[FOTO] Flowers, flowers, flowers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eve_lien

Re: [FOTO] Flowers, flowers, flowers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:18

Ik eeh.. ja.
Commentaar?
CC heeft al een hoop gegeven
Ben het wel met haar eens..

Foto één is een geweldige bloem Ik heb alleen het idee dat de bloem minder scherp is, als de achtergrond? Vind het verder wel een leuke foto.
Foto twee is een beetje teveel belicht? Achtergrond is ook weer een beetje té opvallend.
Foto drie vind ik niet boeiend . Gewoon een bloem. Haha.
Foto vier vind ik al mooier dan twee, maar nog steeds erg 'licht'.
Foto vijf vind ik mooi. Vooral de kleuren etc. Ja, nu alleen nog wat meer scherpstellen op de bloemen zelf. Vind het 'aangevretene' wel wat hebben juist.
Foto zes; vind het jammer dat de voorste bloem zo is 'afgesneden'. De blauwe bloemtjes op de achtergrond die trekken een beetje de aandacht.
Foto zeven vind ik een beetje druk. De bloem is wel erg mooi en de compositie is leuk .

Gewoon nog wat oefenen met het scherpstellen etc. en het komt helemaal goed

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 17:50

Bedankt, heb ik zeker wat aan. Heb liever zulk commentaar dan dat van VeirL.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:19

Ik vind de 1e en de laatste foto erg leuk!

Zelf kan ik niet..

IndyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:26

Eerste bloem is erg mooi. Die hebben wij ook in de tuin.
Vind de foto's niet echt bijzonder. Ben het ook eens met het commentaar van CelticCry.
Probeer volgende keer of je wat meer scherptediepte kan krijgen. Dat is altijd mooier.
Ook vind ik de kleuren een beetje dof. Volgende keer met een zonnetje wat foto's maken.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:58

'foutje'
tekst staat hier onder.
Laatst bijgewerkt door Veirl op 23-07-05 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:59

Jettie schreef:
Ik ben nu ook wel benieuwd naar foto's van jou eigenlijk VeirL? Niet banketstaaf bedoeld, maar voor mij om te vergelijken.

Sorry? Wat heeft dít met mijn commentaar te maken? Al zijn mijn foto's nog zo ontzettend lelijk, het gaat hier om jóuw foto's waar ik een ietswat aan de botte kant commentaar over gaf! Ik vind ze niet mooi, klaar!
Het moet niet gekker worden!
En als je foto's wil zien, moet je even wat terug bladeren in het forum. Staan er zat.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 23:10

wat een mooie foto's zeg! die eerste vind ik een aparte bloem erg mooi.

sunny0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:20

Echt hele mooie foto's!!
TOen ik foto 5 zag moest ik echt denken aan een foto die ik vroeger had gemaakt, heel toevallig. Ik heb ff gezocht en gevonden (alleen bleek hij zeg maar andersom te zijn ):

Afbeelding

Nog heel veel succes met foto's maken!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:44

Die van Sunny0 vind ik ook errug mooi! Hebben er idd wel een beetje van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:39

VeirL geeft altijd van dat soort eeh "vage" reacties... iig met der commentaren hier dan op CreaBea... Meestal van die reacties als spreekt mij niet aan enzo, waar je uiteindelijk niets mee kan... Als ze had uitgelegd wat haar er niet aan aansprak en hoe ze het een boeiende foto zou vinden had haar commentaar heel anders overgekomen... Het is trouwens niet aanvallend bedoelt naar VeirL maar gewoon als tip

verder vind ik die opmerking van "ik kreeg mijn eerste fototoestel toen ik 13 was en na 2 maanden heb ik er al veel meer scherptediepte in" maar dat betekend niet automatisch dat jou foto's beter zijn, ik heb namelijk foto's van jou hier op Crea Bea gezien die lang niet beter zijn. Alleen het punt is, van foto's is het lastiger echt mooie foto's te maken omdat het maar saaie bloemen zijn waar iedereen foto's van maakt. Maak je bv. met dezelfde kwaliteit een foto van een actie is het meteen een veel mooiere foto, maar dat komt omdat het onderwerp interesant is en dat is bij bloemen niet zo, dus moet de kwaliteit, compositie ed echt goed zijn voor een interesante foto. Daarnaast kan het ook best liggen aan de camera, met mijn f828 van bijna 1000€ heb ik toch stukke sneller een wazige achtergrond dan met mijn f505 van 150€... Niet dat het ook iets uitmaakt maar ga dan niet de alles wetende prof spelen met commentaren waar niemand ook maar iets mee opschiet

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:53

Mlies schreef:
VeirL schreef:
Ze zijn zo gewoon, alles is scherp, doffe kleuren.

nee, ik vind ze niet mooi.

Mee eens, ik vind ze ook niet zo bijzonder

ben het hier ook mee eens ze hebben 'het' niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:54

Zou je trouwens mischien de foto's is ergens anders willen uploaden (zoals www.imageshack.us) de kwaliteit gaat namelijk heel erg achteruit bij mijnalbum en dat is van je foto's te zien

mijn commentaar:

.1 leuke foto maar de kleuren zijn niet helemaal helder (kan nog wel nabewerkt worden in photoshop ofzo ) de bloem is niet helemaal scherp, en de achtergrond is vrij storend> (mischien zwart maken?) verder vind ik de compositie zo wel origineel

.2 Storende achtergrond, en de bloem is overbelicht, compositie is wel aardig

.3 gewoon... heel gewoon... dat maakt hem eigenlijk best saai, ook bij deze is de achtergrond redelijk storend , en hij is niet helemaal scherp (maar dat komt denk ik ook door het uploaden)

.4 de compositie en het standpunt is leuk bedacht, zou alleen iets minder achtergrond erbij doen. Verder is de bloem weer wat overbelicht, en ik had de bloem in zijn geheel wat scherper gelaten (wat je doet door een kleiner diafragma en dat is en hoe hoger het getal hoe meer scherpte)

.5 Vind ik dan toch wel een leuke foto ondanks de bloem zoals jij al zei is aangevreten

.6 vindt ik niet zo'n hele boeiende foto, de kleuren zijn niet echt helder, de compositie vind dan toch wel saai en de achtergrond kan me ook niet echt raken...

.7 vind ik een hele leuke foto alleen jammer dat niet de hele bloem scherp is, en dat hij er niet helemaal opstaat en er achter nog een bloem staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:56

Jackieboy schreef:

ben het hier ook mee eens ze hebben 'het' niet

dan ben ik benieuwd wat naar jou idee "het" is, en wat ze dan niet hebben niet banketstaaf bedoelt maar met deze commentaren staat Crea bea vol... Dan denk is kom is meet iets nuttigs waar de TS iets aan heeft, want hier schiet niemand iets mee op... En er is niemand die er iets mee kan
[/quote]

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:59

Wauw wat zijn die bloemen mooi!!
Die eerste is inderdaad erg apart!
Leuk hoor!

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:11

nietz o heel bijzonder maar toch
foto 4, 6 en 7 vind ik het mooist

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 17:28

Bedankt Menino, aan dit commentaar heb ik wat. Heb ik zelf ook al 1x vermeld, maar kreeg daar niet zo'n aardige reactie op terug van VeirL. Maar okee, dat zullen we maar laten zakken.

En idd Jackieboy; wat is dan 'het' volgens jou?

Ik vind mijn foto's ook niet prachtig oid, daaróm plaats ik ze juist hier. Ik wil commentaar, tips, zodat ik daarmee aan de slag kan.