Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Acryl vind ik echt lastig (ook in te schatten) ook een behoorlijk duur materiaal. 30 euro omdat het groot formaat is ? Als je meer in detail zou werken (betere gelijkenis) zou je meer kunnen vragen (of nóg meer je eigen stijl ontwikkelen/gebruiken) Ik zou het persoonlijk mooier vinden als je meer van het oppervlakte zou gebruiken en er niet zo veel wit omheen zou zitten.
kan je niet iets hier in het topic posten, denk dat meer mensen er op deze manier overheenlezen.
)
, maar dan zou ik toch wel beginnen met A4 voor een euro of 25.
:
.
. De rest is of van slechte foto's of van 2/3 jaar geleden toen het allemaalnog erg plastisch was (behalve de grijze die is van oktober maar die heeft gewoon echt zo'n lang oud hoofd
) 
(blijf het een gave tekening vinden) Een goede tekening, anatomisch misschien nog niet helemaal op orde, maar er zitten prachtige elementen in. Wat was het formaat? Als het A4 is denk ik wel dat je hier rond de 15/ 20 euro voor mag vragen. (Hoeveel uur heeft het je gekost?)
Anatomisch nog niet even correct, maar de poses zijn ook niet echt makkelijk te noemen... Je geeft zelf al aan nog eventjes te willen blijven oefenen, maar materiaalkosten moeten er al wel uit te halen zijn!
) Wat ik me afvraag: waarom heb je deze potloodtekening gekozen??? Afijn dat even tussendoor.
Dit is m´n meest recente tekening:
Als ik jou was zou ik nog even flink dooroefenen. Er zitten goede elementen in je werk, maar soms zou je wat nauwkeuriger mogen zijn, kritischer op je eigen werk. Als je denkt dat je werk af is, leg het even weg en kijk er nog eens naar. Nu ziet het er idd wat krasserig uit, dat geeft een "on-affe" indruk.
)

25 euro voor dit formaat zijn ze zeker waard, en misschien wel meer. Bij deze is het enige wat me niet aanspreekt de 'lege' hals en de ogen, die vind ik te licht. 
Die schildering van valiente is meer 'echt' vind ik. De tekening van elanor is echt super mooi gedetailleerd etc, voor zo'n potlood tekening op A3 zou je al gauw 30 euro kunnen vragen denk ik! 

Fenn schreef:mmm... ja dat is waar zo had ik er zo nog niet over na gedacht, maar het lijkt me ook dat je dat tekenen grotendeels voor je plezier doet.
Ik zal is beter nadenken als ik naar een tekening kijk voor ik zeg hoeveel het waard is.
)