[verhaal] Springkampioenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness

Re: [verhaal] Springkampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:42

Het is echt een heel leuk verhaal
Ga zo doorrr

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:19

ehm, het is onlogisch. Eerst zat ze in de modder en vervolgens óp het paard.
Ze kan niet meer ophaar been staan maar ze kan wel het paard nog drogen en afzadelen enzo?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 23:34

Mijn zus fronste en hielp me overeind. Op mijn been kon ik niet meer staan, dus ik stapte voorzichtig op Straight Star. Gelukkig was het een erg rustig paard. Mijn zus liep met het andere paard aan de hand achter me aan.

Dat eerste klopt wel. Dat tweede niet, ik zal het even veranderen.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 09:08

elovesp schreef:
Mijn zus fronste en hielp me overeind. Op mijn been kon ik niet meer staan, dus ik stapte voorzichtig op Straight Star. Gelukkig was het een erg rustig paard. Mijn zus liep met het andere paard aan de hand achter me aan.

Dat eerste klopt wel. Dat tweede niet, ik zal het even veranderen.

Sorry, dit was fout.

Dat tweede heb ik veranderd, dat eerste klopt wel, kijk maar:

Ik kon geen stap meer verzetten en plofte in de modder neer. Fox kwam naar mij toe en snuffelde aan mijn jas. Ik glimlachte door mijn tranen heen en klom weer op Fox' rug.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 09:50

"Mam!" schreeuwde ik bang. Mijn moeder kwam aangerend.
"Wat is er, schat?" Ze keek naar mijn been en zette grote ogen op. "Wij gaann u meteen naar het ziekenhuis!" Ze tilde me op, liep naar de auto en zette me erin. Mijn vader en de man van de kapotte auto hadden het gezien. "Wat is er aan de hand?" vroeg mijn vader bezorgd.
Mijn moeder liet de wond op mijn been zien. Mijn vader schrok ervan.
"Ha, net goed! Dat verdient die stomme trut wel!" zei de man lacherig.
Dat was voor mijn vader genoeg om hem een klap te verkopen. Hij draaide zich boos om en gaf hem een klap tegen zijn neus. "Als u ooit nog zo over mijn dochter durft te praten, dan weet ik u te vinden, meneer Bakker!" zei mijn vader dreigend.
De man deinsde achteruit. "Rustig maar, het spijt me..." zei hij verward en hij rende terug naar zijn auto.
Mijn vader richtte zijn aandacht weer op mij en zei: "We gaan, ik ga mee." Hij ging op de achterbank zitten en mijn moeder scheurde weg.
Het was een kwartier rijden. We liepen naar binnen en mijn vader hielp me naar de balie. "Waar kan mijn dochter behandeld worden?" vroeg mijn moeder.
De vrouw achter de balie keek op. "Ik zal een arts voor u oppiepen," zei ze, met een blik op mijn been. Er kwam een arts aan, die ons een kamer wees.
Ik hinkte naar binnen en ging op een bed zitten. De arts kwam achter ons aan en sloot de deur. "Zo," zei de arts en ging voor me staan, "Wat is er gebeurd met jouw been?"
"Ik heb een trap van een paard gehad, maar datzelfde paard moest ik later nog vangen. Daardoor is het denk ik nog erger geworden," antwoordde ik.
Ik werd onderzocht door de arts en toen hij klaar was zei hij: "Je hebt een zeer erge infectie opgelopen aan die wond. Je zult denk ik drie weken niet kunnen rijden."
Ik schrok. Over twee weken hadden Fox en ik een wedstrijd en het was een nationale wedstrijd waar ik aan mee móest doen! Deed ik dat niet, dan zou Fox verkocht worden!
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 22-08-05 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:53

Echt heel leuk verhaal ga zo door !

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:04

Superspannend!
Al kloppen er een paar kleine dingetjes niet, maar toch een mooi verhaal!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 11:07

Welke dingen dan? Dan kan ik daaraan denken..

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:13

WAUW! ik hou van joun verhalen!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 11:14

Bedankt..
Zijn er al fans in aantocht? haha

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:24

jaa! maak je dan een nieuw stukje?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 11:25

Ja, ik denk dat ik vanavond verder ga, want ik ga vandaag mijn kamer verven.
Of misschien tussendoor toe ik ook nog wel een stukje.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:39

NUUUU

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:53

Ahh jammer dat er vanavond pas weer komt, maarja je kamer gaat voor

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:25

waah leuk verhaal ga verder

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 15:16

"Nee! Ik moet over twee weken een wedstrijd rijden!" riep ik in paniek. "Anders wordt mijn paard verkocht!"
De arts keek mij hoofdschuddend aan. "Sorry meid, als je niet wilt dat je been breekt, moet je het afzeggen."
Ik kreeg tranen in mijn ogen. "Maar Fox dan..."
Mijn vader pakte me vast. "Ik ga de wedstrijd voor je afzeggen, en zorgen dat Fox niet verkocht wordt. Anders zou het niet eerlijk zijn."
Ik liet mijn tranen over mijn wangen rollen en mijn vader suste me.
De arts liet ons alleen in de kamer, maar kwam even later weer terug met krukken. "Hier kun je zolang op lopen, anders kun je natuurlijk niet naar je paard toe."
Ik liet mijn vader los en pakte de krukken aan. Voorzichtig probeerde ik erop te lopen, maar dat lukte niet helemaal.
"Je kunt hier lessen krijgen om met krukken te lopen, dat duurt maar een uurtje." zei de arts en hij begeleidde mij naar een andere kamer, waar een vrouw zat.
"Hier kun je lessen krijgen." zei de arts en hij liet mij en mijn ouders alleen met de vrouw.

"Fox, ik wil niet drie weken niet op je kunnen rijden," snikte ik, terwijl ik met het paard buiten bij een hooibaal zat. Fox keek naar mij, maar ging daarna weer door met eten.
Ik pakte mijn krukken en nam Fox mee naar de longeerbak. "Als ik niet op je kan rijden, moet ik je maar longeren."
Mijn vader kwam naar me toe, met een meisje naast zich lopen. "Lieverd, ik heb een oplossing. Karin kan met Fox in de wedstrijd rijden. Ze is een ervaren wedstrijdruiter."
Karin keek mij aan met een gemene glimlach, die mijn vader niet kon zien. Karin was één van de meisjes hier die ik liever ontweek.
"Nee," zei ik, Fox omhelzend, "Zij komt nooit aan mijn Fox!"

Het begint een beetje té dramatisch te worden hé.
Jullie moeten het zeggen als jullie dat ook vinden hoor.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:41

doorgaan aub het is gewoon leuk:D wil je misschien langere stukjes maken?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:43

leuk verderrrr....

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:00

JA! meer!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:30

Omdat mijn vader naar Karin keek, trok ze ineens een beteuterd gezicht. "Ik wilde allemaal maar helpen, hoor... Maar ja, dan niet..."
Mijn vader keek me boos aan. "Rochelle, hulp is toch altijd goed? Waarom doe je nou zo boos!"
Ik haalde mijn schouders op. "Ik weet het niet, maar als Fox een wedstrijd moet rijden, wil ik het altijd zelf doen! Desnoods ga ik wél rijden!"
Mijn vader schudde driftig zijn hoofd. "Natuurlijk ga je niet rijden! Je hoorde verdomme toch wat de dokter zei?!"
Ik negeerde mijn vader en ging door met Fox longeren. Mijn vader kwam de bak in, pakte me bij mijn schouder en draaide mij om. "Niet zo brutaal! Anders zorg ik wel dat Fox bereden wordt door Karin, dan heb jij er helemaal niks meer over te zeggen!"
Ik keek verdrietig naar de grond. "Zie je niet dat ik me al rot genoeg voel?! Waarom denk je nou nooit eens aan mij!" schreeuwde ik. Ik liet de longeerlijn vallen en pakte mijn krukken op.
"Ik kan er gewoon niet meer tegen!" Ik ging naar de stallen en zag dat het op Blue Sky-lijkende paard op de grond lag. Voorzichtig deed ik de grendel van de deur af. Ik liet een kruk voor de deur liggen, en ik kwam voorzichtig de stal in. "Rustig maar, jongen," fluisterde ik.
Het paard legde zijn oren in zijn nek en stond op. Zelfverzekerd bleef ik staan. "Rustig maar." Ik aaide het paard zachtjes over zijn hals en keek naar de grond.
Het paard leek al rustiger te worden en bleef staan, nog steeds met zijn oren in zijn nek. Ik aaide hem over zijn rug en langs zijn benen, nog steeds met mijn ogen naar de grond gericht. Tot ik opeens een plekje op zijn rechter achterbeen vond waar een wond zat. Het waar werd onrustig en begon met zijn linker voorbeen te stampen.
"Zo zo jongen, heb je dat opgelopen tijdens je ontsnapping?" zei ik tegen het paard. Ik liep de stal uit om de verbanddoos te pakken en een bandage.
Toen ik weer terugkwam stond het paard met zijn achterbeen te trappen. "Rustig jongen, ik ga je even verbinden."
Ik verbond het been en ging in het stro zitten. Verbaasd keek het paard omlaag en snuffelde aan mijn been. Ik glimlachte.
Tot mijn grote verbazing ging het paard weer liggen en legde zijn grote hoofd op mijn schoot. Ik aaide het, dat vond hij fijn.
Ik merkte plotseling hoe moe ik was. Mijn ogen gingen dicht en ik viel in slaap, met het paard op mijn schoot.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:33

jah maar ik heb het zo gelezen:P ik ben beide verhalen aan het volgen hihi

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:35

Ja, ik ben niet zo goed in lange stukken schrijven...
Maar ik ga het proberen!
Haha, cool. * Voelt zich zeer gevleid *

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:40

hihi tis echt leuk ben je alweer bezig met typen?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:42

Nee, ik weet even niets meer..
Maar ik ga zo snel mogelijk weer 1 doen als ik weer iets weet..

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:55

oke denk ze