[verhaal] Gedreven door...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fantine

Re: [verhaal] Gedreven door...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 15:28

maar vanuit een ander perspectief pas maar op, ben vna plan het nóg een keer te herhalen vanuit een heeel ander eprspecteif(hopelijk onverwaht maar verklap teveel) maar dat duurt nog een tijd

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:18

Gaaf!

Ik wacht op een nieuw stukje...!
*fan erbij!*

Scotlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:41

He , goed verhaal hoor !

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:49

Hee Miran, schrijf eens nieuw nog een fan erbij

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:16

goed stukje
ik ben benieuwt !!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 00:01

nog steeds fan! en je schrijft nog steeds geweldig!

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:15

Weer een leuk stukje!
Schrijf gauw verder zou ik zeggen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:54

Leuk verhaal! Let op wat typfoutjes: wou = wilde etc. Je schrijft leuk, het is wel een klein beetje Penny-achtig maar dat hou je met zo'n onderwerp en je pakt het leuk aan door haar moeder er zo bij te betrekken. Ga zo door!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:58

jaah miran kom op
naja eindelijk vakantie kun je lekker schrijven

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:11

miranda?? het weekend is voorbij je hebt vakantie nieuw stukje??
of heb je geen insperatie??

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 10:58

haha, zal vandaag er weer een stukje bijschrijven, had ff geen tijd gevonden

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:12

okee ik wacht

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 16:30

Spitfire begint opgewonden te briesen. Suzanne ontwaakt uit haar gedachte en ziet een groep ruiters naderen. Ze stuurt Spitfire naar de kant en rijdt rustig verder. De groep ruiters voor haar doen hetzelfde. Wanneer ze elkaar zijn gepasseerd besluit Suzanne er maar weer de pas in te zetten. Spitfire draaft aan. Ze naderen een splitsing. Spitfire begint te dribbelen. Hij wil weten of ze het rustige paadje of het crosspaadje gaan nemen. Suzanne glimlacht en stuurt naar rechts. Opgewonden begint Spitfire op de plaats te galopperen en geeft een jolige bok. Suzanne lacht en drijft aan. Spitfire vliegt naar voren. Na een paar honderd meter komt er een heuvel in zicht. Spitfire gooit zijn hoofd omhoog en verkort zijn passen. Vlak voor de heuvel verlengt hij weer. Suzanne geniet van het tempo van haar paard. Bovenop laat ze hem halthouden. Samen genieten ze van het uitzicht. Na een paar minuten draven ze weer verder. “Op naar de hindernissen.” Spitfire begint ja te schudden. Na een klein stukje draf komen ze bij wat lage cross sprongen aan. Ze galopperen aan en vliegen over de sprongen. Na 2 keer het parcours te hebben gesprongen laat Suzanne haar paard overgaan in stap. Spitfire gooit zijn hoofd in de lucht en begint te dribbelen. “Kom nou jongen, je hebt genoeg gesprongen, we moeten nog de hele weg terug.” Suzanne blijft rustig zitten en na een paar meter besluit Spitfire dat ze gelijk heeft en gaat over in een rustige stap. Suzanne beloont hem en laat de teugels door haar handen glijden. Beide moe maar voldaan stappen ze terug naar huis.
Een paar honderd meter voor hun huis begint het bij Suzanne te borrelen. Ze verwacht een gigantische preek. Eigenlijk moesten ze oefenen voor de wedstrijd van woensdag. Haar moeder zal het niet accepteren dat ze het bos is ingeweest. “Misschien kan ik haar wat ompraten..” denkt Suzanne. Veel meer tijd heeft ze niet om na te denken. Ze naderen hun huis en haar moeder staat al op het erf. Ze heeft ze al lang aan zien komen. Suzanne slikt. “En waar kom jij vandaan?! Je moest trainen had ik gezegd, niet luilakken in het bos. Die wedstrijd van woensdag kun je wel op je buik schrijven als je niet traint!” haar moeder is weer eens rood aangelopen. “Ik eh.. ik eh dacht dat het goed voor Spitfire’s conditie zou zijn, een lange rit door het bos. We hebben veel gedraafd en een paar keer een parcours in het bos gesprongen.” “Ik zag jullie anders vanuit het raam al stappen.” Zegt haar moeder op een linke toon. “Ja, dat klopt ja… omdat eh… omdat hij dan mooi afgekoeld is als ik weer hier ben zodat hij geen kou vat of spierpijn krijgt…” Suzanne kijkt voorzichtig naar haar moeder. Die kijkt haar doordringend aan. Daarna draait ze om en loopt ze richting de keukendeur. “Maar morgen ga je trainen, daar zorg ik voor!” Suzanne zucht en geeft Spitfire een aai. Na deze mooie dag komt een hele zware…

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:37

Weer een leuk stukje!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:04

mooi stukje :d

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:17

mooi hoor! meer meer..

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:18

jaah leuk stukje
wanneer komt er weer meer

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:31

hoi mooi verhaal meld me eigen ook maar als nieuwe fan

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:45

heb weer een nieuwe fan hoor vind het echt leuk hihihi..
zit er ook nog wat waargebeurt in of dat helemaal niet ?

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 20:12

ehm, niet op waarheid qua ervaring gebasseerd nee. maar denk dat dit heus wel voorkomt, dat mensen moeten presteren. of dat paarden moeten presteren en de dupe zijn.
als ik zin heb om een verhaal te schrijven en ik krijg eindelijk een titel ingegeven ga ik daarmee verder, maar kan van alles zijn altijd een verassing

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:04

meeeeeer!

Alicia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:24

Hartstikke leuk Ik Vermaak Me wel zo hoor Meeeer

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 17:24

De volgende dag was nog zwaarder dan Suzanne zich had voorgesteld. Om 1 uur zit ze in het zadel zitten en na een half uur komt haar moeder aanlopen. “Aandraven.” Met die opmerking komt haar moeder bij de bakrand staan. Gehoorzaam laat Suzanne aandraven. Na wat figuren moet ze aangalopperen en hindernissen springen. De training duurt 2 uur. Na deze 2 uur zijn zowel Suzanne als Spitfire doodop. “Als je zo de komende dagen blijft trainen wordt het woensdag misschien nog wat.” Hierna draait haar moeder zich om en loopt naar de buitendeur. Suzanne haalt het zadel eraf en doet Spitfire zijn halster en een zweetdeken om. “Zo jongen, kom maar rustig op adem.” Spitfire stapt rustig naast Suzanne met wijde neusgaten. Het liefst zou hij nu willen gaan liggen in zijn stal en morgen pas weer opstaan. Maar hij weet dat Suzanne het beste met hem voorheeft en stapt gehoorzaam door. Als Spitfire weer op adem is brengt ze hem naar de poetsplaats. Daar spuit ze zijn benen af. “Je benen zullen wel pijn doen van die lange training. Hopelijk zijn ze niet overbelast.” Suzanne hurkt en voelt aan zijn benen. Spitfire buigt zijn hoofd en snuffelt in Suzanne’s haar. “Hihi, gekke jongen” Suzanne kijkt omhoog en ziet Spitfire naar haar kijken. Spitfire briest, en als dank voor de douche blaast Suzanne in zijn neus. Spitfire begint te flemen en Suzanne begint hard te lachen. Na het afspuiten droogt ze zijn benen af en zet hem op stal. Ze geeft hem hooi en hoopt dat haar moeder even niet in de keuken komt zodat ze slobber kan maken. “Dat heb je wel verdiend jongen. Nu maar hopen dat het ook lukt.” Spitfire kijkt haar na en begint daarna van zijn hooi te eten. Het afspuiten heeft de pijn voor een groot deel weggenomen.
In de keuken is niemand te zien. Snel zet Suzanne water op en pakt een emmer. Als het water gekookt heeft doet ze dit in de emmer en loopt snel terug naar stal. Daar maakt ze de slobber klaar en laat het afkoelen. Spitfire kijkt met een pluk hooi in zijn mond en veel belangstelling toe. Het ruikt voor hem zo lekker, hij kan niet wachten totdat het klaar is. Ongeduldig begint hij te schrapen. “Niet doen jongen.” Suzanne loopt naar hem toe en aait hem. “Je mag het ook nu hebben maar dan verbrand je je mond zodat je er nog niets aan hebt, dus wat wil je?” Spitfire laat zijn hoofd wat zakken als teken dat hij het wel weet. Daarna gooit hij zijn hoofd omhoog en hinnikt. Zij zou ook niet willen wachten als er een taart op tafel stond. “Ja ja, ik weet het.” Suzanne loopt terug naar de emmer. Spitfire pakt nog maar een pluk hooi uit ongeduld en kauwend volgt hij haar bewegingen. Als de slobber genoeg is afgekoeld neemt Suzanne de emmer mee naar de stal en maakt de deur open. Spitfire loopt naar zijn voerbak toe. Hoe minder hij in de weg loopt hoe eerder hij kan eten. Suzanne beloont hem en zet de emmer bij zijn voerbak. “Eet smakelijk jongen, geniet er maar van.” Spitfire snuffelt aan de emmer en begint daarna snel te eten. Suzanne doet glimlachend de stal weer dicht en loopt weer naar huis.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:31

super stukje weer hoor

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:59

Leuk stukje weer