Ik hoop dat jullie het volgende stuk ook goed vinden want ik heb mij mijn oma 7 pagina's geschreven. Hier het eerste stuk. Ik weet alleen niks meer te schrijven even, maar ik heb dus nog wel een voorraadje. Het was trouwens superleuk mij mijn oma.
Citaat:
DE GROTE VRAAG
Ik wilde hem wel eens ontmoeten, dus ik vroeg het. Rosa antwoordde dat ze hem wel vandaag of morgen zou vragen of hij een keertje langs wilde komen, daarna vertrok ze. Ook Ryan en Teal’c vertrokken dus Lindy bleef alleen achter. Lindy scande me nog een keertje en daarna ruimde ze de spullen op. Ze vroeg wat ik wilde doen, en ik zei dat ik nog even wilde slapen. Maar ik vroeg ook hoe lang ik hier al was. Ze antwoordde: “6 dagen, hoe vind je het tot nu toe? Heb je al besloten of je wilt blijven?” Ik zei dat ik het soms best eng maar meestal heel leuk vond, en dat ik van wat ik nu gezien had, best wilde blijven maar daar pas een definitief antwoord op wilde geven op dag 21. Ze vond het slim van mij en vertrok zodat ik nog even kon slapen.
JAROD KOMT LANGS
De volgende dag werd ik wakker met het gevoel dat er iemand in de kamer was. Het bleek ook zo te zijn en ik kende hem niet dus schrok ik. Ik vroeg angstig wie hij was en hij zei: “Ik ben Jarod, je had geloof ik gevraagd of ik een keer langs zou komen dus dat heb ik gedaan. Ben je geschrokken van dat ik er was?” “Natuurlijk”, antwoordde ik, “wat had je anders verwacht als er iemand die je niet kent in je kamer zat terwijl je wakker werd.” Jarod lachte en zette zijn bril af, hij zag er vriendelijk uit maar ik wist nog niet wat ik van hem moest denken. Ik herinnerde me de ontvoering nog goed, het ging allemaal zo snel. Ik had hem nauwelijks gezien, alleen die bril. Hij zag de angst in mijn ogen, en zei dat hij normaal niet zo was. Ook deze keer had hij het niet op deze manier willen laten verlopen, ik had door moeten ademen en dan had ik er bijna geen stress van gehad. Het ging gewoon niet zoals het gepland was, want hij was laat en had niet alle voorbereidingen kunnen treffen, daardoor duurde het langer en herinnerde ik me er meer van, eigenlijk herinnerde ik me er zelfs veel te veel van volgens hem. Normaal duurt het hele gedoe 5 seconde als het slachtoffer, zoals hij het maar noemde, doorademde. Ik begreep wat hij bedoelde maar ik vond het vreemd, hij leek zo anders dan de rest. Hij vertelde dat hij naar de tekeningen had gekeken en er een aantal details erg mooi had gevonden. Hij had aan de tekeningen gezien dat ik “The Masked” een erg mooi ras vond. Dit klopte wel maar ik vroeg hoe hij dat had gezien. Hij liet me raseigenschappen van een mooi “The Masked” paard zien en daarnaast mijn beste tekening. Hij wees precies aan wat hij er nou zo mooi aan vond en wat zo goed klopte. Nu hij de tekeningen neerlegde had hij wel gelijk, ik was dol op die staart, manen en benen zo te tekenen, doordat ik zo vaak naar die plaatjes had gekeken. Na mijn tekening vergeleken te hebben met die foto, vroeg hij of ik naar echte The Masked paarden wilde gaan. Ik werd echt helemaal happy toen hij dat zei, en naar buiten en naar de paarden, dat kon niet beter. Hij zei er wel eerlijk bij dat er bewaking mee zou gaan, voor de zekerheid. Ik vroeg waar die bewaking uit bestond en hij antwoordde doodleuk: “2 wolven.”
DE BEWAKING
“Wat?!” Riep ik uit, “2 wolven, komt er ook nog een tijger of beer bij, dan is de gevaarlijke club ook weer compleet.” “Hé, rustig aan jij, als je wilt kunnen we er best nog wel een tijger, beer of beide bijdoen, maar dat is niet de gevaarlijke club. Het zijn onze kameraden.” “Huh, oh sorry. Hebben jullie echt een tijger en een beer? En kameraden, dat kan toch niet?” Oh, jawel hoor. En ja die hebben we, ook nog een arend, paarden natuurlijk, 8 eekhoorns, 6 kamelen maar die blijven wel in de Sahara, ook hebben we 3 raven, 19 muizen, 58 honden en 30 wolven. De honden en de muizen worden gecastreerd, en de wolven die niet goed genoeg zijn ook, die worden dan verkocht aan belangrijke personen. Want niet goed genoeg betekend niet: Niet goed. Het zijn alsnog de elite van de elite.” “Oh, oké. Zullen we nu maar naar buiten gaan?” “Je hebt er zin in hé? Kom dan gaan we.”
Ik heb er daar ook meteen hoofdstukken van gemaakt