[CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Re: [CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:49

Afbeelding

Als iemand zin heeft.. Vork Tong uitsteken

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:56

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 15:00

Wendy15 schreef:
Je mag dus niet meerdere foto's van je paard plaatsen om na te laten tekenen? Vind dat persoonlijk niet echt een fijne regel omdat het als tekenaar juist fijn is als je keuze hebt uit veel foto's uit bijvoorbeeld andere hoeken om te oefenen.. Of mogen meerdere foto's wel maar dan in links?

Als je een tekening voor iemand maakt.. Mag je dan echt maar 1 foto laten zien? Dus alleen het eindresultaat? Of mag je nog wel tussenstappen laten zien?

In de openings post staan imo 2 tegenstrijdige dingen:

"Dit topic is voor het aanvragen én resultaten van betrekking tot het tekenen van paarden."

en:

"Het is niet de bedoeling hier resultaten te posten, daar is een ander topic voor"

Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar dat zijn wat dingetjes die voor mij niet helemaal duidelijk zijn..

Dat tegenstrijdige puntje is verwijderd. Dat komt omdat ik 4 topics heb gemaakt doormiddel van copy-paste werk. Klein foutje dus. Lachen

Over het aantal te plaatsen foto's. Ik heb eigenlijk er in gezet dat je 1 foto mag plaatsen om te voorkomen dat er een riedel foto's wordt geplaatst met 'kies maar'.
Maar ik hoor graag van jullie hoe jullie daar over denken en dan kan daar nog eens over nagedacht worden.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:03

Afbeelding

Wie wil deze tekeken?

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:52

Fairie schreef:
Over het aantal te plaatsen foto's. Ik heb eigenlijk er in gezet dat je 1 foto mag plaatsen om te voorkomen dat er een riedel foto's wordt geplaatst met 'kies maar'.
Maar ik hoor graag van jullie hoe jullie daar over denken en dan kan daar nog eens over nagedacht worden.

ik snap jouw punt, ik snap ook het punt van de tekenaars dat ze het fijner vinden als er meerdere fotos geplaatst worden.
Hoe ik het in de beginpost las, mag er 1 foto zichtbaar geplaatst worden en de rest in links.. Vind ik eerlijk gezegd wel een fijne methode maar je zit dan inderdaad wel met dat mensen zeggen "kies maar". toch wel lastig

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:51

Fairie schreef:
Wendy15 schreef:
Je mag dus niet meerdere foto's van je paard plaatsen om na te laten tekenen? Vind dat persoonlijk niet echt een fijne regel omdat het als tekenaar juist fijn is als je keuze hebt uit veel foto's uit bijvoorbeeld andere hoeken om te oefenen.. Of mogen meerdere foto's wel maar dan in links?

Als je een tekening voor iemand maakt.. Mag je dan echt maar 1 foto laten zien? Dus alleen het eindresultaat? Of mag je nog wel tussenstappen laten zien?

In de openings post staan imo 2 tegenstrijdige dingen:

"Dit topic is voor het aanvragen én resultaten van betrekking tot het tekenen van paarden."

en:

"Het is niet de bedoeling hier resultaten te posten, daar is een ander topic voor"

Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar dat zijn wat dingetjes die voor mij niet helemaal duidelijk zijn..

Dat tegenstrijdige puntje is verwijderd. Dat komt omdat ik 4 topics heb gemaakt doormiddel van copy-paste werk. Klein foutje dus. Lachen

Kan me voorstellen dat er wat 'foutjes' of onduidelijke puntjes in zitten in het begin Ja Daarom vroeg ik het me gewoon af en om verduidelijking Lachen Persoonlijk vind ik het altijd fijn als ik uit meerdere foto's uit bijvoorbeeld verschillende hoeken genomen kan kiezen Lachen Maar denk dat dat heel persoonlijk is Ja Misschien een idee om als regel 1 foto (per paard) gewoon te plaatsen en de rest in links? Zodat je kan zien wat voor type paardje de foto's zijn en niet alles voluit staat? Roep maar wat hoor Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:54

Om trouwens nog even op het punt van dat mensen zeggen 'kies maar' terug te komen. Ik denk dat de meeste tekenaars hier het puur als oefening gebruiken en vaak ook specifieke wensen hebben van wat ze willen oefenen, daarom zijn veel foto's erg fijn. Mensen die hier komen voor een tekening voor hun paard zijn toch al iets minder serieus imo dan mensen die echt naar een tekenaar oid gaan voor een (al dan niet betaalde) opdracht, en vaak dus allang blij met een tekening van hun paard en minder veeleisend wat betreft foto (hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd Bloos )

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:37

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:56

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:28

Kunnen er geen regels gemaakt worden mbt de kwaliteit van de foto's die geplaatst worden? Zoals oa grootte, schaduw en ontbrekende oren ed?
(ik heb dit al eerder genoemd maar vind het nog steeds een belangrijk punt want op deze pagina staan ook al weer foto's die van erg slechte kwaliteit zijn)

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:36

regel zal lastig worden denk ik, verzoeken kan natuurlijk wel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:40

Er kan in de eerste post toch genoemd worden waar een foto aan moet voldoen? Bovendien zijn het maar relatieve begrippen, zoals geen storende schaduwen, 't is maar net wat je een storende schaduw vind. Maar het zorgt er wel voor dat iemand nog even kritisch naar zijn foto kijkt.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:56

als ik het me goed herinner is dat in t vorige topic gedaan. veelgeholpen heeft het niet Knipoog

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:02

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:04

HouVanUtopia schreef:
Als iemand zin heeft om te tekenen zou ik het suuuper gaaf vinden als je een poging wilt doen!!

http://www.bokt.nl/verkleind/0082.jpg

Hoop dat jullie er iets mee kunnen

Ik sla deze even op Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:16

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 15:54

Wendy15 schreef:
Om trouwens nog even op het punt van dat mensen zeggen 'kies maar' terug te komen. Ik denk dat de meeste tekenaars hier het puur als oefening gebruiken en vaak ook specifieke wensen hebben van wat ze willen oefenen, daarom zijn veel foto's erg fijn. Mensen die hier komen voor een tekening voor hun paard zijn toch al iets minder serieus imo dan mensen die echt naar een tekenaar oid gaan voor een (al dan niet betaalde) opdracht, en vaak dus allang blij met een tekening van hun paard en minder veeleisend wat betreft foto (hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd Bloos )

Ik vind dat een erg sterk argument, Wendy15. Voldoende argument ook om de regel even aan te passen. Ga ik doe.

anneliesdj schreef:
Er kan in de eerste post toch genoemd worden waar een foto aan moet voldoen? Bovendien zijn het maar relatieve begrippen, zoals geen storende schaduwen, 't is maar net wat je een storende schaduw vind. Maar het zorgt er wel voor dat iemand nog even kritisch naar zijn foto kijkt.

Ik snap wat je bedoeld, maar daar zijn haast geen regels/richtlijnen voor op te stellen. Niet iedereen kan even kunstig fotograferen, bovendien heeft ook niet iedereen even goed apparatuur. Kwaliteit zal dus verschillen. Bovendien ben je als tekenaar ook niet verplicht te tekenen. Als je van mening bent dat een tekening te veel schaduw bevat om goed te kunnen tekenen, teken je die foto niet na. Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:15

Fairie schreef:
Ik snap wat je bedoeld, maar daar zijn haast geen regels/richtlijnen voor op te stellen. Niet iedereen kan even kunstig fotograferen, bovendien heeft ook niet iedereen even goed apparatuur. Kwaliteit zal dus verschillen. Bovendien ben je als tekenaar ook niet verplicht te tekenen. Als je van mening bent dat een tekening te veel schaduw bevat om goed te kunnen tekenen, teken je die foto niet na. Lachen

Maar het heeft niet zozeer met kustig fotograferen te maken en met goede apparatuur al helemaal niet. Zelfs met het meest bagger fototoestel kun je foto's maken zonder storende schaduwen en waar een paard helemaal op staat, das gewoon een kwestie van opletten waar de zon is en opletten of je je paard helemaal in beeld hebt. Maar goed, ik hoop dat er mensen meegelezen hebben en nu wat beter opletten bij het plaatsen van foto's.

Overigens vind ik het persoonlijk ook wel prettig als er 2 of 3 foto's zijn om uit te kiezen, maar meer als 3 of 4 moeten het er ook niet zijn, dat is te onoverzichtelijk.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:50

Anneliesdj, morgen ga ik waarschijnlijk een weiland met 2paarden en 2 veulens fotograveren, miss dat daar een ingewikkelde, doch scherpe foto voor je uitkomt Knipoog Mocht je dat nogsteeds willen Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:15

Alles wat anders is dan normaal heb ik belangstelling voor, gekke sprongen, gekke bekken enz. Als het maar niet een gewone hoofdfoto of dravend paard is.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:20

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:42

Ik meld me ook weer, maar ik teken alleen als ik zin heb Clown .
Ben momenteel met een veulentje van Westernfreak bezig.
En daar ben ik nog wel even zoet mee *LOL*

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:56

Figo schreef:
Mogen gewone dieren ook? heb nml hele gave foto van onze katjes..

http://img385.imageshack.us/img385/3627 ... indfg9.jpg

zo niet haal ik hem weg Lachen

Foto's van andere dieren dan paarden vind ik juist erg leuk om te oefenen Ja Jammer is dan weer dat je foto niet scherp is en ik er persoonlijk niet aan zou beginnen Knipoog

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 00:59

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:42

Ik meld me ook weer even als tekenaar Lachen .
Niet gratis, zie mijn website voor informatie Lachen .