[verhaal] Fanta of tranen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:12

echt leuk verhaal toch een beetje paarden en toch ook helemaal ander leuk

LoveElmo

Re: [verhaal] Fanta of tranen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 18:05

Nieuwe stuk is weer gekleurd !!

Druk de monitor uit en loop naar beneden grits daar de telefoon van de haak,en draai het nummer tenslote.
De telefoon gaat even over als er iemand opneemt.

""Hai met Marije"
Ik slik even en zeg dan dat ik opzoek ben naar een bijrijdster voor Fanta.Marije is laaiend enthousiast en dolblij dat ik gereageerd heb.
We spreken af voor aankomende Vrijdag.
"Is goed mop dan ben ik half 9 op manege liederwei aan de sonnusweg!"
Als we adressen en nummers hebben uitgewisseld hang ik op.
Ze klinkt vrolijk en aardig.Maar hoe weet ik of ze goed kan rijden ?
Misschien moet ik maar eens even naar de manege hier verderop gaan.Nee niet voor mijn plezier.Maar ik kan toch niet overomen op Marije of ik niks van paarden weet?
Dan roept mijn moeder.Het is etenstijd.
Ik prop wat papiertjes in mijn broekzak en als we eenmaal aan tafel zitten hoor ik gierende geluiden vanuit de voorhal.
"Jan..ik wil niet meer dat Dylan zo storend thuiskomt!En laat die jongen toch eens op tijd zijn voor het eten!"Mijn moeder zegt dit geérgerd tegen haar vriend.
Dylan rent samen met een meisje de trap op.het meisje is zo rond de 19 jaar en heeft geblondeerde krullen.Ze is lang,dun en gespierd,maar haar minirokje met hoge cowboy boots maken haar er niet mooier op.
Mijn moeder is het zat,ze gooit haar servet op tafel en luid staat ze op.
"DYLAN NU HIERKOMEN" roept ze door het huis heen.
Dylan heeft het blijkbaar gehoord want hij daalt van de trap,"ja wat is er nou weer?"
Ik kijk hem gemeen aan," zo praat je niet tegen mijn moeder" denk ik vanbinnen maarzeg maar niks.Dit kan nog welleens grappig worden!Ik grinnik zachtjes.
"Dylan, ik wil dat je Cindy gedag zegt en verteld dat je de komende week het huis niet uitkomt!en een rede?Je bent al 2 weken niet optijd voor het eten en dat moet ik maar pikken?"
Dylan vloekt naar mijn moeder waarop Jan boos op de tafel slaat

"Mam ik ga even een frisse neus halen,ben gauw terug."
Zeg ik tegen mijn moeder als ik de voordeur uit loop.
Het is fris buiten en het heeft gesneeuwd.Toch is alles prachtig.De weilanden zijn helemaal wit en de paarden die erin grazen gaan door het dolle.Gekke beesten grinnik ik.
Even verderop zie ik op een groot bord #Manege kemphur# staan en ik loop het terrein op.Het is er druk.Lessen zijn bezig en ik hoor een vrouw schreeuwen in de bak tegen een klein meisje die zich bang aan haar zadeltje vastkleeft omdat haar pony wegrent.Ik blijf even kijken naar die les en hoor instructies van de roepende vrouw.
Oké als je paard wegrent moet je achterover gaan zitten en rustig terug nemen...
Ik loop langs grote buitenboxen en zie dan een bekend gezicht.
Dat meisje van gisterenavond,Cindy heette ze volgens mij.
Het meisje merkt mij ook op en zwaait naar me en komt dan naar me toelopen en in haar hand heeft ze een touw waarmee ze een paard leid."Hoi"
zegt ze opgewekt tegen me en ze glimlacht vriendelijk.
"Gisterenavond was een beetje ehm..verkeerd moment om voor te stellen,'bij deze "ik ben Cindy""Dylans' bijna-vriendin"
Ik denk even na en aarzel..Ze zou me kunnen helpen en wat dingen over paarden kunnen vertellen.Ik glimlach naar haar.
"Aangenaam,ik ben Charlize maar noem me maar Charlie."
"En als jij Dylans' vriendin bent,maakt dat mij tot jouw schoonzus"

Dan zit ik in de kantine.
Cindy heeft verteld dat ze haar eigen paard heeft genaamd Tex.
Ze heeft hem 2 jaar geleden voor haar verjaardag gekregen en zelf rijd ze al 14 jaar paard.Ze blijft maar eindeloze verhalen vertellen waarbij ik half in slaap val maar geboeid ja of nee schud.Dan word ik het een beetje zat."Zou jij mij niet eens wat tips kunnen geven?"
"Ikke eh eh reed dus ook paard"
"rijd..bedoel ik""Maar mijn houding schiet niet op enne mijn instructrice kan me niet helpen"
Cindy grinnikt ; "Ik ben niet eens gediplomeerd instructrice,en heb zeker geen Anky houding."
"Dus verwacht niet veel van mijn tips",maar je hebt geluk ; ik heb Tex nog niet gereden vandaag"en aangezien jij al ..Ehm hoelang rijd je eigelijk al? "
Ik bijt even op mijn lip..Nog nooit wil ik zeggen maar dan floept eruit dat ik al 6 jaar rijd.
Cindy glimlacht naar me."dan kun je Tex wel aan hoor""Behalve zijn staakacties en wegren momenten is het een fijn paard"
Dan trekt ze me mee naar buiten en vanuit haar kluisje zet ze een cap op mijn hoofd."past precies " ik knik eventjes,,wat gebeurd er?wat gaaat er gebeuren?
Dan duwt ze me een loodzwaar zadel in mijn armen en hangt er dan ook een hoofdstel over.
We lopen samen naar Tex.En ze begint allerlei riempjes los te halen en tuigt het paard op.
Tenslotte gooi ik hard en zadel erop en Tex slaat met zijn staart.
Hmm dat zal ik wel vekreerd gedaan hebben denk ik..Gelukkig is Cindy eventjes kijken of de bak vrij is en heeft ze het niet gezien.

"Nou draaf maar aan he Charlie" zegt Cindy tegen me.
Aandraven aandraven..waar zit dat knopje??Merkt ze nou echt niets? ik zit te knoeien met mijn benen en trek aan de teugels..en zit er super gespannen op.
Dan schop ik maar wat met mijn benen maar het paard reageerd niet.
"Ehm Charlize..paarden reageren op je beendruk en niet met een grote schop"
Ik kijk eventjes naar de grond ,hoe moet je inhemelsnaam aandrukken?
Cindy zucht en loopt dan naar me toe,Komaan Tex lopen!
Met haar zweepje tikt ze het paards kont aan en HUP.
Daar vliegt Tex in een snelle draf.Ik hobbel en weet me geen raad en pak het zadel vast.
WAT MOET IK DOEN?!!!Roep ik dan hulpeloos.Hooooo paard,zeg ik dan.
Maar het gaat er niet langzamer op.
"achteroverzitten en je lang maken!"
Dat doe ik dan en ik lig half achterover op het paard maar me benen lang maken?WAT BEDOELD ZE.
Ik word bang als ik merk dat het paard nog sneller gaat en volgens mij zit ik in galop.
"TREK DAN AAN DIE TEUGELS" zegt Cindy dan ook als ze ziet dat Tex maar harder en harder gaat.
Ik geef hopeloos een ruk aan de teugels..Helaas heeft Tex er geen zin in en springt opzij.
daar lig ik dan..Minden in het koude modderige zand.
Cindy komt aangesnelt."Zullen we maar even vragen of we Bella kunnen lenen"?
Ik kijk met een pijnlijk gezicht naar mijn hand.
"Ik zou liever even willen zitten als je het niet er vind"
Zeg ik tenslotte en ik zucht diep.DOM DOM DOMME charlie!

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:14

word nog eens een fan van je...
Ben benieuwd..

LoveElmo

Re: [verhaal] Fanta of tranen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 18:29

Haha jij mijn fan?
zoo..zoo ikke blij

Sabinee_

Re: