[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:47

Die eerste merel... prachtig. Dacht eerst dat het aan een strand was...

Ojajoh

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:52

die eerste is ook prachtig! bij de 2e stoort de conifeer? mij nogal.....ondanks dat je zou verwachten dat groen mooi zou passen......
maargoed mening van een leek :P

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 11:02

Even in een quote, op de laatste post van een pagina valt die een beetje weg :P

LisaDijk schreef:
Het valt me overigens op dat het hier alweer een stuk rustiger is geworden, misschien voelen sommige zich verplicht om over elke foto wat te zeggen of willen ze geen commentaar op hun eigen foto? Zullen we bij deze afspreken dat het totaal niet erg is als je geen commentaar geeft en als je graag commentaar op je foto wilt je dit dan meld en als je geen commentaar hoeft/wilt je gewoon niets zegt? Had dit topic in eerste instantie ook gewoon geopend om foto's te kijken van iedereen zonder verdere gespreksstof omdat als je commentaar op je foto's wilt je een gewoon FK topic kunt openen. :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:17

Weer even een reactie van mij op de foto's vanaf pagina 10 ;)

Jette; ik vind het onderwerp niet interessant. De hond zijn poot is daarbij afgehakt en de kleuren zijn flets.
Jolijn; ik zie in die foto met die hartjes nergens een scherp punt. De 2e foto is netter, maar pakt me niet helemaal.
Loontje; fijne foto's weer, knap gedaan. geen enkel commentaar!
Kaus; ergens vind ik je foto wel interessant, maar ik vind hem ook te druk. teveel kleuren, teveel te zien. De 2e doet me niets. Door vanuit deze hoek de foto te nemen krijgt het paard een rare vorm.
Loki; schitterende platen! De onderste is geweldig door de kleuren, er is ook een hoop in te zien. De bovenste vind ik ook schitterend. De schuine lijn erin en dat rode accent bovenin, vind hem erg fijn!
Marit; paard lijkt me wat angstig te kijken ofzo, vind de blik van het dier niet fijn. Vind de foto zelf leuk, maar niet bijzonder. De 2e is onscherp.
kgambler; de eerste foto straalt rust en liefde uit, goed vast gelegd en mooie kleuren. De 2e vind ik niet bijzonder, paard lijkt wat suf te kijken en heeft een oor weg gedraaid.

Zo dat was 'm weer :D
Bedankt ook iedereen voor de reacties op mijn laatste foto's. Feedback is altijd goed!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:26

Superleuk topic! :)
Ik fotografeer nog niet zo héél lang dus weet niet of mijn commentaar zinnig is maar kan er in ieder geval wel veel van leren :D

Foto van een tijdje terug:
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:59

RM; vind 'm ergens wel interessant. De kou straalt er vanaf.

Bij deze ook weer 2 van mij. Zelfde modellen, andere outfit ;)

Afbeelding Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:40

Ik wens iedereen bij deze ook namens puk een fijne kerst en goed nieuwjaar :D
Afbeelding

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:09

Bedankt voor de tips/kritiek. Ik vind het leuk om feedback te krijgen, dan weet ik waar ik aan moet werken :j
En natuurlijk allemaal fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar :D

Goof, ik vind beide foto's prettig om naar te kijken :j
RM_ leuke foto :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:05

LisaDijk schreef:
Even in een quote, op de laatste post van een pagina valt die een beetje weg :P

LisaDijk schreef:
Het valt me overigens op dat het hier alweer een stuk rustiger is geworden, misschien voelen sommige zich verplicht om over elke foto wat te zeggen of willen ze geen commentaar op hun eigen foto? Zullen we bij deze afspreken dat het totaal niet erg is als je geen commentaar geeft en als je graag commentaar op je foto wilt je dit dan meld en als je geen commentaar hoeft/wilt je gewoon niets zegt? Had dit topic in eerste instantie ook gewoon geopend om foto's te kijken van iedereen zonder verdere gespreksstof omdat als je commentaar op je foto's wilt je een gewoon FK topic kunt openen. :P

Ik vind juist een regel dat iedereen de 2/3 fotos voor zich iets over moet zeggen, zodat je wel commentaar krijgt.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 14:16

Maar als je commentaar op je foto's wilt dan kan je denk ik beter gewoon een topic op [FK] openen dat je opbouwende kritiek wilt of eventueel een bericht in een [HK] topic, dat is dan ook meteen een stuk overzichtelijker, nu is er aardig wat leesvoer in dit topic en veel hebben de tijd niet om het bij te houden waardoor er maar een klein clubje foto's plaatst en reageert, het doel van een verzameltopic is juist dat er veel foto's worden geplaatst en ik heb het idee dat nu veel fotografen of geen zin hebben in kritiek op hun foto's of geen tijd/zin hebben om commentaar te geven en daarom maar wegblijven of alleen bijlezen en niet reageren, misschien is het anders een idee als het van de moderators mag om 2 topics te openen 1 topic om alleen foto's te plaatsen zonder kritiek te hoeven geven en dit topic om kritiek op je foto te krijgen?
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 24-12-11 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:17

LisaDijk schreef:
Dat is ook een idee inderdaad, maar als je commentaar op je foto's wilt dan kan je denk ik beter gewoon een topic op [FK] openen dat je opbouwende kritiek wilt of eventueel een bericht in een [HK] topic, dat is dan ook meteen een stuk overzichtelijker, nu is er aardig wat leesvoer in dit topic en veel hebben de tijd niet om het bij te houden waardoor er maar een klein clubje foto's plaatst en reageert, het doel van een verzameltopic is juist dat er veel foto's worden geplaatst en geen off-topic berichten, nu is kritiek op foto's niet direct off-topic maar er worden vaak wel off topic reacties door uitgelokt.

Maar zon grote moeite is het toch niet om op min. 2/3 fotos te reageren ;) ik ben heel gauw geneigd om niet te reageren op mensen die op niemand rageren. Ook door kritisch naar andere fotos te kijken kun je een holp leren

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 14:19

Oh ik was nog niet klaar met typen dus nog even opnieuw lezen :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:21

Als de mods daarmee akkoord gaan.. Denk het eerlijk gezegd niet, maar je kan proberen

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 14:24

Ik zal wel even een berichtje sturen, maar op 2/3 foto's reageren is niet zo veel werk nee, maar als er 15 personen 2 foto's posten dan zit je al op 30 foto's waar je stuk voor stuk op moet reageren sommige hebben daar totaal geen moeite mee en anderen zien dat minder zitten of hebben daar gewoonweg geen tijd voor.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:46

LisaDijk schreef:
Maar als je commentaar op je foto's wilt dan kan je denk ik beter gewoon een topic op [FK] openen dat je opbouwende kritiek wilt of eventueel een bericht in een [HK] topic, dat is dan ook meteen een stuk overzichtelijker, nu is er aardig wat leesvoer in dit topic en veel hebben de tijd niet om het bij te houden waardoor er maar een klein clubje foto's plaatst en reageert, het doel van een verzameltopic is juist dat er veel foto's worden geplaatst en ik heb het idee dat nu veel fotografen of geen zin hebben in kritiek op hun foto's of geen tijd/zin hebben om commentaar te geven en daarom maar wegblijven of alleen bijlezen en niet reageren, misschien is het anders een idee als het van de moderators mag om 2 topics te openen 1 topic om alleen foto's te plaatsen zonder kritiek te hoeven geven en dit topic om kritiek op je foto te krijgen?

Idd.. leuk als er commentaar gegeven wordt en niet alleen ahhh of ohhh maar niet verplichten want daar heb ik geen tijd voor en zin in :)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:47

Marjoow schreef:
LisaDijk schreef:
Dat is ook een idee inderdaad, maar als je commentaar op je foto's wilt dan kan je denk ik beter gewoon een topic op [FK] openen dat je opbouwende kritiek wilt of eventueel een bericht in een [HK] topic, dat is dan ook meteen een stuk overzichtelijker, nu is er aardig wat leesvoer in dit topic en veel hebben de tijd niet om het bij te houden waardoor er maar een klein clubje foto's plaatst en reageert, het doel van een verzameltopic is juist dat er veel foto's worden geplaatst en geen off-topic berichten, nu is kritiek op foto's niet direct off-topic maar er worden vaak wel off topic reacties door uitgelokt.

Maar zon grote moeite is het toch niet om op min. 2/3 fotos te reageren ;) ik ben heel gauw geneigd om niet te reageren op mensen die op niemand rageren. Ook door kritisch naar andere fotos te kijken kun je een holp leren

Reageer je toch niet. Is niet verplicht hier.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:51

Hahaha lifaya, heb hard om Puk moeten lachen, haha.
Van mij even een collage;

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:04

Ivonka schreef:
Marjoow schreef:

Reageer je toch niet. Is niet verplicht hier.

Zeg ik toch ook niet :=

Ik vind het alleen wel redelijk dat als jij graag commentaar wilt op je foto dat je dan ook iemand anders commentaar geeft. Lijkt me ook niet meer dan logisch maargoed :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:10

Ook van mij :)
Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:48

Ook nog 1tje van mij dan. :+
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:43

Wat zijn jullie allemaal creatief! Het enige wat ik eruit kreeg is dit;
Afbeelding

:')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:44

Marit; fijne collage. Is er ook 1 die zo aan de muur kan!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:38

Belangrijk!

Citaat:
Twee topics is geen optie, wij hadden achteraf al een beetje onze twijfels bij dit topic, omdat het eigenlijk het hele idee van FK samenvat. Je plaatst een foto en ontvangt/geeft commentaar, dat is precies waar FK om draait. In dat geval zou ik zeggen: 1 topic waarin alleen foto's worden geplaatst, als je commentaar wilt kan je een apart topic openen. :)

Dat is het antwoord wat ik heb gekregen van een moderator, dus bij deze; het is niet meer toegestaan om kritiek te geven op de foto's die geplaatst worden, als je kritiek wilt op je foto's hoor je dus gewoon een eigen topic op [FK] te openen, dit topic is nu puur voor het laten zien van foto's die je hebt gemaakt.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:50

Vrijdag weer camera gepakt. Helaas erg grauw weer. Toch nog even de dekhengst KNOCK OUT op de foto
kunnen zetten. Die mag een vriendin van me nu rijden dus wilde ze graag een foto. Hij was alleen nergens
van onder de indruk die dag ;)

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:54

Als ik geen commentaar meer mag geven en ontvangen zal ik hier ook geen foto's meer plaaatsen. Jammer.