[TEK] Fox.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: [TEK] Fox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:23

Erg mooi gedaan Bente! Goede kleuren en de uitstraling heb je ook erg goed gedaan. Ik vind alleen dat - hoe ga ik dit duidelijk uitleggen - de vos uit zoveel haar bestaat. Je zou denken duh, maar ik bedoel dat de haren zo lang zijn. Dat 'ie zegmaar van het bot uit haar bestaat. Dit met name bij de borst. De haren zijn imo wat te lang. Maar dat is ook het enige wat ik kan opmerken. Of het ook echt storend is, weet ik niet.
Verder echt een topwerkje! Knap gedaan! OK dan!

Volgende keer een hele lieve vos hea? Haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 15:26

Ik snap precies wat je bedoelt smeetjoew, en ik ben het er ook wel mee eens. Iets om op te letten voor de volgende keer Lachen
Ik ben al bezig met een nieuwe vos, en die is wat neutraler Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:39

duurde even voordat ik doorhad dat je topic hier op creabea stond Clown ik op uk me lam zoenen *LOL*

na heel lang naar je tekening kijken, heb ik commetaar gevonden dat anders was dan Wow! Wow! Wow! Wow! *LOL*

namenlijk dat ik het jammer vind, dat je dat ene tandje niet ziet, en dat de snorharen achter de tong zitten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 16:42

Ja, ik mag (helaas) nog niet op UK posten.
Haha, met commentaar ben ik altijd blij. Tandje is al eerder gezegd, snap ik ook wel. Snorharen, tja, die kunnen eigenlijk niet anders dan achter de tong Lachen

Enne, 'ik op uk me lam zoenen' daar stel ik me toch echt wat anders bij voor hoor Huilen van het lachen

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:33

Super mooi gedaan, echt onwijs mooi kleurgebreuk enzo! OK dan! Echt prachtig!
1 vraagje hoezo heet dit topic Fox?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 22:17

Omdat het een vos is Clown

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:32

ow wat een engerd.. hoe die kijkt... maar wel een mooi getekende engerd Tong uitsteken super hoor!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 09:36

Haha, dat was de bedoeling: een sluwe vos. Dus dan is het wel gelukt hoop ik? Haha!
Bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:14

Mooie kleuren, ook knap gedaan (ik doe het je niet na!) , alleen vind ik dat de verhoudingen bij de neus niet echt kloppen.
Waarmee heb je getekend? Of lees ik eroverheen Clown ??

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 15:15

Met Derwent Coloursoft potloden Knipoog
Ik zie niet helemaal in wat er niet klopt aan de verhoudingen, imo kloppen ze wel.
Ik was het inderdaad vergeten erbij te zetten waarmee het is gemaakt Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:41

Wat een super stoere tekening!
Vind hem echt gaaf! Vingers aflikken
Enige minpuntje vind ik het neusje, daar in tegen vind ik de oogjes & de vachtstructuur super!
Mooie tekening Bente! Haha! Vingers aflikken

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 18:46

Dankjewel Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:31

Die kan zo in een boekje over Reinaerde de Vos *LOL*

persoonlijk had ik de vacht wat roder gezien en de ogen wat geler... maar dan ist volgens mij geen reallife meer, je hebt hem nagetekend denk ik van een foto ofzo?

ik vind het tongetje en de oortjes erg knap gedaan en die borst met die prachtige bos haar OK dan! super

de kin onder de tong lijkt mij wat te breed.... maar het stoort niet...

knap werkje Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 10:37

Ja, ik heb zo'n boekje van Reinaerdt, daar moest ik ook meteen aan denken toen ik 'm maakte.
De vacht is in het echt een stuk roder, de kleuren zijn wat weggevallen hier. En hij is gemixt van enkele foto's, maar vossen hebben echt een vrij oranjerode vacht.
Dankjewel Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:17

Weet je, aan de ene kant vind ik hem echt supergoed maar aan de andere kant ook weer niet. Het wit is heel erg dominant aanwezig. Dat maakt het aan de ene kant een heel sterk werkje, maar aan de andere kant is het zo dominant dat het onderwerp daardoor zijn vorm verliest omdat het gewoonweg zo aanwezig is.

Je hebt het blauw echt enorm goed neergezet tegen het oranje, maar ik vind echt dat er wat meer kleurvariatie in mag. Kleuren die dicht bij beide zitten, zeg maar. En het wit dat is dus gewoon een heel gevaarlijke tint. Ik denk namelijk dat als je wat tinten had gekozen die dus wat minder puur wit waren en gewoon 'licht' je werk daardoor minder zwaar zou zijn. Nu is er namelijk zo ontzettend veel dat de aandacht trekt waardoor je wat overdonderd wordt door het geheel.

Ik vind juist dat het feit van drie tandjes hem echter maakt. Ik had hem JUIST raar gevonden als je die andere tand ook had getekend. Ik vind de snorharen wat dik en aanwezig. Die hadden wat luchtiger gemogen. Ik ben ook niet helemaal zeker of ik de manier waarop je hem hebt laten aflopen wel helemaal je van het vind...

Maar verder is dit gewoon een erg goede tekening met een hele mooie blik. Je handtekening vind ik wel weer wat aanwezig, sorry.

Haha!

Nou ja, hopelijk kun je hier wat mee. Vork

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 19:32

Ja, daar kan ik wel wat mee.
Ik was zelf ook voor wat minder wit gegaan, want dat was oorspronkelijk een onderlaag. Helaas was het ongelofelijk naar papier waardoor ik er niet meer lagen overheen kon doen. En om de hele tekening over te gaan maken vond ik ook weer een beetje zonde. Het papier was gewoon zo slecht dat het een soort visjes gaf als ik nog een laag probeerde: vandaar dat er naar mijn smaak ook te weinig lagen in zaten.

Ik ga met je mee over de tandjes, ik vind ze zo goed.

En ach, ik oefen gewoon lekker verder want ik heb hier al weer héél veel vossen- en wolvenvoorbeeldplaatjes liggen Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:43

Ik vind hem ook erg mooi, maar ik ben het met andere opmerkingen eens dat hij niet helemaal in verhouding lijkt.

zijn wang/lip/kin net onder de tong loopt niet helemaal lekker als je het mij vraagt. Net of dat gedeelte van de mond meer is "gekanteld" tov de tanden.
Ook is de snuit (het zwarte) een beetje een vreemde kant opgericht, als je kijkt in welke "richting" de rest van het hoofd staat. De snuit wijst een beetje naar linksonder, terwijl de rest van de kop meer richting rechts "iets boven" onder wijst. Ook lijkt die een tikkie een te smalle kop te hebben en dat komt denk ik omdat ik rechtsvan de neus wat "mis". Maar dat komt volgens mij weer omdat het zwarte punt van de neus een iets andere kant op wijst, waardoor je rechts van de snuit meer kop verwacht.

Beter uitleggen dan dat kan ik niet.

Ik vond de wolf mooier, maar de wolf was dan ook ECHT heel gaaf. Ik ben benieuwd naar je nieuwe Vos Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 19:43

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt Lachen Dat van de neus snap ik wel, maar aan de andere kant is het ook wel logisch dat het neusje wat gedraaid is aangezien de lip aan die kant wordt opgetrokken waardoor het neusje kanteld.
Verder ben ik het wel met de rest eens Ja Dankjewel Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:44

Dat ben ik het niet helemaal met je eens. Enigsinds kantelen zou wel kunnen, maar dit iets te ver als je het mij vraagt. Over het algemeen loopt de neus door vanuit een neusbot wat echt niet te kantelen valt. Het is dus net ietsje te gedaan zeg maar. Nu lijkt het gewoon of er een knik/bocht zit in het bot van de neus, en dat kan niet Knipoog wat een beetje een onnatuurlijk beeld schept.

Maar ik zou zeggen, ga zeker door... want je wolf vond ik dus echt TE GEK

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 19:44

Haha, zou kunnen hoor. Ik ben echt geen vossenexpert, dit was mijn eerste vos dus meteen even oefenen Haha! Maar ik ga zeker door Lachen