Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

!
Het komt er nog wel hoor, geen angst
Maar ik ben zowat de hele vakantie weggeweest maar ik kan nu wel even door. 
En ik had er geen zin in
Citaat:Jessica draaide zich met een bliksemslag om en de groep volgde haar beeld.
Jessica zag de KWPN vallen Anna was eraf gesprongen en keek geschrokken naar haar paard.
Belinda Schreeuwde en schrok zich dood. Ze gaf haar teugels aan de gene achter haar en rende naar het paard toe. Ze duwde Anna opzij. Gelukkig was Anna niet gewond, Maar haar paard had een grote wond bij zijn been en het was helemaal dik.
‘Anna hoe komt dit?!’ Zei Belinda verward
‘Hij was gestruikeld in het begin van de rit, ik wist niet dat hij pijn had!’ Anna keek geschrokken.
‘Anna daar mee moet je eerder komen, Als je paard struikeld moet je altijd even kijken voor de zekerheid voor het geval dat het iets ergs is, In dit geval dus.’
‘S..orry.. Het spijt me ik zal het voortaan altijd doen..’
Belinda schudde spijtig haar hoofd en pakte haar verband trommel. Ze pakte een witte bandage en een zalfje dat goed was voor open wonden, Traumeel heette het. Ze pakte de zalf en pakte een nat doekje, Ze ontsmette het en smeerde de zalf erop. Daarna plakte ze er een wit gaasje over heen en deed voorzichtig de bandage om de been heen. Het paard hief zijn hoofd op en hinnekte zachtjes.
‘Ja jongen, Jij hebt pijn he, het komt vast wel goed hoor’ Zei Belinda. Ze aaide hem over zijn neus. De KWPN keek vriendelijk en legde zijn hoofd weer neer.
‘Jongens, We gaan dus weer terug, Ik bel iemand van het kamp dan kunnen zij deze jongen meenemen, Dan gaan wij ook terug naar huis, Zet jullie paarden maar vast aan een boom.’ Zei Belinda.
Jessica en de rest keek geschrokken naar het paard en liepen door het grasveld naar een uitgezochte boom. Jessica bond Jassmine vast en liep weer door het hoge struikgewas terug naar het bospad.
Jessica ging zitten op de grond en wachte tot er een zwarte auto uit de verte kwam. Ze zaten daar ongeveer een kwartier totdat de auto inzicht kwam. Jessica sprong overreind en ging nog even naar de ruin toe. Hij hief zijn hoofd zacht op en keek met opengesperde ogen naar haar. Hij probeerde op te staan maar Jessica duwde hem zachtjes terug op de grond.
‘Nee jongen, jij moet blijven liggen’ Zei ze zacht.
Jessica zag hoe de mensen met zijn allen het paard in een 2 persoons trailer hadden gebracht. Daarna reden ze het pad weer af en de groep stapte weer op, Opweg naar huis.
Toen ze het erf opreden zag Jessica gelijk weer de gezellige omgeving. Ze ging appart van de groep naar de stal van Jassmine en zadelde haar af. Ze liep de stal uit en zocht een hoevenkrabber. Ze vond een rose en pakte hem.
‘Ja Jass.. Dit was een korte maar krachtige rit, Waarom doet Anna zo raar.. Haar paard zag er voor de rit al slecht uit. En als haar paard struikeld verteld ze het niet eens’ Jassmine keek op met een hap hooi in haar mond. Ze ging door met kauwen en zakte haar hoofd weer naar de grond. Jessica ging aan de linkerkant van Jassmine staan en krabte op haar bruine schoft. Jassmine schoot omhoog met haar hoofd en maakt rare kauwbewegingen met haar lippen. Jessica lachte en aaide haar paard nog een keer. Ze pakte de hoevenkrabber en legde hem terug op de plek waar ze hem gevonden had. Ze bekeek haar handen, Helemaal bruin van de haren van Jassmine natuurlijk. Ze bekeek haar rose broek. Hij was helemaal vies, Er was bijna geen steekje rose meer te zien. Zuchtend liep Jessica de stallen uit opweg naar Laura. Laura was net bezig haar bonte pony de wei in te slepen maar die scheen niet erg mee te werken.
‘Krabay kom op! Werk nou mee jongen!’ Siste Laura geïriteerd.
‘Hij werkt niet echt mee zo te zien he Lau?’ Riep Jessica lachend.
‘Nee! en ik vind het absoluut niet grappig, maar dat beest wil de wei niet in!’ Laura keek driftig. Jessica schrok, Laura was écht boos. Soms kon ze dan drift aanvallen krijgen.
‘Hier, laat mij maar. Ga jij maar naar binnen en douchen ik doe dit wel’ Zei Jessica.
‘Weet je het zeker? Hij is echt heel koppig!’
‘Ja, ga nou maar!’ Jessica glimlachte en zag hoe Laura richting de kantine liep. Ze richte zich weer tot Krabay.
‘Kom op jongen, En anders dan ga ik zitten en dan zie je zelf maar wat je doet.’
Jessica trok zachtjes aan het halstertouw maar Krabay deed een stap achteruit en hing aan het touw. Hij gooide zijn hoofd omhoog en keek chagrijnig naar Jessica.
‘Oh! gaan we nu ook nog chagrijnig worden?’ Lachte Jessica.
Krabay keek met glinsterende ogen naar Jessica. Jessica draaide het touw naar links en liep een rondje over het erf. Ze maakte het rondje steeds groter zodat ze opgegeven moment langs de wei liep. Toen ze er heel dichtbij was pakte ze de rand van de wei deur vast, deed hem open en duwde Krabay erin. Ze klikte het halstertouw los en Krabay rende vrolijk bokkend door de wei. Blij liep Jessica naar de kantine waar Laura ook naar toe was gelopen. Jessica stak haar hand in haar zak en viste er 1 euro uit. Ze liep naar de bar toe en bestelde paprika chips. Met haar chips ging ze richting haar slaapkamer. Ze opende de deur en hoorde water lopen. Dat was ongetwijfeld Laura die aan het douchen was. Ze pakte de bureaustoel die midden in de kamer stond en schoof hem naar de computer. Ze zocht het knopje om hem aan te zetten en drukte erop.
Langzaam starte de computer op. Het had een leuk bureaublad, Een mooi paard. Een zwarte arabier zo te zien. Jessica glimlachte en ging spelletjes spelen. Na een tijdje kreeg ze er genoeg van en Laura kwam ook uit de douche.
‘Hee Jess, Is het gelukt met Krabay?’
‘Ja natuurlijk, anders zou ik nog wel bezig zijn’
Laura lachte en schudde haar natte haar in een handoek en probeerde het af te drogen.
‘Ga jij niet douchen?’ Vroeg Laura
‘Nu je het zegt.. Ik ga maar even douchen ja.’
Laura’s blik viel op de computer die aan stond en vloog erachter.
Terwijl Jessica zich voorzichtig uitkleedde deed ze de douche aan. Hij stond op lauw water. Dat was redelijk. Ze ging eronder staan en waste zichzelf met bodylotion. Daarna waste ze haar haar met shampoo en deed de cremespoeling erin. Toen ze uit de douche stapte dacht ze aan vanmiddag. Aan Anna en de val.. Zou het goed gaan met haar paard? Jessica besloot zometeen even te kijken of het goed ging met de KWPN. Vlug droogde ze zich af en pakte haar kleren. Ze sloeg de handoek om zich heen en deed de douche deur open, Legde haar kleren op het bed en zocht schone kleren uit.
Laura keek op van de computer.
‘Zo, lekker gedouched?’ Vroeg ze.
‘Ja hoor, Maar ik ga zo nog even kijken bij Anna’s paard hoor’
‘Okee, ik ga wel mee.’
‘Oke, is goed maar ik ga me eerst aankleden, Zou ik mijn paardrijbroek aan doen? Een schone dan.’
‘Ja, ik hoorde net dat we vanavond gaan springen in de binnenbak.’
‘Oke, tof!’
Jessica pakte een lichtblauwe rijbroek met strikjes uit haar koffer. Het was inprincipe dezelfde rijbroek als de rose maar hij was blauw. Ze pakte ook een grijs t-shirt met Bjorn Borg erop. Ze pakte snel een nieuwe onderbroek en een nieuwe BH. Ze deed haar ondergoed aan en daarna haar kleren.
‘Kom Laura, Ik heb mijn kleren aan dus we kunnen even kijken’
Laura knikte en liep samen met Jessica de slaapkamer uit.
‘Hé jongen.. Gaat het al weer met je?’ Jessica aaide de KWPN over zijn neus.
‘Ahh wat zielig!’ Zei Laura
‘Hoe heet hij eigenlijk?’ Vroeg Jessica zich af.
‘Ehm even kijken’ Laura liep de stal uit en keek naar het naam bordje. ‘Hij heet Fergino.’
‘Ok..’ Jessica aaide Fergino nog een laatste keer en liep toen zijn stal uit.
‘Ga je mee Laura of blijf je hier?’
‘Ik ga nog even naar Krabay.. Ga jij maar naar de kantine. We zien elkaar straks wel weer.’
‘Oke, is goed. Doei!’
Jessica verliet Fergino’s stal en glipte nog even snel naar de binnenbak. Er reed iemand. Ze keek goed wie er reed. Het was Sabine. Ze reed op een mooie arabier. Een zwarte. Hij leek verdacht veel op het paard wat op het bureaublad van de computer stond.
Sabine was bezig met wijken en kreeg de arabier in een krul. Het paard liep prachtig aan de teugel en week heel netjes. Dromerig stond Jessica te kijken. Het ging allemaal heel goed. Totdat er een balk van de zijlijn afviel. Het paard schrok en steigerde. Sabine ging ver naar voren zitten en dreef het paard naar voren. Toen het paard angstig op zijn benen stond begon het als een bezetene te rennen en bokte zo hoog als hij kon. Eenmaal bij de balken ging hij door het lint. Hij struikelde half over de balken en gooide Sabine eraf. Die gelukkig zacht neerkwam. Maar het paard begon zichzelf te bezeren.
‘Sabine gaat het!’ Vroeg Jessica angstig.
Sabine keek geschrokken omhoog.
‘Ja.. Met mij wel, maar met Shabak niet! Hij is zo schrikachtig, vandaar de binnenbak.. Hij schrikt van elk klein geluidje. Het ging net zo goed..’ Sabine stokte met haar zin en rende naar het paard toe met de longeerzweep. Ze blokeerde zijn weg en Shabak steigerde hoog in angst. Uiteindelijk stopte hij omdat hij geen kant meer op kon.
Hij keek angstig naar Sabine. Zijn teugel was gebroken. Jessica zag hoe Sabine het paard pakte en voorzichtig de bak uitleidde. Jessica bood aan om te helpen met de balken klaar te leggen nu ze toch al op de grond lagen. Het waren een stuk of 6 balken. Ze pakte ze en legde ze in stapafstand op de hoefslag.

Ook maak je wel een erg lange zin:Citaat:Jongens, We gaan dus weer terug, Ik bel iemand van het kamp dan kunnen zij deze jongen meenemen, Dan gaan wij ook terug naar huis, Zet jullie paarden maar vast aan een boom.’
Citaat:Jongens, We gaan dus weer terug. Ik bel iemand van het kamp dan kunnen zij deze jongen meenemen, dan gaan wij ook terug naar huis. Zet jullie paarden maar vast aan een boom.’

Let op de werkwoorden.Citaat:Jessica en de rest keek geschrokken naar het paard en liepen door het grasveld naar een uitgezochte boom.
Dit vind ik persoonlijk een saai stukje. Volgensmij komt het doordat er nergens een komma, uitroepteken of vraagteken staat. Verstandig zou zijn die toe te voegen.Citaat:Ze klikte het halstertouw los en Krabay rende vrolijk bokkend door de wei. Blij liep Jessica naar de kantine waar Laura ook naar toe was gelopen. Jessica stak haar hand in haar zak en viste er 1 euro uit. Ze liep naar de bar toe en bestelde paprika chips. Met haar chips ging ze richting haar slaapkamer. Ze opende de deur en hoorde water lopen. Dat was ongetwijfeld Laura die aan het douchen was. Ze pakte de bureaustoel die midden in de kamer stond en schoof hem naar de computer. Ze zocht het knopje om hem aan te zetten en drukte erop.
Langzaam starte de computer op. Het had een leuk bureaublad, Een mooi paard. Een zwarte arabier zo te zien. Jessica glimlachte en ging spelletjes spelen. Na een tijdje kreeg ze er genoeg van en Laura kwam ook uit de douche.
voor als je deze zin niet tegenkomt, ongeveer 6 centimeter van het einde naar boven;) Het is geen zin, wou ik zeggen. Er zou of een komma voor moeten, of aangepas worden in: Die kwam gelukkig zacht neer.Citaat:Die gelukkig zacht neerkwam.
Ik weet het niet zeker, maar volgensmij is "stokte met haar zin" niks.Citaat:Sabine stokte met haar zin en rende naar het paard toe met de longeerzweep.