Beleidsvraag over de stortvloed aan verhalen op CB.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natrick

Re: Beleidsvraag over de stortvloed aan verhalen op CB.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:40

Eens, vind dat van dat minimaal aantal woorden van een hoofdstuk ook wel een goed plan, wat iedereen heeft natuurlijk weer zijn eigen beeld van wat een hoofdstuk is..en dan zouden we er alsnog niks mee opschieten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:22

Dat van een hoofdstuk met minstens zoveel woorden vind ik goed, van een heel verhaal niet. Dan haken de meeste gewoon af. Ik ben zelf ook aan een verhaal bezig en het is nog lang niet af, maar al wel 22 pagina's in word. Af en toe heb ik ook kleine stukjes maar ik probeer zo veel mogelijk ook grote stukken te doen. Mijn verhaal is ook nog maar 5 pagina's op bokt.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:08

nou kijk ik heb zelf ook zo'n start gemaakt want ik had al eerder verhalen geschreven en die bleken de bokkers niet goed te vinden, dus ik dacht ik vraag het....

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:21

Hm helemaal mee eens, wordt ten eerste gek van al die one-liners ja leuk ik wil meer, enzo, dus per hoofdstuk vind ik een strak plan, en misschien zelfs wel n subforum voor verhalen, dr staan zo ong alleen nog maar verhalen op pagina 1!!!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:31

Kunnen we niet gewoon ook die one-liners van 'méér' enzo verbieden? Op HAW en ITP mag je toch ook niet alleen zetten 'mooie foto'?

Überhaupt zijn one-liners niet toegestaan, toch?

En een minimaal aantal woorden vind ik ook een goed idee, soms zie ik mensen die iets een hoofdstuk noemen wat bij mij maar 3 alinea's oid zijn... Kijk maar in een boek, de meeste hoofdstukken zijn toch minstens een paar bladzijdes

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:41

Eens.

Lijkt me vrij sterk als iemand het hier niet mee eens is.
Het word een rommel. Het word een zooi.

Naast de geweldige logo rage die nu ontstaan is staat CB ook heerlijk vol met miniscule verhaaltjes, totaal niet af en riching penny. Daarop volgend de vraag 'En nu? Moet ik verder schrijven?'

Persoonlijk heb ik het daar wel mee gehad.
Wat mij betreft dus: óf een compleet (redelijk) hoofdstuk, of in iedergeval iets wat er op lijkt óf een kort verhaaltje maar wat wel _AF_ is.

Guinni, ook daar ben ik het mee eens. Sowieso zijn one-liners inderdaad niet toegestaan.
Totaal geen toevoegende waarde natuurlijk wanneer iemand alleen maar roept om meer of om een nieuw hoofdstuk.
Daar heeft de schrijver/schrijfster imo ook niets aan.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:51

Ben het met de meeste hier helemaal eens;

- Verhaal moet minstens een hoofdstuk zijn van een bepaald aantal worden (anders krijg je hoofdstukjes bestaande uit 1 allinea van 10 zinnen )
- Reacties moeten opbouwend zijn want een schrijver heeft meer aan tips dan aan egostrelend ge-meeeeeeeeeeeer!!!
- En van mij mogen verhalen ook wel weer een beetje niveau terugkrijgen

@ Haffie_lover; dat is dus het probleem. Mensen die het minst geringste op Bokt zetten om 'te vragen of het goed is' en dat dus 5 topics achter elkaar omdat andere bokkers het toch niet zo vonden.
Een beetje gemotiveerd (hobby) schrijver kan toch wel aanvoelen wanneer een verhaal echt de moeite waard is? Of ben ik nu zo ouderwets?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:59

Ik ben het ermee eens.

Als je wil weten of je verhaal goed is, kun je ook naar een verhalenforum. Daar zijn er echt genoeg van op internet.
Maar ik denk dat ik voor mijn verhaal die nu loopt een gastenboek ga openen, daar kunnen ze dan hun reacties in kwijt.
Dan heb je minder one-liners, goed idee?
Dan bedoel ik dus een echte gastenboeken-site he, niet een topic in de HK ofzo..

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 01:43

Guinni: oneliners zijn in theorie verboden, maar als we dat in willen gaan voeren heb ik een hoop hulp nodig om dat te kunnen modereren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 07:14

prima idee... Alle foto's, tekeningen etc. worden nu weggespoeld waar mischien niet langer als 2 weken naar wordt omgekeken... en dat vind ik zonde van CB... Vroeger vond ik het altijd leuk als er verhalen kwamen, ik hield zelf ook wel van schrijven.... Maar het niveau is behoorlijk gedaalt, en de goede verhalen zijn niet meer te herkennen tussen de "slechte" vanuit de titel, en 't is onmogelijk om ze nog allemaal te lezen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:02

Eens.

Er zijn hier ook maar een paar bokkers die echt een inhoudelijk bericht plaatsen. Met commentaar, met tips.
Ik plaats hier geen verhalen meer, je wordt alleen maar overspoeld met die irritante onliners.

''Meeeeeer!''
''leuk''
''goed stukje, meer!''

Ja euhh..

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:53

Eens, en ik zou het ook wel handig vinden als alle stukken verhaal zo nu en dan bij elkaar werden gezet. Vind het behoorlijk irritant als je een verhaal probeert te lezen en dan tussen elk stukje verhaal eerst weer een pagina `leuk ga door!!!`reacties door moet scrollen. Dat leest niet lekker en is zeker bij de topics met veel pagina´s geen doen .

Ik vind trouwens ook dat als je aan een verhaal begint, er niet na 2 hoofdstukken mee moet stoppen omdat je te weinig reacties krijgt. Het teaser idee dus .

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:19

Eens, Ik kan mijn reactie niet meer aanpassen, maar dat idee van 2000 woorden vind ik wel een goed idee! Zo heb je niet het probleem van kleine stukjes verhaal...

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:31

100% mee eens. Ik zat zelf ook wel eens zo van "Wow, wat een verhalen, je ziet nouwelijks de foto- en tekentopics meer. CB is zo onoverzichtelijk met al die verhaaltjes."

Complete verhalen en verhalen per hoofdstuk vind ik ook een goed idee.

Het lijkt me vrij duidelijk dat dit uiteindelijk wel word ingevoerd, omdat 99% het met me eens is.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:33

Eens, ik begon me ook te ergeren aan de stortvloed aan verhalen, meestentijds Penny-verhalen met een paar regels en een berg aan spel/stijl/schrijffouten, heel vervelend... Dus een minimum van 2000 woorden vind ik geen gek idee, dan krijg je denk ik de meer serieuze verhalen van mensen die ermee door willen gaan. Ook de oneliners zijn irritant, denk dat als we gewoon met zijn allen ervoor zorgen dat er geTemt wordt op het moment dat er ergens een oneliner wordt gespot, dat het allemaal een stuk overzichtelijker wordt. Scheelt de mods ook weer werk

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:36

Ik heb net geteld, 24 verhalen-topics op pagina 1. Er passen 44 topics op de 1e pagina van CB die geen sticky's zijn.

Dus meer dan de helft verhalen!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:42

Ik kan me ook ergeren aan al die verhalen. Toch schrijf ik er zelf ook een, maar die is nu af.
Een minimum is geen slecht idee. en als ze niet in een keer aan dat minimum komen, dan hebben ze het niet goed uitgedacht, bedacht of voorgewerkt.

Eens

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:48

Hallo,!

Ik ben het er mee eens dat als je een verhaal plaatst dat het dan wel iets moet zijn. De schrijver of schrijfster moet een serieus mee bezig zijn.
Opzich vind ik de reacties van 'Meer' en ''Verder schrijven' te kort.
Als ze nou reageren met Meer stukjes Omdat: ...
Of verder schrijven want... daar heeft de schrijver wat aan!

Groetjes, Minte

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 10:56

eens
Ik begin het ook irritant te vinden. Het leest sowieso veel lekkerde als het een groot stuk is, en dan is het ook niet zo het iedereen de hele tijd typt: "meeeeeer". Ik heb hier 3 topic's gestart met het begin van een verhaal, 1tje heb ik afgemaakt. En die andere 2 lagen me gewoon niet. En dat merk je al als je 5 bladzijde geschreven hebt. En daar gaat het topic. Allemaal heel onnodig. Dus ik vind het een goed idee. Je hebt het wel dat als je een getal als 2000 doet, dat het dan lang duurt voordat je een nieuw stuk hebt, dan moet je al weer bijna oude topic's omhoog gaan halen, of het gebeurd dat de bladzijde nummer dan alweer 10 pagina's verder is met allemaal berichtjes met "meeer" erin en "oh wat ben je goed, heb je al meer"?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:45

Eens
Een minimum omvang voor de eerste post zou al veel verbeteren.
Voor vervolgstukken van een verhaal hoeft de eis voor mij niet zo hoog te liggen. Wel dat stukjes van 5 regels vermeden/verboden worden.
Temeer omdat ik denk dat in een goed verhaal niet zulke korte alinea's zal hebben. Ik kom ze in boeken zelden tot nooit tegen.
En wat strenger optreden tegen oneliners. Zeker als het wat vaker gebeurd in een topic.

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:49

eens.. ik vind zowiezo dat er erg veel verhalen in CB zijn nu.. ik ben ook al met mijn verhaal gestopt! het had gewoon geen zin! er zijn/waren zoveel verhalen!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 12:16

Eens,
ik denk alleen wel dat er dan veel minder verhalen komen.
Dankzij dat mensen steeds zeggen van: meeer, heb je de neiging om door te schrijven. Als er niet zulk commentaar is dan heb je toch minder veel zin om door te schrijven.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:12

Pff.. er zijn zoveel verhalen op Bokt tegenwoordig.
Vorig jaar was het nog leuk om een verhaal te plaatsen, nu krijg je toch alleen maar reacties van:
Méééér

Nou.
De meeste verhalen vind ik niet eens leuk ook.

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:21

Eens ik vind alleen niet dat het meteen af moet zijn want de schrijver kan nog leren z'n schrijfstjl aanpassen door de reacties en ik vindt dat iedereen gewoon als ze weer beginnen met meer meer dat we ze dan gewoon moeten temen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:23

Ik ga voor het hoofdstuk.
Ik schrijf zelf een verhaal hier op bokt, en wil graag tips. Als iemand eerst een heel verhaal af moet hebben, dan hebben tips nauwelijks nut meer, vooral niet als er iets mist in de verhaallijn, want dat betekend dat je alles moet herschrijven. Ik ga voor hoofdstukken, en onder een hoofdstuk versta ik 1 of 2 pagina's in word, met een normaal einde en een normaal begin, dus duidelijk een hoofdstuk, zoals je dat ook in een boek hebt.

Die 5 regeltjes verhaal vindik vreselijk, en vooral als ze dan vragen: moet ik verder, ze krijgen kritiek en beginnen meteen "Ik schrijf al niet meer."
Er moet meer kritisch gekeken worden naar een verhaal, ik loop te smeken om kritische reacties te krijgen, reacties als "Ik wil meer, het is geweldig!!" zijn leuk, maar niet wat ik graag zie...