Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 41.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ismay__

Re: Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 41.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:44

@ Junior_jody ; erg origineel ! erg knap gedaan! mischien zie ik het verkeerd, maar ik vind het erg jammer dat er aan de onderkant van al die amor's ( Clown ) een wit randje loopt, onder die buikjes.. ik had persoonlijik het lettertype íéts witter gedaan Knipoog het is nu wel leesbaar maar dat zou duidelijker zijn Knipoog

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:15

Afbeelding
Heb amor even golfjes haar gegeven Haha!

Voila , hier mijn thema..
eigen commentaar; hij is goed gelukt, alleen een beetje saai, en kaal.. mischien had ik er dan nog een filter of masker bij moeten doen.. wat vinden jullie ?

[ edit ] Ik kon net mijn edit knop niet meer vinden, dus moest ik even een nieuw berichtje plaatsen Schijnheilig , is dat erg ? anders sorry ..

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:18

@_Ismay__: orgineel , maar ik had de tekst toch weer een andere kleur gegeven , wat meer bij de gehele bewerking past , en ja hij is wat simpel , maar simel kan ook mooi zijn!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:18

Grr... Ik ga gewoon weer mee doen. Tong uitsteken Ik heb al 20x mee gedaan ofzo en nog nooit ben ik aan de beurt gekomen. Tong uitsteken
Dus hier, mijn bewerking. Haha!

Afbeelding

Esmee

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:25

@ Junio_Jody ; dankjewel Tong uitsteken , ja ik zat ook al te twijfelen welke kleur ik zou pakken.. ik zal je tip onthouden bij de verbeterde versie Knipoog !

Smeetjoew; lettertype is leuk, je hebt oké geknipt en die sneeuwvlokjes (?) zijn leuk. alleen jammer dat het stukje van de manen nog een beetje groen is, en ook jammer dat je amor niet zo goed kan zien ( de text Knipoog ) ik zou die persoonlijk ergens anders hebben gezet Knipoog

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:28

Bedankt. Lachen Ja, je kan ook niet alles met Photofiltre. Knipoog Ik heb ''Amor'' juist achter de tekst gezet en met opzet wat onduidelijk gemaakt, omdat het niet het onderwerp van die zinnetjes zijn, maar het er wel bij hoord en een wel een leuk effect geeft aan de tekst. Knipoog Vind ik zelf. Tong uitsteken

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:39

Wineds: Leuk gedaan! Heeft wel een apart effect! Ik mis alleen iets wat t nét afmaakt, alleen weet ik zelf niet wat. Nagelbijten / Gniffelen Misschien kun je de oortjes naar voren bewerken zodat het geheel een wat stralender(ondanks de strepen die je al gemaakt hebt. Tong uitsteken) geheel. Lachen

Tam_: Leuk gedaan! Ook photofiltre zeker? Probeer met de druppel de randen van de pony ietsjes te vervagen zodat de vervaagde achtergrond beter bij de pony past. Lachen De brushes trekken wat teveel aandacht. Probeer nog wat meer frutsels toe te voegen en het ziet er al een stuk beter uit. Haha!

Semper_rooz: Leuk gedaan, wat simpel. Probeer het wat netter af te werken er (nog) meer tijd in te steken en inspi op te doen. Knipoog

TjelleBieb: Leuk gedaan, de sneeuwvlokken zijn leuk bedacht maar niet helemaal goed uitgewerkt. Ik zou zelf er net zolang aan werken totdat de vlokken echt bij de pony passen; dat het net lijkt alof het echt sneeuwt. Knipoog

Shalimar: Mooi bedacht en goed uitgewerkt! Hier en daar zie ik wat kleine schoonheidsfoutjes, maar verder is ie leuk. Haha!

mariellexxx: Netjes uitgeknipt! Kijk nog even naar de manen en het hoofd. Knipoog Daar kan het nog wat netter. Als je goed kijkt zie je dat de pony niet in verhouding is met de achtergrond. Als dit niet de bedoeling was, zou ik naar een nog beter plaatje zoeken. Of deze afbeelding wat verkleinen. Probeer meer aan de knoppen van je berwerkingsprogramma te zitten. Knipoog

Loontje_: Leuk gedaan! Uitvoering kon misschien iets beter. Een leuke frutsel? Het halster is ook netjes weggewerkt!

Ismay: Leuk hoor. Lachen Je had wat netter kunnen uitknippen en de pony verdwijnt wat achter dat rooster. Verder leuk gedaan!

Junior_jody: Goed bedacht! De witte randen om de ponies nog even weghalen en misschien de bewerkings-pony wat groter en het is toppie. Haha!

Imay: Leuk gedaan. orgineel. Jammer dat de nek nu zo lang is (:=) en dat de manen er erg ''gekopieerd'' uitzien. Ik had zelf een ander lettertype + kleur uitgekozen. het kan nog iets meer het wintereffect krijgen.

Zo, hehe. Clown

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:47

Is dus me vrije bewerking.
Ik heb hem al een paar dagen geleden gemaakt. Nu ik hem terug zie ben ik toch niet tevreden met de manen en had Amor toch iets lichter gemogen. Of de tekst iets zachter. Maar goed; dat zie je dan misschien wel in me verbeterde versie Lachen
Afbeelding
Commentaar volgt Knipoog

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:01

Commentaar;
Pag 1
Wineds ;
Apart. Kleuren passen wel mooi bij elkaar; ook met de omranding en de tekst enzo. Alleen vind ik dat lichtpuntje in zijn oog hier iets storend. Vind ik ook al storend op de foto Knipoog
Tam_ ; Je hebt zeker je brushe uitgeknipt en toen geplakt? Er zit namelijk nog een storend wit randje om. Persoonlijk had ik niet dat stukje van zijn touwhalster nog vervaagd. Leuk lettertype, kleurtje past wel bij de herfst, wat het volgens mij ook was op de foto Lachen
Semper_Rooz ; Zoals al was gezegt; jammer dat het geen geheel is. Probeer uitteknippen en probeer kleuren te combineren. Wel leuk lettertype en apart kleurtje.
TjelleBieb ; Grappig. Ik vind alleen die witte vlekken, wou je zeker als sneeuw bedoelen?, een beetje storend. Vooral omdat ze zo groot zijn en in de weg zitten. Als die weg was vond ik hem wel leuk. Misschien een beetje saai dan Lachen
Shalimar ; Heel netjes geknipt. Echt super vind ik hem ! Alleen is het elfje(of wat is het?) wat pixelig waardoor die er net weer buiten valt.
mariellexxx ; Jammer dat je nog veel groen ziet. Ik zou een ander lettertype hebben gedaan; iets meer in de kerstsfeer. En een iets lichtere kleur groen; bv de groen van de bladeren.
Loontje_ ; Heel mooi geheel. Ik had er alleen persoonlijk nog een zwart(of wit) kadertje omgedaan. Dat zou het net wat meer 'af' maken Lachen
_Ismay__ ; Ander lettertype en kleur en hij was tof geweest Lachen Streep zag ik eerst niet tot ik ging kijken wat je erbij had gezet; dus die stoort mij niet. Hartjes vind ik juist precies goed zo.
junior_jody ; Ondanks de witte randjes vind ik hem wel heel grappig. Ook goed geknipt en man wat een tijd moet jij erin hebben gestoken! Heel apart Lachen
Pag 2.
_Ismay __ ;
Grappig Lachen Alleen vind ik de nek iets uitgerekt. En ik zou een ander lettertype en kleur hebben gedaan. Dit valt er nu net iets buiten.
smeetjoew ; Ik had niet eens gezien dat er ook nog Amor stond Nagelbijten / Gniffelen Vind het geheel heel mooi alleen jammer van dat plukje groen bij zijn manen Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:15

Mag ik als newbie in het fotobewerken ook posten?
Ik ben gisteren pas voor het eerst begonnen dus val me nog niet te hard svp Bloos
Graag tips ook voor volgende bewerkingen.

Ik heb een beetje een kerstkaartachtig iets gemaakt:

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:54

Netjes Urielle!!! Ja Heel origineel hoor!! Alleen vind ik de tekst niet echt daaronder passen.

En het ene cadeautje zit tegen de zwarte rand aan en de andere niet...Nagelbijten / Gniffelen Maar ik ben een pietje precies...Tong uitsteken

Bij deze mijn themaversie...Haha!

Afbeelding

Roodachtig randje om Amor was de bedoeling...of het slim was hoor ik wel van jullie...Lachen

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:29

even mijn vrije bewerking:
commentaar komt zo Lachen

Afbeelding

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:56

Zijn alle plaatjes nou zo donker of ligt dat aan mijn beeldscherm? Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat laatste..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:13

De donkere plaatjes vind ik idd ook donker hoor....maar mijn vrije bewerking vind ik dan wel weer goed zichtbaar...Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:15

Shalimar schreef:
Netjes Urielle!!! Ja Heel origineel hoor!! Alleen vind ik de tekst niet echt daaronder passen.

En het ene cadeautje zit tegen de zwarte rand aan en de andere niet...Nagelbijten / Gniffelen Maar ik ben een pietje precies...Tong uitsteken

Okay dank je wel Haha!
(ik heb liever de opmerking van de Pietjes Precies want dan kan ik tenminste verbeteren... volgende keer dus even de rasters opzetten voor ik plaatjes erin ga plakken)

Moet ik ook commentaar geven trouwens? Ik kan er zelf nog geen klap van en weet ook niet zo goed waar ik op moet letten dus ben bang dat ik niet veel zinnigs zeg Vork

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:19

Je kan wel je eigen mening geven over de plaatjes, daar hoef je geen prof voor te zijn! Clown Ja

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:00

Afbeelding

ik ben er niet super tevreden over, ik vind bijv. de kleuren van de vleugels niet zo mooi
maar ik ben benieuwd wat jullie vinden .

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:18

Ik ben nieuw wat dit betreft. Maar ik heb het geprobeerd. (gebruikt: paint shop pro X)

Afbeelding

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:47

Norway_girl deze vind ik erg mooi , de achtergrond is goed, had alleen een ander lettertype gedaan want de achtergrond is zo 'strak' en dan zijn er van die krullerige letters Knipoog
ik vind alleen het filter wat over amor heen zit iets te 'erg'
Chellaa Hij is oke Knipoog Ben het met je eens dat de kleur van de vleugels er niet helemaal bij past, het is net wat te schilderij achtig ( die kleur dan Knipoog ) . ik had zelf ook het rondje boven het 'engeltje'( halo? ) net iets lichter gedaan want nu is hij nét iets te geel.
Junio_Jody Geweldig Haha! ! lettertype past er goed bij, goed geknipt. als je er langer naar kijkt zie je ene soort vlek bij de rechter amor ( Tong uitsteken ) maar daar stoor ik me niet zo héél erg aan Knipoog
Shalimar weer een super mooie Haha! ! dat rode lijntje past er goed bij , alleen zou ik die mischien nét iets donkerder hebben gedaan, beetje tussen rood en bruin in. die lijst (?) vind ik ook geweldig Knipoog
Urielle voor iemand die dit pas doet is hij goed hoor Ja , ik zou alleen amor zelf wel zichtbaar hebben gemaakt, zo is hij wel apart enzo, maar ik vind persoonlijk dat hij nu niet genoeg 'opvalt Knipoog '
Kim4bibi Ben het met je eigen commentaar eens Knipoog , ik zou persoonlijk de text wat zachter maken Knipoog en mischien had het knippen iets beter gekunt maar ik stoor me daar niet zo erg aan Knipoog

[edit] heb even de namen dikgedrukt gedaan om het overzichtelijker te maken Knipoog
Laatst bijgewerkt door _Ismay__ op 22-12-06 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 15:50

Okay, mijn mening over de plaatjes dan, want deskundig commentaar kun je het ook niet noemen Tong uitsteken

Wineds:
Heel apart, mooie kleurstellingen. Voor het beeld zou ik het modderige voetje linksachter een beetje bewerken. Ik vind juist het contract met dat grijs wel weer erg mooi (zo zie je dat smaken verschillen Lachen )

Tam_:
Het komt over alsof je eigenlijk niet echt iets bewerkt hebt, alleen wat vervaagd, de naam van de pony en de zwarte strepen bovenin. Ik mis een beetje wat je aan de foto toe wilt voegen, wat je uit zou willen drukken?

Semper_Rooz:
Mooie achtergrond gekozen.
De letters en het hartje vind ik jammer.
Gespiegelde pony's zijn leuk, ik vind het wel jammer dat je niet nog iets met kleur hebt gedaan om een connectie met de achtergrond te maken. Het lijkt een beetje op zichzelf te staan.

TjelleBieb: Mooi gedaan, heel sfeervol. De sneeuwvlokken vind ik minder mooi. Misschien dat ik ze mooier zou vinden als er verschil in grootte in zat en verschil in transparantie. Ik zou kiezen voor 1 kleuraccent in de foto dus of de wat rossige manen of het groene halster maar niet allebei.

Shalimar: een hele mooie bewerking. Kan er weinig meer van zeggen verder. Misschien de positie van de elf iets anders want ik denk dat de bedoeling van het beeld is dat ze er op zit? Bij de borst en het achterbeen van de pony zitten nog wat lichte randjes. De eenhoorn zou van mij er niet op hoeven, elf en pony zijn sprekend genoeg voor zichzelf.

mariellexxx: Echt kerstsfeer! De groene gloed en het groene halster vind ik afbreuk doen aan de afbeelding. De pony lijkt ook wat boven de weg te zweven, er klopt iets niet met het perspectief. Ik zou een ander lettertype kiezen.

Loontje: heel mooi gedaan. Ik zou voor het beeld van 'woeste woudpony' de lange flapperende manen er wel op laten. Het halster is erg mooi weggewerkt.

Ismay: Wel mooi en origineel gemaakt. Aangezien de pony hier de eyecatcher is vind ik het mooier als er gedetailleerder geknipt is. Ik zou ook een ander lettertype kiezen. De achtergrond vind ik erg mooi maar past op de een of andere manier niet bij de uitstraling van de pony zelf. Ik zie hier eerder een steigerende vosse NRPS voor me ofzo Clown

JuniorJody: jammer van de witte randjes maar een hele mooie en originele, humorvolle bewerking. Werk de witte randjes weg en hij is echt af.

Ismay (kerst): Heel lief met de gewafelde manen en het aureooltje. De nek komt wel raar over, beetje giraffepony nu. Ik zou een ander minder nadrukkelijk lettertype en kleur nemen. Dat leidt een beetje af van de pony.

smeetjoew: het komt heel schattig over. Alsof hij in een kindertekening staat. Ik zou wel de kerstboompjes een beetje aanpassen. De tekst 'Amor' had ik niet gezien tot ik de tekst eronder las Bloos

derest volgt, baby huilt Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:46

Hier dan mijn laatste Tong uitsteken

Afbeelding

Vind hem zelf beter dan die vorige.

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:50

Leuk norway_girl , ik vind deze ook beter als je vorige Knipoog
alleen had ik als ik jou was een ander lettertype en andere kleur uitgekozen, het is wel goed leesbaar, maar ik vind het er gewoon niet mooi bij passen Knipoog , verder heb je mooi geknipt en die kerstmuts past er goed bij! .. ik zou wel bij de verbeterde versie een ander kader bij doen Knipoog ..

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:00

Ok! Vond het lettertype kiezen ook erg moeilijk Pling Maargoed, ben er wel tevree over Tong uitsteken

Tutteflut_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:25

Ik ben met jullie comment niet zoveel,ik kan niet netjes knippen met photophilter,alleen maar zo rechthoekig.

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:35

Sorry maar ik snap niet echt wat je nou bedoelt .. of ben ik nou zo scheef?

ik heb gelijk even een vraag; kan je vanaf morgen , zondag of maandag je verbeterde versie plaatsen ?