Citaat:Ja, wat zou dr toch met dr aan de hand zijn, dat was de gedachte.
Toen ze in de kantine lag op de bank, was ze helemaal vies en alles was kapot, jaja zelfs haar Petrie's.
Eerst had ik geen medelijden met 'het meisje', ze was zo arrogant en zo koppig, steeds een eigen wil..
Maar nu was dat omgedraaid, het was nu een 'zielig meisje', die pijn had, en niks meer wist.
Na een tijdje stond iedereen in de kantine, te kijken wat er met 'het meisje' was..
Ja, dat was ook de vraag, die steeds werd steeds geluidt.
Ze had een dikke bult op haar kop, tja, geen cap!
Haar knieen waren open maar verder niks ergs, maar het raarste was, wáárom vroeg ze steeds wat er aan de hand was?!
Na een paar minuten besloten we toch maar met dr naar de huisarts te gaan, er was dachten we niet veel aan de hand.
Tot we daar aan kwamen en gelijk door werden gewezen naar het ziekenhuis!
Toen begon de spanning te komen, het is ernstiger dan we dachten!
Daar aangekomen moest ze op een 'bank' en werden haar laarzen doorgeknipt (kon niet zo snel los) en haar paardrijbroek moest natuurlijk ook uit.
En jahoor, mevrouw had van alles gekneusd en gebroken, haar knie, haar heup en haar ribben.
Toen we weer met haar naar huis mochten wouden we niet, we wouden dat dr naar de hoofd gekeken werd, maar nee zei de dokter er is niks ernstigs dus er hoeft niet naar gekeken te worden.
Hoe vervelend ik ook was ging ik er toch tegen in ;
'Hoe kan jij nou zien of er iets ernstigs is IN haar hoofd?!!'
zei ik, eingenwijs maar wel terecht.
De dokter zei 'voorruit dan maar, leg dr maar op die bank'.
Het meisje zei nog steeds niks, ze was alleen maar stil en keek met moeite om haar heen..haar ogen waren rood en ze zat vol met schaafwonden, ze had ontzettende wallen onder haar ogen, ze zag er niet uit.
De dokter was tot de conclusie gekomen dat ze tóch wel wat had, dat dacht ik dus al.
Ja, het was een hersenschudding, gelukkig niet erg dus!
We mochten vertrekken.
Maar hoe moest ze naar huis? we weten geen eens wáár ze woont, we hebben geen nummer en ze zegt ook niks..
Met veel tegenzin hebben we tot 's avonds 8 uur gewacht of misschien haar vader of o.d haar kwam ophalen, maar nee..
Voorruit, ik deed dr bij me achterop en nam dr mee naar m`n huis, het was tenslotte toch vakantie.
Thuis aangekomen heb ik moeder uitgelegd over hoe en wat, en whauw, het mocht!
Wat mocht? Ze kon bij me blijven slapen, oke niet dat ik het heel leuk vond, maar me moeder respecteerde dat.
Ik legde dr op m`n bed neer en deed de douche aan, lekker warm, na een tijdje was ze éindelijk klaar met douchen en begon ze een beetje los te komen.
Ze begon tegen me aan te praten,
''Ik vind het heel fijn dat je zo lief bent...'', zei ze..
Mijn ogen werden groter, watte?
Dat arrogante, verwaande meisje die altijd aan zich zelf dacht en zo respectloos was als ik wéét niet wat, zei dát? DAT?
Whow......................................
Ik wist geen woord uit te brengen, en zei ''U-uhm.. tja.. ''
Snel pakte ik een pyjama voor dr uit m`n kast, hij was iets wat te groot, maarja wat wil je!
Ik liep snel naar zolder en kwam na 10 minuutjes terug met een oplaasbedje voor haar.
En ze begon weer te praten, ze was er weer een beetje bij.
Ze zei ''eigenlijk zou ik naar m`n oom en tante toe gaan, maar dat is daar toch niet leuk...'', ik zei ''weet je het zeker? moet je er niet naar toe?!''
'''Neee! asjeblieft zeg, wie wil nou naar die rijke stinkers toe, ze hebben altijd Petrie's aan enzoo....'
Huuh, dacht ik? ''Maar die had je zelf ook..''
Het meisje was stil en zei niks meer, 'zou ze het niet meer herinneren ofzo?'
Snel pakte ik een bed-dek en wat kussens en een botherham van beneden.
We doken allebij ons bed in en vertelde dr op los, eigenljk best vreemd, ik kende dr geen eens, en nu praat ik ermee alsof ze mn beste vriendin is!
Maargoed, we hadden over vanálles gepraat, wel 2 uur lang, ze kon maar niet ophouden tot ik zei, ''Kom, lekker slapen, morgen weer een dag!''.
Zo gezegd zo gedaan, de volgende dag ging de wekker al om 12 uur, jaweer 'tutututututuu'!
We stonden allebij op, nouja ze was ál op.
Ik vroeg hoe het met dr ging, en het ging super met dr, geen hoofdpijn nee niks, maar ze wist nog stééds niet wat er was gebeurd..
Tot ik opeens vraagde, ''Wist je, u-uhmm, wist je, uh, wel dat je een beetje ja -uhm.. verwaand was?!''..
Zo , eindelijk kwam het mn strot uit, best arrogante vraag, straks wist ze het gewoon nog!
''Arrogant?'', zei ze, [/i]''was ik dat??!''[/i]
Ze schrok zo te horen van mijn vraag.
Ze zei ; wel weet ik dat ik een hárdstikke lief paard heb, waar ik áltijd lekkere buitenritten mee maak en lekker rijdt, ik ben niet zo'n kakker hoor, die altijd 1.20 springt en haar paard altijd slaat''.
Mn bek viel open, wat? Dat wás ze, echt waar!
Ze herinerde zich niks meer van haar karakter, best gaaf eigenlijk, ze was nu zo'n tof meisje!
Maar...
Maar, is dit wel goed ?
Zoo, ik was een beetje inspriratie loos en wat chagrijnig door het een en ander

Nee het is niet waargebeurd