klein clubje foto's plaatst en reageert, het doel van een verzameltopic is juist dat er veel foto's worden geplaatst en ik heb het idee dat nu veel fotografen of geen zin hebben in kritiek op hun foto's of geen tijd/zin hebben om commentaar te geven en daarom maar wegblijven of alleen bijlezen en niet reageren, misschien is het anders een idee als het van de moderators mag om 2 topics te openen 1 topic om alleen foto's te plaatsen zonder kritiek te hoeven geven en dit topic om kritiek op je foto te krijgen?
Marjoow schreef:LisaDijk schreef:Dat is ook een idee inderdaad, maar als je commentaar op je foto's wilt dan kan je denk ik beter gewoon een topic op [FK] openen dat je opbouwende kritiek wilt of eventueel een bericht in een [HK] topic, dat is dan ook meteen een stuk overzichtelijker, nu is er aardig wat leesvoer in dit topic en veel hebben de tijd niet om het bij te houden waardoor er maar een klein clubje foto's plaatst en reageert, het doel van een verzameltopic is juist dat er veel foto's worden geplaatst en geen off-topic berichten, nu is kritiek op foto's niet direct off-topic maar er worden vaak wel off topic reacties door uitgelokt.
Maar zon grote moeite is het toch niet om op min. 2/3 fotos te reagerenik ben heel gauw geneigd om niet te reageren op mensen die op niemand rageren. Ook door kritisch naar andere fotos te kijken kun je een holp leren
Ivonka schreef:Marjoow schreef:Maar zon grote moeite is het toch niet om op min. 2/3 fotos te reagerenik ben heel gauw geneigd om niet te reageren op mensen die op niemand rageren. Ook door kritisch naar andere fotos te kijken kun je een holp leren
Reageer je toch niet. Is niet verplicht hier.
Citaat:Twee topics is geen optie, wij hadden achteraf al een beetje onze twijfels bij dit topic, omdat het eigenlijk het hele idee van FK samenvat. Je plaatst een foto en ontvangt/geeft commentaar, dat is precies waar FK om draait. In dat geval zou ik zeggen: 1 topic waarin alleen foto's worden geplaatst, als je commentaar wilt kan je een apart topic openen.