Hier het vervolg van de tekening (Nee, nog steeds niet af )
Stap 26: Manen tekenen (Stap 25 was per ongeluk hetzelfde als stap 26)
Stap 27: Het zwarte randje in het oor tekenen
Stap 28: De eerste laag manen en de zwarte randjes op de oren zijn klaar voor de wassing
Stap 29: Het lampje naast de tekening even uitgezet, gaf rotlicht op de foto Niet echt een stap dus, maar heb het hele lijstje met foto's automatisch laten aanpassen
Stap 30: Het halster wordt verder afgetekend en er wordt nu een tweede laag manen aangebracht, tevens ook schaduwen op het hoofd.
Stap 31: Het hoofd en de manen hebben een wassing ondergaan, met het fijne penseel
Stap 32: Het oog is iets meer uitgewerkt (erg moeilijk, want hij valt op de originele foto bijna weg achter de manen)
Stap 33: Er wordt nu fors aan de schaduwen op het hoofd gewerkt en er komen nóg meer manen bij
Stap 34: Er wordt weer een wassing toegepast, dit keer met het groffe penseel
Stap 35: Er worden nog meer schaduwen aangebracht, op de hals en onderkaak van het paard.
Stap 36: Er heeft weer een wassing plaatsgevonden, met het fijne penseel, hier ben ik gebleven, de rest komt weer op een later tijdstip
Hij is het toch nog echt niet hoor Er moet nog meer schaduw op het hoofd komen en het paard heeft ook haartjes op zijn hoofd, die zijn hier nog niet te zien Het oog moet ook nog schaduw krijgen en de manen moeten nog meer geaccentueerd worden. Er moet ook nog warm-rode kleur op de rest van het hoofd, in plaats van alleen op de neus. Er moeten ook nog verdere kleine details bijkomen op de neus en de rest van het hoofd
Stap 37: Meer kleine details in de manen, op de lip, lip helemaal afgemaakt, schaduw op de oren, rond het oog. Foto nu van bijna rechtboven gemaakt, nu zie je de verhoudingen goed
Stap 38 A: Schaduw op het hoofd aangebracht. Deze foto heb ik expres in schuine positie genomen, waardoor de neus groot en het oog klein lijkt, dit is met bijna alle andere foto's dus ook zo.
Stap 38 B: Zelfde als hierboven, maar dan is de foto van rechtboven genomen, in de tussentijd zijn er geen aanpassingen geweest. Verhoudingen kunnen dus veel doen in de positie dat je de foto neemt.
Stap 39: Nog meer schaduw aangebracht en een wassing toegepast
Stap 40: Details op de stof van het halster aangebracht en de tekening even laten drogen
En ik juist het type wat niet graag onder tijdsdruk staat Dit is overigens ook pas mijn 3e aquarelpotlood schilderij hoor Ik werk er iedere keer een half uurtje aan, dan stop ik weer even, soms wat langer. Ben helaas niet altijd even fit door de omstandigheden waar ik in verkeer.. Potloodtekeningen enzo moeten bij mij wel altijd in 1 keer af
@Hert0g: Super off-topic, maar wat een gave tinker heb jij in je profiel staan! Zie ook dat je niet erg ver bij mij uit de buurt staat, mijn pony staat vlakbij Aalsmeer Ga je ook mee met de tinkerrit naar het Amsterdamse bos 10 juni? Valt op een zaterdag..
Iedereen ontzettend bedankt voor de complimentjes!
Mijn aquarelpotloden heb ik gekocht in de schilderwinkel en ik heb er 75 euro voor betaald.. Best wel even slikken, maar de resultaten met de potloden vind ik zelf best wel mooi. Ik vind het zelf ook fijner te gebruiken en mooier als gewone aquarel. Je kan veel meer details krijgen met de aquarelpotloden. Als ik over mezelf praat dan tenminste Het loont wel de moeite om de potloden in de aanbieding te kopen, even goed in de gaten houden dus.
heeft iedereen zoveel er voor betaalt want vinds het wel een beetje duur
Ik heb een basisdoos met ongeveer 10 kleuren voor ongeveer 19 euries. Maar tja dat kun je niet vergelijken met die prachtige doos met potloden die de TS heeft
ik heb 48 potloden in mijn pakket zitten.. Grofweg ben je dus duurder uit als ik Iwan_Fjord (5x19=95 euro). Ik wilde graag gelijk veel kleurtjes, want de potloden er los bij kopen is nóg duurder, want de potloden zijn los rond de 2,50 euro per stuk. Ook is het een goed merk, namelijk Conté a Paris, dat is zowiezo al iets duurder. Ik heb ook aquarelpotloden van een ander goedkoper merk, maar die zijn lang zo prettig niet (die van Pergamano).