[INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:18

Zie dat ik mijn topic eigenlijk beetje verkeerd heb geplaatst (vond al dat ik bepaalde topics miste :+ ), maar zouden jullie misschien daar ook eens naar willen kijken? Gaat niet specifiek over 1 camera, maar meer over 1 type van camera's .. Geen idee of iemand hier er ervaring mee heeft? [HTT] Ervaringen met schokbestendige camera's?

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:13

1234 schreef:
Iemand ervaring met de Panasonic Lumix DMC TZ30?
[ Afbeelding ]

Ik ben aan het kijken voor een goede compact camera, die vooral ook binnen en met bewolkte/grauwe weersomstandigheden nog scherp blijft, en niet direct wazig, bewogen, onscherp of met onwijs veel ruis is. Daar heb ik bij mijn huidige camera (Olympus mju 9000) heel erg last van. Ik krijg het met instellingen veranderen, niet goed.
Ik wil een goede camera die ik tijdens mijn buitenland stage goed kan gebruiken. Ook met actie-foto's. Ik vind het zonde als foto's dan niet mooi scherp worden doordat de omgevings- of weersomstandigheden niet optimaal zijn :P

Opzich lijkt deze camera mij wel heel goed en handig om mee te werken, als ik de filmpjes ervan zie, maar is altijd handig als iemand ervaring ermee heeft.
Vooral zo rond sinterklaas/kerst zijn er veel aanbiedingen O:) Deze is nu voor €265,- ipv €335,- bij Bol.com.

Als iemand een andere hele goede tip heeft voor een camera, hoor ik die graag! Budget is zo rond de €200-300,- denk ik.
Dr zijn zo waanzinnig veel camera's dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ja, deze heb ik ook. En hij bevalt heel goed. Hij is goed lichtgevoelig, goed scherp en het touchscreen is ook super handig. Batterij gaat prima lang mee (al is dat meestal wel zo bij alle compacts), ik zet alleen niet de hele tijd de locatie-functie aan. Filmpjes zijn super!

Ik heb hem gekocht, omdat ik mijn favoriete camera (Sony Cybershot DSC WX10) had uitgeleend en die werd gestolen. Wat een pech! En die was ondertussen niet meer te koop. Ik heb de WX100 toen meegenomen, maar die viel me zwaar tegen. Teruggebracht. Daarna heb ik deze Panasonic gekocht. Heel tevreden over, maar ondertussen reageerde er iemand op mijn oproep op Marktplaats voor weer een WX10 en die heb ik toch weer snel erbij gekocht. De WX10 heeft als nadeel dat hij meer contrast heeft (vaak donkere foto's), maar omdat ik hem zo gewend ben, pak ik die toch veel sneller. Voor de "echte" foto's pak ik mijn spiegelreflex. Dus... luxe-probleem. Ik heb nu 3 goeie camera's. Ik heb mijn Panasonic op marktplaats gezet nu voor 225,-, dus mocht je interesse hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:53

Toch even een camera-specifieke vraag ..
Heeft iemand hier ervaring met 1 van volgende toestellen?

Olympus Tough TG-820
Canon PowerShot D20
Nikon Coolpix AW100
Fujifilm FinePix XP50
Panasonic Lumix DMC-FT4
Sony Cybershot DSC-TX20

Of naar gekeken in de winkel en uiteindelijk toch niet gekozen omdat ... ?

xMarieke

Re: [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:29

Ik heb een Olympus Tough.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:50

En gebruik je hem bij de paarden? Hoe bevalt die qua kleuren en scherpstelling enzo?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:06

Bij de paarden heb ik 'm nog niet gebruikt. Ik ben ermee op reis geweest. Olifanten fotograferen ging prima, ook van dichtbij. Foto's zijn bijna altijd scherp en de kleuren vind ik prachtig.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:04

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:09

Heeft er iemand ervaring met de Nikon Coolpix L810 ?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:24

is er iemand die ervaring heeft met de Olympus Travel zoom camera (D750) ?

ik zoek een camera die geschikt is om mijn paarden zowel in stilstand als in beweging te fotograveren.
ook begin in binnekort met lessen fotografie (via school)
ik heb al wel geleerd over zelf dingen instellen met licht enzo.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:41

heeft iemand ervaring met deze camera?
Afbeelding

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:09

Mijn vader komt met steeds meer camera's aan, het kiezen wordt steeds lastiger xD

Ik kan nu kiezen uit:
Samsung wb850f
Sony HX100v
Sony hx20v (kunnen we korting op krijgen bij de rente punten)
XD maar denk dat ik alles heel goed moet vergelijken. Allemaal hebben ze wel wat goeds.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:39

Ik denk dat ik voor de Sony HX20v ga :) Dies niet zo groot en toch heel goed denk ik.
Beetje jammer alleen dat de software van sony niet compatible met mac is xD Dat las ik iig op internet.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:50

Hoi :wave:

Ik ben opzoek naar een camera die goede, scherpe foto's kan maken en de prijs tussen de 100-200 euro ligt. Ook dat het de achtergrond vaag kan maken en dan bijvoorbeeld een paard (ik zeg maar wat) wel scherp is. Kent iemand zo'n camera? Ook natuurlijk met filmstand :P.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:00

Gezien mijn spiegelreflex canon Eos 350D na 4 jaar plezier sinds deze week kapot is ben ik op zoek naar een nieuwe camera tot 300 euro.

Heb me nooit verdiept in compact camera's, is er iemand die mij hierin een profesioneel advies kan geven? Ik fotografeer graag dieren, en macro (bloemen, dieren, paarden, honden, katten , portretten en ook veel binnnenshuis) de eos 350D rebel had binnenshuis veel ruis, hoge iso (hoger dan 200) gaf veel ruis ook met lage diafragma. Ik mag ook zeer graag binnenshuis foto's maken van inrichting enz. Ik heb geen zin om in veel verschillende lenzen te investeren, welke compact camera voldoet een beetje aan mijn fotograferen?tot zo'n 200 a 300 euro?

Dus geschikt voor binnenshuis, donker, bloemen, mensen en dieren. zat zelf aan de Nikon Coolpix P310 diafragma 1.8 te denken, maar heb hier net foto's gezien op bokt waar ik niet vrolijk van werd...

of is het verstandig om voor de Canon Eos 1100D te gaan, ben hobbyist, ooit eens een cursusje gedaan maar mag ook graag lui fotos maken (automatisch)

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:34

heb gisteren de sony powershot dsc wx100 gekocht, was spiegelreflex gewend . Heb er foto's mee genomen in een zeer donker woonkamer, foto's zijn strak en mooi,voor de hobbyfotograaf zeer goed belicht! veel opties om foto's op een leuke manier te bewerken. Vanmiddag zal ik even los gaan bij mn paardjes en andere huisdieren.

Hieronder volgt de eerste foto die ik er mee geschoten heb, alles op automatisch, en dat in een bijna donkere kamer, kat lag op schoot dus moeste er even aan geloven.Heb de foto even snel via paint uitgesneden zodat de details ook goed zichtbaar zijn.Ik vind het een zeer mooie camera, handmatig instellen heeft weinig opties maar voor goede foto's op automatische stand (geen gedoe)een echte aanrader.Mooi klein, snel, en licht.Bijna geen ruis in het donker hier alvast een preview.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht niet gek voor een eerste foto even tussen neus en lippen...

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:11

wat denken jullie van een Nikon d3100 met 18-55 vr kit ?

is dat goed om paarden en bloemen mee te fotograveren ?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:16

Hallo allemaal, kom ook even het topic indenderen met een vraag. Ik ga binnenkort op safari in Kenia en ben aan het denken aan een andeere camera. Mijn vriend heeft volgens mij een soort bridge camera. Werkte prima maar is ondertussen zo'n 4 jaar oud en de kwaliteit laat te wensen over. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een camera welke flink kan zoomen (zodat ik niet een leeuw van 3 mm op een foto heb staan :D ) en welke mooie, scherpe foto's kan maken. Daarnaast moet het eenvoudig zijn om foto's te maken van bewegende objecten en hij moet gebruikersvriendelijk zijn gezien ik geen genie ben op het gebied van technologie :Y) . Hebben jullie misschien tips en ervaringen voor mij?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 06:47

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:58

is dit een goeie camera ?
Spiegelreflex digitale fotocamera type Canon EOS 350D met 18-55 lens

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:17

Ik ga binnen nu en zaterdag, de Sony HX20v kopen :D
Bij mediamarkt, daar gaat 21% btw eraf :D Super chill!
Dan is hij 253,- ipv 320,- en misschien gaat er nog 50 euro retour af, dat was een actie die tot 2 februari geldig was zei mijn vader (was in mediamarkt geweest).

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:33

xRiiannex schreef:
is dit een goeie camera ?
Spiegelreflex digitale fotocamera type Canon EOS 350D met 18-55 lens

Zie mijn post boven jou. ;) Die topics staat veel informatie in.

De 350D is een soort van dinosaurus aka antiek inmiddels. := Je kunt dan beter voor de modernere 650D gaan met kitlens en Canon EF-S 55-250mm IS II als je ook paardjes ermee wilt fotograferen. ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:32

Sony HX20v is gekocht, ben zeer benieuwd! :D Mijn vader heeft hem gekocht vandaag.
Kan hem dit weekend uittesten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:54

Hey!
Ik wil mijn fotografie uitbreiden.
Is hiervoor een Canon PowerShot A470 goed? Met een sluitertijd van 1/2000? En 3,4x optische zoom?

En hoe zit het met de Fujifilm FinePix Z300. Is die goed? Ook qua sluitertijd?

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:28

Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een camera, doordat ik niet veel verstand van camera's heb, kwam ik in dit topic terecht.
Wij hebben nu al een kleine camera (7,1 megapixels en 4x optical zoom, wat het ook is). De nieuwe camera wil ik graag gebruiken voor zowel foto's als video's van mijn pony. Het hoeft niet topkwaliteit te zijn, maar de camera die we nu hebben maakt bijv. geen scherpe bewegingsfoto's en als je inzoomt (met het filmen) wordt het ook helemaal wazig. Dus eigenlijk gewoon een leuke camera waarmee je redelijk scherp kunt fotograferen/filmen. Het liefst moet hij ook snel klikken met foto's maken, degene die meestal foto's maakt, weet het goede moment niet echt, dus het is handig dat je dan eigenlijk vaak achter elkaar kan doen, zonder 10 seconden te wachten. Ook is degene die altijd foto's maakt niet heel handig met het fototoestel, dus je moet niet allemaal instellingen hoeven te doen voordat hij scherp is. Ik kan dit natuurlijk van te voren al doen, maar het moet niet zijn dat hij per (rij)foto anders moet. Het is dus voornamelijk wat hobbyfoto's maken van een leuke kwaliteit.
De eisen in het kort;
* redelijk scherpe foto's en video's
* snel achter elkaar kunnen klikken
* niet teveel instellingen voor normale (rij)foto's hoeven aan/uit te doen

Ik hoop dat iemand mij in verder kan helpen naar de zoektocht!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:30

Welk bedrag heb je maximaal te besteden?