[verh] (geen titel nog, maar wel goed verhaal!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: [verh] (geen titel nog, maar wel goed verhaal!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 22:43

Ik draaide m'n hoofd nog een keer om. Stiekem hoopte ik dat hij zijn auto was ingestapt, en achter mij aan reed. Ik draaide mijn hoofd nog ietsverder, mijn gezicht raakte bijna het zijne. Ik gaf een klein gilletje. "Ssst... Niks aan de hand" Zei de man.

Ik keek de man aan. "Mag ik vragen wie u bent?"
De man keek me aan, en ik voelde me warm worden van binnen.
"Ik ben Ben." Zei de man. Ik ontweek zijn ogen, de warmte werd mij van binnen iets te veel.
"Nou Ben. Ik ga nu naar huis. Dus tot ziens!" Zei ik vol zelfvertrouwen. Ik draaide zich weer om, en wou een stap naar voren nemen. Maar iets hield me tegen. Mijn arm, een hand lag om mijn arm heen. Mijn gevoel zei dat ze het moest negeren, maar mijn hart zei dat dit wel leuk was. Mijn ogen staarden naar zijn hand, en zag twee onwijs mooie ringen om de ring vinger en de middelvinger zitten. Zilver gekleurd waren ze, met een aparte gravering. Allebei anders.

"Wat is jou naam?" Vroeg Ben.
Ik keek naar Ben. "Raad maar."
"Oow... Ik ben niet goed in raden. Zeg het maar." Zei Ben.
Ik wees naar mijn ketting, waar mijn naam in stond. "Zo heet ik."
Ben keek naar de ketting, en las de naam. "Patty Brard?" Grapte hij.
Ik kon er niet om lachen, en liep weg. "Wacht!" Hoorde ik achter me, maar ik liep door. Mijn gevoel was dat ik dit moest doen

*edit, ik maak er een ik-persoon van *

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:53

Oeh oeh oeh, nog een Devica-verhaal
Je schrijft nog altijd leuk!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 08:17

@ tasjaIsLief, dank je wel

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:03

leuk, super, wil je doorschrijve??

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:23

Erg leuk weer!
Die ''ik-vorm'' leest ook goed.

Heb alleen wel iets aan te merken op deze zin:

Citaat:
Mijn gevoel zei dat ze het moest negeren, maar mijn hart zei dat dit wel leuk was

Is het niet zo dat gevoel en hart nogal nader bij elkaar liggen? Zou er niet beter 'het verstand' kunnen staan? (bij 1 van de 2 )

't Is maar een suggestie he, ik weet niet hoe het bedoeld is natuurlijk, misschien begrijp ik het verkeerd. Maar dit kwam zo in mijn op

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:53

mooi stukje ,meer meer;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 18:55

@ mischa, jaa je hbt gelijk, maar wist toen het juiste woord niet.
meer komt er aan :d
xxxiezz

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:39

jaja aparte stijl hoor! maar erg leuk om te lezen!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:51

Schrijf maar snel verder!

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:55

Hallo,!

Een leuk verhaal hoor!
Ik blijf het zeker volgen.
Maar blijf wel 'rustig' schrijven, en raffel dingen niet te overhaast af.

Groetjes, Minte

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:00

Minte schreef:
Hallo,!

Een leuk verhaal hoor!
Ik blijf het zeker volgen.
Maar blijf wel 'rustig' schrijven, en raffel dingen niet te overhaast af.

Groetjes, Minte

wat bedoel je precies met raffel dingen niet te snel af?
te rap er iets op kliederen bedoel je dat?
ik vind het goed hoe dat het nu is dus verder schrijver maar!

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:06

Hallo,!

Met dingen afraffelen bedoel ik bijvoorbeeld het stukje dat ze bij iemand aanbeld en in huis gaat.
Een regel verder is ze er al weer uit, als de schrijfster ook op zo'n moment er op in gaat hoe ze zich voelt etc. zou het verhaal nog een klein beetje mooier maken!
Verder vind ik het geweldig geschreven hoor

Groetjes, Minte

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:12

Met 1 woord: ge-wel-dig!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 22:19

*voelt zich echt blij met de reacties!!*
ik schrijf het allemaal over (printer is stuk )
morgen echt een nieuw stuk!

xxiezz

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:21

Het lijkt me wel leuk, let wel een beetje op je spelfouten.
Maar het leest wel lekker, op een paar leestekenfoutjes af..

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:35

meermeer

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 09:43

"Wacht nou!" Schreeuwde Ben naar me. Maar ik liep door. Met mijn handen in m'n broekzakken liep ik verder. Ik hoorde een portier dicht gaan, en een auto starten. Snel liep ik nog harder, ik was bijna bij m'n huis. Geen haar op mijn hoofd wou dat hij zou weten waar ik woonde. Het huis waar ik woon, is echt een klein dorpshuisje. Twee verdiepingen, drie slaap kamers, toilet, douche, en een keuken. Dat was het. De woonkamer was volgebouwd met kantoor spullen. Mijn ouders werkten allebei thuis.
Ik hoorde een auto gas geven. Ik werd eerlijk gezegt wel bang. 'Wat moest ie van me?' Dacht ik in me zelf. Om me heen, waren alleen maar bomen, en vierhonderd meter verder op, waren pas huizen. Een rilling over mijn lichaam, verraade dat ik best bang was.
Mijn ogen keken naar de grond, mijn oren zochten het geluid van een auto, maar ik hoorde niks. Mijn handen pakten het geld van Jenny, en de huis sleutels. Ik keek naar de sleutelbos, en zag een foto van Danny er aan hangen. Aan de achter kant, een foto van jenny en mij samen. Ik trok de sleutelhanger van de sleutelbos, en gooide deze op de grond. Waarom ik het deed, was niet duidelijk voor mij. Misschien wou ik jenny en danny vergeten.

Een fietser achter me, belde met zijn fiets bel. "Jaa hallo? Tis hier geen fiets pad hoor!" Zei ik chagerijnig. Ik keek de fietser aan, het was een klein meisje, ik schatte haar een jaar of negen. Ze zat heel onzeker op haar roze fietsje. Ze passeerde mij, en fietste hard weg.
Ik keek het meisje na. En hoorde me zelf zeggen, wat ik tegen het meisje zei. Ik had er nou al spijt van, dat ik het had gezegt. 'Ach, who care's?'

Iets zei me dat er iemand achter me was. Ik stopte met lopen, en draaide me om. Niemand te zien. Gelukkig maar. Mijn benen begonnen te lopen, de rest van mijn lichaam, draaide zich om. Ik liep verder naar huis. Ineens werd het druk op de auto weg. Tien tallen auto's reden over de weg. Mijn gedachten gingen naar huis, want ik voelde me hier net veilig. Ik begon te rennen, en stopte bij een zebra pad. Ik moest over steken om naar huis te kunnen. Maar de auto's reden door. 'Lekker aso!' Dacht ik in me zelf. Tot een zwarte mercedes stopte voor me. Een jonge man liet me over steken. Ik keek hem aan, en glimlachte even. "Dank u wel" Zei ik vriendelijk. De jonge man gaf me een knipoog. Ik keek weg, en negeerde de knipoog. 'Ja ja...' Dacht ik bij me zelf. Nu durft ie wel.
Ik liep nog even verder, en zag m'n huis al liggen. Mijn moeder en mijn vader waren al thuis. Dat zag ik aan de rode twingo, de auto van mijn moeder, en aan de zwarte BMW van mijn vader. Ik lachte even. Maar tot mijn grote verbazing zag ik een zilverwitte BMW, bij de buren staan. ' Nee he?!" Dacht ikbij me zelf.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:05

WAAAH meeeer! geweldig!

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:15

supah devica !! meer

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 10:17

over een uurtje denk ik meer, moet alles nog over schrijven
xxxiezz

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:20

ohh zo , oke

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:51

Jaa superspannend weer!
Hmm, ik ben benieuwd waarom die auto bij haar huis staat.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 11:17

Ik stond stil, en keek om me heen. Nergens was er een ander weggetje, dat ik naar huis kon komen. Ik zou wel langs de auto moeten, om thuis te komen.Ik liep zo rustig mogelijk door, en zag de zilver witte BMW de lichten aangingen. Ik zuchtte, en hoopte dat de auto weg zou rijden. Ik kwam met elke stap, dichter bij de auto, en dichter bij mn huis. 'Please, laat het hem niet zijn!' Zei ik in me zelf. Ik hoorde een auto starten, en keek naar de BMW. Hij reed weg. Een opluchting diep van binnen. Ik liep de tuin in, en pakte weer m'n sleutels. Ik keek naar het lege stukje, waar eerder de foto van danny en Jenny hingen. Het leek wel een stilte.
Ik opende de deur, en liep naar binnen. "Heej! Ik ben thuis!" Gilde ik door het huis. Als snel kwam Bello, onze teckel naar me toe gerend. Het beestje likte m'n schoenen, en kwispelde. "Heb je me gemist Moppie?" Vroeg ik haar. Ze keek me aan, en blafte een keer. Ik ging op mn hurken, en pakte haar op. Haar tongetje ging over mn wang, haar oogjes keken me smeekend aan.
"Pat? Laat je Bello even uit? Ze is nog niet geweest" Zei mn moeder die in de woonkamer zat. Ik liep naar binnen. "Wat? Is ze niet meer geweest, sinds k bij jenny ben geweest?" Mijn moeder knikte. Ik keek op de klok, en zag dat het half zeven was. "Jemig! Dan is ze al meer dan 8 uur niet geweest!" Ik liep kwaad naar de kapstok, en pakte de riem. "Ga je mee?" Vroeg ik aan bello. Ze kwispelde nog harder, en keek me met een scheef koppie aan. Zo antwoorde ze ja.

Ik klikte de riem aan haar halsbandje, en opende de voordeur. "Tot zo!" Schreeuwde ik naar mn moeder. De deur ging met een knal dicht. Bello rende vor me uit, en moest heel nodig haar kleine benen strekken. Ze liep richting het park, waar we altijd liepen. Daar was het altijd gezellig, andere hondjes, leuke mensen. Een prima sfeertje! Ik liep iets harder, omdat Bello enorm trok. "Rustig maar meisie!" Zei ik tegen haar. Maar ze leek me niet te horen, ze trok aan de riem. Ik stond stil, en bello kwam naast me zitten. Ze keek me vragend aan, en ik klikte haar los van de riem. "Ga maar. Ik kom er aan!" Zei ik tegen haar. Het bruine teckeltje rende voor me uit, en na enkele seconden, ging ze het park in. Ik glimlachte.

De zon scheen, de bomen lieten de blaadjes waaien in de wind. Mijn haren vlogen heen en weer. Ik liep het park in, en zag dat het druk was. Er waren zeker meer dan vijf honden, die bello besnuffelde. Bello was bezig met het spelen van een jonge rotweiler. Ik keek de pup aan, en zag dat ie nieuw was. Ik liep naar de pup toe, en aaide hem. "Dag, jou ken ik nog niet." Zei ik tegen het hondje. Het hondje keek me aan, en gaf me een swiep met zn staart.

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:22

meer devica, geweldig!!

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:44

Hallo,!

Dit stuk is echt geweldig geschreven, ga zo door!

Groetjes, Minte