[Verhaal] Vallen en opstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:40

Dark_Bloom schreef:
jaaaaaaaaaah ik ga het ook volgen, heel erg leuk!
*eff een penny-meisje nadoen *
boehoehoehoe, Flame mocht niet dood gaan!
komt er nu een black beauty?! en dan wel een hengst heh, die ze
niet kan berijden!

*Penny-alarm *

haha dit neem ik maar als een positieve reactie ?
Black beauty komt er niet in, we blijven wel een beetje origineel he

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:50

Echt een spannend verhaal ga het zeker volgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:56

Haha bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:04

wanneer komt er weer een vercvolg????

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:38

noedel schreef:
Dark_Bloom schreef:
jaaaaaaaaaah ik ga het ook volgen, heel erg leuk!
*eff een penny-meisje nadoen *
boehoehoehoe, Flame mocht niet dood gaan!
komt er nu een black beauty?! en dan wel een hengst heh, die ze
niet kan berijden!

*Penny-alarm *

haha dit neem ik maar als een positieve reactie ?
Black beauty komt er niet in, we blijven wel een beetje origineel he

haha, dan hebben penny's toch nog iets positiefs,,..
*alhoewel ik dat nog wel betwijfel,,.. *

en idd, wanneer komt er weer een stuk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:37

Ik moet even nadenken wat het vervolg word
wss morgen wel weer een nieuw stukje hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:16

Ik hoorde een deur open gaan en voetstappen naderen. Mijn moeder en Pim waren terug van de koffie. Nero opende zijn oogjes weer en keek op.
“Nou schat, ik denk dat we maar eens moesten gaan”
Ik aaide nero nog een keer over zijn hals en stond op. “Wanneer gaan jullie opereren?” Vroeg ik aan Pim. “We gaan het vanavond proberen Sam!” En hij keek me met een hoopvolle blik aan. Ik glimlachte met moeite terug. Vanavond al.
We liepen terug naar de auto, zeiden Pim gedag en reden weg.
“Ik moet Step en Marlyn gaan rijden Sam. Je kan mee naar stal als je wilt, zo niet, dan breng ik je even thuis..” Ik wilde wel naar stal. Kijken of Eva daar misschien was..Eva..Ik had haar nog steeds niet gesproken.
Ik knikte ja en we reden naar stal.
Mijn moeder ging Step en Marlyn uit de wei halen, terwijl ik naar de kantine hinkte. “Hee meid! Hoe gaat ’t met je?” Het was Peter. De eigenaar van de stal. “Haa peet, ach ja, afgezien van dit ding gaat ’t wel best” En ik wees naar mijn been. Hij keek bedenkelijk en ik zag dat hij moeite had om over het ongeluk te beginnen. “Heb je eh..Heb je het gehoord van Flame?” Ik slikte mijn tranen weg en knikte ja. “Is Eva hier?” Peet zei ja en wees naar de zadelkamer. Daar stond Eva, met Flame’s tuig in haar handen. Ik bedankte Peter en hinkte naar haar toe. Ik weet niet of Eef me aan zag komen, maar ze liep richting de parkeerplaats om haar tuig in de auto te leggen.
Ik wachtte bij de zadelkamer op haar.
Toen ze me zag staan schrok ze duidelijk. Ze slikte een keer, keek me aan en liep langs me de zadelkamer in.
“Eef..Het spijt me zo wat er met Flame is gebeurd!”
Ik wist niet goed wat ik moest zeggen..Eva snikte en begon zachtjes te huilen.
“Het is allemaal zo oneerlijk Sam..
Als ik bij jullie was gebleven was ze niet weg gelopen en dan was ze er nu misschien nog!
Als jij niet had gezegd dat ik hulp moest gaan halen was mijn Flame er nu nog!”
Riep ze, en huilend liep ze weg..
Met een mond vol tanden stond ik daar, in mijn eentje.
Ik hinkte achter haar aan.
“Eef, dat is niet eerlijk!
Je hebt zelf die keuze gemaakt om te gaan!” Eva draaide zich abrupt om. “Dus het is mijn schuld? Is het mijn schuld dat Flame zich losrukte en ervandoor ging?”
Ze keek woest. “Nee Eva, zo bedoelde ik het niet..”
Boos stormde Eva weg. Haar moeder kwam uit de kantine gerend en vroeg aan me wat er gebeurd was. Ik wilde achter Eva aan, maar haar moeder hield me tegen..
“Laat haar maar even Sam, ze komt wel naar je toe als ze daar klaar voor is”.

Ik voelde me schuldig. Zo ontzettend schuldig.
Was het mijn schuld geweest? Nee tuurlijk niet.
Eva had gesprongen, en Flame was verkeerd neergekomen. Daar kon ik toch niks aan doen? Eva ook niet, het was gewoon een ongeluk geweest!
Eva moest hulp gaan halen, ze had geen keus. Flame had er zelf voor gekozen om weg te lopen, hoeveel pijn ze ook had. Daar kon Eva niks aan doen, en ik ook niet.
Ik liep naar de binnenbak en ging kijken naar mijn moeder die Marlyn aan het rijden was.

Samen reden we naar huis. Mijn moeder keek af en toe opzij en keek bezorgd.
“Heb je Eva nog gesproken?”
Ik knikte ja en begon weer te snikken. Zijn je tranen nooit op? Kan je eeuwig blijven huilen?
Ik legde haar uit wat er gebeurd was. Ze schrok, dat was duidelijk.
“Sam, het is niet jouw schuld, dat weet je toch he? Jij kon er niks aan doen, en Eva ook niet. Het is nou eenmaal gebeurd..”
Ik knikte ja en veegde mijn tranen af.
Stilletjes reden we naar huis.
Het enige waar ik aan dacht was hoe ik Eva kon overtuigen dat het niet mijn schuld was..

Ik liep meldde me aan op msn. Over een uurtje zou Nero geopereerd worden. De operatie zou 2 uur duren. Ik was zenuwachtig.
Mijn contactenlijst verscheen. Eva was online..

__*Sam* Kom op Nero! Zegt:
Eef..We moeten praten
Eva,, Goodbye my girl zegt:
Sorry, geen interesse..
__*Sam* Kom op Nero! Zegt:
Eef, het was niet mijn schuld! Ik kon er niks aan doen dat Flame verkeerd terechtkwam..Of dat ze wegliep..

En ze was offline. Geblokkeerd. Het was duidelijk hoe zij er over dacht.
Ik hinkte weer naar beneden en zette een kop thee. Mijn moeder zette net het eten op tafel. Ik keek op de klok, en zag dat over 10 minuten de operatie begon.
Mijn moeder zag het ook, en ze vertelde wat Pim haar had verteld die middag.

De operatie zelf was niet ingewikkeld. Het lag er aan hoe Nero zich zou gedragen naderhand of ‘ie zou slagen. Hij moest in een kleine box, en mocht daar zeker 2 à 3 weken niet uit. Hij mocht niet lopen, bokken, steigeren of iets dergelijks.
Mijn moeder stelde voor om hem voedings supplementen te geven die hem zouden kalmeren. Ik besloot later op internet op te zoeken welke daar het beste geschikt voor waren.

Na het eten zaten mijn moeder en ik op de bank. We keken naar politie serie. Ik kon mijn gedachte er niet bij houden. Ik moest steeds aan Eva denken. Zou ze echt vinden dat het mijn schuld was? Of wist ook zij het gewoon even niet meer.. Ik moest haar spreken. Het liefst vandaag nog.
Ik keek op de klok. 10 over 8. Ze waren Nero nog steeds aan het opereren.
“Mam, zou je me even naar Eva willen brengen?” Mijn moeder keek me verbaasd aan maar knikte ja, en ze zette de tv uit.

Ik pakte mijn jas en keek op mijn mobiel of er nog iemand had gebeld.
Een nieuw smsje. Weer van Eva.

Sam, ik bedoelde het
Niet zo..Je begrijpt het
Vast wel..Beterschap
Met je been

*kus

Ik voelde een tinteling door me heen gaan. Gelukkig. Ze was niet meer boos. Ik stuurde een smsje terug.

Ik kom naar je toe
Ik ben er over 10 minuten
Zie je zo

*kusje terug

10 minuten later stonden we bij Eva op de stoep. Haar moeder deed open en zei dat ze boven zat.
Ik hinkte de trap op en klopte op Eva’s deur. “Binnen”. Twijfelend stapte ik de kamer binnen. Eva zat achter haar computer en deed de moeite niet om achterom te kijken. “Eef, ik kom met je praten” Ze draaide om en keek naar de grond..
“Het spijt me wat ik tegen je gezegd heb Sammie, het spijt me echt heel erg..”
Ik keek haar aan en moest mijn best doen niet te gaan huilen.
“Ze was zo hulpeloos Sam..Ze kwam ’s avonds aanlopen, rond een uur of 10 denk ik..Ze was helemaal kletsnat van het zweet, en haar voetje..Haar voetje stond helemaal scheef en zat helemaal onder het bloed Sam..”
Eva snikte.
Ik had het niet meer en liet de tranen los. Eva kwam bij me staan en we omhelsde elkaar.
Samen stonden we daar te huilen..Midden in de kamer..Flame was weg..Daar kon niks meer aan gedaan worden. Maar Nero was nog te redden. Ik veegde mijn tranen af en ging op Eva’s bed zitten.
Ik vertelde haar dat ze Nero op het moment aan het opereren waren..Dat het met hem misschien allemaal nog goed zou komen.
Eva kwam naast me zitten. “Ik hoop het voor je Sammiej..Ik hoop het zo”

Samen liepen we naar beneden. Onze moeders zaten aan tafel, thee te drinken. Toen we daar samen zo stonden hadden ze al in de gaten dat het weer goed was. Eva en ik schoven aan en dronken een kop mee.
Mijn moeder keek op haar horloge. “Als het goed is is de operatie nu klaar..” We bleven nog even zitten en praatten verder. Over hoe het nu moest gaan, nu Flame dood was. Mijn moeders mobieltje ging af. Het was pim.
“Met Marie”
Mijn moeder keek verschrikt.
“We komen er aan Pim, we zijn er zo snel mogelijk”
Nero.
“Pak je jas Sam, Nero ligt klem in zijn stal en ze willen dat we komen in de hoop dat hij wat kalmeerd.”
Ik schrok. Hij moest rustig aan doen hadden ze gezegd. De operatie zelf was niet moeilijk, het zou ervan af hangen hoe hij zich naderhand gedraagde. Ik pakte vlug mijn jas en hinkte achter mijn moeder aan naar de auto.
“Ik bel je nog Eef, ik bel je nog!” en vlug kroop ik in de auto.

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:56

super stuk weer ga gauw verder

Peetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:14

Jah het is zeker een goed stuk, je kan echt goed schrijven!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:38

Bedankt

_zwikkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:36

wow laus dat ziet er goed uit , ik blijf het volgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:39

ja meer meer meer

_zwikkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:44

Cinnepin schreef:
ja meer meer meer

ja want het begint verslavend te wordne om dit te lezen

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:57

Goed verhaal!

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:18

Leuk verhaal, misschien een klein beetje vaak de paardenfluisteraar gezien

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:47

egt wel een leuk verhaal;)
waneer kom de rest???:P

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:09

Haha leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn
Ik ga zo weer schrijven!

@RedFlame: In grote lijnen lijkt het er wel een beetje op ja

Prinsess_

Re: [Verhaal] Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:33

Hee jij laura, Ga jij is heeeel snel schrijfster worden

Thessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:03

Je kan mooi schrijven
Ben benieuwd naar het volgende!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:12

Dit wordt echt de moeite waard om te lezen
*nieuwe stukje

Eerst even eten, en dan aftypen

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:45

leuk stukje weer!

Mleen

Re: [Verhaal] Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:52

Super mooi verhaal! Hoop dat er vanaaf nog een nieuw stukje komt Heel veel succes

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:14

snel nieuw stukje hou t niet meer uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:29

Jaa hij af
Ik hoop dat het gevoel goed overkomt, vind t persoonlijk erg zielig

Citaat:
We reden zo snel mogelijk naar de kliniek. Mijn hart bonsde zo hard dat ik bijna bang werd dat ‘ie t zou begeven.
Pim had ons niet voor niets gebeld. Er waren genoeg mensen op de kliniek die een paard dat vast lag los konden krijgen. Het moest wel serieus zijn.
De moeder van Eva had ons een appel mee gegeven. Een goed begin was het halve werk.

Mijn moeder parkeerde de auto en we liepen naar Nero’s stal. Er stonden een boel artsen omheen. Mijn hart begon harder te bonzen. Hoe dichter bij we kwamen, hoe erger ik dacht dat het was.

Nero lag uitgeput in zijn stalletje. Zijn been zat in een gips achtig iets en zijn ademhaling was zwaar.Zijn andere achterbeen zat vast tussen de voer- en de drinkbak. Ik gooide mijn krukken op de grond en knielde bij zijn hoofd.
“Heej kereltje..Wat heb je nou weer gedaan..” Ik gaf hem zijn appel. Heel langzaam at hij hem op, en hij ontspande een beetje. Om zijn 3 goede benen waren touwen geknoopt, om hem los te trekken dacht ik.
“We hebben geprobeerd hem om te trekken, maar hij wilde de hele tijd afzetten met zijn gipsen pootje. Hij bleef het maar proberen, ondanks dat we hem verdovingen gaven ontspande hij niet.”
Hij keek op ons neer en zuchtte diep.
Ik aaide Nero over zijn koppie en begon zachtjes tegen hem te praatten.
Hij keek me aan, met zijn mooie grote ogen. Ik bleef tegen hem praatten.
Dat hij beter moest worden, dat hij niet op mocht geven. Dat we er samen wel weer zouden komen. Dat we nog zoveel te doen hadden.

Hij ontspande steeds meer en op een gegeven moment kwam zijn been los.
Een zucht van opluchting ging door de ruimte. Ik lachte en aaide Nero nog een keer over zijn koppie. “Zie je nou wel? Veel beter zo toch?”
Hij vouwde zijn beentje onder zijn lijf en sloot zijn ogen.
Hij was uitgeput van de operatie, de verdovingen, de pijn.

Ik gaf een kusje op Nero’s neus, en stond weer op. Mijn moeder gaf mijn krukken aan en we liepen weer richting de auto. Pim liep met ons mee en bedankte ons voor de moeite. We spraken af dat hij ieder moment kon bellen wanneer er weer zoiets gebeurde.
We hadden in ieder geval de voer- en drinkbak voor de zekerheid op de grond gezet.

Doodmoe kwam ik thuis. Wat een dag..Ik kleedde me om en ging in mijn bed liggen.
Ik stuurde Eva nog een smsje:

Heej Eef,

We zijn net terug van Nero.
Hij lag vast in zijn stal.
Nu is alles weer oké.
Hij wordt wel weer beter!
Spreek je morgen wel

*kusje Sam

Ik legde mijn telefoon onder mijn kussen en viel in een diepe slaap.

De volgende ochtend werd ik wakker door de geur van verse broodjes. Ik ging op de rand van mijn bed zitten en graaide naar mijn krukken. Hinkelend kwam ik de trap af. Mijn moeder was koffie aan het zetten. Ik zag dat de ontbijttafel vol stond met broodjes, eitjes, jus d’orange, thee en beleg.
Het was zondag.
Ik ging aan tafel zitten en pakte een broodje. “Goedemorgen meisje. Lekker geslapen?” Ik keek in het uitgeslapen gezicht van mijn moeder.
“Mwah..” Ik zuchtte. Ik had de hele nacht liggen woelen om mijn been te ontlasten. Jammer genoeg was het niet echt gelukt.
Mijn moeder pakte ook een broodje en we besproken over de planning van vandaag.
Ik wilde graag naar Nero toe, kijken hoe hij geslapen had.
“Kunnen we straks naar Nero?” vroeg ik hoopvol aan mijn moeder.
Mijn moeder keek me beteuterd aan. “Ik heb wedstrijd vandaag Sam, zondag, weet je nog? Ons laatste winspuntje in de L1 rijden?” Ohja. Dat was waar ook.
Ik baalde.
“Misschien kunnen we vanavond nog even gaan, als ik thuis kom”
Met volle mond knikte ik ja en ik deed een poging toch glimlachen. Mijn moeder hield zich in om de slappe lach niet te krijgen, maar het was al te laat. We schoten beide in de lach en dat bleef voorlopig zo.

Ik zwaaide mijn moeder uit terwijl ze de straat uitreed.
Een hele dag alleen, niks doen, vervelen, niet naar Nero toe..
Ik besloot wat huiswerk in te halen en ik liep naar boven toe.
Na ongeveer 2 uur had ik er genoeg van. Ik liep naar beneden en zette de tv aan.
Ik begon te zappen.
Ineens kreeg ik het heel erg koud..
Ik was bang dat er iets met Nero gebeurd zou zijn..

De telefoon ging. Ik schrok op uit een diepe slaap. Ik had gedroomd dat er iets met Nero aan de hand was. Wat wist ik niet meer. Maar ik had een onbehagelijk gevoel.

Ik hupste naar de telefoon. “Met Sam.”
Ik was bang dat het Pim zou zijn. “Hee met Eva”.
Gelukkig. Een zucht van opluchting. Ze vroeg wat er gisteren nog gebeurd was en ik vertelde haar het verhaal. Na wat beterschapjes en sterktes namen we afscheid en hingen we op.
Ik ging weer zitten, en kort daarna ging de telefoon weer. Geïrriteerd nam ik op. “Ja met Sam”. “Sam ik ben het, Pim”
Weer dat onbehagelijke gevoel.
“Haa Pim. Alles goed daar?” vroeg ik nog hoopvol.
Maar helaas. Mijn gevoel klopte.
“Nee Sam, het spijt me.Nero is opgestaan en werd weer onrustig. Waarschijnlijk heeft hij teveel gewicht op zijn been gezet, of heeft hij ergens tegenaan getrapt, want het bot is opnieuw gebroken”
Ik was stil. Doodstil. Ik vergat even te ademen.
“Ben je daar nog?” vroeg Pim ongerust.
“Eh ja Pim. Ik ben er nog..Wat zijn de opties?”
“Ik vrees dat ik je niet veel te bieden heb Sam..Ik kan hem opnieuw opereren, maar ik kan je niet beloven dat het dan wel goed zou gaan..Of ik kan hem in laten slapen.”
Ik was weer stil. Doodstil. Ik kon dit niet beslissen. Niet nu.
“We hebben hem nu onder narcose gelegd Sam. Bespreek het maar met je moeder..Dan” ”Mama is er niet Pim. Ze is op wedstrijd. Wat moet ik nou! Wat moet ik nou doen Pim” Ik snikte. Dit kon niet waar zijn. Het zou weer goed komen. Waarom had Nero zich zo belachelijk gedragen?
Ik hoorde Pim slikken aan de andere kant van de lijn. “Wat zou jij doen?” hoorde ik mezelf aan hem vragen. “Wat zou jij doen als je in mijn positie zat”. Ik hoopte dat hij met een geniaal antwoord zou komen.
“Ik weet het niet Sam..Ik weet het echt niet..Bel je moeder maar op, en vertel het tegen haar. Bel me binnen 2 uur terug, dan weet ik of we hem onder narcose moeten houden of..Of niet”.
We zeiden gedag en gelijk belde ik naar mijn moeders mobiele nummer.

“Tuut…Tuut…Tuut…” Hij ging in ieder geval over.
Ik keek op de klok. Over 20 minuten moest ze rijden. Ze was waarschijnlijk nog maar aan het opzadelen.
“Met Marie!” klonk er opgewekt.
“Mam met mij..Pim belde net”. Ik vertelde haar over het gesprek, dat Pim en ik nog geen minuut geleden hadden gehad. Mijn moeder schrok en wist even niks uit te brengen..
“Ik kan nu niet komen Sam. Ik moet rijden dadelijk. Ik kan nu niet komen. Ik bel je na mijn proef terug. Oke Sam? Tot zo” en ze hing op. Maar ik wilde helemaal niet dat ze ophing. Ik wilde met haar praten. Ik wilde met haar bespreken wat we moesten doen!
Dan maar zonder mam.

Ik pakte mijn jas, deed mijn schoenen aan en pakte mijn krukken.
Ik hinkte zo snel mogelijk de straat uit. Richting de praktijk.
Ik struikelde en het duurde even voordat ik mijn tempo hersteld had. Met grote sprongen ging ik over de straat.
Ik wilde naar hem toe. Ik moest hem helpen. Wat moest hij een pijn hebben. Ik voelde de tranen weer opkomen, maar ik slikte ze weg.
Daar had ik nu niks aan.
Zo snel als ik kon hinkte ik verder. Het viel me mee hoe snel ik ging. Ik had zeker al anderhalve kilometer afgelegd. Nog 5 te gaan.
Ik moest over steken dus ik zette mijn stokken op de grond en wilde een stap zetten, maar mijn stok schoot weg ik kon mijn evenwicht niet houden.
Ik viel op mijn handen en knieën en er schoot een steek van pijn door mijn been. Ik huilde alles bij mekaar.

Hier zat ik dan..Met mijn gebroken been, op de stoep, te huilen. Ik wilde naar mijn pony..Mijn hulpeloze pony..Wiens lot in mijn handen lag..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:35

Leest iets makkelijker