[Verhaal] Een magisch verhaal (beetje anders)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

Re: [Verhaal] Een magisch verhaal (beetje anders)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 16:43

Vervolgje Morgen begint de school weer dus kan het zijn dat ik wat minder ga kunnen schrijven. Eerst boeken enzo kaften en dan komt het huiswerk er stilletjes aan aan.

De rest van de les spendeerden ze aan het bespreken van de eenhoorns. Professor Gringels liet prenten zien. Ook vertelde hij over de verschillende mythes waarin eenhoorns een belangrijke rol vervullen.
“Misschien kan ik volgende les een eenhoorn meebrengen” zei ze “Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.”
Na dierenzorg was het middag pauze. Emma en Cicilia liepen vrolijk pratend naar de eetzaal.
“Prachtige dieren, die eenhoorns” zei Cicilia “Ik wil er wel eens in het echt zien.”
“Ja, hun hoorns fonkelen zo mooi” antwoordde Emma.
Het middagmaal werd ook door elfjes binnen gebracht. De tafels werden gevuld met schalen waarin iets zat dat op lasagne leek.
“Ooh!” riep Emma verrukt uit “Hete Donder!”
Hete Donder was één van Emma’s lievelingsgerechten. Het bestond uit perenmoes, aardbeienpuree en gehakt die in laagjes op elkaar lagen. Emma schepte haar bord vol en begon gretig te eten.
“Zou Droeruff efen hebden gekrogen van Loriade?” vroeg Emma met een volle mond.
“Vast wel” antwoordde Cicilia.
“Ik ga straks even bij hem langs” zei Emma.
Als dessert verscheen er een grote pot chocomousse op tafel. Hij was echter groen, door de schimmel die erin zat.
Na het eten liepen Cicilia en Emma naar hun kamer. Druruff zat op Emma’s bed en negerede haar volkomen.
“Druruff!” riep Emma blij.
Maar toen ze naar hem toe liep gromde hij boos.
“Wat is er?” vroeg Emma verbaasd “Boos omdat je niet mee mocht?”
Ze viste haar koffer van onder het bed en ritste hem open. Bovenop lagen de zakjes Zwoele Zwaluwtenen en Fruitige Frettenogen.
“Wil je een Frettenoogje? Of een Zwaluwteentje?” vroeg Emma.
Druruff keek even naar de snoepjes maar gromde toen boos.
“Nee? Okee, dan geef ik ze wel weg. Ik ben zeker dat een ander draakje ze wel wilt” zei Emma.
Druruff sprong recht en liep naar Emma. Hij keek naar haar en toen naar de snoepjes.
“Onnozelaar” zei Emma lachend en gaf Druruff en Frettenoog.
Hij at het snel op en kreeg er nog twee. Toen ging de bel en moesten Emma en Cicilia naar de les kruidenkunde. Dat werd gegeven door Professor Basilia, een klein vrouwtje met grote ogen. Ze had verschillende kruiden in potten meegebracht die ze aan het einde van de les moesten kunnen herkennen.
Na kruidenkunde hadden ze geschiedenis, van Professor Filistor. Hij droeg oude kleren en had warrig haar. De les ging over het ontstaan van de magie.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:24

Al even geleden, maar toch nog e vervolgje

Emma en Cicilia gingen na de lessen naar het winkeltje in de eetzaal. Ze hadden er tonnen vol met de lekkerste dingen. Ze hadden lang staan twijfelen wat ze zouden nemen als vieruurtje. De Schoenveters, en Leksokken zagen er overheerlijk uit, maar de Appelfratsen en Leverpensjes waren ook niet mis. Uiteindelijk hadden ze allebei een Schoenveter en een beker Appel-perensoep gekocht. Emma nam ook een extra grote Zwaluwteen en een flesje Blarensap mee voor Druruff. Terwijl ze hun Schoenveters opaten en aan hun beker nipten liepen Emma en Cicilia terug naar hun kamer.
“Druruff zal wel blij zijn met z’n snoep” zei Cicilia.
“Ja, hij is dol op alles wat zoet is” antwoordde Emma “Misschien moet hij maar eens aan een eetwedstrijd meedoen”
Er liepen twee giechelende meisjes langs en Emma hoorde duidelijk dat ze haar naam zeiden. Ze stopte en draaide zich om.
“Hebben jullie het over mij” vroeg ze.
“Mag dat dan niet?” vroeg één van de meisjes.
Ze waren gestopt en keken Emma met een durf-jij-ons-aanspreken-blik aan.
“Ik heb toevallig niet graag dat er over mij geroddeld word” antwoordde Emma.
“Wat zeiden jullie over haar!” riep Cicilia “Domme wichten!”
“Oh, niets” zei het tweede meisje “Gewoon, dat je van die ordinaire kleren draaft en zo stom lacht.”
Ze liepen verder en praatten vrolijk verder. Af en toe zeiden ze Emma’s naam, extra luid. Emma keek de twee woedend na.
“Gewoon negeren” zei Cicilia “Niets van aantrekken.”
Emma snoof kwaad en liep verder. Toen ze in hun kamer kwamen leek het alsof er een tornado was langs geweest.
“Wat is hier gebeurt!” riep Cicilia geschrokken.
Emma stapte de kamer binnen en keek om zich heen. De inhoud van hun valiezen was over de hele kamer verspreid, de nachtkastjes lagen op hun zij en de matrassen waren uit de bedden genomen.
“Ik haal Gertrude!” riep Cicilia.
“Druruff!” riep Emma toen Cicilia weg was “Druruff!”
Er klonk een angstig gromgeluidje vanonder de kleerkast.
“Druruff!” riep Emma opgelucht.
Ze keek onder de kast en zag Druruff in een hoekje zitten.
“Kom maar” zei ze troostend “Het is nu veilig.”
Druruff kwam bibberend vanonder de kast gekropen en keek Emma bang aan. Ze pakte hem op en aaide zijn kopje. Ze hoorde haastige voetstappen en even later kwamen Cicilia en Gertrude.
“Zo vonden we onze kamer!” zei Cicilia “Helemaal overhoop!”
Hier en daar gingen een paar deuren op de gang open en dicht en kwamen nieuwsgierige meisjes kijken. Gertrude stuurde hen niet weg maar keek verbaasd naar de rommel.
“Ik haal Koltimus” zei ze en rende weg.
Niet alleen Koltimus maar alle leerkrachten kwamen. Ze doorzochten de kamer naar sporen van de dader maar konden niets vinden.
“Is er iets weg?” vroeg Professor Hildebouw.
“Nee” zei antwoordde Cicilia “Of misschien…”
Ze rende naar haar bed, keek eronder, er rond en in de lakens.
“Oh nee!” riep ze “Het is weg!”
“Wat is weg?” vroeg Koltimus.
“Mijn dierenboek!” huilde Cicilia “Het is een uniek boek, het word niet meer gemaakt. Ik had het van mama gekregen! Er staat in welke recepten je met dieren kan maken.”
“Och, is het maar een boek” zei Gertrude opgelucht “En echt niets anders?”

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:52

Meeer! ik vind jou echt leuk schrijven! Soms, zou ik wil ietsjes minder lange stukken. Ik vind te kort ook niet leuk, maar te lang ook niet...

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:59

Bedoel je de zinnen of de stukken die ik post?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:38

De stukken. Kijk; als je een verhaal aan het lezen bent, en je moet iets doen, raak je sneller het zinnentje kwijt waar je was gebonnen. of je moet de computer uitzetten, en je bent net bij de helf. dan moet je nog een stuk, en als het ietsjes korter is, kun je nog even aflezen, en; zo duurt het nog even voor je klaar bent met het verhaal..

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 11:58

Hehe Ik ben er nog lang niet klaar mee ^^ Ik dacht dat jullie het leuker vonden om lange stukken te lezen dan korte.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:51

Haha, niet zulke lange.. Die laatste was bijna goed.. Maar; blijf zo doorgaan! het maakt ook niet zoveel uit als ze zo lang zijn!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 18:57

Okee Nu zullen er wel minder stukjes komen door die domme school en het huiswerk.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:09

Haha. komt er nu wel een stukje?

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 15:52

Voorlopig heb ik nog gene vervolg maar ik ga straks of morgen wel cshrijven

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 16:24

Net een stukje geschreven

Emma en Cicilia schudden hun hoofd. Ze hadden alles al gecontroleerd en er was niets verdwenen.
“Maar waarom zou iemand dit doen?” vroeg Cicilia.
“Eerlijk gezegd zou ik het niet weten” antwoordde Koltimus “Misschien om jullie te pesten.”
“Ik zal wel helpen met opruimen” zei Gertrude.
Met haar hulp was alles al snel weer ordelijk. Gertrude verliet de kamer en Emma ging op haar bed zitten.
“Waarom steelt iemand dat boek?” dacht ze hardop “En aan de rommel te zien moest de persoon het kost wat het kost hebben. Is het iets waard?”
“Het is gene waardevol boeken” vertelde Cicilia “Voor mij heeft het enkel emotionele waarde. Het is nog van mijn grootmoeder geweest. Vlak voor ze stierf gaf ze het aan mijn mama, op mijn twaalfde kreeg ik het.”
Emma dacht na. Een oud boek, met dierenrecepten, waarvoor gebruik je dat? Om een drankje te maken, maar welk drankje is het waard om te gaan stelen? Ze piekerde de rest van die avond en de halve nacht. Ze droomde er zelfs over.

Er vloog een reusachtige vogel door de kamer, met een boek in zijn klauwen. Het zag er oud en verkleurd uit. “Dierendranken” stond er in gouden letters op. Op de voorkant vlogen een paars draakje, een gele vogel en een oranje olifant rond. Plots ging de deur open en stapte er een donkere gedaante binnen. “Mijn boek” zei hij. De vogel landde voor zijn voeten en liet het boek los. Toen de man het boek oppakte begonnen de dieren op de kaft angstig te roepen. “Help! Help!” riepen ze “Help ons!”

Emma schrok wakker, badend in het zweet. Ze had het onaangename gevoel dat er echt iemand in de kamer was.
“Ligonium!” riep ze en meteen begon haar nachtlampje te branden.
Haar ogen flitsten naar alle hoeken van de kamer maar buiten Druruff, Cicilia en zijzelf was er niemand. Ze keek naar het paarse bolletje aan haar voeten. ‘Druruff!’ schoot het door Emma heen ‘Het was Druruff op dat boek!’ Ze keek naar hem en bleef kijken tot ze zijn buikje duidelijk op en neer zag gaan. Alles was in orde. Het was maar een stomme droom.
“Ik moet mezelf niet zo ongerust maken” mompelde ze tegen zichzelf “Het is waarschijnlijk een flauwe grap.”
En op dat moment wist ze het. De twee meisjes in de gang! Ze kwamen uit de gang van de slaapkamers!
“Cicilia!” riep Emma terwijl ze naar Cicilia’s bed liep “Ik weet wie het gedaan heeft!”
Cicilia opende haar ogen en keek Emma moe aan. Het duurde even voor Emma’s woorden tot haar doordrongen.
“Wie dan?” vroeg ze.
“Die twee!” riep Emma “Die twee meisjes van in de gang! Ze kwamen uit deze richting!”
“Maar hun kamer is ook hier” verklaarde Cicilia “Twee kamers naast die van ons.”
“Ja, maar ze giechelden voortdurend!” antwoordde Emma “En ze hadden het over mij, weet je nog!”
Cicilia ging recht zitten en keek Emma aan.
“Ik weet het niet hoor” zei ze “Laten we nu gaan slapen.”
Met tegenzin kroop Emma terug in haar bed, maar slapen kwam er niet meer van. Ze lag alsmaar aan die twee te denken, aan hoe ze lachten en naar haar keken. Het was niet moeilijk om ze terug voor haar te zien. De één had lang, krullend, zwart haar en de ander twee bruine vlechtjes. Ze droegen allebei hetzelfde, een afgrijselijk paars T-shirt met een rode broek onder. Emma vermoedde dat het een tweeling was, een twee-eiige dan wel.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:15

Aaah, weer een super stuk! het is echt fan-tas-tis!!!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 18:41

Bedankt Was dit stukje te lang?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:18

Nee, gewoon; Goed! Maar, het is altijd goed!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:05

Ik lees het natuurlijk ook nog steeds en ik weer zoals altijd weer méér!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 13:48

Okee ^^ Er komt vandaag of morgen meer

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 16:28

Vervolgje

De volgende ochtend stapte ze haar bed al vroeg uit. Ze had geen zin om op Cicilia te wachten en ging al naar de eetzaal. Er was nog niet veel volk, zo’n vijf kinderen en twee leraren. Emma ging aan een tafel zitten. Toen ze neer zat kwamen er twee elfjes aangevlogen.
“Wat wenst u te eten?” vroeg één van de twee “Hier is ons menu van vandaag.”
Emma nam het menu:

Het menu van vandaag

Boterhammen
-drie boterhammen met slak,salamander of drakenstaart
-drie boterhammen met Salizar-sla, bijtkruid of hoppenstaart

Soepen
-een kom ponponsoep
-een kom egelstekelsoep
-een kom inktsoep

Warme maaltijden
-spek met eieren
-verloren brood

Koude drank
-een glas fruitsap: appelsien, peer of appel
-een glas fluitsap

Warme dranken
-een tas chocomelk
-een tas thee
-een tas koffie

“Doe maar drie boterhammen met bijtkruid en een kom inktsoep” antwoordde Emma “En een glas appelsiensap.”
Het tweede elfje schreef alles op en ze vlogen weg. Emma keek naar de andere mensen in de zaal. Er was niemand die ze kende. Plots klonk er een rommelend geluid. Emma keek op en zag een reusachtige draak de zaal binnen vliegen door een groot open raam.
Hij had een tas in zijn klauwen geklemd en landde voor de tafel van de leraren. Eén van hen stond op, Emma zag dat het Koltimus was. Hij zei iets tegen de draak en haalde een stapel brieven uit de tas.
De draak gromde, spreidde zijn vleugels en vloog weg. Koltimus sorteerde de brieven.
Twee elfjes kwamen aanvliegen, met een plateau tussen hen in. Ze landden bij Emma.
“Hier is uw eten” zeiden ze “Eet smakelijk.”
“Dankje” antwoordde Emma “Het ziet er heerlijk uit.”
De elfjes vlogen weg en Emma bekeek haar eten. Er lagen drie boterhammen met een riem rond op een plankje. Er lag iets groens op dat hevig spartelde. Naast het plankje stond een kom met een blauwe vloeistof en een glas.
“Stil” beval Emma de boterhammen.
Eén van de boterhammen giechelde en de andere twee begon nog meer te spartelen. Wanhopig keek Emma naar de kruimels die in het rond vlogen.
“Ik zal ze wel stil krijgen” zei een stem plots.
Emma keek op. Er was een jongen met kort zwart haar naast haar komen zitten.
“Goed kijken” zei hij met een grimas.
Hij nam haar plankje en keek de boterhammen streng aan. De boterhammen lagen plots stil. Af en toe bewogen ze nog een beetje. De jongen opende de riem en sloeg de boterhammen één voor één tegen de tafel. Nu bewogen ze helemaal niet meer.
“Zo moet dat” zei hij terwijl hij Emma haar boterhammen terug gaf. “Als dat niet werkt moet je zeggen dat de postdraak er is, daar zijn ze bang van.”
“Ik zal het onthouden” antwoordde Emma.
Ze nam een grote hap van haar boterham. Onmiddellijk proefde ze een zoete smaak.
“Heerlijk” zei ze tussen twee happen door.
De jongen glimlachte. Er kwamen twee elfjes naar hem toegevlogen met zijn ontbijt. Hij had ook bijtkruit, met een kom ponponsoep.
“Als je ze in de soep dopt zijn ze nog lekkerder” zei hij “Hoe heet je?”
“Emma” antwoordde ze terwijl ze haar boterham in de soep dopte.
“Ik ben Robin. Ik zit nu in het tweede” vertelde hij “Jij zit in het eerste neem ik aan?”
Emma knikte.
“Welke lessen heb je al gehad?” vroeg Robin.
“Spreukkunde, toverstokleer, gedaanteverwisseling, dierenzorg, kruidenkunde en geschiedenis” somde Emma op.
“Tof” zei Robin “Heb je Professor Hildebouw dan als kalstitularis?”
“Ja” antwoordde Emma “Ze is wel tof.”

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:33

Leuk stuk!
Ik zie dat hele verhaal al voor me, vooral met die boterhammen, haha.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 16:34

Hehe Dat is ook de bedoeling
Zelf lees ik graag verhalen waar vanalles in beschreven word zodat je het voor je kan zien. Daarom probeer ik het ook ene beetje zo te doen

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 12:54

Nog een stukje Het is niet zo lang, maar beter iets dan niets

Ze zag Cicilia de eetzaal binnenkomen een zwaaide. Cicilia kwam tegenover haar zitten.
“Dit is Cicilia” zei Emma tegen Robin “En dit is Robin.”
Cicilia knikte en bestelde een kom Egelstekelsoep en boterhammen met Hoppenstaart bij twee elfjes. Even later kon ze aan haar ontbijt beginnen.
“Straks hebben we geschiedenis” zei Emma tegen Robin “En dan Kruidenkunde. Wat heb jij?”
“Ik heb Gedaanteverwisseling en Astrologie” antwoordde hij “Zullen we in de pauze afspreken?”
“Okee. In de tuin?” stelde Emma voor.
Robin stemde in en verliet de eetzaal, om zijn spullen bijeen te zoeken voor de lessen. Emma en Cicilia volgden even later.
“Druruff?” riep Emma toen ze hun kamer binnenkwamen “Waar zit je?”
Ze luisterde maar hoorde geen geluid.
“Hij zal wel met Gertrude mee zijn” stelde Cicilia haar gerust “Vanavond of vanmiddag komt hij wel terug.”
Toch een beetje ongerust zocht Emma haar spullen bijeen. Ze wist dat Druruff nooit zomaar iemand vertrouwde. Als hij met ene vreemd iemand mee moest deed hij dat pas wanneer Emma hem gerust had gesteld. Zou hij meer vertrouwen hebben gekregen?
“Kom nu. Straks komen we te laat” zei Cicilia gehaast.
Emma keek nog snel onder de kast en liep toen met Cicilia mee naar het lokaal van Geschiedenis. Ze kon haar hoofd niet echt bij de les houden.
“Emma” zei Professor Filistors stem “Weet jij het?”
“Euh…” antwoordde ze Emma geschrokken.
“Tegen volgende les een werkstuk over de eerste heksen“ beval Filistor.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:43

Vervolgje

De rest van de les probeerde Emma zo goed mogelijk op te letten, al spookte Druruff de hele tijd door haar hoofd.
“Je moet je niet zo’n zorgen maken” zei Cicilia na de les “Hij is gewoon met Gertrude mee.”
“Zal wel” mompelde Emma.
Cicilia mocht zeggen wat ze wilde, Emma zou zich pas gerustgesteld voelen als ze Druruff had gezien. Toen ze op weg waren naar het lokaal van Kruidenkunde zagen ze Gertrude een deur uit komen.
“Gertrude!” riep Cicilia “Wacht even!”
Ze liep snel naar haar toe, op de voet gevolgd door Emma.
“Wilt u alstublieft tegen Emma zeggen dat Druruff bij u is en alles in orde is?” vroeg ze “Daarjuist was hij niet in onze kamer en nu...”
“Hij is niet bij mij” viel Gertrude haar in de rede “Ik neem ze alleen op dinsdag, woensdag en vrijdag mee. Er zijn nog andere dingen die ik moet doen hoor. Misschien is hij in de tuin of in de dierenkamer. Die is helemaal vanboven, dichtbij het lokaal van Astrologie. Ik moet nu gaan.”
Ze draaide zich terug om en liep haastig weg.
“Gerustgesteld?” vroeg Cicilia.
“Gerustgesteld!?” riep Emma uit “Hij is NIET bij haar! Ze weet hem NIET zijn!”
“Nee, maar ze zei wel dat hij waarschijnlijk in de dierenkamer is” antwoordde Cicilia “Of in de tuin. Zullen we gaan kijken, na kruidenkunde?”
Emma knikte.
De les kruidenkunde leek dubbel zo lang te duren als anders. Emma keek om de vijf seconden naar de klok aan de muur. Hij was groot en rond. Er stonden zeven gekleurde bollen op, elk stond voor één dag van de week. Rood voor maandag, blauw voor dinsdag, oranje voor woensdag, groen voor donderdag, geel voor vrijdag, paars voor zaterdag en roze voor zondag. Een grote wijzer in de vorm van een toverstaf wees naar de groene bol. In het midden van de bol stond het uur, kwart na tien.
Cicilia gaf Emma een schop onder tafel.
“Let op” siste ze “Straks heb je nog meer strafwerk.”
Emma wist dat ze gelijk had en keek naar Professor Basilia. Ze had net een grote bloempot op haar bureau gezet.
“Dit is een Quirow” vertelde ze “Hij is hele kieskeurig. Als je hem iets geeft wat hij niet lekker vind spuwt hij het uit, het liefst tegen je kop. Maar wanneer je hem iets geeft wat hij graag lust gaat hij groeien, en niet zo’n klein beetje. Per keer groeit hij één tot twee meter. Zijn naam komt van de woorden “Quick” en “Grow”.”
Ze keek de leerlingen met ene glimlach aan en haalde nog meer potten tevoorschijn.
“Ik heb per twee leerlingen een Quirow mee” zei ze “Kom er maar één halen.”
Cicilia haalde een Quirow en zette hem op hun tafeltje.
“Voor jullie hem voeden wil ik dat jullie handschoenen en een veiligheidshelm aandoen” begon Professor Basilia toen iedereen terug zat “Een appel tegen je hoofd krijgen is niet leuk. Straks krijgen jullie een bakje met eten in, fruit, groenten en kruiden. Op pagina zeven in jullie boek staan de namen staan de namen van de kruiden.”
Ze zwaaide met haar toverstaf en op alle tafels verscheen een bak met eten in. Cicilia sloeg haar boeken open op de zevende pagina.
“Wat zullen we proberen?” vroeg ze “Dit?”
Ze hield een bruine, verschrompelde appel omhoog. Emma knikte afwezig.
“Oppassen” zei Cicilia.
Ze gooide de appel in de bloembak en schoof haar stoel achteruit. Emma keek naar de Quirow. Er kwam een lange, sliertachtige tak uit de aarde die de appel meegriste. Even later schoot de appel uit de aarde om vervolgens op de grond uiteen te spatten. Hun appel was niet het enige wat rond vloog. Door het hele lokaal vlogen groenten en stukjes fruit. Hier en daar dwarrelde een blaadje van één of andere kruide.
“Dit dan?”
Cicilia had een vrucht vast die op een ananas leek, maar dan met lange pinnen. Er sijpelde een blauwe vloeistof uit. Ze legde hem in de bloembak en wachtte. Weer verscheen er een takje. Emma verwachtte dat de ananas ook uitgespuwd zou worden maar ze hoorde een rommelend geluid. Even later kwam er een dikke tak uit de aarde tevoorschijn.
“Het is gelukt!” riep Cicilia opgetogen.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 16:08

Geen vervolgje maar wel een plattegrond van de school Ik heb voorlopig geen stukje meer maar ik ben eraan aan het schrijven

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:47

zozo, druk geweest? meer!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 19:50

Ja Hier een vervolgje

Professor Basilia kwam naar hen toe.
“Goed zo” zei ze.
De andere kinderen maakten ook vorderingen. Twee meisjes hadden een plant van vijf meter voor zich staan. Maar een mollig jongentje, vooraan in de klas, had nog helemaal geen plant. Haar bloembak zag er nog steeds even leeg uit. Tegen het einde van de les was de plant van Emma en Cicilia bijna tot aan het plafond gegroeid.
“Kom, we moeten helemaal naar boven” zei Cicilia terwijl ze het lokaal verlieten.
Ze zaten nu op het eerste verdiep, de dierenkamer waarover Gertrude het had was op het vierde verdiep. Tegen dat ze boven aankwamen waren ze doodop. Het was Emma nooit opgevallen dat er nog een deur was, buiten die naar de toiletten en naar het lokaal voor Astrologie. De deur naar de dierenkamer was donkergroen, met een felrood handvat.
“Doe open” drong Cicilia aan.
Emma deed de deur open en stapte naar binnen. Haar mond viel open van verbazing. De kamer was veel groter dan ze had gedacht. Er was een plas water die zo betoverd was dat het golfde, ernaast strekte zich een enorm strand uit. Aan de andere kant van de kamer zag Emma een bos en een grote open vlakte. Het was duidelijk dat deze kamer was aangepast voor de dieren, zodat ze zich er thuis voelden. Er vlogen, liepen en kropen allerlei wezens. Emma zag uilen, katten en honden maar ook draakjes, mini-griffioenen en spinnen.
Toen Emma en Cicilia binnen waren en de deur dichtdeden zagen ze hoe die versmolt met de omgeving. In plaats van een deur was er nu een struik, met rode besjes aan. Het handvat van de deur was net iets groter en feller.
De dieren leken zich niets van hun aan te trekken. Ze gingen rustig verder met spelen of eten. Emma speurde de kamer door, op zoek naar Druruff maar ze zag hem nergens.
“Kom” zei Cicilia “Als we hier blijven staan vinden we hem nooit. Heb je al gezien hoe groot de kamer is?”
Voorzichtig liepen ze weg van de deur. Ze moesten kijken waar ze hun voeten zetten want overal kropen kleine beestjes. Het was wel duidelijk dat hier niet alleen de huisdieren van de leerlingen mochten komen. Na een tijdje viel het Emma op dat de meeste dieren iets mankeerden. Ze zag een scheef vliegende uil en een draak die in plaats van vuur water uitspuwde.
“Zie je dat?” fluisterde ze tegen Cicilia “Ze zijn bijna allemaal gewond.”
“Zouden ze hier de zieke en gewonde dieren verzorgen?” vroeg Cicilia.
“En de huisdieren ook denk ik” antwoordde Emma “Anders had Gertrude ons niet naar hier laten komen om Druruff te zoeken.”
Traag en rond kijkend liepen ze verder. Het leek alsof het einde van de kamer onbereikbaar was.
“Druruff?” riep Emma hoopvol toen ze een paars draakje zag.
Het draakje vloog verder en Emma zag een glimp van een geel buikje.
“Hij zal vanavond wel terug komen” zei Cicilia “Ik denk dat je tot dan moet wachten, hier gaan we hem nooit vinden.”
Emma zuchtte en ging tegen een boom zitten, Cicilia kwam naast haar zitten. Ze keken naar de vele diertjes die vrolijk speelden of in het zonnetje lagen te luieren. Minuten verstreken zonder dat Emma of Cicilia iets zei. Het was Cicilia die uiteindelijk het zwijgen doorbrak.
“We moeten gaan. Binnen enkele minuten is de speeltijd afgelopen en dan hebben we Toverdrankles”
Tegen hun zin stonden ze op en liepen terug naar de bessenstruik. Na even zoeken en enkele besjes fijn geknepen te hebben vonden ze de deurklink. Het vrolijke gekwetter en de geluiden van de zee verstomden toen ze de deur terug sloten.
Het lokaal van Toverdrankles was op het tweede verdiep. Er stonden al enkele leerlingen voor de deur.
“Robin!” riep Emma plots geschrokken uit.
“Wat?” vroeg Cicilia verbaasd.
“We hadden afgesproken in de tuin!” antwoordde Emma “Dat was ik helemaal vergeten!”
Cicilia sloeg zichzelf hard tegen het voorhoofd.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 18:09

Nog een stukje

Een jonge, knappe vrouw kwam aanlopen. Ze bekeek de leerlingen en liep haar lokaal binnen.
“Dag allemaal” zei de vrouw “Ik ben Professor Bandanada. Ik ga meteen zeggen waar jullie moeten zitten.”
Het lokaal leek veel op de andere lokalen. Er stonden banken met twee stoelen, vooraan een bureau voor de leerkracht en een groot bord.
“Kom allemaal hier van voor staan” zei professor Bandanada.
De leerlingen schuifelden naar voren en wierpen elkaar vragende blikken toe.
“Ruben en Yvonne zitten hier. Sandra en Emma mogen daar gaan zitten.Dan zetten we Lander en Olmo hier en Cicilia en Renja hier. Wie hebben we nog? Geert en Helia, jullie gaan dan maar vanachter zitten.”
Emma ging op haar plaats zitten. Ze keek naar Cicilia, die schuin achter haar zat. Cicilia leek niet zo blij met Renja naast haar. Renja stond erom bekend om een ‘blokko’ te zijn. In de pauze herhaalde ze meestal haar lessen en tijdens de les wist ze altijd alle antwoorden.
“We zullen met iets eenvoudigs beginnen” zei professor Bandanada “Vandaag ga ik jullie leren hoe je een rode bloem paars maakt, door middel van een toverdrank. Sommige dranken die jullie hier brouwen zullen hetzelfde effect bekomen als een spreuk die jullie leren. Ik schrijf even de ingrediënten op het bord.”
Profesoor Bandanada nam een krijtje en zette het tegen het bord. Toen ze het los liet begon het krijtje te schrijven.

Ingrediënten voor verkleurdrank 1: van rood naar paars
-1 theelepel ossenstaart
-20 gram auberginepoeder
-3 liter water
-4 kanarieteentjes

Bereiding:
1) Giet het water in een vuurvaste pot
2) Verwarm op groene vlammen
3) Voeg de ossenstaart toe als er drie luchtbellen naar boven zijn gekomen
Opgelet! Niet eerder en niet later!
4) Laat vijf minuutjes sudderen en gooi de kanarieteentjes één voor één in de pot, de drank word nu felgeel
5) Wanneer de kanarieteentjes terug boven komen drijven strooi je het auberginepoeder erover
6) Laat het geheel een kwartiertje op het vuur staan
7) Als de verkleurdrank is afgekoeld, hij zou nu donkerpaars moeten zijn, kan je het testen

“Kom jullie ingrediënten maar halen. De aubergines moeten jullie zelf nog tot poeder malen” zei Bandanada toen het krijtje klaar was met schrijven “En vergeet niet, dit is individueel werk!”
Profesoor Bandanada zwaaide met haar toverstok en er verschenen drie enorme tonnen, tot op de rans gevuld met kanarieteentjes, aubergines en ossenstaarten. Emma stond op en wachtte even op Cicilia.
“Tegen het einde van de les wil ik op iedereen zijn bureau een paarse bloem zien staan!”
Na nog een zwaai van Bandanada’s toverstok verschenen er op elk tafeltje twee rode bloemen, een grote ketel, die op een soort van bunsenbrander stond en een emmer water met maatbeker.
Emma nam de maatbeker, schepte drie liter water uit de emmer en goot dat in de ketel. Daarna deed ze haar bunsenbrander aan. Er laaiden drie meter hoge vlammen op.
“Niet te veel scheetgas!” riep Professor Bandanada kwaad “Draai aan het wieltje!”
Emma deed snel wat haar gezegd werd. De vlammen krompen tot zo’n twee centimeter en werden een tint donkerder groen. Nu moest ze even wachten maar tegelijk opletten, zodat ze de luchtbellen kon tellen. Veel eerder dan ze had verwacht kwam er een bel naar boven. Toen hij aan het opverlak kwam walmde er een enorme stank uit de ketel op. De tweede luchtbel rook iets beter en de derde had de geur van parfum. Emma gooide de ossenstaarten snel in het water. Terwijl het drankje sudderde begon ze haar aubergines te malen, met een rasp die samen met de ketel en het water was verschenen.
De hele klas rook nu naar parfum en naar de stank van de eerste luchtbellen. Emma keek hoe Cicilia haar aubergine vermaalde. Net te laat kwam ze erachter dat de vijf minuten al voorbij waren en ze de kanarieteentjes moest toevoegen. Haar brouwsel was nu grauw-grijs. Ze gooide de teentjes er snel bij. De grauw-grijze kleur maakte plaats voor een groen-gele kleur.
Professor Bandanada beende door de klas, terwijl ze keek hoe de leerlingen het ervan af brachten.
“Niet goed op de tijd gelet?” vroeg ze aan Emma “Doe er maar vijf gram extra auberginepoeder bij, dan komt het wel goed.”
Emma was opgelucht dat ze het niet had verpest en dat Professor Bandanada niet boos was geworden. Ze was net klaar met haar aubergine te vermalen toen ze de kanarieteentjes zag bovenkomen. In plaats van 20 gram deed ze er 25 gram poeder in, zoals Bandanada had gezegd. De drank kreeg een paarse kleur.
Terwijl ze wachtte tot het brouwsel klaar was keek ze naar de anderen in de klas. Sandra, die naast haar zat, liet haar drank al afkoelen. De vloeistof in haar ketel had een donkerblauwe kleur. Aan Cicilia’s gezicht te zien was het bij haar ook aan het lukken, ze lachte vrolijk naar Emma. Uit sommige ketels steeg er rook op, en ui één ketel kwal nog steeds een walm van stank. Emma zette het vuur na ene kwartiertje uit. Nu moest ze weer wachten, tot het afgekoeld was. Het lesuur was bijna afgelopen toen de, nu roze, vloeistof afgekoeld was.
“Niet lang genoeg laten nasudderen Emma” zei Professor Bandanada.
Emma negeerde haar en goot een beetje van de drank bij de bloem. Die begon te rillen en viel toen om, maar hij werd wel een beetje paars.
“Jullie mogen jullie bloemen naar voren brengen” zei Bandanada “Schrijf er wel ergens jullie naam op.”