[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:36

Fotozaken waar ik over de vloer kom testen de camera altijd en kijken hem na. Lijkt mij toch zeker een voordeel. Wat nouks ook zegt, tevens kun je dan nog geholpen worden. Overigens staan de 350d's op MP voor een hogere prijs te koop ;)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:49

Jeetje jij wilt wel erg graag je gelijk hebben of niet?

Over die weathersealing deed je ook al zo moeilijk. Dat zit op alle duurdere camera's; ook van Canon en Nikon, dat doen ze dan toch heus niet voor niets?

Maar goed; ik denk dat voor Doris de voor- en nadelen nu wel aardig duidelijk zijn; kan ze zelf beslissen wat ze doet.
Niet zomaar alles aannemen wat iedereen hier zegt, maar gewoon zelf ook een beetje nadenken.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:54

Yvonne het feit dat ik mijn bericht nogmaals aanvul wil niet zeggen dat ik perse gelijk wil hebben. Dit topic is toch om je mening te geven. Over de weather sealing heb ik maar eenmaal wat gezegt dus dat vind ik een beetje overdreven om te zeggen dat ik daar moeilijk over doe. Heb er zelf over gelezen op forums en geef daar mijn mening over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:00

Jongens, zullen we het effe gezellig houden?

Yvonne, het voordeel van een dergelijk topic is wel dat je hier mensen kunt adviseren voor ze naar de winkel stappen. Als het goed is weet men dus al welke camera men aan wil schaffen voor men überhaupt de fotozaak binnen stapt, of is er op z'n hoogst nog twijfel tussen twee modellen ofzo. Je gaat dus niet volledig onvoorbereid de winkel binnen. En dan nog kun je beter bij een fotozaak een tweedehands D40 kopen (garantie, nagekeken op gebreken) dan bij een particulier (geen garantie en als leek zijnde geen kijk op wat er allemaal mis zou kunnen zijn). Net als dat je beter een tweedehands 450D bij de fotozaak kunt kopen dan bij een particulier, of een Pentax K10D ofzo.

De eventuele verkoper met voorliefde voor een D40 verandert niets aan de zaak dat tweedehands camera's bij een fotozaak in ieder geval gecheckt zijn en dat je er garantie op krijgt.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:02

Als ik vrijdag mijn camera ga kopen wil ik eigenlijk ook meteen een tas kopen. Hebben jullie aanraders? ( Voor een niet te hoge prijs)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:53

_Mel over tassen word vaak wat gevraagd en is gebleken dat de meningen hier over heel erg verschillen. Je kunt tassen indelen in 4 hoofdcatogorien: schoudertassen, heuptassen, slingshots en rugtas. Dan heb je ook nog koffers maar dat is niet wat je zoekt. Ik ben zelf helemaal weg van mijn slingshot hoewel er veel mensen in dit topic met een schoudertas werken. Zo heb ik weer goede ervaringen met lowepro waar andere weer liever Billingham kiezen. Probeer voor jezelf eerst de beslissen wat voor tas je wilt (welke catogorie) dan weet een van ons misschien een een goede aanbieding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:33

Voor zo'n kleine camera is eigenlijk elke tas wel betaalbaar lijkt me. Liggen de prijzen ook sowieso dicht bij elkaar...

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:32

Zou ik jullie even een vraagje mogen stellen?

Ik ben op zoek naar een spiegelreflexcamera en aangezien ik niet een heel ruim budget te besteden heb, viel mij de Canon EOS 1000D op. Helaas zie ik hem niet in jullie voorpagina (opening) staan, dus ik wou graag vragen of jullie hier wat over te opmerken hebben. :)

Of zijn er ook nog andere spiegelreflexcamera's met een goede kwaliteit maar toch betaalbaar?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:39

_Mel schreef:
Als ik vrijdag mijn camera ga kopen wil ik eigenlijk ook meteen een tas kopen. Hebben jullie aanraders? ( Voor een niet te hoge prijs)

gewoon gaan kijken in een winkel, en je camera meenemen om te passen. Vooral bij tassen speelt persoonlijke voorkeur een grote rol.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:41

Cisss schreef:

Ik ben op zoek naar een spiegelreflexcamera en aangezien ik niet een heel ruim budget te besteden heb, viel mij de Canon EOS 1000D op. Helaas zie ik hem niet in jullie voorpagina (opening) staan, dus ik wou graag vragen of jullie hier wat over te opmerken hebben. :)

Of zijn er ook nog andere spiegelreflexcamera's met een goede kwaliteit maar toch betaalbaar?

Ik heb de Nikon D60 sinds gister, en tot nu toe bevalt ie super! Ik ben verkocht. :+:

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:49

Cisss schreef:

Hier een linkje naar een test van de 1000D. Maar even op Google levert je al snel meerdere testresultaten op.

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... age_9.html

Op pixelpeeper staan voorbeeld foto's. Dit geeft wel een aardig idee van de foto's met een 1000D gemaakt
http://www.pixel-peeper.com/cameras/canon/

Als je er één koopt met kitlens, moet je wel de lens met IS(ImageStabilisatie) nemen, die is veel beter dan de non-IS

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:07

Ik heb heel wat voorbeeldfoto's voor de Panasonic DMC FZ18 , kan ik daarvoor gewoon een topic openen dat de link bij het beginbericht word gezet?

Of moet ik wachten tot het volgende topic?

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:13

Fairytail schreef:
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=20247 en http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... d_kit.html of http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... 0_kit.html en http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=26249 (laatste helemaal zonder lenzen)met een telelens er nog bij is een zeer goede optie. De canon 1000d valt buiten je budget (met kitlens 20,- er overheen)
nikon d40 of d60 valt binnen je budget

Bedankt voor je reactie, als ik 20 euro meer zou betalen, zou je dan de canon 1000d aanraden ipv de nikons? op zich kan dat er dan ook nog wel af..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:37

Doris, waarom ga je liever voor een Canon dan een Nikon? Je moet gewoon even kijken wat fijner in je hand ligt. :) De ene vind Nikon beter, de andere Canon. Toen mijn vader in de winkel vroeg welke zij beter vonden, was het zonder twijfel de Nikon. Maar eigenlijk zijn ze wel vrij veel hetzelfde, en hij moet gewoon bij jou passen. :) Als jij de Canon beter in de hand vind liggen, zou ik daar voor gaan..

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:46

Het verschil is inderdaad vaak zeer klein. Ik ben eens drie willekeurige winkels binnen gestapt bij mij in de stad. De een was weg van NIkon, de ander van sony en de volgende van Canon en ook en Pentax fanaat hebben we een dorp verderop :P

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:30

hmzz ik ben eerlijk gezegt helemaal weg van nikon ik heb een tijdje een d70 in gebruik gehad en heb nu een d80 en d90 ik zou niet anders willen maar een bekende van me die zweert helemaal bij canon ik zou het toch wel bij nikon of canon houden dat zijn zo een beetje de leiders onder de spiegel reflex camera's kijk eens bij fotokonijnen berg die heeft nog wel eens kamera express die heeft nog wel eens hele leuke occasions met garantie kun je net wat meer kopen voor het zelfde geld mischien zit er wel een d80 tussen die is aardig gezakt na de komst van de d90 en veel ingeruild omdat ze de d90 wilden

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:45

Hee toch nog iemand met een D90 :D . Ik heb nu een D50 en zit te twijfelen of ik een D90 wil kopen of niet. Lees dat jij eerst een D70 had, die is wel redelijk vergelijkbaar met de D50, hoe is de D90 in vergelijking met de D70? Vooral qua ruis? En kan je er een klein beetje fatsoenlijk mee filmen?

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:03

Rianne_ schreef:
Doris, waarom ga je liever voor een Canon dan een Nikon? Je moet gewoon even kijken wat fijner in je hand ligt. :) De ene vind Nikon beter, de andere Canon. Toen mijn vader in de winkel vroeg welke zij beter vonden, was het zonder twijfel de Nikon. Maar eigenlijk zijn ze wel vrij veel hetzelfde, en hij moet gewoon bij jou passen. :) Als jij de Canon beter in de hand vind liggen, zou ik daar voor gaan..

Ik wil niet per se een canon hoor. Maar wat je zegt is wel een goede tip natuurlijk, ik zal van de week eens een fotowinkel inlopen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:38

Ennn de 500D is aangekondigd!
15 megapixel, 9 AF-punten, filmmodus tot 1920 tot 1080 pixels, ISO 100 tot 3200, uitbreidbaar tot 6400 en 12800, auto-iso 100-1600, 3.4 frames per seconde met behoorlijke buffer...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:56

Dan worden de 450D's goedkoop ;)

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:50

tussen de d70 en de d80 zat al een wereld van verschil en tussen de d80 en d90 ook zeker verbeterd dus tussen d70 en d90 hoef je niet te twijfelen
en filmen kan heel goed met de d90 je moet er alleen mee om leren gaan omdat je met de hand moet scherp stellen na het in of uit zoomen ik vind de d90 echt een aanrader

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:51

Hier nog een D90 fan! heb hem nu een weekje. echt een geweldig ding.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:55

Zijn de verbeteringen tov D50/D70 vooral mbt meer functies, of zie je ook echt het verschil in kwaliteit in je foto's terug?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:16

Ben benieuwd naar die 500D :P echt een gadget ding (zo klinkt het teminste) Enig idee wanneer hij uitkomt?

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:26

Renza schreef:
Zijn de verbeteringen tov D50/D70 vooral mbt meer functies, of zie je ook echt het verschil in kwaliteit in je foto's terug?

Dat kan ik zo niet zeggen. heb nooit met een D50/D70 gewerkt. Maar ik vind het al fijn dat je er mee kunt filmen en ook via het lcd scherm foto's kunt maken. hier even een voorbeeld foto.
http://i19.photobucket.com/albums/b163/jody87/HOI.jpg
voor de duidelijkheid gemaakt met een D90 en Sigma 70-200 F2.8 lens
een van de eerste foto's die ik er mee gemaakt heb. en ik kom net kijken in de SLR wereld ;)
foto is niet bewerkt. alleen een randje en mijn naam er op.
Laatst bijgewerkt door jody87 op 25-03-09 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt