Rompje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:14

Oei, waar moet ik beginnen! Mams heet Hobby en het veulen heet Djimat (betekent talisman, geluksbrenger). Ik heb Hobby destijds drachtig gekocht. Ze was gedekt door de painthengst War Bar Leo. Dit is dus ook de vader van Djimat. Djimat is trouwens zijn laatste veulen, want Leo is inmiddels geruind. Op 5 maart van dit jaar is Djiem geboren, op de foto's die mijn broer gebruikt heeft is ze nog maar een paar dagen oud. Hobby is een kruising met een haflinger en iets bonts .

Hobby op de dag dat ik haar opgehaald heb
Afbeelding

Djimat één dag oud. Toen ze geboren werd sneeuwde het, vandaar dat deze foto's allemaal in de binnenbak gemaakt zijn.
Afbeelding

Djimat voor het eerst naar buiten. Ze is hier twee weken oud.
Afbeelding

Hobby en Djimat samen, Djiem is hier 3 maanden oud
Afbeelding

Ik heb nog veel meer foto's, maar die moet ik eerst opladen. Hebben jullie ook nog interesse in een foto van de vader?

blondie3866

Re: Rompje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:18

hee lonnie
haha ik heb me (bijna) dood gelachen !
echt superleuk bewerkt

ik kom snel weer keertje naar de paardjes kijken

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:18

Ik zag het meteen dat het niet klopte!

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:21

Haha, echt cool gedaan! Ik haalde zelfs mijn vriend erbij... Vond het raar dat er geen hoefjes aan zaten en toen las ik verder... hahaha

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:37

haha dat was echt leuk om te zien..!!!
goed gedaan hoor.. ik wilde het bijna geloven..

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:44

Wij hebben ook wel behoorlijk gelachen om de eerste reacties. Mijn broer maakt altijd de meest vreemde creaties met photoshop. Hij wilde even weten of ze een beetje echt leken . Hij heeft nog veel meer leuke dingen, maar ik weet niet of hij die wil plaatsen.

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:48

Hey Lotti! Is goed hoor, mag je ze weer schoonkrabben

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:55

Hobby schreef:

Ik heb nog veel meer foto's, maar die moet ik eerst opladen. Hebben jullie ook nog interesse in een foto van de vader?

Keep 'm coming

Ik heb wel eens gehoord van War Leo Bar en ben benieuwd of ik de goede hengst voor me heb. Ik vind Djimat een superrrrrrrleuk veulen!

Rij je engels of western met de moeder?

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:11

Nou, met mams is helemaal niet te rijden. Ze heeft een traumatisch verleden en raakt volledig in paniek zodra er iemand op haar gaat zitten. Aangezien ze echt gevaarlijk wordt, heb ik besloten dat ze voorlopig haar naam eer aan mag doen. Misschien dat ik het ooit nog wel een keer ga proberen en grote kans dat het dan western wordt. Ik heb zelf weinig ervaring met western, maar ik heb begrepen dat er bij western met weinig druk wordt gereden. Hobby kan niet tegen druk, dus misschien is dit een oplossing. Ik ben zelf geen held meer, dus ik wacht wel een paar jaar en ga dan lekker met Djimat rondhobbelen. Ik vond het wel geweldig dat jij meteen het paintbloed herkende! De meeste mensen vragen toch nog steeds of het een tinker is (het is bont, dus moet het een tinker zijn )

Ik heb inmiddels nog wat foto's opgescharreld.

Dit is de hengst War Bar Leo. De foto is niet zo goed, maar op alle andere foto's staan er mensen bij waarvan ik niet weet of ze met hun hoofd op Bokt willen. Mocht je er meer willen zien, dan kan ik je wel PB-en. De foto is van april 2004 en als ik me niet vergis is Leo daar 16 jaar.
Afbeelding

Djimat op de ochtend dat we haar vonden (we zijn niet bij de geboorte geweest)
Afbeelding

Djimat was hier een paar weken oud, misschien een maand
Afbeelding

Hier lijkt ze zo'n lief, mak schaapje, maar in werkelijkheid was ze een pittige tante. Ze had de eigenschappen van een hengstveulen (en nee, ze is echt een dame!)
Afbeelding

Nog een keer bewijs dat haar benen echt prima functioneren!
Afbeelding

Djimat is hier twee maanden oud en pas gechipt. Daar was ze het duidelijk niet mee eens en de dierenarts had er nog een behoorlijke klus aan .
Afbeelding

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:16

haha echt leuk..

ik snapte het eerst niet ik dacht dat het echt was maar het zag er best nog wel sgattig uit met die kleine beentjes

wel leuk bewerkt..
haha leuk veulentje hoor en je paardje ook

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:21

Je kan wel zien van wie Djimat haar mooie hoofdje heeft!

Jammer dat Hobby zo getraumatiseerd is Hoe oud is ze nu? Misschien is het mogelijk om met behulp van natural horsemanship een [vertrouwens]band met haar op te bouwen?

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:51

Ja he? Ik ben zelf ook erg blij dat ze wat betreft haar bouw veel van paps geërfd heeft.

Hobby is inmiddels zeven, maar ze was vijf toen ik haar kocht. De vorige eigenaresse geeft cursussen in natural horsemanship en heeft Hobby destijds gekregen in ruil voor het beleren van een paar paarden. Toen de vorige eigenaresse haar voor het eerst zag, stond ze heel bang achter in de stal en had ze geen vertrouwen in mensen. We weten alleen dat ze gefokt is door een boer die haflingers met bonte paarden kruist en dat ze via een paardenmarkt verkocht is. Door middel van natural horsemanship heeft ze wel weer vertrouwen terug gekregen in mensen, maar het rijden blijft een ramp. Bij de vorige eigenaresse is ze nooit beleerd, maar gezien haar rustige karakter hadden we geen problemen verwacht. Zolang er iemand voor haar loopt, is er ook nog niet veel aan de hand, maar zodra ze alleen moet lopen, raakt ze in paniek. Voor het veulen geboren werd, heeft ze een paar maanden onder het zadel gelopen. Dat is toen heel rustig opgebouwd en bestond alleen uit een beetje stappen en draven. In die tijd bleef ze paniekaanvallen houden, dus ze heeft nooit heel ontspannen gelopen. Sinds het veulen was ze een half jaar niet bereden. Toen we het weer probeerden waren de aanvallen veel heftiger. Ze begon een rodeo of liet zich uit angst achterover vallen. Aangezien ik dit te gevaarlijk vind en ik niet het idee krijg dat ik Hobby er een plezier mee doe door op haar te gaan zitten, doe ik momenteel alleen grondwerk met haar. Mijn vertrouwensband met haar is heel sterk. Ik kan ook merken dat ze eenkennig is. Ze is bij iedereen een hele lieve pony, maar als ik er niet bij ben of als ik iets te ver weg ben, dan wordt ze onrustig bij andere mensen. Toen Djimat geboren werd, kon ik heel goed merken dat ze me volledig vertrouwde. Vanaf het eerste moment mocht ik bij hen in de stal komen. Ze heeft nooit gedreigd en vond het altijd goed dat ik aan haar veulen kwam. Djimat is een stuk rustiger dan Hobby. Hobby begint altijd meteen te snorken en is erg angstig voor mannen en groepjes mensen. Djimat kan haar soms echt bekijken op zo'n manier van 'waar heeft mama nou dan weer last van'. Hobby is bij hele kleine kinderen juist weer heel braaf. Kinderen van bijv. twee jaar oud kan ik zonder problemen bij haar in de wei laten, dan zal ze geen stap verkeerd zetten.
Ik heb Hobby destijds niet alleen voor het rijden gekocht, dus ik vind het niet erg dat ze niet berijdbaar is. Ze gaat er niet om weg. Er gaan hier nooit beesten weg, Djimat blijft ook hier. Haar vorige eigenaresse wil het wel graag nog een keer gaan proberen met Hobby, maar momenteel wil ik haar even rust gunnen.
Dat is dus het hele verhaal achter Hobby en Djimat.

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:55

Bewerkte foto's horen bij CB. Topic verplaatst.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:03

Ik was er ook ingetrapt.
Mooi bewerkt!
Super van je, geweldig beestje, veel plezier en succes ermee

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:03

Ik dacht dat het echt was.
Schrok hardstikke.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:56

Hahahaah,lag echt in een deuk hier!Goeie grap zeg van je broer!
Als je goed keek kon je zo zien dat het nep was,maar goed
Tot volgende week he!

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:32

HAHAHA geweldig gedaan!
Ik trapte er niet in, maar hij is echt grandioos

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:40

Hahaha, lig echt helemaal in een deuk hier.
Dat er ook nog mensen zijn die erin trapten, geweldig!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:43

o mi gosh briljant. als je het verhaaltje leest en de foto's kijkt denk je ach gut.
maar als je dan nog eens kijkt denk je '???????' en dan zie je t inderdaad....

complimenten... 1 van de betere fotobewerkingen ghighighig!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:01

arans hier op bokt is er goed ingetrapt

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:15

haha was er bijna ingetrapt
mooi beestje

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:55