Mijn motto wat betreft achtergronden: less is more Ik zie teveel 'kermis- plaatjes' voorbij komen. Ik werk achtergronden meestal wel bij, maar de kunst is om juist wanneer je de foto te maakt al op de achtergrond te letten. Dan hoeft je er niet veel meer aan te doen. Dit soort dingen kunnen wel grappig zijn, maar ik zag laatst een paard en onder zijn nek zat ineens water... dan is het echt 2 much..
En de kleuren van de gebruikte foto komen vaak helemaal niet overeen met het kleurgebruik in de achtergrond die mensen erachter plakken. Als je een zonsondergang gebruikt heeft dat een hele warme kleur en zul je de foto van het paard ook die warme kleur moeten geven.
ik heb ook adobe fotoshop elements 2.02 maar ik gebruik gewoon een gummetje.een grote voor de grote vlaken en een kleintje voor de priegeltjes.Als het zo klein word dat je het niet goed kan zien wat je doet ware grote en dan nog 2 keer inzoemen. Wel van te voren je laag kopieren. Je achtergrond kan je dan ook gewoon bewerken.
handig!! Ik heb altijd met photoshop gewerkt, maar m'n vader dacht verstand van de pc te hebben en die te 'maken' toen hij een beetje raar deed en toen crashte de hele zooi. Nu is dus ook photoshop weg en op de een of andere manier wil hij er niet meer op. Beveiligd of zo
Ik heb ook eens een poging gedaan, bij de eerste lukte het prima, maar bij de tweede is mn paardenhoofd veel te groot in verhouding met de achtergrond (hij staat maar gedeeltelijk op het beeld). Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt
Heike, ik heb photoshop, vrijmaken van plaatjes gaat perfect. Alleen wil ik een vrijgemaakt image gebruiken in mijn (frontpage) website. Die support geen photoshop bestanden dus moet er een GIF plaatje van gemaakt worden. Ik kies hiervoor de optie "opslaan voor web". Dat gaat prima, plaatje wordt vrijstaand en kan in frontpage gezet worden.
Maar... er zit toch een soort wit randje, heel dun maar duidelijk zichtbaar, omheen. En dat krijg ik dus niet weg Weet jij (of iemand anders) hier een trucje voor?