[verhaal] op zoek naar een nieuwe baas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:31

oeps.. er had een alinea in gemoeten.. naja

spidergirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:18

kan een shetlander 80 cm springen ??
wist k niet
maar verder, echt leuk verhaal *wacht op vervolg*

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 18:50

ja hoor !! mijn ex-verzorgshet wel teminste. Twinkle is ook een flinke

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 18:35

niemand meer ?!

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:44

leuk verhaal! ga zo door!

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:45

jaa! door gaan!..

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:20

ga je nog eens verder dan?

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:38

ja, kben ben bezig met een nieuw stuk

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:09

okee

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:31

Sorry, vind het zelfs te onrealistisch voor een verhaal.
Beschrijf eens details enz.
Ik vind 't geen leuk verhaal
Terwijl t onderwerp wel erg leuk is, zo vanuit het paard geschreven.

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:16

spidergirl schreef:
kan een shetlander 80 cm springen ??
wist k niet
maar verder, echt leuk verhaal *wacht op vervolg*

Mijn shet kan dat ook
En met mij erop (ben nog geen 50 kg) konden we +/- 70 cm. Knappe shet of niet? En ze loopt ook nog aan de teugel!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:53

ten eerste de leeftijden kloppen niet
in het eerste stuk is die valse fjord eenenter, en ze gaan ermee rijden???
daarnaast kan die enter geen baas zijn van een kudde paarden.

in het eerste stuk is twinkle 1 jaar oud, terwijl star een halfjaar is
een paar stukken verder is twinkle een halfjaar jonger???.

als je een pony inrijd ga je niet zo vlug, de derde keer reden ze al een uur dressuur en een uur springen???

en toen ze gingen vragen om naar de manege te brengen snapte ik een stukje ook niet, verkeerd opgeschreven.

en sinds wanneer brengt iemand een groep paarden naar de manege om allemaal samen te springen?

voor de rest is het wel een leuk verhaal hoor

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 19:58

TasjaIsLief schreef:
Sorry, vind het zelfs te onrealistisch voor een verhaal.
Beschrijf eens details enz.
Ik vind 't geen leuk verhaal
Terwijl t onderwerp wel erg leuk is, zo vanuit het paard geschreven.

dat zou wel kunnen maar daar hebben de meeste mensen die het lezen denk ik geen last van (aan de reacties te zien)

@lies_roos: knappe shet heb jij joh !!

nog een stukje:

Twinkle was trots en liet dat ook zien. Met haar korte beentjes racete ze de bak rond, met zijn hoofdje hoog. Toen twinkle klaar was met showen gingen we weer een wedstrijdje doen. Gigi won dit keer. Het werd een nek aan nek race met Snowflake, maar toch was hij iets sneller. We sprongen met zijn alle nog eens de 80, maar dit keer gooide Twinkle een balkje eraf. Anna sprong van haar stoel en raapte de balk op en legde hem weer terug. ze ging naar twinkle toe en gaf hem een klopje op zijn hals. ‘geeft niets kleine, er zijn nog meer kansen !’ zei ze. Twinkle brieste van ja, maar dat hoorde Anna natuurlijk niet. Ik liep naar Snowflake en fluisterde wat is zijn hoor. ‘snohoww..’ zei ik. ‘ik heb een leuk ideetje.’ ‘nou vertel op..’ zei snowflake. ‘je gaat voor…………………………’ snowflake dacht na, en liep weg. ‘dan niet chagrijn.’ Mompelde ik. na nog een wedstrijdje, die ik won, liep snowflake naar Anna toe. anna aaide snowflake over zijn hoofd. Snowflake ging pal voor anna’s voeten liggen. Anna schrok. ‘snowflake !! gaat het !?’ vroeg ze. Snowflake tilde zijn hoofje op en zwaaide met zijn hoofd naar zijn rug. ‘moet ik gaan zitten ?’ vroeg anna aarzelend. Snowflake hinnikte en Anna zwaaide haar been over zijn rug. Rustig stond Snowflake op. Anna ging mee met zijn bewegingen en even later stonden ze. ‘goed zo snowflake,’ brieste ik zacht. ‘zo krijg je een band met haar.’ Ik wist niet of snowflake het hoorde, maar dat maakte niet uit. Anna dreef snowflake aan en snowflake draafde de bak door, en wij erachter aan. In een hoek ging ze galopperen en Anna zat er met een big smile op. Anna stuurde snowflake met haar been naar de 60 cm. Hindernis toe en snowflake sprong erover. Wat we niet wisten was dat de baas binnen kwam, die ons op kwam halen. Anna sprong met snowflake over de 80 cm. En wij sprongen haar achterna. Twinkle ook, zonder de balk eraf te gooien. ‘Anna !!!’ bulderde een stem door de bak. ‘Wat ben jij in godsnaam aan het doen ?!?!’ Anna liet Snowflake halt houden en sprong van zijn rug. Ze liep met gebogen hoofd naar de baas toe. ‘sorry pap,’zei anna. ‘ik moet toegeven dat het een mooie sprong was,’ zei de baas. ‘maar, het was erg gevaarlijk,’ ‘sorry papa,’ zei anna weer. ‘wees niet boos, Anna,’ zei de baas. ‘je zat er mooi op.’ ‘dankje pap.’ Anna werd al wat blijer. ‘zullen we naar huis gaan ?’ vroeg de baas. Anna knikte en riep een paar kinderen, die kwamen helpen met het inladen. Anna pakte mij en samen liepen wij als eerste de plank op. De plank was erg glad door de regen, maar ik kwam toch veilig binnen. Na mij kwam twinkle, die wat moeilijker erop kwam. Hij glee uit, maar het was geen ernstige val. Nadat alle paarden waren ingeladen, begon de grote vrachtwagen te rijden. Snel waren we thuis, waar we weer uitgeladen werden. De baas en Anna zette ons op stal en gooide een warme deken over onze zwetende lijven heen. Het zou erg koud worden vannacht, dus gingen de bovenste luiken dicht. Ik ging in mijn stal liggen en zuchtte, heerlijke dag was het. Anna kwam naar me toe, ging naast me zitten en begon met zachtjes te aaien. ‘welstrusten Dancer,’ zei ze. ‘het was een fijne dag.’ Ik brieste en legde mijn hoofd op haar schouder. Lang zaten we zo, todat de bazin riep dat Anna moest gaan eten. anna stond op en liep de deur uit. Ik lag te wachten todat ik mijn avondeten kreeg. Precies op tijd (voor mijn gevoel dan) kreeg ik mijn eten. gulzig at ik het op en plofte weer neer in het stro. Twinkle stond tegen zijn/mijn want aan te trappen, en boos stond ik op. ‘waar is dat voor nodig ?’ vroeg ik. ‘ik maak een gat tussen onze stallen,’ vertelde twinkle. ‘dan kunnen we daardoorheen kijken als we liggen.’ Ik vond heb best en ging weer liggen. Na een tijdje was twinkle klaar en ging hij ook liggen. Vrolijk keek hij door het gat. ‘goed hè ?!’ zei hij trots. ‘echt wel,’ zei ik toonloos. Ik legde mijn hoofd op mijn been en sliep rustig weer in.

Opeens schrok ik wakker. Wat was dat ? ik stond op een keek naar buiten. Het was donker, doodstil buiten. Er was een volle maan, en heel veel sterren. Er vloog een uil door de stille zwarte lucht. In het huis van Anna was alles helemaal donker. Ik wist niet waar ik wakker van was geworden, maar ik had geen vrolijk gevoel. Achter me hoorde ik gekraak, mijn staldeur ging open en………….. Anna kwam binnen. Ik draaide me om en brieste zacht. ‘niets aan de hand dancer.’ Zei ze zacht. ‘Ik kon niet slapen en toen ik naar buiten keek zag ik jou uit de stal kijken. Ik kom hier een nachtje slapen, is dat goed ?’ ik vond het best, en ging weer liggen. Anna had een hele zak meegenomen en legde dat naast me neer. Gezellig, zo samen. Dacht ik. anna kroop in de zak en legde haar hoofd op mijn buik. ‘eigenlijk mag het niet, Dancer,’ vertelde ze. ‘maar ik had het eens gelezen in een boek en het leek me best gaaf !’ ik hoorde Anna snurken, dus ging ik ook maar slapen.

Weer werd ik wakker, maar nu goed op tijd. Gewoon in de ochtend dus. Naast me lag nog steeds naaste me te slapen. De baas kwam ongerust bij de stal kijken. Hij riep de bazin en samen keken ze met een glimlach hoe Anna daar aan het slapen was, en ik aan het waken. Gelukkig waren de baas en bazin niet boos. Toen Anna wakker werd, hadden de baas en bazin een ontbijtje klaargezet. Anna pakte het en at het naast me op. Ik kreeg natuurlijk ook een stukje. Daarna hadden we tijd om naar buiten te kijken. Alles was wit !!!!! Anna pakte opgewonden haar poetsspullen en begon me grondig te poetsen. Daarna vlechte ze me netjes in. Ze pakte mijn zadel en legde dat op mijn rug en het hoofdstel deed ze ook in. Daarna zette ze haar helm op haar hoofd en pakte haar stokje. Ze leidde me naar buiten en steeg op. De baas kwam naar buiten lopen, en daarna zwaaide hij ons uit. Anna deed haar voeten in de stijgbeugels en nam haar teugels op. We stapte de weg op, zonder iemand. Het was spannend, maar zoals altijd vertrouwde ik Anna volledig. We stapte een tijdje op de weg, totdat we bij een hele groep bomen kwamen. Anna stuurde me daarheen en rustig stapte ik door het donkere ‘bos’. Toen we een stukje verwijderd waren van de weg, dreef anna me aan en ik ging draven. Ik snoof de frisse lucht op. Alle bomen waren onder het sneeuw. Er hadden hier al eerder paarden gelopen, dat kon ik zien aan het pad. We gingen naar links en voor ons lag een lang,breed pad. Anna dacht precies wat ik ook dacht; galopperen !! ze dreef me meer aan en ik sprong in galop aan. Ik maakte mijn passen langer en mijn nek ook. Anna ging in de verlichte zit zitten en samen vlogen we over het pad. Achter ons spatte het sneeuw omhoog. We gingen een bochtje door, en een paar meter verderop lag een boomstam. Zonder te twijfelen, nam ik een sprong eroverheen. De eerste keer met Anna op mijn rug gesprongen !! we racete verder het pad af. Anna hield me in, en met tegenzin ging ik terug naar draf. Ik gooide mijn hoofd omhoog en snoof diep. Dit was fantastisch !! Anna beloonde me en zei: ‘dat was fantastisch !! dit moeten we vaker doen. Daarna liet ze me met lange teugel stappen. We gingen een dijkje op en naast ons was het water ijs geworden. We stapte rustig verder om op adem te komen. We gingen naar rechts en ineens hoorde we achter ons geroep: ‘stop !! Storm !!! Stop asjeblieft !!’ Anna keek achterom en ik een volle vaart kwam een reusachtig paard ons voorbij stormen. Je zag het wit van zijn ogen en het speeksel kwam uit zijn mond lopen. Het was een grote zwarte. Voordat ik me kon bedenken dreef Anna me aan en we galoppeerde achter het paard aan. De jongen bleef maar roepen. Anna dreef me nog meer aan. Ik rende zohard mijn beentjes konden verdragen. Het paard had al langer gerend en werd moe. Anna zag haar kans en glipte via de buitenkant naast het paard. Ze greep de teugels en ik stopte snel, waardoor het paard een ruk in zijn mond kreeg. Het paard stopte zo ineens, dat de jongen over zijn hals op het ijs vloog. Snel kroop hij naar de kant, voordat er iets kon inzakken. Het ijs was wel sterk, dus er kon eigenlijk niets gebeuren. Het paard stond hijgend naast me. Ik legde mijn hoofd op zijn rug. ‘het is goed.’ Zei Anna, om het paard gerust te stellen. Toen richtte ze zich op de jongen. Hij was lang en had bruine krullen, die onder zijn cap uitkwamen. ‘heb je je niet bezeerd ?’ vroeg ze. De jongen knikte van nee. ‘wat is er allemaal gebeurd ?’ vroeg Anna weer. ‘storm hoorde een geluid, en sloeg op hol.’ Zei de jongen. ‘stap hem maar goed droog,’ adviseerde Anna de jongen. ‘zal ik doen,’ beloofde de jongen. ‘ hij stapte op zijn paard en reed rustig weg. ‘wat is ie knap he !?’ zei anna tegen mij. jaaa !! hinnikte ik. vooral zijn paard he ?! ze begreep het toch niet, maar ik wel.

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:02

dutske schreef:
ten eerste de leeftijden kloppen niet
in het eerste stuk is die valse fjord eenenter, en ze gaan ermee rijden???
daarnaast kan die enter geen baas zijn van een kudde paarden.

in het eerste stuk is twinkle 1 jaar oud, terwijl star een halfjaar is
een paar stukken verder is twinkle een halfjaar jonger???.

als je een pony inrijd ga je niet zo vlug, de derde keer reden ze al een uur dressuur en een uur springen???

en toen ze gingen vragen om naar de manege te brengen snapte ik een stukje ook niet, verkeerd opgeschreven.

en sinds wanneer brengt iemand een groep paarden naar de manege om allemaal samen te springen?

voor de rest is het wel een leuk verhaal hoor

een paard inrijden doen sommige mensen wel eens als het paard 1 is. kijk maar eens naar renpaarden enzo.
de leeftijden, tja, dat is best moeilijk hoor !!
met dat springen, ze zat er niet op ! en dressuur deed ik ook al heel snel. en naar de manege brengen, dat deed mijn oom ook wel eens, om hun energie kwijt te reaken.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:18

de derde keer a je niet een vol uur dressuren, zeker nog niet galoperen, strekken, en dergelijke.
een fjord rijden ze meestal niet in aan een jaar.

zoals ik zei, ik vind het een heel mooi verhaal, maar hou het wel een beetje realistisch.
oh, en let erop dat je het paard 1 geslacht geeft, en dat behoudt (:D twinkle benaam je zoms met haar, en soms met zijn, dus ik weet niet welk geslacht die nu precies heeft ).

het laatste stukje is wel goed geschreven, realistischer en leuker om te lezen

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 12:36

oke, ik zal er aan denken.

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:48

eej leuk hoor heb alleen het eerste stukje gelezen zal in de loop van de week de rest even lezen!

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:30

ik heb het nu helemaal gelezen en het is wel leuk hoor!

kenolia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:56

Leuk verhaal alleen wel wat foutjes bijv.:

Citaat:
Met haar korte beentjes racete
ze
de bak rond, met zijn hoofdje hoog.

Volgens mij moet het dit zijn.
Met haar korte beentjes racete ze de bak rond, met HAAR hoofdje omhoog.

En zo zijn er nog een paar dingetjes, maar is niet heel erg storend hoor.

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:49

Ik vind het trouwens wel vreemd dat de luiken dicht waren, ze dan toch de hoofd van Stardancer over de stal kan zien en het gat haar niet opvalt. Geeft niet maar zoiets maakt het verhaal af en toe verwarrend.

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 18:53

ze steken hun hoofden over de rand. de zijkanten van de stal dus

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:14

hoi. ik vind het echt een supper leuk verhaal! alleen lijkt het me opzich werl een beetje grvaarlijk om in de sneeuw buiten te springen. maarja echt een leuk verhaal!!

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:21

waneer ga je weer verder

hyperkind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 08:47

ik ben alweer bezig UdieLover !!! het komt er snel aan !

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:04

okee