[VERH] Het paardrijgeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bino_Pino

Re: [VERH] Het paardrijgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:51

Ik vind het een leuk verhaal Knipoog ben benieuwd naar de rest..
zitten wel wat spelfoutjes in, en idd mss alinea's gebruiken

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:00

Wel een leuk verhaal.
Hoe oud is Roos ongeveer?

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:14

heel leuk verhaal! ik ga hem zeker helemaal lezen als ik er tijd voor heb!:D

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 10:34

Mich_elle schreef:
Wel een leuk verhaal.
Hoe oud is Roos ongeveer?

Nou, in het verhaal zit ze al wel op de middelbare..
Een jaar of 12/13

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 11:31

Het volgende stuk. Niet heel lang, maarja..
Er zitten waarschijnlijk wel wat typfouten in.
Veel leesplezier Lachen !

De vrienden van Roos besproken vanalles, terwijl Roos met Eric over het schoolplein liep. Ze wist dat haar vriendinnen jaloers op haar waren, omdat ze het nu met Eric had. "Nu maar hopen dat Eric niet té veel bij me wil zijn, want ik moet ook nog geld ophalen voor het paardrijden". Dacht Roos. "Roos, de bel gaat!" Zei Eric. En samen liepen ze naar de klas.

Dit uur hadden ze Frans. "Blèh" Dacht Roos. "Daar heb ik totaal geen zin in!" Ze sliep half in de klas, tot de leraar iets aan haar vroeg: "Roos, zeg jij dit zinnetje eens in het Frans." En de leraar liet het zinnetje op het bord zien. Maar Roos had geen zin. Roos wou naar huis. Ze was moe, en ze had hoofdpijn. Ze zei tegen de leraar dat ze niet lekker was, en ze ging naar huis.
Thuis aangekomen ging ze op bed liggen. Haar ouders waren niet thuis, dus geen gezeur over of ze dan geen belankrijke stof zal missen. Ze viel in slaap.
Toen ze wakker geworden was, voelde ze zich al stukken beter. Dus besloot ze om geld op te gaan halen.
Onderweg kwam ze alle kinderen tegen die van school naar huis gingen, dus ook Eric. Ze ging even met hem praten, en daarna ging ze weer verder met klusjes doen.
Ze kwam bij een eng huis. Het zag er spookachig uit, maar ook heel groot. Dus misschien gaven die wel veel geld, omdat ze misschien wel rijk zijn.
Roos besloot aan te bellen. TingDong! klonk een hard geluid. "Zo, dat is een harde bel!" dacht Roos hardop. Er deed een man open. Hij zag er vriendelijk uit.
"Uuh, kkan i-ik eenn kekeelusje voor u doen?" zei Roos stotterend. "Natuurlijk, er is genoeg te doen hier, kom maar even binnen." zei de man, en Roos liep naar binnen.

"Wat kan ik voor u doen?" vroeg Roos. "Eens even kijken, misschien kan je even afwassen, en de kleding wassen, tafel afruimen, stofzuigen, schoenen poetsen en misschien ook nog wel even de zolder opruimen."
Zei de man. "Dat is niet niks" Dacht Roos. Ze besloot aan het lijstje te beginnen, want misschien krijgt ze wel heel veel geld! Toen ze de tafel had afgeruimt ging ze afwassen, toen de kleren wassen en daarna de schoenen poetsen. Toen dat geweest was, ging ze stofzuigen. En tot slot nog de zolder opruimen. Het huis zag er weer tiptop uit. "Ik ben klaar meneer" zei Roos beleefd. "Wat fijn, ik zal alles eens even nakijken."
Toen de man alles had nagekeken zei hij: "Keurig, keurig, keurig gedaan meisje!" en hij gaf Roos 35,00. "Wóó! Enorm bedankt zeg!" zei Roos tegen de man. En met het geld liep ze naar huis. Want ze had al een hele tijd het geld niet meer geteld, dus werd het vandaag eens tijd om dat te doen. De laatste keer dat ze het geteld had, kwam ze uit op 52.45 euro.
Maar diezelfde dag toen had ze ook geld gekregen, maar er niet bijgerekent. Die dag had ze 7.50 verdient. En vandaag 35.00. "Laat ik dat eens even bij elkaar op gaan tellen, ik ben erg benieuwt" zei Roos tegen zichzelf. Ze kwam uit op 94.95! Nog maar even, en ze kon op paardrijden.

Die volgende dag zat ze weer op school met Eric, want haar vriendinnen vonden haar nog steeds niet aardig. Ze schreef nog een briefje naar Claudia: "Hallo, ik zit hier in een dip. En kan niet zonder jullie, ik heb het moeilijk. Heb alleen Eric nog, en m'n geld. Maar geen vriendinnen, en dat vind ik erg jammer. Ik hoop nog dat je zal zien hoe ik me nu voel, en dat we misschien weer gewoon een groep kunnen vormen. Groetjes, Roos."
Ze vond haar brief wel oke. Maar wat zou Claudia ervan vinden? Ze kreeg nog niks terug. In de pauze liep ze naar het vriendinnen groepje toe. Maar ze negeerde haar. Nu wist Roos, dat het niet zomaar goed zou komen tussen de vriendschap. En Roos besloot al haar aandacht maar weer in Eric en het Paardrijden te steden. Deze dag had ze 10 euro verdient. Roos wist dat ze nu meer dan 100 euro had. "YES! Ik kan eindelijk paardrijden!!" Roos was zo blij, dat ze thuis kwam, en iedereen omhelsden. Haar moeder vond het ook goed, het was haar geld vond ze, dus Roos mag er mee doen wat ze wilt. Roos gaat naar haar kamer. Ze bekijkt haar geld grondig. Ze kijkt in de spiegel. Ze ziet een meisje, een dolgelukkig meisje.

Toen ze ging eten, vroeg ze aan haar moeder of ze morgen naar de manege kon gaan voor een afspraak te maken. Dat vond haar moeder goed.
Die morgen ging ze om 12 uur naar de manege. Er was een les bezig. Ze ging even kijken, en toen de les was afgelopen, ging ze met de juf praten.
"Wanneer kan ik mijn eerste les nemen?" vroeg Roos. "Nou, wat jou het beste uikomt meid." Zei de Juf terug. "Zou ik maandag kunnen beginnen?" "Ja, prima!" zei de juf.
Roos liep weer naar huis. Ze schreef op een papiertje hoeveel dagen ze nog moest wachten voordat ze voor de eerste keer ging rijden. Ze moest nog 4 nachtjes wachten.
De dagen vlogen voorbij, en eindelijk was het zondag. Ze ging naar de stad met Eric. Ze had het geld in een portomoné gedaan, en die in haar tasje gedaan. Ze keken samen in winkels, en aten wat. Het was heel erg gezellig. Toen ze bij een schoenenwinkel waren, gebeurde er iets verschrikkelijks. Roos had haar tasje even op het bankje naast haar gelegt, zodat ze schoenen kon passen. Maar toen ze haar tasje weer wou pakken: "Neeeeeeeeeee!" Haar tasje was weg, haar geld was weg! Alles, al die 100de euro's . Roos kon wel janken, en dat deed ze. Ze kon alleen nog maar janken, ook toen ze thuis was. "Ik ben alles kwijt, al me geld" zei Roos tegen zichzelf. En morgen begint m'n eerste les.
Ze ging maar naar de manege, en keek naar alle paarden, waar ze morgen op zou gaan rijden, maar nu niet meer. Alles is weg. Ze zei het tegen de juf. En ging toen weer verdrietig naar huis.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:40

Erg goed stuk! Lachen , k'ben benieuwd wat er in het volgende stuk komt! *LOL*

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 12:18

Moderatoropmerking:
Zo als te lezen is in de regels van [UK]/[CB] is het minimaal aantal te posten woorden bij een verhaal in delen: 1500. Daarom een slotje.

Daarnaast wil ik nog even kwijt dat er veel berichten gepost zijn zonder enige inhoud. Gelieve hier op te letten in het vervolg.