[Verhaal] Van huis weglopen, of toch niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Milaatjuh

Re: [Verhaal] Van huis weglopen, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 06:55

Kan niet meer editten, maar heb nu bijna 1000 woorden, en moet er 1500
waarschijnlijk schrijf ik tot de 1700 ofzo
dus zo klaar

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 07:42

Nieuw stukje
heb maar 1652 woorden, nou, is bijna 1700, maar goed

Hoofdstuk 5
’s Avonds om 8 uur was haar vader nog niet thuis. Eigenlijk kan je beter zeggen: weer niet thuis. Kelly besloot door de buurt te fietsen om te kijken of ze haar vader kon vinden. Maar hij was nergens te bekkend, althans, dat dacht ze. Kelly besloot om naar het dorp te fietsen. Onderweg kwam ze Chantal tegen, die haar hond aan het uitlaten was. ‘Heey Chantal, heb je huisarrest moet je nog die klusjes doen’, grinnikte Kelly. ‘Ach hou op, ik ben blij dat ik even naar buiten kan, waar ga je naar toe?’, vroeg Chantal. ‘Ik ben mijn vader aan het zoeken, hij was gister de hele dag weg en dat is hij vandaag weer’. ‘O wat raar’. Chantal staarde voor zich uit. ‘En weet je wat nou het gekke is’, zei Kelly plotseling, ‘Hij zag er gister nogal wild uit, en toen vroeg ik hoe dat kwam, en toen begon hij weer te schreeuwen, net alsof hij iets verbergt’. ‘O, da’s al helemaal raar… Maar ik moet weer verder, anders ben ik te lang weg en krijg ik weer bonje met mijn ouders, en daar heb ik helemaal geen zin in, nou het weer een beetje goed gaat’, zei Chantal. ‘Oke, is goed, doei’. Kelly fietste weer weg.
Voor dat ze bij het dorp was, fietste ze langs allemaal huizen.
Wat Kelly altijd doet, is bij de mensen naar binnen kijken, daar heeft ze altijd lol in. Maar deze keer niet. In een huis van een hooggeblondeerde tut van rond de 20 zag ik mijn vader binnen. Ze schrok zich werkelijk te pletter. Haar vader en die tut lagen daar allebei naakt op de bank. Zonder gordijn of wat voor de ramen!
‘Leefde mama maar nog, dan kon ik dit tegen haar vertellen’, zuchtte ze. Kelly besloot om verder te fietsen, ze kon dit niet aanzien. In het dorp aangekomen zag ze Jeroen en Sharon klef lopen doen op een bankje.’Bah’, dacht ze en ze fietste gauw door.
‘Wat doe ik hier eigenlijk nog?’, dacht Kelly. ‘Ik heb mijn vader gevonden, en ik zal hem vanavond wel aan gaan spreken’. Ze besloot om terug naar huis te gaan.

Haar vader was waarschijnlijk nog steeds bij die tut, want hij was niet thuis. Kelly liep naar boven. ‘Bah, wat is het weer een rotzootje’, zei ze hardop toen ze haar kamer binnenkwam. Ze zette haar computer aan, en het eerste wat ze deed was de computer aanzetten.
Toen de computer was opgestart, meldde ze zich aan bij MSN. Chantal is niet online, dat vond Kelly wel jammer. Maarja, Kelly mag zelf ook niet op de computer als ze huisarrest heeft.
Kelly wou zich net afmelden, toen Sharon online kwam. Kelly besloot een gesprekje te beginnen.

Kelly loves Mike zegt: Heej
Sharon = in love zegt: Wat mot je?
Kelly loves Mike zegt: Niks, gewoon praten
Sharon = in love zegt: Ja, dus je moet wel wat
Kelly loves Mike zegt: Haha, gaan we weer kattig lopen doen?
Sharon= in love zegt: Nee, ik niet, jij misschien

Kelly had hier geen zin in en sloot zonder iets tegen Sharon te zeggen MSN af. Ze startte internet op. Direct kwam ze op Bokt.nl uit, dat had ze ingesteld als startpagina. Kelly houd niet zo van paarden, ze heeft wel eens opgezeten, maar ze wil er zelf geen. Wel vind ze het leuk om verhalen van andere mensen en kinderen op Bokt.nl te lezen en foto’s te bekijken. Daar brengt ze de meeste tijd aan door als ze achter de computer zit.

Er gingen minuten, zelfs uren voorbij, dat ze zag dat het al 7 uur was. ‘Zozo, mijn vader houdt het wel goed uit bij die blondine’, dacht ze. ‘Eens kijken wat hij er vanavond op te zeggen heeft’. Kelly liep naar beneden en smeerde een boterham. Ze had geen zin om eten te maken.
Kelly hapte haar brood naar binnen, toen opeens haar vader binnen kwam stormen. Hij zag er nog wilder uit dan gister. ‘Wat zie jij er weer wild uit zeg, nog wilder dan gister’, zei ze afwezig. ‘Och, ja zal wel, krijg je hè, als je tegen de wind in moet fietsen’, zei hij benauwd. ‘Dat lieg je, je had helemaal geen wind tegen, ik heb hier net ook nog gefietst’.
Hier wist vader niks op te zeggen.
Na een lange stilte zei Kelly: ‘Ik weet wel wat je uitgespookt had hoor’. Haar vader schrok en durfde haar niet aan te kijken. ‘Laat me’, zei hij droog. ‘Nou, het lijkt je wel goed te doen, je schreeuwt niet meer zo veel’. Haar vader zweeg.
’s Avonds moet Kelly, zoals gewoonlijk, het avondeten klaarmaken voor haar vader, zelf had ze al gegeten. Tijdens het eten hadden haar vader alleen maar naar die televisie lopen staren.
Na het eten dacht Kelly: ‘Hij moet z’n eigen spullen maar opruimen’, en ze liep naar boven.
‘En wat ga jij doen?’, vroeg Kelly’s vader. ‘Naar boven, mag dat niet?’. Ze kreeg hier geen antwoord op.
Kelly besloot om eens lekker vroeg naar bed te gaan, dan heeft ze ’s morgens niet zo van die wallen en donkere kringen onder haar ogen.

Hoofdstuk 6
’s Ochtends toen ze wakker werd, was haar vader nog thuis. ‘Hé, moet je niet weg?’, vroeg ze verbaasd. ‘Nee’, antwoorrde hij kortaf. Kelly gaf geen antwoord om geschreeuw te voorkomen. Ze smeerde een boterham en ging aan tafel zitten. Tot haar grote verbazing zag ze dat haar vader brood voor school had gemaakt en brood voor zichzelf. ‘Wat heb je op mijn schoolbrood gedaan?’, vroeg Kelly. ‘Ham’. ‘Oke, gelukkig’, antwoordde ze, bang dat hij er pindakaas op had gedaan, waar ze van walgde en van over haar nek ging. ‘En als ik er wat anders op had gedaan, had je het ook gevreten’, zei hij nors. ‘Niet voor jou’, zei ze in zichzelf, niet hardop.

Onderweg naar de brug zag ze Chantal al vanaf de verte staan. ‘Hèhè, eindelijk zie ik je weer een keer, ik kan het niet uithouden hoor, 2 weken zonder jou’, grinnikte Kelly. ‘Hahaha’, antwoordde Chantal. ‘Is Mike er niet? Hij fietst toch altijd met jou sinds je met hem hebt?’. ‘Nee, Mike is ziek’, antwoordde ze bedroefd. ‘Ik denk dat ik na school even bij hem langs ga’, besloot Kelly. ‘Is goed’, antwoordde Chantal begrijpend.
Onderweg naar school zeiden ze nauwelijks wat tegen elkaar, alleen dingetjes zoals ‘weet je …’, ‘vanmiddag’.
Niet echt iets bijzonders dus. Met het schoolplein in zicht, minderden ze van vaart, dit is altijd zo’n rotstuk het heuveltjes en drempeltjes en zo nog wel meer.
Kelly en Chantal liepen over het schoolplein het schoolgebouw binnen. Ze liepen hun eerste les binnen. Onder de les zaten Kelly en Chantal de hele tijd te giebelen. Maar de leraar deed daar niks aan. ‘Wel lollig, zo’n leraar, geeft je nooit straf’, zei Kelly. ‘Ja, dat is waar, en je hoeft ook bijna nooit te werken, en als je moet werken is het hoogui 2 werkbladen’. Samen giebelden ze. Mr. Pluis, hun leraar, was inderdaad zo stom om kinderen nooit straf te geven. Iedereen dat volop te praten, gingen bij elkaar zitten etc. Niemand had wat van de les opgestoken, toen de bel ging. ‘Op naar de volgende les’, zuchtte Kelly. ‘Ach, de eerste les was niet veel bij te werken, dus dat scheelt alweer een uurtje werken vandaag, en we hebben de laatste 2 uur uitval’, antwoordde Chantal. ‘O ja?’. Kelly wist er niks van dat ze de laatste 2 uurtjes uitval hebben. Ze had gisteravond niet op de schoolsite gekeken. ‘Hoe weet jij dat trouwens, Chantal?, je mag toch niet op de computer?’. ‘Eigenlijk niet nee, maar ik mag iedere avond kijken of we uitval hebben. Het is voor school hè, en je weet hoe belangrijk mijn school voor mijn ouders is. Stiekem ga ik meestal dan nog op MSN, maar je was er gisteravond niet’. Chantal keek wat treurig. ‘Nee, sorry sliep al voeg’. Ze liepen samen het klaslokaal binnen.

Alle lessen hoefden ze niet zo veel te werken.
‘Wat is ons laatste vak?’, vroeg Kelly aan Chantal. ‘Naar huis, slimpie, je weet toch, laatste uur uit’. ‘O jaa, dat is waar ook, zat een beetje te slapen’, antwoordde Kelly. ‘Ja, dat is te merken’, giebelde Chantal.
Na het laatste schooluur gehad te hebben, fietsten ze naar huis. Deze terugweg praatte ze wel wat meer tegen elkaar als op de heenweg. ‘Misschien spreek ik je nog wel heel ff op MSN straks..’, zei Chantal en ze ging bij de brug linksaf. ‘Is goed’, schreeuwde Kelly nog.
Voordat ze naar huis ging, ging ze nog even naar Mike.
Bij Mike aangekomen, duurde het lang voordat er iemand opendeed. Toen er eindelijk iemand opendeed, stond Mike’s moeder in de deuropening. ‘Heey Kelly, Mike is boven, ik neem aan dat je daarvoor komt?’, vroeg ze aardig. ‘Ja, dat klopt, bedankt’, zei Kelly en ze liep de trap op naar boven. Ze klopte op Mike’s kamerdeur. ‘Binnen’, zei hij zacht. Kelly schrok zich rot toen ze de kamer binnenliep. Mike was zo wit als een velletje papier. ‘Heey Mike’, zei ze. ‘Hoi’, antwoordde hij terug. ‘Je hoeft niet te praten als je wilt hoor, zo te horen heb je keelpijn’, zei Kelly. ‘Hoe kom je ineens zo ziek?’, vroeg Kelly. ‘Ik heb geen idee, leuk dat je bent gekomen’. ‘Het is niks hoor, voor een vriendje heb je dat wel over, toch?’, giebelde ze.
Na een halfuur zei Kelly: ‘Maar ik moet weer gaan hoor, anders word mijn vader boos, in plaat van ongerust’. ‘Oke, is goed, bedankt dat je langs bent gekomen. Doei Kel’, zei Mike. ‘Doei’, zei Kelly en sloot de deur achter zich. Ze liep naar beneden. Ze ging in de woonkamer zeggen dat ze naar huis was. ‘Hé Kelly, bedankt dat je langs bent gekomen, had Mike ook wat afleiding. ‘Is goed’, zei ze, en ze fietste naar huis

Tips en commentaar zijn nog steeds welkom hoor

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 08:47

Niemand een reactie?

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 12:29

mensen die kijken, willen jullie ook ajb een reactie achterlaten?

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:54

vind het nog steeds wel leuk..
maar er gebeuren nog geen spannende dingen en daar zit ik stiekem een beetje op te wachten

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:26

Henri3kjuH schreef:
vind het nog steeds wel leuk..
maar er gebeuren nog geen spannende dingen en daar zit ik stiekem een beetje op te wachten

Ja, heb wel wat leuke ideetjes hoor..
ga ik proberen te verwerken

_channiej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:15

leuk verhaal mandy
wanneer komt de rest?

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:44

Wilt ook de rest lezen

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 10:05

Sorry dat het steeds zo lang duurt voor dat er een nieuw stuk op komt
heb op het moment helaas nog maar een paar regeltjes van het nieuwe stuk
ik verwacht dat er vóór zondag nog wel wat opkomt

alleen het nare is dat je per se 1500 woorden moet hebben voordat er eeen stukje op mag..

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:06

leuk verhaal

ClauDiiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:27

Milaatjuh schreef:
Ik zei dat ik gister geeen tijd had
1 hoofdstuk is nu bijna weer af, ik ga ff doorschrijven nou, hopelijk komt het er voor 12 uur op

Eyy Vriendin van me jaa ik vond het opzich wel spannend ik leefde mezelf er echt in vind het een top verhaal ik ben mega benieuw naar Hoofdstuk 5

( ben van plan om zelf een verhaal te maken ) Mag wel echt<< spannend worden dat verwacht iedereen te minste:p nee maar moet je zelf weten echt top

Spreek ej wel op msn Xx ClauDiaa

ClauDiiaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:28

Sorry ik bedoel 7

chillaxing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:04

Leuk verhaal!

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 15:13

Bedankt voor de leuke reacties
ben nou aan het tekenen ( kijk op CB naar een topic dat heent [TEK] veulentje voor meer info )
als ik een stap verder ben daarmee.. dan ga ik weer ff schrijven

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:51

Leuk hoor, blijf het wel ff volgen.

xDuffusion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:43

Leuke verhaal

_channiej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:48

mandy wanneer kom het volgende deel?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:57

Ik ben ook benieuwd naar het volgende deel

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:50

Ik ook!

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 17:27

SorrySorrySorry
heb heel lang niks aan het verhaal gedaan
er komt denk ik ook heel traag iets bij..
heb geen inspiri meer ..
sorry

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:56

zooow dat leest wel ff lekker weg hoor! alleen meer spannende dingen zou ook leuk zijn...

ben benieuwd naar het volgende stukje!

Larnaca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:56

cool verhaal

Frieda_a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:37

Leuk verhaal