[Verhaal] Onee wie doet mijn paard?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Re: Verhaal: Onee wie doet mijn paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:54

Meer!

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:15

nog een stukje! ik ga het zeker verder volgen

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 08:52

Marie sleurde haar moeder mee naar de manege..BNij het hek stond ze even stil.."weet je mam,soms vind ik het wel raar...Manege Rimme...Omdat jouw familie Rimme heet.."Haar moder knikte"gewoon toevallig...er zijn veel meer families die Rimme heten hoor"Haar moeder ontweek haar dochters vragende blik en liep de poort door."Nou wat wil je me laten zien meid?"HAar moeder sloot haar ogen even en toen ze ze weer open deed rende haar dochter voorzich uit...^Waar gaat die nou heen?!^ Dacht ze..Ze volgde haar dochter met haar ogen en zag dat ze richting een paard ging....Haar ogen vormden spleetjes en ze las : Sare....Ah dat zal dat paard wel zijn geweest waar ze over vertelde gisteren.Haar moeder liep traag naar haar dochter toe,tot haar verbazing liep haar dochter naar een ander paard : Fionie...
Haar moeder rilde even toen ze Fionie zag.En stond bij haar box stil....
"Mama.!"Snikte Marie..."kijk eens wat er met Fionie gebeurd is!!""Haar wond is niet gebandageerd ,ze is niet eens uitgestapt als dat zo door gaat krijgt ze nog stalbenen!Ze is niet naverzorgt en kijk haar mond nou helemaal onder het schuim!.Ze heeft wondjes van de singel !"
^Marie dacht dat Eva dat nooit had kunnen doen ze dacht na ...Misschien Jacky?Nee toch?Of,Eva had Jacky aangenomen!!"
Marie pakte wat borstels een emmer water en een paar bandages die ze zelf had.Ze maakte de wondjes schoon op Fionie's buik en haar wond op haar been...Niemand merkte het op want Fionie graasde rustig in haar stal door..Haar moeder stond erbij en keek ernaa maar beet op haar lip om niks te zeggen..Marie potste Fionie bandageerde haar,sponsde haar af en deed een saldeken op...zo werd ze nog verkouden ook...Toen de lesse nvoorbij waren en haar moeder naar huis toe wou greep Marie naar een halser en touw en stapte Fionie bij de mesthoop uit waar toch bijna nooit iemand kwam,daarna zette ze fionie op stal ,pakte haar moeders tas..scheurde uit moeders agenda een bladzijde en schreef met een potlood :

Eva..
Vandaag ging het goed met Fionie
Ze heeft alleen wat singelwondjes ik weet niet hoe maar ik heb ze schoongemaakt.
Jacky..

Ze schreef er Jacky onder want...Wie anders?Als ze haare eigen naam zou schrijvne zou Eva in woede uitbarsten..Maar Eva zou vast nog even langskomen om Fionie gedag te zeggen..Het briefje deed ze tussen de staldeur...en zij en haar moeder vertrokken.

En gelijk had ze want Eva kwam die avond op stal..Ze keek heel erg blij...ze had blijkbaar het briefje gelezen en zag dat Fionie glansde...Alleen die singelwondjes dan...Nou dat moeten we maar met garant nemen he Fio ?En toen nam een geruststellende eigenaaresse afscheid van haar paard die ze weken niet zal zien...Hoe zal het toch aflopen?Dat vertel ik de volgende keer wel misschien!:)

Verder?
(en misschien weten jullie het al...ik betwijfel het ik heb alles omgegooit:P

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 09:17

leuk!! meer, meer!

0riantje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:02

Ik heb het net ook even gelezen.. en ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat,..!!
Ik heb nog wel een tip voor je .. denk om de schrijffouten,.. lees het nog een x door als je het op bokt zet..
Verder vind ik het een leuk verhaal..!!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:15

meeerrr...
vervolg..

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 15:52

Die dag erna was Marie ook op stal...Geen Jacky te bekennen het was al laat bij vieren..Marie liep naar Yolande toe en vroeg of ze samen met jezie(een gevorderden lesser)Sommige pension paarden buiten in het land mocht zetten...Yolande knikte .."ehm...Partoe mag naar buiten,,Kiro,Jepper,Dalinde en Hade."En Fionie dan?"Antwoorde Marie onschuldig...Yolande dacht bedenkelijk na..."Nou...Ik weet niet wie Eva de opdracht heeft gegeven over Fionie te zorgen...Maar het is al laat en ze heeft nog geen beweging gehad dus zet haar ook maar in het land...Dus zo zijt het en Fioni graasde lekker in de wei...Marie vond het zo'n prachtig paard..Ze ging wat drinken in de kantine en liet Fionie lekker 1 uurtje in de wei..Daarna zette ze haar op stal en poetste haar...Zo ging het eigelijk 3 dagen lang..Jacky is geen moment op stal geweest namelijk...Fionie begon er beter uit te zien na die slechte behandeling van Jacky...Yolande begon het raar te vinden..Fionie moest toch echt gereden worden!!Er waren die dag alleen beginnerlessen en Yolande had het idee gekregen om Fionie in te zetten voor een les..Ze zou er een goede beginner opzetten hopelijk gedroeg Fionie zich een beetje.Ze vroeg aan Marie Fionie te zadelen.
Marie vond dat geen probleem.Ze zou die les weer op Sare zitten en Jonas op Fionie..Jammer dat ik er niet op zit dacht Marie terwijl ze het zadel over Fionies rug legde.Maar Jonas is een vriendelijke zachtaardige jongen,dus dat komt vast wel goed.Marie was klaar en deed haar cap op pakte Sare bij de teugels en liep naar de bak..
Jonas was er nog niet en Yolande hielp Marie op Sare...Maar ze moest nog even stilstaan op het midden..^Huh waarom moet dat nou weer dacht Marie...,.Er waren al 5 minuten voorbij en Marie moest afstappen.Ze keek erg verbaasd maar toen blij omdat Yolande vertelde dat ze die les op Fionie mocht...Blij dat ze was heeft ze heerlijk gereden die les..Ze had een super braaf paard onder haar kont en deed alles goed..Zelfs de galop!Marie glunderde helemaal toen Yolande allerlei complimenten gaf maar ook vertelde :

Nou Marie jij gaat morgen toch meedoen met ponykamp?Ik heb je op Giber ingedeeld.","Neeeeeeee dacht Marie in haar hoofd...die is zooo langzaam en oud.."...Yolande vervolgde haar verhaal ,:"Maar nu er niemand voor Fionie zorgt mag jij Fionie rijden...Maar 1 ding..Fionie is bst pittig en je houd haar goed.Van mij mag je met de eigen paarden ponykampers mee rijden.!"Maries mond viel open!Ze was zo blij ze viel Fionie om haar nek.Eigelijk vond ze het heel spannend want die gingen ook het bos in en ze gingen springen...Hmm...springen he??

Nu een vraag aan jullie.Willen jullie dat ik in het kort een verslagje schrijf over het ponykamp de vorderingen enzo of gewoon geth to the point met het verhaal(dus ook de omringde situaties)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:02

doe maar dat verslagje!
Lijkt me best leuk!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:10

alles over het pony kamp

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:57

Leuk verhaal!!
Ik heb net alles gelezen en ik blijf het volgen
Meer Meer Meer

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:27

gewoon alles over het kamp zeg maar dat vind ik meer bij een boek horen...

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:01

Je moet dat pony kamp gewoon bij het verhaal laten horen Dat dat dus nog een stuk verhaal is

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:54

ja, leuk verhaal hoor! alleen misschien is het fijn iets meer leestekens te gebruiken, en iets minder drie puntjes achter elkaar

LoveElmo

Re: [Verhaal] Onee wie doet mijn paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 08:29

Marie was zo erg blij dat ze thuis haar spaarpot leeg gooide die vol zat met munten van 2 euro..Totaal had ze 70 euro gespaard.Haar moeder ze idat het voor noodgevallen was...Nou dit is een noodgeval!Ze bekeek zichzelf in de spiegel : rijbroek goedkoop gekocht en nu al versleten.En een mooi sjabrakje voor Fionie...En en peesbechermers ofzo!Ze rende naar de ruiterwinkel.Waar ze een brief zag hangen over een wedstrijd...Springwedstrijd van 1.10.Ze zag dat Eva en Fionie waren doorgestreept.Marie beet even op haar lip krabbelde toen met haar pen.En zo stond ze ingeschreven voor de wedstrijd!In de winkel haalde ze een mooie witte rijbroek en kreeg ze er 1 voor de helft bij omdat de ruiterwinkel grote uitverkoop hield...Hmm ze nam die maar in het zwart.Nog een mooi wit setje + peesjes voor Fionie en ze waren klaar voor de wedstrijd!Marie fietste de volgende dag met haar nieuwe spulllen naar de manege.Ze had erg zin in ponykamp!!AAngekomen bevond ze zich tussen al die meide nwaar ze tegen op heeft gekeken..Met hun eigen paarden.Mar nu hoort zijjj er toch ook een beetje bij?Ze kregen ponykamp van Erika en Berber.Ze waren 2 stalhulpen die in hun 3e jaar van Deurne zaten.Erika en Berber vertelden het progamma van die dag :

Eerst uitpakken en een bed zoeken in de slaapzaal-Dit verliep moeizaam...iedereen kon elkaar al en Marie moest het doen met een bedje in de hoek vlakbij de leiding.
Daarna pony verzorgen-Dat was natuurlijk erg leuk!
Om half 11 opstellen in de buitenbak en 1 uur les.
Oei dat was anders.Ze moest zelf opstijgen en tot overmaat van ramp was ze vergeten aan te singelen!Gelukkig had ze het net op tijd door om een grote blunder te voorkomen...Ze deden best moeilijke dingen in die les....Zoals een volte en dan op X aandraven...Berber vond dat Marie het goed deed...En Fionie?Die was zo braaf niet zo heet als altijd.Waar Marie nog wel last mee had was het galoperen...Ze kon nog niet sturen ingalop,wat soms best vervelend is als je een wending moet draaien.Deze les heet ze dat nog niet gedaan....Misschien een andere keer,ze zal wel moeten hoe moet ze anders IN GALOP op de hindernissen afsturen en dan ook nog springen?
Toen de les was afgelopen heeft iedeer hun paarden naar de wei gebracht.Ze gingen nu een ik-ken-jou-nog-niet spel spelen..."iedereen kent elkaar wel een beetje hier "Begon Erika " Maar toch gaan we dit spelletje spelen..Nieuw bijvoorbeeld zijn Milo met zijn paard..nou shetlander Donder.En jullie zien daar Marie(marie werd he-le-ma-al rood!)"Marie verzorgt Fionie nu eventjes met dit ponykamp..."IEdereen staarde haar aan en Marie ontweek blikken.De bedoeling van het spel was dat je in 2tallen ging zitten aan de tafel.Je kreeg een onderwerp om over te praten en zo leerde je elkaar een beetje kennen.
Milo en Marie bleven over dus die werden bij elkaaar gezet.Hun onderwerp was : springen...Marie schaamde zich ze wist er niks van en dat zei ze eerlijk ook...Milo antwoorde heel vriendelijk"Mijn vader was vroeger een goede springruiter!hij heeft me alles geleerd.Alleen kan ik niet zo hoog springen met mijn shetlander maar met een ander paard vast wel!Alleen heb ik geen ander paard..Mijn vader is gestorven op de dag dat ik donder kreeg...Marie vond het heel erg voor Milo"ooh...d..dat wist ik niet.

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:40

wauw mooiiii meeerrr........

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 08:41

Whehe echt waar ?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:05

Ja het is tof!
Ga maar verder!

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:50

Het is echt een leuk verhaal hoor Gewoon doorschrijven.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:56

ja

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:14

Leuk verhaal, ik ga het ook volgen!
Schrijf maar gauw een vervolg

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:56

meeerrr......

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:02

ook al is het wel soms een beetje penny, tis stiekem wel erg leuk!

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 15:17

Noukie schreef:
ook al is het wel soms een beetje penny

Maar willen jullie dit erin houden of niet?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:35

Ja het stoort namelijk niet in je verhaal.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:30

nee, inderdaad, het past gewoon bij het verhaal!
ik vind het "penny-achtige" juist wel leuk