Kreeg een telefoontje tussendoor.. Sorry!!
Deel 2!
Lief Dagboek,
Weer een dag minder, nog zes dagen en dan is mijn feest.
Gisteren ben ik met Tiff gaan shoppen, ik heb de meest coole outfit die ik me maar kon wensen. Daarna hebben Tiff en ik samen wat gegeten. Het was heerlijk en er werkte een leuke ober in het eetcafe. Hihi.
S’avonds ben ik op stap geweest. Het was geweldig, heb heerlijk gedanst en er waren ook weer een hoop leuke jongens. Ik kreeg zelfs aandacht van ze! Helaas was Bart (een erg mooie jongen waarmee ik heb staan dansen) homo. Maar vrienden zijn is ook leuk!
Nou lief dagboek, ik ga kijken hoe ik me voel als ik opsta, zo in bed valt de hoofdpijn wel mee, maar zo vaak drink ik niet.
Liefs Irma.
Irma gaat rechtop in haar bed zitten en voelt zich ondanks verassend vrolijk. Toch speelt de vraag in haar hoofd waarom ze thuis is en niet bij Tiffany. Ze kijkt op de klok en ze schrikt als ze ziet dat deze elf uur aangeeft. Heeft ze toch behoorlijk geslapen. Irma staat op en loopt naar de douche, het lijkt allemaal goed te gaan dus Irma draait de kraan open. Na een half uur besluit Irma dat ze schoon is en stap uit de douche. Als ze voor de spiegel staat ziet ze dat ze onder schrammen en blauwe plekken zit. Zo eerst Tiffany maar eens even bellen wat er allemaal gebeurd is.
“Hey Wausje” neem Tiffany op. “Heb ik het erg begaaid?” vraagt Irma. “Hoezo? Weet je het niet meer?” Vraagt Tiffany een beetje geschrokken. “Euhm, heel eerlijk?... nee niet echt.” Tiffany lacht.. “Dat verklaart een hoop. Je was behoorlijk dronken, toen we naar huis liepen ben je een paar keer in de bosjes beland. Echt recht lopen was er niet bij.” Zegt Tiffany grinnikend. “Echt? Zo erg? Ik schaam me dood!” zegt Irma. “Das nergens voor nodig joh, ik was de enige die nuchter was, de rest was net zo ver heen als jij, was nog een hele klus om iedereen thuis te krijgen.” Zegt Tiffany “en Waarom ben ik thuis dan?” vraagt Irma, “Je was bang dat je over moest geven, en dat wilde je liever thuis doen. Heb je nog over gegeven?” “Euhm, nee. Niet dat ik weet.” Zegt Irma met een lach. “Nog zes dagen” zegt Tiffany dan ineens. Irma lacht. “Je weet ook precies wat me bezig houdt he!” “Altijd” zegt Tiffany met een lach.
Ze kletsen nog even wat. Irma spreekt af vanmiddag nog even langs te komen. De jongens zijn ook nog bij Tiffany, maar dat vind Irma stiekem helemaal niet erg. Het liefst zou ze vanavond gelijk weer op stap gaan. Ze vond het echt geweldig.
Nu gaat Irma eerst eens kijken of Fury mee naar buiten wil, een beetje buitenlucht zal Irma ook wel goed doen. Irma loopt de trap af en voordat ze beneden is staat Fury al kwispelend onder de trap. “Hey Furytje, wil je lekker mee naar buiten? Hebben pappie en mammie jou nog niet uit gelaten?” Irma loopt de kamer in en ziet een briefje op tafel liggen.
“Goede morgen lieverd (of is het al middag nu je wakker bent?),
Wij zijn een dagje naar tante Ennie, Fury is al vroeg uit geweest, wil jij ze straks nog een keer uitlaten?
We zijn waarschijnlijk laat thuis dus blijf maar niet op voor ons, je moet wel fit zijn op je laatste schooldagen.
Kus Mamma en Pappa.”
Dat verklaart een hoop. “Kom Fury, gaan we lekker naar buiten” Al kwispelend en springend loopt Fury naast Irma naar de deur. Irma klikt de riem vast en Fury pakt het einde in zijn bek. “Ga je jezelf uit laten? Gekke hond, kom hier!” Onschuldig komt Fury aanlopen en geeft de riem braaf aan Irma. Samen lopen ze naar buiten. Kwart voor twaalf inmiddels. De zon schijnt en het is warm. Irma krijgt spontaan zin om te gaan zwemmen. Maar haar moeder heeft gelijk. Ze kan het beter even rustig aan doen, ze moet nog een paar dagen naar school en dan is het vakantie. In die paar dagen heeft ze ook nog eens twee proefwerken. Het zijn dan wel vakken waar Irma niet echt voor hoeft te leren, maar ze moet het nog wel een keer over kijken.
Ze besluit straks gewoon even bij Tiffany langs te gaan , die zullen daar wel lekker in de tuin zitten.
Als ze met Fury langs de weg loopt komt ze Tim tegen. “Tim! Goede morgen” Tim kijkt op zijn horloge “Nou vooruit nog net dan, goede morgen” zegt hij met een lach. Ineens ziet Irma een persoon staan die ze eigenlijk nog nooit heeft gezien in Tim, wat is het een mooie jongen! En wat een geweldige ogen. Doe niet zo gek denkt ze, het is Tim maar. “Tim, volgende week vrijdag geef ik een feest, omdat ik 16 wordt, je bent van harte welkom.” Zegt Irma. Tim glimlacht “lijkt me leuk, ik zal er zijn. “antwoordt hij. Irma loopt verder. Als ze de straat uitloopt komt ze bij een parkje waar het doorgaans erg rustig is. Uitgerekend vandaag, op dit tijdstip loopt Thomas hier met een hond. Irma voelt haar hart een keer overslaan als hij zwaait. Ze kijkt achterom of er nog iemand loopt, dat is niet het geval dus verlegen zwaait ze terug. Thomas komt haar kant op gelopen en Irma voelt zich rood worden. Ze gaat snel zitten op het bankje waar ze vlakbij stond.
“Hey Irma.” Zegt Thomas vriendelijk “wat leuk dat ik op je feest mag komen.” “Hoi Thomas” zegt Irma zacht. Ze weet niet goed wat ze verder moet zeggen en het zelf verzekerde meisje dat ze gisteren was, is eens helemaal verdwenen. “Ik eet je niet op hoor.” Zegt Thomas dan. Irma lacht. “Nee, dat had ik ook niet verwacht.” Zegt ze voorzichtig met een glimlach. “Als ik moet helpen met voorbereiden, dan laat je het maar weten oke?” zegt Thomas. “O, das erg lief van je”zegt Irma “maar ik denk niet dat dat nodig is.” Zegt Irma, Gelijk kan ze zich wel voor haar kop slaan. Nu mist ze een kans om samen met Thomas iets te doen. Maar ze vind het al super om hier met hem te zitten en helemaal dat hij vrijdag komt. “Nou als je je bedenkt, hoor ik het wel. Doei!” zegt Thomas en loopt weer verder met de hond. Als hij wegloopt baalt Irma van zichzelf dat ze weer zo verlegen is, ze had nu toch echt de mogelijkheid om echt met hem te praten.
Haar goede humeur is ineens een stuk weg gezonken. Ze loopt naar huis. Onderweg denkt ze aan de vorige avond en aan Tiffany en de jongens. Ook beseft ze dat ze eigenlijk gewoon blij moet zijn dat ze Thomas gesproken heeft. Dat ze samen op een bankje in het park hebben gezet. Langzaam verschijnt er een glimlach op haar gezicht.
Als ze thuis is stuurt ze Tiffany een sms “Guess What! Heb net met Thomas op een bankje in het park gezeten! Ben ik al welkom bij je?” Irma legt haar telefoon op tafel en loopt naar de keuken om wat te gaan drinken. Als ze halverwege is komt er al een sms binnen. Irma, zo nieuwsgierig als ze is, loopt gelijk terug om te kijken. “Whaa! Wat super gaaf!! Kom maar snel hierheen, ik wil alles horen! X Tiff” Irma vergeet haar drinken, geeft Fury een aai over zijn bol en stapt op de fiets. Het is ongeveer een kwartier fietsen. Ze merkt dat ze zenuwachtiger wordt naarmate ze dichterbij komt. Zou dat door Bart komen? Of gewoon omdat ze het leuk vind om naar Tiffany te gaan. Na een kwartier staat ze Tiffany voor de deur.
Nog voor ze binnen is heeft ze Tiffany het hele verhaal al verteld. “Het stelt dus eigenlijk niet veel voor.” zegt Irma tot slot. Tiffany lacht. “Ik vind het super voor je! En hij heeft zin in je feest. Wat wil je nog meer!” zegt Tiffany overenthousiast. “Kom we gaan lekker in de tuin zitten” zegt Tiffany en loodst Irma mee naar buiten. Buiten zitten de jongens lekker in de zon alweer aan een biertje. Irma lacht een keer in zichzelf. Laat het nou net zo zijn dat er alleen naast Bart nog een stoel vrij is. Irma kan er niet omheen dat het echt een hele mooie jongen is en besluit gewoon van haar uitzicht te genieten. Ze kan goed met de jongens opschieten en voor ze het weet heeft ze ze ook uitgenodigd op haar verjaardag.
Er wordt ook veel over Thomas gepraat en als blijkt dat alledrie de jongens niet op meisjes vallen, wordt er ook gepraat over types en uiterlijk. Bart wordt verlegen als Irma zegt dat ze har uitzicht hier ook wel kan waarderen. En ondanks dat Bart niet op meisjes valt vind hij Irma ook wel erg bijzonder. Voor Irma het in de gaten heeft is het vijf uur! “Ow oliebol! Ik moet nog leren! Ik ga naar huis. Tot vrijdag dan he jongens!! Wordt super gezellig. “ zegt Irma.
“Leuke jongens zijn het” zegt Irma tegen Tiffany als ze naar de deur lopen. “Ja zeker, altijd erg gezellig met die gasten! Maar we gaan ook snel weer met zijn tweetjes wat doen hoor.” Zegt Tiffany “Uiteraard” zegt Irma, geeft Tiffany een kus op haar wang en stapt op haar fiets.
Tiffany loopt weer de tuin in. “Weet ze dat jullie gezoend hebben?” Vraagt Bart aan Tiffany.
Tiffany schudt haar hoofd. “Dat is voorlopig misschien maar beter ook.” Zegt ze met een knipoog.