[VER] Roodgekleurd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_Simba

Re: [VER] Roodgekleurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:44

A_lette schreef:
“Het is net alsof je een eed aan het afleggen bent. Je overdrijft! ,” het viel me plots weer op dat Wannes nog bij ons zat “Ohja ik ken nog iemand die mijn plaats kan overnemen,”

-> komma weg, Het met een hoofdteken.

Ik keek de gang rond, en jawel ik zag hem kijken naar me door zijn raampje.

-> komma weg, er staat en achter.

Ik heb er even een paar foutjes uit gehaald, er zitten er meer in maar ik denk dat het beter is als je ze er zelf uithaalt. Daar leer je meer van.

Verder goed verhaal, ik volg. Lachen

@ zoe_simba: probeer je spelling aan te passen, jou moet ontcijvert worden.

Ja sorry moest heell snel blind typende met 1 hand Tong uitsteken
andere in verband

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:49

wat heb je dan met die andere?

Tuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:58

Héél goed verhaal. Ja
Blijf ik zeker volgen.

leliebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:08

Ik ga proberen om zo'n fouten er zo veel mogelijk uit te halen. Dankje om me daar op te wijzen

Binnen een paar uur komt er een nieuw deeltje!

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:45

esther_sonja schreef:
wat heb je dan met die andere?

zit in t verband, gevallen met gym Huilen Tong uitsteken

leliebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:35

Volgend deeltje

Misschien iemand ook een idee voor verdere verloop. Heb even een gebrek aan inspiratie. Dus pm me gerust

Citaat:
“Heb je een probleempje Margo?” grijnzend keek Piet me aan. Blijkbaar vond hij dit een zeer plezante situatie.
“Piet! Stop het. We gaan alleen vriendschappelijk met Margo praten. Nog eens alle opties heel duidelijk uit leggen,” riep Dieter tegen Piet die meteen niets meer zei. Dieter knikte goedkeurend en daalde de trap af naar mij. Piet wou volgen maar veranderde van gedacht na een blik van Dieter.
Ik keek Dieter in zijn ogen aan, in de hoop enige emotie te zien. Dat hij alleen maar vriendschappelijk met me wil praten geloofde ik totaal niet. HIj hurkte neer naast me en voelde aan mijn enkel. Ik wou gillen, niet alleen van de pijn maar ook dat hij van mij moest blijven.
“Hij is niet gebroken,” merkte Dieter op. Ik voelde dat hij twee vingers op mijn enkel liet liggen.
“We moeten eens praten, Margo.”
“Er valt niet veel te zeggen!”
Dieter grijnsde en het volgende moment gilde ik het uit. Met de twee vingers die die hij op mijn enkel had laten liggen drukte hij op de pijnlijke plaats.
“We moeten praten, ok?”
Ik knikte. Enkele tranen liepen van mijn wangen.
“Brave meid,” zei hij goedkeurend.
“Wat wil je van mij?” kwam snikkend uit mijn mond.
“Ik wil jou, dat weet je.”
“Laat me alsjeblieft met rust, Dieter. Je kan iedereen krijgen die je maar wil. Waarom ik dan?”
“Jij hebt iets speciaals,” hij veegde de tranen van mijn wangen “En je hebt nu toch al een reputatie,”
“Ik wil niet terug, echt niet!”
Hij drukte weer op mijn enkel, met meer gewicht dan daarnet. IK krijste het uit van de pijn en sloeg met mijn armen wild om me heen. Dieter wenkte Piet, die snel de trap kwam afgelopen. Hij nam mijn beide polsen vast. Na dat hij een blik om mijn armen had geworpen stootte hij Dieter aan. Nadat Dieter mijn polsen goed had bekeken, richtte hij zich weer tot mij.
“Nu ga jij luisteren naar mij. Ok?” siste hij naar me. Ik knikte terug.
“Jij hebt niet te kiezen. Het is bij ons terugkomen of niets. En dan echt niets!”
Angstig keek ik hem aan, Ik dacht weer aan de woorden van Kevin, maar hier kan ik toch onmogelijk nee tegen zeggen! Waarschijnlijk zouden ze me dan vermoorden.

Nadat Dieter me had bedreigd en ik uiteindelijk toch maar ja had gezegt, met de grootste tegenzin, had hij me geholpen om de trap af te lopen. Zijn groepje had hij weg gestuurd. Dieter waarschuwde me voor elke trede zodat ik zeker niet nog een misstap zou doen. Zou hij nu oprecht bezorgd over me zijn?
“Gaat het?” vroeg hij toen we beneden stonden. Ik knikte en dacht er woedend achter dat dit alles wel zijn schuld was,
“Hoe moet je naar huis?”
“Met de fiets. Maar dat zal waarschijnlijk wel niet lukken,” antwoordde ik chagrijnig.
Dieter lachtte
“Je bent echt boos op me, he?”
“Je zou voor minder!” gilde ik tegen hem.
“Rustig meisje, ik zorg wel voor vervoer.”
Woedend keek ik hem aan, maar het had totaal geen uitwerking op hem. Dieter haalde zijn mobiel uit zijn jaszak en tikte snel een nummer in.
“Een taxi?” hij keek me vragend aan, toen hij mijn verbaasde gezicht zag, lachtte hij.
“Hallo, mama?”
Mijn mond viel open. Zijn moeder? Daar had hij toch al lang geen goede relatie meer mee en dan zou ze mij naar huis voeren? Dat kan niet!
“Margo is van de trappen gevallen. En ze heeft haar enkel pijn gedaan.” ratelde hij verder tegen zijn moeder? Het leek een gezellig en zelf een gemeend gesprekje.
“Zou je ons niet kunnen komen ophalen? Dan kun je haar ook ontmoeten, mama,”
Mijn mond viel nog meer open. Meneer maakt er een gezellig afspraakje van terwijl ik pijn lijd door hem en alles behalve zijn vriendin wil zijn, en dan wil hij mij ook nog eens voorstellen. Hoe durft hij?
“Dankje mama. We zullen buiten aan de schoolpoort wachten. Tot straks,” en hij drukte op het rode telefoontje,
“Mijn mama zal je thuis afzetten. En Margo, we zijn volgens haar al een maand terug samen en je wou me alleen terug nemen als ik mijn leven beterde. En dat heb ik dan ook gedaan. OK?”
“Het zal dan wel zeker. Jij kon toch niet goed overweg met je moeder?”
“Sinds dat ik mijn leven heb verbeterd hebben wij een hechte band.”
“Gelooft ze echt dat jij je leven hebt verbeterd?”
“Als ze jou ontmoet heeft, zeker wel.”
“Had je daar mij alleen voor nodig?”
Hij glimlachtte en nam me in zijn armen. Ik liet me doen, het zou toch niet veel uitmaken dat ik hier zou staan gillen.
“Niet alleen daarvoor, schat” zei hij zacht en hij kuste me op mijn mond. Ik verstijfde over heel mijn lichaam. Dieter liet me weer los.
“Kom, we gaan al aan de poort staan. Mensen die hun leven verbetert hebben staan altijd op tijd klaar.”
“Je overdrijft.”
“Tuurlijk mijn liefje. Maar dat weet mijn moeder niet.”

Al snel was Dieters moeder er. Ze reed met een klein versleten autotje, breed zullen ze het thuis ook wel niet hebben. Dieters mama zag er een heel vriendelijke vrouw uit die al zeker niet zo'n zoon als Dieter verdiende.
“Hallo, jij bent dus Margo?” sprak ze me meteen aan. Ze gaf me een kus op mijn wang. Verrast door zoveel vriendelijkheid knikte ik van ja.
“Ik heb al zo veel van je gehoord en eindelijk mag ik je ontmoeten. Mijn naam is trouwens Lore. Kom stap in,”
Gehoorzaam stapte ik in,Dieter gaf teken dat ik moest doorschuiven en zette zich naast mij op de achterbank. Met een vrolijk gezicht sloeg Lore haar portier dicht en startte de auto. Ze moest wel zeven keer proberen om de auto te starten maar haar humeur verminderde er niet op. Lore draaide haar om naar ons, ondertussen had Dieter al zijn arm op mijn schouders gelegt met resultaat dat zijn moeder een gilletje uit ontroering slaakte.
“Jullie passen zo goed bij elkaar,” zuchtte ze. IK glimlachtte eens, Dieter stootte me aan, vragend keek ik naar hem, hij keek me dwingend aan en stootte me nog eens aan.
“Ja dat vind ik ook, ik hou zoveel van hem!” zei ik op mijn vrolijkst. Als ze dit gelooft...
Ik zag dat ze me toch onderzoekend aankeek.
“Vertrekken we mama?” brak Dieter de stilte. Ze knikte.
“Waar woon je, meisje?” vragend keek ze me aan. Ik bedacht al snel dat het niet gemakkelijk zal zijn om tegen haar te liegen over de relatie tussen mij en Dieter, ze was zo aardig.

We waren al een eindje de stad uit en niemand van ons drie had nog een woord gezegt. Lore was wel stilletjes een liedje aan het zingen. Aan de gelaatsuitdrukking van Dieter kon ik zien dat het hem irriteerde.
“Mama, zou het geen idee zijn om Margo mee te vragen naar het familiefeest dit weekeind?” vroeg hij opeens, Verbaasd keek ik hem aan, Dieter keek me glimlachend aan. Ik bliksemde hem neer met mijn ogen, hij overdrijft! Lore was even stil, ze dacht na.
“Ik zal het vragen aan oma. Ik denk dat ze je wel graag zal ontmoeten, Margo. Ze heeft ook al zoveel goede dingne vna je gehoord,”
“Fijn!” piepte ik. Dieter stootte me weer aan, negerend keek ik naar buiten en ik zag dat we mijn straat inreden. Ik juichde binnenmonds.
“Mijn huis is dat met die boom voor,” wees ik Lore aan. Ze knikte en stopte voor de deur. Met één blik op het huis zag ik al dat mijn moeder door het gordijn piepte, toch een beetje interesse in mij. Snel stapte ik uit en sloeg het portier dicht. Het raampje stond open maar ik voelde me veel veiliger met het portier tussen mij en Dieter. Ik bedankte Lore oprecht en wierp alles behalve oprecht een handkusje naar Dieter. Tot mijn grote schrik stapte hij uit en kwam naar me toe. Ik kleurde helemaal wit aan van schrik, dit mag moeder niet zien!
“Mijn moeder,” siste ik hem toe. Dieter knikte en gaf me een kus op de wang die evengoed vriendschappelijk kon overkomen. Voor mij was het meer een boodschap: jij bent van mij! Nadat hij me die kus had gegeven stapte hij vanvoor in. Lore zwaaide nog één keer naar me en startte haar auto. Wonder boven wonder startte die dirrect.

“Wie was dat?” vragend keek mijn moeder me aan. Ik had nog maar één pas binnen gezet en ze had me al vast geklampt.
“Een vriend van school,” probeerde ik zo onverschillig mogelijk te zeggen. Moeder keek me argwanend aan.
“Het is toch niet die jongen van vorig jaar?” vroeg ze voorzichtig. Nu was het mijn beurt om haar argwanend aan te kijken. Was ze bezorgd om me?
“Zou je het erg vinden?”
Ze keek me aan, ik zag nu echt een bezorgde moederblik in haar ogen.
“Onze relatie is misschien niet zo denderend, Margo, maar ik blijf je moeder. En ja ik zou het erg vinden. Dit jaar heb je nog niets van problemen gehad, laat het zo, meisje,” Moeder streelde me over mijn haren. Ok, dit is raar! Anders geeft ze niets om mij.
“Och Margo, jij hebt toevallig niet je vaders scheermesjeweggestoken? Hij vind het niet meer,”
Ik knikte van nee. Niet weggestoken, wel gegooid in de hoek. Maar het lag nog in de badkamer. Hij moet maar zoeken.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:18

goed stuk weer:)

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:20

vind ik ook !

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:00

hele mooie stukjes weer Lachen
je begint hoe langer hoe beter te schrijven Lachen

leliebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 16:20

@Nujaro: ik dacht net dat ik slechter schreef dan in het begin

Maar goed, ben nu bezig aan een nieuw deel. Momenteel bijna geen inspiratie maar het komt...

leliebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:32

Het nieuwe deel is af. Niet het perfecte, maar ben er redelijk gelukkig mee. Hopelijk vinden jullie het ook een goed stuk.

“Margo! Eten!” hoorde ik mijn broertje roepen. Ik was in de badkamer, voor één keer niet hetzelfde ritiueel als anders. Het scheermesje lag terug op zijn plaats, mijn hand had het al een paar keer vastgenomen maar het lukte me om het dan toch te laten liggen. Ik glimlachte, het zal me lukken. Na nog een blik in de spiegel verliet ik de badkamer. OM één of andere redne voelde ik me mentaal sterker als anders. Mijn moeder geeft wel nog om me en al die tijd dacht ik van niet. Ik voelde daardoor mijn zelfvertrouwen terug groeien. Toen ik me aan tafel zette, glimlachte mijn moeder naar me. Vrolijk glimlachte ik terug.
Het was echt een lange tijd geleden dat ik nog eens zo van een avondmaal had genoten. De sfeer was dit maal echt goed. Ik was niet bang om iets te zeggen of te antwoorden. Zelf mijn vader snauwde me niet af. Nu had ik echt het gevoel dat ik alles aankon! Zelf Dieter!

De volgende morgen had ik al een heel plan bedacht om van Dieter af te komen. Ik had zelf een plan B voor het geval dat plan A niet werkte. En als het echt moest zou ik ook wel nog een plan C bedenken. In plan A zou ik eerst nog mooi meespelen met Dieter, het perfecte koppel enzo zijn. Ik ga zelf naar dat familiefeestje gaan en daar zal ik me zo belachelijk maken dat hij wel genoodzaakt zal zijn om het uit te maken met me. Dit plan kon gewoon niet falen. Zijn moeder zou zeker al niet meer geloven dat hij door mij zijn leven beterde. Dieter zal een ander heilig engeltje moeten zoeken. Even bedacht ik dat dat meisje dan wel de zelfde problemen als mij nu zal hebben. Al snel sloeg er een golf van twijfel over me heen. Mijn problemen zou ik alleen maar doorgeven aan iemand anders. Maar zou er wel iemand zo dom als mij zijn? Waarschijnlijk zou ik niet in deze situatie zitten als ik niet mijn momentele thuissituatie zou hebben. En zo veel mensen zijn er toch niet met deze situatie thuis? Of toch niet in deze buurt? Door deze gedachte onspande ik terug wat meer. En dan nog, zijn volgende slachtoffer moet dan ook maar een plan bedenken.
Mijn plan B was helemaal anders, ik zou het tegen mijn moeder zeggen en tegen de directeur. De directeur zal me zeker helpen en mijn moeder die zal me wel steunen. Ook een plan dat niet kan falen. Hier kan ik niemand iets kwaad aan doen.
Plan A zou me gewoon meer zelfvertrouwen geven en het klonk ook het leukste.

De dag van het familiefeestje was er snel genoeg. Gelukkig! De dagen op school waren een hel geweest met Dieter aan mijn zijde. Normaal lopen de mensen 5 meter van me, nu lopen ze 10 meter van me als ze al niet gillend weglopen. Dieter vond dit allemaal heel stoer. Hij vond dit te zalig dat ik mijn reputatie terug zo hoog had gekregen na een paar dagen. Hij was zelf van mening dat mijn reputatie hoger was dan vroeger. Hier had ik lief op geglimlacht en gezegt dat ik dit heel fijn vond. Mijn antwoord vond hi jzeer fijn. Dieter dacht dat de oude ik terug was. Nee, er was een nieuwere ik. Een sterke Margo, en hij verwacht haar niet. Ik ben niet meer het meisje die haar vriendje volgt maar het meisje dat zeer onverwachts in actie zal gaan en dan wel op dit feestje.
Op het eerste gezicht zag het er wel nog gezellig. Het was een klein zaaltje. Het aantal mensen was ook niet zo heel veel. Lore bracht me al snel bij Dieters oma.
“Kijk oma, dit is Margo. Het vriendinnetje van Dieter.” Lore stond lachend voor de oude vrouw. Ik stond naast haar, voor het oude vrouwtje. Dieters oma was zeker 2 hoofden kleiner dan me dus ik was genoodzaakt om neer te kijken naar haar. Ze keek me met haar arendsogen onderzoekend aan. Het gaf me alles behalve een goed gevoel. Dat geeft ook niet, stelde ik mezelf gerust, je zal haar nooit meer zien na dit feestje.
“Hallo,” zei ze traag. Ik kon zo zien dat ze me niet vertrouwde.
“Hallo. Ik ben echt blij dat ik naar dit feestje mocht komen.” zei ik op mijn vriendelijkste terug. Ik wou dat ze me leuk vond en me vertrouwde. Mijn fatale slag zou dan nog harder neer komen.
“En waarom wou je ons zou graag ontmoeten?”
“Oma! Doe niet zo wantrouwig tegen Margo. Ze is het beste wat Dieter kan overkomen.” verdedigde Lore mij.
“En waar is dat joch? Ik ben nog niet bestolen dus hij zal hier wel nog niet zijn zeker?”
“Dieter is verandert. Door Margo is hij weer helemaal op het rechte pad.”
“Is het mijn liefje?” de oma wendde zich weer tot mij.
“Eum, ja hij is veranderd.” zei ik.
“En waar is hij dan?”
Vragend keek ik naar Lore die haar schouders ophaalde.
“Hij had beloofd om te komen, oma. Dieter zal wel komen.”
Het klonk meer alsof ze haar eigen moed insprak. En de oma had het ook gemerkt.
“Lieg je niets voor, Lore! Dat joch zal nooit veranderen. Ook al heeft hij dit lief kind ontmoet.”
“Kom Margo, we gaan taart eten.” de oma negerend, nam Lore mijn arm vast en trok me mee naar de taarttafel. Daar aangekomen liet ze me los.
“Ik moet even naar de wc. Neem maar hoeveel je wilt van de taarten.”
Ik zag tranen in haar ogen verschijnen toen ze zich omdraaide van me. Dit kan ik haar toch niet aan doen? Ze heeft me graag. Ik zou haar kwetsen. Al heel snel besloot ik om plan A te vergeten en over te gaan op plan B. Plan A zou gewoon te erg zijn. En dan nog, Lore zal waarschijnlijk de enige zijn in deze familie die gelooft dan Dieter op het rechte pad zit. Mijn plan zou niet veel werking hebben. Deze mensen hier zullen ook wel denken dat ik fout ben.
“Margo?”
Snel draaide ik me om. Ik keek recht in het gezicht van Kevin. De jongen van de bus die het oude vrouwtje had geholpen. Plots herinnerde ik me dat hij de neef was van Dieter.
“Hoi.” begroette ik hem stilletjes. Van hem moest ik nee zeggen tegen alles, herinnerde ik me. Niets doen wat je niet wilt en zie me hier nu staan. Al snel volgde ik het voorbeeld van Lore en kreeg ook tranen in mijn ogen. Kevin nam mijn arm vast en trok me mee door de menigte naar buiten.

“Wat doe jij hier?” vroeg hij me toen we na veel dringen eindelijk buiten waren. Ik zweeg, dit zal wel al duidelijk genoeg zijn.
“Je ging nee zeggen, Margo.” herinnerde hij me.
“Ik weet het maar ...”
“Wat?”
“Het ging niet. Hij zei dat hij me wat ging aandoen!”
“Wat ging hij je aandoen?”
“Heeft hij niet gezegt. Ik had de keuze om hem terug te nemen of helemaal niets.”
“En je wil niet terug bij hem?”
Hefitg schudde ik van nee. Zou ik hem mijn plannen vertellen? Misschien kan hij me wel helpen.
“Ik wil weg van hem. Bijna al de problemen die ik heb in mijn leven zijn door hem. Ik heb geen vrienden, iedereen is bang van me. En echt ik overdrijf niet, ze lopen gillend van me weg als ze me zien.”
“Klinkt niet gezond, moet ik zeggen.”
“Nee, dat is het totaal niet. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Eigelijk gebruikt hij me gewoon. Hij laat zijn moeder geloven dat ik hem weer op het rechte pad heb gezet.”
“Daardoor dus dat hun relatie zo verbeterd was. Ik vond het al vreemd.”
“En nu wou hij het ook zijn andere familie doen geloven. Maar hij is hier zelf niet. “
“Zeker nog iets aan het stelen?”
“Ik heb geen idee. Hij verteld me niets van wat hij gaat doen. Ik moet gewoon overdag bij hem lopen.”
“Je bent dus eigelijk een wandelend reclamebord?”
“Als je het zo zegt klinkt het nog erger dan dat het eigelijk is.”
“En wat ben je nu van plan?”
“Ik had een plan, maar het zal niet werken. Ik wou hier tonen dat ik ook fout ben, maar ik denk dat ze dat toch al denken. Ze geloven al zeker niet dat Dieter onschuldig is.”
“Dat heb je al snel door.”
“Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik dacht van misschien kan ik wel naar de directeur gaan enzo. Maar dat gaat niet helpen.”
“Waarom denk je dat. Ik denk dat een directeur wle veel kan helpen. Die heeft toch veel macht enzo.”
“Ik ben vorig jaar ook naar hem gestapt. En kijk nu, niet veel veranderd. Alleen maar erger. Eigelijk zou ik willen dat Dieter me gewoon niet meer wil.”
“Ik weet misschien wel iets dat kan lukken.”
Verwonderd keek ik naar Kevin op.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 08:41

Leuk stuk weer, wacht op volgende deel Tong uitsteken

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:47

goed stuk weer:D

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:27

Heel goed stuk weer Lachen Ja ben stilletjes aan het meelezen hihi.. Knipoog
Ga zo door hoor Lachen En in het begin ontdekte ik nog wel veel foutjes, maar die ontdek ik nu eigenlijk niet meer Haha!

leliebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 21:05

Een korter stukje

Citaat:
“Dieter!” opgewekt viel ik in Dieters armen. Het leek alsof ik echt wel blij was om hem te zien. Ik zag dat hij me verwonderd aankeek. Kevin zijn idee beviel me echt. Hij zei dat het me misschien wel zou lukken, om van Dieter af te geraken, als ik heel aanhankelijk deed. Ik vond het wel een beetje lachwekkend om mij zo te zien doen. Aanhankelijk doen is totaal het omgekeerde van wat ik ben. Ik had ook al enkele koosnaampjes verzonnen waar Dieter zeer waarschijnlijk de pest zou in hebben.
“Eum hoi.” zei hij onwennig. Ik lachtte en giechelde en streelde hem over zijn haren.
“Hoe is het met mijn Dietje?” vroeg ik met een heel kinderlijk stemmetje. Ik zei het woord Dietje extra luid zodat zijn vrienden het zeker zouden horen. Het werkte, ik zag dat ze aan het gniffelen waren en Dieter zag het ook blijkbaar. Spijtig genoeg stopten ze met gniffelen toen Dieter ze een kwaade blik toezendde. Volgende stap Margo, gedraag je al een dom blondje.
“Waarom lachen je vrienden zo?” zei ik zo onschuldig mogelijk. Nu konden Dieters vrienden zich helemaal niet houden. Een boze blik van Dieter hielp niet meer. Ik keek onschuldig naar zijn vrienden, echt met een blik in mijn gezicht van waarom lachen ze nu. Blijkbaar vondne ze dit nog lach wekkender, ik zag dat Piet rood aan het kleuren was van het lachen. Straks stikt hij nog. Wat ik eigenlijk totaal niet erg zou vinden.
“Eum Margo? We moeten naar de les.” zei Dieter terwijl hij aanstalten maakte om te vertrekken. Even uit mijn veld geslagen keek ik hem aan. Snel herstelde ik me, zo gemakkelijk geraak je niet van me af hoor.
“Dan ga ik mee!” ik nam zijn hand vast en stond wat spastisch te lachen tegen hem.
“Maar dan kom je te laat in de les.”
“Dat geeft niet? Voor wat extra minuten bij jou heb ik alles over. Gaan we?”
Ik zag zeer duidelijk Dieters gezicht vertrekken. Dit is gewoon super! Twee minuten doe ik een beetje aanhankelijk en nu al wil hij van me af.
“Nee Margo. Ik wil niet dat je in de problemen komt.” hij probeerde dit zo rustig mogelijk te zeggen maar de geïrriteerde klank in zijn stem was zeer duidelijk te horen. Nog een laatste stap?
Ik gooide me aan zijn voeten en keek hem smekend aan.
“Ga alsjeblieft niet weg! Ik kan niet zonder je!” Ik heb echt toneeltalent! Het lukte me zelf om te wenen. Het waren wel maar enkele traantjes, maar het was een begin.
“Ik moet naar de les.” zei Dieter. Hij wist echt niet hoe hij hier mee moest omgaan.
“Nee dieter!” ik nam met bijde handen zijn benen vast.
“Laat me los Margo.” sista hij naar me toe “Doe normaal!”
“Verlaat me niet.” ik liet zijn voeten los anders zou dit veel te overdrijven zijn. Nog een beetje verbaasd om mijn houding liep Dieter van me weg, zijn vrienden volgden hem. I kzag dat ze nog altijd aan het gniffelen waren. Zou dit gelukt zijn? Want nog eens zo doen? Ik weet niet of dat me nog zal lukken. Dan toch om serieus te blijven.

De schooldag was net op zijn eind en ik had Dieter een hele dag niet gezien. Zou hij mij ontweken hebben? Hopelijk wel! Maar hij kan ook gespijbelt hebben. Plots realiseerde ik me dat hij me altijd naar huis bracht, dus als hij niet aan de schoolpoort staat kan ik zelf voor vervoer zoeken. Heb ik wel geld mee? Vlug stak ik mijn handen in de zakken van mijn jas, er zat geen kleingeld in. Zelf niet in de hoekjes. Ik smeet mijn boekentas op de grond en zocht eerst in het voorzakje, daar vond i k wel mijn portefuille maar daar zit bijna nooit geld in. Ik voelde in de hoeken in de hoop van toch een euro te vinden of misschien een halve. Er zat echt niets in, zelf geen vijf cent. Ik stond weer recht en liep verder naar buiten. Misschien dat Dieter me toch nog staat op te wachten anders ...
Ik kan ook wel zwart rijden op de bus. Ze vragen toch bijna nooit voor je pasje. Al met iets meer moed liep ik naar de schoolpoort. Dieter was nergens te zien. Ik juichde binnenmonds. Maar dit wordt wel zwartrijden, het maakte me niet meer uit. Mijn dag was goed, ik ben waarschijnlijk van Dieter af. Er zal nooit controle zijn op de bus! Zeker niet op deze dag. Bijna huppelend liep ik naar het busstation. Het was tijden geleden dat ik zo goedgezind liep. Zelf de bloemen die net begonnen open te bloeien vielen me op.
“Margo!”
Ik stond stokstijf stil. De persoon die me roept zal toch niet Dieter zijn? Ik draaide me beheerst om, me klaarmakend om me terug in de aanhankelijke Margo te zetten. Geschrokken keek ik recht in het gezicht van Kevin. Wat doet hij hier nou? Wantrouwig keek ik hem aan. Hij zag er heel goed gehumeurd uit.
“Hoi.” zei ik onwennig.
“Ik heb goed nieuws voor je.” zei hij vrolijk. Ik kon me niet voorstellen wat hij me kon vertellen aangezien ik hem amper ken.
“Dieter en zijn moeder gaan verhuizen.”
Geschrokken keek ik hem aan.
“Zo opeens?”
“Lore kon het niet meer aan. Ze hoopte dat ze ergens anders een nieuwe start te maken.”
“Dus ze zijn weg? Voor altijd?”

Jaja, een open einde, een voorlopig einde. Er komt nog wel een vervolg, maar nu even niet. Misschien enkele vragen waar jullie over kunnen nadenken
-Is dieter nu echt weg?
-Hoe zal het verdere leven van Margo nu verderlopen?
-Zal ze vriendinnen krijgen?
En vooral: Margo & Kevin?

Voor jullie gedachten, mijn pm-box staat altijd open Pling

Ondertussen ben ik ook al bezig aan een nieuw verhaal. Een verhaal waar ik niet in de ik-vorm schrijf, een verhaal waar ik dus ook veel moeilijker mee heb. maar jullie horen er zeker nog wel van. En deze keer is het geen probleemverhaal. Of toch niet zo erg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:11

In het eerste deel van deze pagina:
"Ze heeft ook al zoveel goede dingne vna je gehoord,”
-> Ze heeft ook al zoveel goede dingen over je gehoord.

Laatste deel:
"Dieter is verandert. Door Margo is hij weer helemaal op het rechte pad.”
“Is het mijn liefje?” de oma wendde zich weer tot mij.
“Eum, ja hij is veranderd.” zei ik.

Dat is het mijn liefje vind ik er niet in passen, ik begrijp ook niet helemaal wat je ermee bedoeld...
Er zitten nog een paar spellingsfouten in.

Verder goed stuk, ik heb geen idee hoe je verder kan gaan.