VOLGENDE DEEL!
Dankje Kelly!
Toen ik weer in mijn bed lag, dacht ik aan Jack. Ik voelde me heel vrolijk! Misschien…misschien was ik wel verliefd! Ik draaide me om en dacht aan hoe hij `Goodnight miss [***]` had gezegd. Ik betrapte mezelf erop dat ik lag te glimlachen in bed. Ik probeerde ergens anders aan te denken, maar dat lukte niet. Steeds hoorde ik weer `goodnight` weerklinken, en ik viel dan ook met een brede glimlach op mijn gezicht in slaap. `Waarom lacht ze? Kelly, kom eens!` hoor ik ergens ver weg. `Wat is er?` hoor ik Kelly`s stem. `Kijk dan!` hoor ik Marieke fluisteren. Daarna gegiechel, en dan doe ik mijn ogen langzaam open. `Wat is er?` vraag ik slaperig. `Waarom had je zo`n big smile op je gezicht?` vraagt Kelly giechelend. Ik denk na. Oow! Gisteravond! `Ik heb een leuke droom gehad` lieg ik. Lachend vertrekt Kelly, en Marieke en ik kleden ons aan, en gaan achter Kelly aan naar de eetzaal. Daar krijgen we een vaag breitje voorgeschoteld, dat ons ontbijt wordt genoemd. Als Jack onze gezichten ziet, geeft hij ons een knipoog, en zegt:`It is not as bad as it looks!` Dus we beginnen met eten. Hij heeft gelijk, het smaakt zo slecht nog niet. Als we klaar zijn met eten gaan we aan het werk. Marieke en ik doen wat schoonmaakwerk, omdat we niet sterk genoeg zijn om op het dek te werken. Terwijl ik bezig ben met schoonmaken, hoor ik Jack en mr. Gibbs praten in Jack`s hut. `So, what is the plan now?` klinkt de stem van mr. Gibbs. `Well, we can`t just assume that Will is dead, so we must look for him first.` hoor ik Jack zeggen. `But we must keep to the Code!` zegt Gibbs opgewonden. `Will didn`t stay behind, he was captured! That are two very different things mr. Gibbs.` Ik ga snel 2 meter verderop staan poetsen als ik voetstappen naar de deur toe hoor lopen. Mr. Gibbs sluit de deur, werpt mij vlug een blik toe en loopt dan richting dek. `Dus, we gaan Will zoeken` zeg ik in mezelf. Na een dag hard werken lopen we s`avonds weer richting eetzaal. Tegen Marieke fluister ik gauw:`Ik heb wat opgevangen van een gesprek tussen Gibbs en Jack!` `Wat dan?` fluistert ze opgewonden terug. `Vertel ik vanavond wel!` Onder het eten voel ik dat Jack naar me kijkt. Ik durf niet terug te kijken, maar als ik dat toch een keer doe, kijkt hij gauw weg. Na het eten gaan Marieke, Kelly en ik even uitwaaien op het dek. `Stel je ons niet even voor aan je geliefde?` vraagt Marieke glimlachend aan Kelly. `Oh, ja! Hoe kan ik dat nou vergeten!` roept Kelly verontschuldigend. We hebben John al een paar keer gezien bij het eten, en hij lijkt inderdaad verdacht veel op Jack, alleen dan in de jongere versie! `John!` roept ze naar beneden `come here for a minute, I want to introduce you!` `Aye, my love, I`ll be there in a second!` klinkt het antwoord van beneden. `Wat is hij toch lief he!` zegt Kelly glimlachend. `John, [***]` `[***], John` zegt Kelly terwijl ik John de hand schud. `Marieke, John` John, Marieke` klinkt het daarna. `Hello` zegt John daarna. `If you`ll excuse me, I have things to do down-deck` `Bye!` roepen we hem na terwijl hij weer naar beneden gaat. `Leuke jongen zeg!` zegt Marieke, `maar iets te jong voor mij…` `Perfect voor mij!` roept Kelly blij. We hangen die avond nog een beetje rond en doen wat spelletjes, tot we rond kwart over 9 naar bed gaan. `Morgen er weer om 6 uur uit` zegt Marieke. `Welterusten!` roept Kelly als ze haar eigen hut ingaat. Als we in bed liggen, vraagt Marieke:`Maar uh, je had toch wat opgevangen? Vertel!` `Ja,` begin ik..` Ik was dus aan het schoonmaken bij de hut van Jack, en toen hoorde ik Jack zeggen dat we op zoek gingen naar Will, want hij is gevangengenomen!` `Ohhh!` weet Marieke uit te brengen, `door wie dan?` `Geen idee` antwoord ik. Als Marieke een half uur later ligt te slapen, klim ik zachtjes uit mijn hangmat, trek wat kleren aan en sluip de deur uit. Op het dek wacht ik op Jack, op mijn eerste les zwaardvechten. Ik vraag me af waarom ik eigenlijk aan hem gevraagd heb om me te leren zwaardvechten. `Om mezelf te kunnen verdedigen natuurlijk, als we in de moeilijkheden komen!` hoor ik mezelf denken. Maar verderop klinkt een stemmetje in mijn hoofd:`Nee, je wilde gewoon samenzijn met Jack!` Terwijl ik aan het worstelen ben met waarom ik dit nou eigenlijk wou, hoor ik achter me:`Why do you want to learn how to handle a sword in the first place?` Ik draai me om, en zie Jack staan. Mijn hart is het er niet mee eens, als ik antwoord:`So I can defend myself against enemies.`
Laatst bijgewerkt door Monchou op 25-08-06 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt