[VER] 'Vakantie zonder grenzen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LaUrOssssss

Re: [VER] 'Vakantie zonder grenzen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 01:01

superstuk weer en ik vind dat engelse ujitdrukkingen perfect kunnen in een nederlandse ntekst

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:14

Leuk stuk weer Maris, maar ik moet natuurlijk iets te zeuren hebben.. Vork Ik vind dat in het stuk net iets te vaak Instanbul naar voren komt, je wordt er helemaal mee dood gegooid, snap je wat ik bedoel? Misschien kan je het een keer vervangen door 'vakantie' of net de zin iets anders draaien dat het er niet in voor komt. Het is zeker niet aanvallend bedoeld hoor, maar dat weet je vast wel Knipoog Vind het weer een leuk stuk! Heb het even snel gelezen, en zo een, twee, drie nog geen spellings foutjes kunnen ontdekken.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 11:29

JE HOEFT NIET ZO AANVALLEND TE DOEN HOOR KIEK!
Grapjee Haha!
Thanx voor de comment Lachen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:53

Kijk, dat bedoel ik nou. Ik wil je alleen maar helpen, maar jij bent natuurlijk weer zo arrogant Rolleyes Betweter! Scheve mond

Lovers

Edit; Of.......

Okeuhj Haha!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:10

Leuk stuk weer Ja No Comment Vork Ga zodoor Knipoog

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:23

Super stukjes, erg leuk en opbouwend geschreven Haha!

Gaa zo door Ja

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:33

Leuke stukken, erg mooi geschreven. Ja

Ben benieuwd naar het volgende stuk. Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:43

Weer een leuk stukje Lachen
ben benieuwd naar het volgende

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:38

Ook deze ga ik weer mee lezen Haha!
weer een leuk stukje, ik heb volgens mij niet veel fouten gezien! ga zo door!

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:55

warneer komt er een nieuw stukje:(???

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 21:22

Vragen om meer helpt niet Knipoog Ik schrijf wanneer ik tijd heb Lachen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:37

Helaas bestaat er ook nog school he Maris Knipoog En schrijven waarneer je hoofd er niet naar staat, lukt toch niet. Dan krijg je geen leuke stukjes

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 10:55

Precies Ja

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:45

Leuke stukjes. Ben benieuwd naar meer.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:15

Leuk verhaal, ga ik zeker volgen Lachen.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:52

Leuk verhaal, leest makkelijk weg.
Ik volg Lachen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 19:44

Citaat:
3. FLEUR
Verdrietig laat Fleur zich op bed vallen. Ze voelt zich hopeloos. Hoe heeft ze het ooit zover laten komen? Mike zei altijd dat hij met haar samen oud wilde worden. Gisteren was alles nog perfect. Vandaag is daar niets meer van over. Wat kon het leven toch raar lopen. Ze denkt aan hun eerste kus en ziet zijn gezicht weer voor zich. Wat een schatje was het toch. Ze waren een perfect stel. Waarom moest hij dat zonodig verpesten? Met die Spaanse trut van de snackbar nog wel. Fleur sluit haar ogen en valt in een droomloze slaap.

‘Fleur! Telefoon!’ roept haar moeder naar boven. Fleur gaat rechtop zitten en kijkt om zich heen. Hoelang heeft ze geslapen? Haar mobieltje geeft zes uur aan. Precies één uur in dromenland geweest dus, rekent ze uit. Moeizaam staat ze op en voelt haar lichaam protesteren. Haar rug doet pijn en ook haar nek werkt niet bepaald mee.
‘Met Fleur’ begroet ze haar medevakantieganger Sterre. Anderhalf uur lang zitten de twee aan de telefoon en het gesprek gaat natuurlijk over hun vakantie die 18 juli begint.
‘We moeten snel gaan shoppen, want ik heb totaal geen kleding meer dat mee kan’ klaagt Fleur. Sterre lacht. Typisch Fleur die zo mijmert.
‘Dus je overvolle kast heb je nog niet bekeken?’ plaagt ze. Aan de andere kant hoort ze Fleur lachen.
‘Oke, maar laten we toch maar naar de stad gaan morgen, voor de zekerheid’.
‘Prima. Tot morgen dan!’ en met die woorden verbreekt Sterre de verbinding.

Fleur drukt de telefoon uit en doet haar radio aan.
‘Baby you got the keys, so shut up and drive’ zingt Rihanna met een kreunstemmetje. Fleur is niet zo’n fan van de zangeres, maar dit lied kan er mee door. Ze bekijkt haar kamer. In de vakantie moet ze er maar iets aan doen, want het lijkt wel of er een twaalf - jarige in slaapt. Knuffels, beeldjes en posters versieren de ruimte, maar Fleur vindt het verschrikkelijk. Ze besluit er van de zomer echt iets aan te doen. Inmiddels amuseren de woorden ‘You’re my everything’ haar en stilletjes staart ze voor zich uit. Het lied doet haar aan Mike denken en snel schakelt ze over op een andere zender. ‘My dream is to fly, over the rainbow, so high’ is het nummer dat gedraaid wordt. Desondanks blijft ze het gezicht van haar toenmalige vriendje voor zich zien. Waarom moest hij haar zonodig bedriegen? Het ging zo goed. Fleur snapt er niets van en laat haar tranen de vrije loop.

‘Lieverd, is er iets? Je ziet al de hele middag op je kamer’. Met betraande ogen kijkt Fleur haar moeder aan, die naast haar is komen zitten. Deze kijkt bezorgd naar haar dochter, die dicht tegen haar aan kruipt. Fleur zucht en vertelt wat haar dwars zit. Alles komt eruit. Haar moeder luistert ademloos en vindt dat Fleur zich erover heen moet zetten.
‘Schat, dit was je eerste vriendje. Natuurlijk mag je liefdesverdriet hebben, maar dit zal nog veel vaker in je leven gebeuren’. Fleur weet dat haar moeder gelijk heeft, maar nu wil ze gewoon even verdrietig zijn. Morgen zal het wel beter gaan, dan gaan ze lekker shoppen.

‘Relax, take it easy!’ wekt Mika Fleur. Ze wrijft over haar gezicht en springt uit bed. Dat huilen gister heeft haar blijkbaar goed gedaan, want ze voelt zich optimaal. Automatisch checkt ze haar mobiel en ziet dat Sterre haar een smsje heeft gestuurd.
Morgen twaalf uur @ my place? Kus
Fleur glimlacht en stuurt een ‘Zie je dalijk!’ terug. Hierna springt ze onder de douche, waardoor ze zich nog beter voelt. Stralend verschijnt ze die ochtend aan het ontbijt en begroet haar moeder. Deze kijkt met een gelukkig gezicht naar haar dochter.
‘Wat zie jij er mooi uit, prinsesje’ glimlacht ze. Fleur kijkt op de klok die op de eettafel staat en bedenkt dat ze wel op mag schieten. Over drie kwartier wordt ze bij Sterre verwacht.
‘Ik ga zo even naar de stad, mam’ informeert ze haar moeder. Deze knikt en verdiept zich weer verder in haar tijdschrift. Fleur schenkt wat thee in en smeert een boterham met chocopasta voor zich zelf. Tevreden schuift ze naast haar moeder aan en bekijkt wat deze leest. Iets over de verschillen tussen mannen en vrouwen, ziet ze. Intussen hoort ze gemiauw en kijkt richting de tuin. Haar geliefde Europese korthaar Mickey staat hulpeloos voor de tuindeur te kermen. Met z’n pootjes probeert hij de deur open te maken, maar helaas voor hem zonder resultaat. Fleur staat op en laat de jonge kat binnen.
‘Wat zie jij eruit!’ roept ze als het diertje naar z’n eetbakje schiet. Mickey heeft duidelijk een hele boswandeling gemaakt, want hij laat een spoor van takjes en blaadjes achter. Mopperend begint Fleur de resten op te vegen maar gelukkig heeft haar moeder niets gezien.
‘Ik ben weg!’ roept Fleur als ze de kat zijn brokjes heeft gegeven. Haar moeder steekt een hand op ten teken haar dochter gehoord te hebben. Met een vies gezicht kijkt Fleur naar de lucht. Het woord ‘blauw’ komt blijkbaar niet in diens woordenboek voor, aangezien het akelig donker is. Snel pakt Fleur haar fiets en gaat op weg naar Sterre, die een kwartiertje verderop woont. Ze zucht als ze de donkere wolken voorbij ziet trekken. Niet bepaald lekker weer om te gaan shoppen, vindt ze. Ze rijdt de straat uit en wordt achtervolgd door gemiauw. Ze draait zich om en kijkt in een paar grote gele ogen. ‘Mickey!’ roept ze geïrriteerd. De jonge kater heeft de laatste tijd een nieuw trucje: mauwend achter je bazin aan rennen. Mopperend draait Fleur zich om en stopt bij nummer tien. Gelukkig, haar moeder komt er al aan. ‘Ik dacht er te laat aan dat jij ook buiten was’ grinnikt ze terwijl ze de kat optilt. ‘Ga nu maar snel, het is al bijna twaalf uur’. Fleur draait zich om en fietst voor de tweede keer die ochtend de straat uit. Ze controleert of Mickey haar niet opnieuw achtervolgt en fietst dan de grote weg op.

‘Wat zie jij eruit!’ begroet Sterre haar doorweekte vriendin. Fleur zucht en stapt naar binnen. ‘Ik hoopte nog zo dat de wolken zich in zouden houden’ zegt ze met een piepstemmetje. Sterre lacht en geeft haar vriendin een kus op haar wang.
‘Ik zal wel een kopje thee zetten’ grinnikt ze. Fleur begroet Sterre’s moeder die aan tafel een boek leest. ‘Jullie hebben niet bepaald een mooie dag gekozen, dames’ zegt deze. Sterre draait met haar ogen en zucht. ‘Dat hebben we nu wel gezien, mam’ zegt ze terwijl ze wat thee inschenkt. Fleur gaat even verzitten als Sterre een schaal met chocoladekoekjes op tafel zet. Sterre vangt de reactie van haar vriendin op. ‘Die gaan er vast wel in’ glimlacht ze. Fleur aarzelt even, maar neemt dan één van de koekjes. Tegelijkertijd overvalt haar een schuldgevoel. Had ze zichzelf niet beloofd af te vallen? Sterre ziet de betrekking van Fleur's gezicht en schrikt. 'Je gaat toch niet afvallen ofzo?' zegt ze met grote ogen. 'Iedereen weet hoe slecht dat voor je is. Je ben nog in de groei, hoor'. Fleur kijkt haar vriendin aan. Deze kijkt beschuldigend. 'Als je nu niet met deze onzin ophoudt, proppen we je vol met chocolade-ijs en chocolademilkhakes' zegt ze grappenderwijs. Fleur lacht. Maar niet van harte. Sterre heeft makkelijk praten, die heeft zelf een prachtig figuurtje. Gelukkig hoeft ze hier niet langer over te denken, want uit het raam ziet ze dat Sarah en Maya voor de deur staan. 'Ik doe wel open' en Sterre rent naar de deur. Uitbundig begroet ze de twee medevakantiegangers en ook Fleur wordt geknuffeld.
'Dan gaan we maar' besluit Sterre die haar tas pakt en de andere drie richting deur bonjourt. Sterre's moeder wordt gegroet en de vier vriendinnen zijn op weg naar hun favoriete omgeving.

Stilletjes fietst Fleur achteraan. Veel zin om te praten heeft ze niet, ze vindt het prima zo in haar eentje. Maroon 5 zingt ‘Wake up call’ in haar oren en Fleur geniet van de muziek. De laatste tijd vindt ze allerlei soorten muziek leuk, maar vooral bandjes zoals Maroon 5 en Fall Out Boy.
‘Hier naar links, May! Waar zit jij met je gedachten?’ roept Fleur als ze ziet dat Maya rechtsaf wilt slaan. Maya antwoordt niet maar corrigeert wel haar richting, ten teken haar vriendin gehoord te hebben. Fleur vervolgt het luisteren naar haar muziek, maar wordt even later gestoord door Sterre.
‘Fleur!’ roept deze.
‘Fleur!’ herhaalt Sterre. Fleur haalt een oordopje uit haar oor en vraagt wat er is.
‘Waarom fiets je niet naast Maya?’ Fleur haalt haar schouders op maar rijdt toch naar voren. Ze fietste net zo lekker in haar eentje. Terwijl ze naast Maya fietst, kijkt ze naar de lucht.
‘Niet bepaald shopweer, he’ grinnikt Maya. Fleur schudt haar hoofd.
‘Niet bepaald, nee’. Veel zin om tegen Maya te praten heeft ze niet. De laatste tijd irriteerde ze zich maar al te vaak aan de Spaanse vriendin.

Zoals altijd begint de shopmiddag bij de H&M. Fleur bekijkt met Sterre een rek met spijkerrokjes. 'Deze is wel stoer, zeg'. Sterre haalt een rokje uit het rek en Fleur kan niets anders doen dan instemmen. 'Dat zal je prachtig staan' glimlacht ze, met iets van jaloezie in haar stem. Sterre hoort haar niet, die heeft het kledingstuk alweer bijna aan en bekijkt zichzelf in de spiegel. 'Hmm, die gaat mee naar Istanbul' lacht ze. Fleur kijkt naar de rokjes die een eindje verderop liggen. Zal ze er ook één passen? Ze twijfelt, maar loopt dan toch naar het rek. Ze moet even wachten, want voor haar staan twee meisjes de rokjes te bekijken. Fleur kijkt naar de meisjes en dan naar zichzelf. Waarom is zij niet zo slank? Snel loopt ze terug naar Sarah en Maya. 'Jullie al iets gezien?' vraagt ze nonchalant. Sterre staat inmiddels bij de kassa om haar nieuwe aanwinst af te rekenen. 'Ik vind deze wel leuk' antwoordt Maya terwijl ze een roze vest laat zien. Fleur knikt en vindt dat Maya het vest eens moet passen. 'Superleuk!' zegt Sarah bewonderend. Maya lacht en sluit achteraan in de rij. Fleur kijkt de winkel rond. Ze weet het zeker: ze moet echt afvallen.
'Is er iets?' merkt Sarah op die naast Fleur komt staan. Fleur schudt haar hoofd. 'Waarom zou er iets zijn?' en snel loopt ze naar de sieraden waar ze zeer geïnteresseerd naar een ketting begint te staren. Sarah haalt haar schouders op. 'Dan niet.'
Een paar winkels later vindt Sterre dat het tijd wordt om iets te eten. Sarah en Maya zijn het hiermee eens, maar Fleur twijfelt even. 'Waarom moeten we altijd naar de Mac?' probeert ze. 'Omdat het superlekker is' lacht Sarah terwijl ze het restaurant in loopt. Zuchtend loopt Fleur achter haar vriendinnen aan. Ze bestelt wel wat te drinken ofzo. Haar vriendinnen denken hier blijkbaar anders over. 'Drie BigMacmenu's, alsjeblieft en doe ook nog maar vier cola's' bestelt Sterre. Fleur zoekt alvast een plekje bij het raam. 'Wil je echt niks?' probeert Sarah. Fleur schudt haar hoofd, ook al voelt ze haar maag protesteren. Met een triest gezicht kijkt ze naar haar spiegelbeeld in het raam. Haar vriendinnen komen er bij zitten en al snel gaat het gesprek over 18 juli.

'Ik moet nog een nieuwe bikini hebben' klaagt Sarah.
'Ik ook!' beaamt Sterre.
'En nog wat shirtjes' doet Maya er nog een schepje bovenop.
Fleur staart stilletjes voor zich uit. Stiekem heeft ze helemaal geen zin in Istanbul, vooral het woord 'bikini' maakt haar verdrietig. Haar vriendinnen hebben niets te klagen, die hebben allemaal maatje 34.
'Als er iets is kun je het altijd kwijt, Fleur' zegt Sarah die naast Fleur komt lopen. Sterre en Maya staren naar de prachtige bikini's die Hunkemoller in zijn etalage heeft tentoongesteld. Het enige wat Fleur ziet is haar lelijke spiegelbeeld.

‘Ik ben best moe van al dat shoppen. Laten we maar gaan’ stelt Fleur voor terwijl ze opstaat en haar stoel aanschuift. De andere drie volgen haar voorbeeld en verlaten het terrasje.
‘Gelukkig is het weer in Istanbul heel anders’ zegt Sterre blij. ‘Ik hoop dat er ook leuke jongens zijn!’ vervolgt ze. Sarah lacht. ‘Wat heb ik er zin in!’ zegt ze dan. Istanbul is weer het gespreksonderwerp en terwijl de vier naar de fietsen lopen, luistert Fleur naar haar muziek. Ze loopt in haar eentje achteraan en kijkt naar de dunne lijfjes van haar vriendinnen. ‘You’re my everything’ zing Micheal Bubblé in haar oor. Stilletjes staart ze in de verte en ziet het gezicht van Mike voor zich. Zou hij haar daarvoor gedumpt hebben? Omdat hij haar lichaam niet mooi vond? Misschien moet ze maar eens met hem praten. Maar waarom met die Spaanse van de snackbar?
‘Kom je nog, Fleur?’ roept Maya. Fleur kijkt haar aan en voelt zich ineens boos worden van binnen. Dat ze dat niet eerder heeft gezien…

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:55

Leuk stuk weer Maris!

Met die Spaanse trut van de snackbar nog wel – Volgens mij is het zonder hoofdletter

Precies één uur in dromenland geweest dus, rekent ze uit. – Ik zou ervan maken: Precies één uur in dromenland geweest rekent ze uit.

Alle namen van de liedjes vind ik misschien ook wel een beetje ‘overdreven’ overkomen Bloos

Iets over de verschillen tussen mannen en vrouwen, ziet ze. – Vind die zin niet helemaal lekker lopen, denk dat het aan de komma ligt.

Grappenderwijs – Is dat ABN? Blond

De laatste tijd irriteerde ze zich maar al te vaak aan de Spaanse vriendin.& Maar waarom met die Spaanse van de snackbar? – Hoofdletter?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 20:02

Thanx voor 'd comment, Kiek Cool Zal die zinnen idd veranderen enne grappenderwijs.. Tja Tong uitsteken

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:03

Leuk. Lachen
_Kiki_ heeft toch al een groot deel van 't commentaar toegevoegd, dusik zeg maar niets. Ben benieuwd naar 't volgende stukje Lachen

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:28

machtig goed weer!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:23

Leuk, blijf het volgen Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:29

Weer een leuk deeltje Ja