Iets leren over Aquarell?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Re: Iets leren over Aquarell?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:14

bedankt voor de info

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:00

Pattypaard schreef:
maar moet je het vel dan dus nat maken en dan op de plaat doen? of de plaat natmaken en het vel erop, of dus die speciale tape daarvoor gebruiken

Je vel nat maken aan beide kanten, dan zet je papier uit. dan plak je dat met die tape (schilderstape) op de plaat (tape ook natmaken met een spons) Dan laat je het goed drogen, als je geen geduld hebt kun je het ook fhonen .
Dit zorgd er dus voor dat je papier goed gespannen staat en dat het niet gaat bobbelen enzo. Als je tekening klaar is snij je hem gewoon los.

Nog een handig trucje is maskeervloeistof, als je daarmee een stuk van je tekening verft, kun je er gewoon overheen schilderen, als dat droog is kun je het gemaskeerde eraf trekken (het is een laagje latex) en wat eronder zit blijft dus gewoon wit, vooral handig met achtergronden.
hier een voorbeeldje:
Afbeelding
de pony gemaskeerd, daaroverheen gewoon de achtergrond geschilderd, laten drogen, laagje eraf en daarna de pony ingekleurd, vooral bij het gras kun je goed zien wat het effect van de vloeistof is.
meer dan dit kan ik ook niet met aquarell .

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 18:17

ok. bedankt voor de uitleg en tips
vind het heel mooi wat je liet zien

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:09

@ Ellende: Wat kan jij geweldig mooi schilderen met aquarel zeg!
Ik weet zeker dat ik het geduld daar niet voor heb, maar zoiets als wat IcePrincess heeft gemaakt is heel leuk, en daar hoef je niet zulke geweldige schilderkunsten voor te hebben, haha.
Waar kom je dan aan maskeervloeistof? Heb ik nog nooit van gehoord.