canon eos 300d

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_1985

Re: canon eos 300d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 17:27

ik heb geen idee wat voor een Compact Flash kaart erin zit (hoeveel mb) Morgen kan ik het je vertellen want dan ga ik hem kopen. ( enne ik zou zeggen cancelen die hap Clown , nee hoor ik zou het niet weten, tis allebei verleidelijk Haha! )

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:50

Kun je met de canon goed foto's maken van paarden, tijdens het rijden?

Wat is beter, een nikon of canon, en waarom?

someguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:41

SuusJa schreef:

tijdens het rijden is mischien niet zo'n goed idee tenzij je de sluitertijd heel kort zet, anders krijg je hele vage foto's. kan ook grappig zijn maar waarschijnlijk meestal niet de bedoeling.

en wat nikon of cannon betreft persoonlijk heb ik de voorkeur voor canon (heeft geen reden maar is wel zo).

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:13

er zit GEEN geheugen bij. je moet dat erbij kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:27

Citaat:
enne, de geheugenkaartjes zijn een héél stuk goedkoper dan die voor sony!!

Niet dus.... Tenminste als je het over de sony dcs f828 heb niet iig... Die kan namelijk zowel sony memorysticks als compact flash (1&2) kaartje gebruiken... Lachen

Maar de canon 300D is wel een goede camera is wat ik gehoord heb (alleen de autofunctie schijnt minder te zijn?) Alleen de mensen die aan fotograferen doen die ik (niet persoonlijk) ken geven allemaal hun voorkeur aan de nikon d70 Lachen En dat zijn redelijk ervaren fotografen....

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 13:31

ik bedoelde de memorystick van sony,voor mijn (bijna) vorige camera, die was erg duur!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:21

SuusJa schreef:

Zoals ik al zei (eerder bericht) heb ik zelf een canon eos 300d en die kan echt wel scherpe rijfoto's maken. Maar je moet het zelf ook uit de camera weten te halen...ik weet er zelf alles van Schijnheilig

Maar zoals Sannah ook al zegt...welke lens je hebt maakt ook heel veel verschil!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:33

CompactFlash Tancreda

600 euro... wow... dat is nog niet de helft van wat hij vorig jaar kostte... als dat nou doorzet kan ik hem volgend jaar betalen Haha!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:42

Ik ben aan het twijfelen of ik deze camera ga kopen, wie kan me helpen met deze vragen?
1) is de shootersnelheid dusdanig dat de foto's niet onderbelicht zijn maar je wel hele mooie sportfoto's kunt maken?
2) moet je alles instellen met knopjes of zitt aan de lens zo'n draaidingen?
3) past de kaart van mijn canon powershot a75 ook in de eos 300d?
4) als je de camera zo bij de mediamarkt oid haalt, zit de lens er dan al bij of moet je die apart kopen?
5) zo ja,hoeveel kost die?

Als iemand mij deze vragen zou kunnen beantwoorden; dankje!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:00

mijn vader gaat hem halen.

*blij, Haha! haha..

Heb gehoord dat je er fijne fotos mee kan trekken. Maar de lens is minder vergeleken met wat de camera ''kan'' Knipoog

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:01

Hallo,

ik heb ook een canon 300d samen met een 128 mb cf kaartje + een 512 mb Ultra II (deze is sneller dan een gewoon CF kaartje)
verder heb ik er de kitlens bij (18/55) en een 70/300 mm lens.
Hier heb ik genoeg aan in de meeste situaties.
Het is een goede camera, maar best wel zwaar (hiervoor had ik een fujifilm s5000, deze is stuken ligter dan de 300d)
verder maakt de camera scherpe foto's ook op de automatische stand. Als je wat meer foto's hebt gemaakt moet je gewoon oefenen in de verschillende standen en met de belichting. Maar de belichting hangt ook af van de lens. maar voor zo'n 150 Euro heb je al een telelens waarmee je mooie sportfoto's kan maken. ( de duurdere van 500 tot .....) zijn natuurlijk veel sneller, en scherper. maar als beginner maakt dit nog niet veel uit.
Het is gewoon een heel goed toestel voor als je wat meer wilt. Als je nog een stapje hoger wilt dan kom je idd. uit bij een Nikon D70 of canon 350D deze zijn wel wat beter dan de 300d.
Maar tot nog toe gaat alles goed en maak ik mooie plaatjes met het toestel.

ps: als je een 300d of ander toestel aanschaft raadt ik je wel aan om minimaal 512 MB geheugen erbij te kopen want een kaartje van128mb heb je zo vol)

Jan Willem

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:03

Citaat:
1) is de shootersnelheid dusdanig dat de foto's niet onderbelicht zijn maar je wel hele mooie sportfoto's kunt maken?

Sluitertijd, wilt zeggen welke tijd het inneemt voor het diafragma te sluiten en te openen. Als je die snel hebt staan dan kun je mooie sportfoto's maken, met de canon EOS 300D is dat dik in orde.

Citaat:
2) moet je alles instellen met knopjes of zitt aan de lens zo'n draaidingen?

Op m'n 350D kun je met die ringen instellen, het ligt eraan of je 'm dan op handmatig hebt staan of automatische, dit is trouwens alleen voor zoomen en scherpstellen. Zoom moet trouwens altijd aan de lens zelf gebeuren.

Citaat:
3) past de kaart van mijn canon powershot a75 ook in de eos 300d?

Een compact Flash geheugen heet zoiets. Voor zover ik weet moet dit gewoon kunnen, kun je natuurlijk ook altijd in de winkel zelf vragen.

Citaat:
4) als je de camera zo bij de mediamarkt oid haalt, zit de lens er dan al bij of moet je die apart kopen?

Dat ligt eraan, per winkel wil dit nog al eens verschillen. Dan zul je de aanbiedingen van dit moment moeten bekijken. Meestal wordt er wel een lens bijgeleverd : 17 mm. - 50 mm. , dit is niet voldoende als je wilt zoomen op paarden in de rijdbak. Dan krijg je van die kleine gestaltes.

Citaat:
5) zo ja,hoeveel kost die?

De lens verschilt per model, ( hoever zoombereik, groothoek enz. ) de camera zelf omtrent de 600 euro. Dit wil ook nog wel eens verschillen. Vergelijk en bekijk de prijs anders eens op google.nl.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:15

@ JW18: jij hebt je camera te koop staan? Ik heb je link aangeklikt en daar zie ik geen verdere info....

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 22:50

ik heb hem!!!
Met een 28-105 lens ipv een 18-85 voor dezelfde prijs!
Ben al helemaal verliefd...

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:05

Ik heb ook de 300D en ben er echt super blij mee...
Heb een paar weken geleden een telelens erbij gekocht en de foto´s worden echt super mooi.
Helaas is het wel zo dat als ik foto´s op bok of ergens plaats dat de kwaliteit van het verkleinen en uploaden heel erg terug loopt en dat vind ik echt zo jammer.
Maar je kan juist zeer mooie bewegende rijfoto´s maken (dat was een vereiste van mij toen ik een andere camera ging kopen dat ik een camera kocht met een korte sluitertijd).
@Esther heel veel plezier met je camera maar dat gaat vast en zeker lukken.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:08

** zit hier een klein beetje jaloers te wezen **

Haha! Haha! Haha! veel plezier met je camera!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:42

Jeetje, wat gaaf voor je Knipoog veel plezier d'r mee en ik zie de foto's wel verschijnen Tong uitsteken

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 16:11

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:15

Ik wil ook heel graag een nieuwe camera, en ik zit inderdaad ook te denken aan de 300d. Mijn eigen camera is namelijk een beetje het loodje aan het leggen.

het grote nadeel is dus, dat ik een hoop geheugen heb wat ik dan dus weg kan gooien. Heb nu een fuji camera en die werkt met xd kaartjes. en canon doet dat niet.

Nja ik vind het sowieso een hoop geld en ik moet er nog even flink over nadenken, maar 600 euro is eigenlijk wel verleidelijk Tong uitsteken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:30

Ellende schreef:
CompactFlash Tancreda

600 euro... wow... dat is nog niet de helft van wat hij vorig jaar kostte... als dat nou doorzet kan ik hem volgend jaar betalen

Tanx. Helaas ander geheugen kaartjes dan die ik heb liggen.... Balen, want dat zou onwijs schelen. Heb hier aan weet ik heoveel gigabite geheugenkaartjes liggen, maar niet dezelfde helaas. Anders zou het welm ooi zijn geweest

Verder is het hier hetzelfde. Ik moet nog flink wachten en flink sparen... Ach, Wie weet

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:42

Ben aan het kijken voor geheugen kaartjes , zijn die compactflash II sneller dan die van compactfash I ? Merk je duidelijk verschil?

En kingston komt er wel het goedkoopste uit, maar is dat wel een goed merk? heb er nooit wat over gehoord,maar dat kan ook aan mij liggen

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:30

Je kunt op www.memoryshop.nl kijken. Daar heb ik mijn SD kaartje vandaan. Ik heb een II genomen (er bestaat nu ook een III dacht ik). Dat is snel genoeg vind ik. Of ik verschil merk? Nou, ik heb een gratis 256mb kaartje (I) van Canon gescoord, maar ik moet eerlijk bekennen: die heb ik er nog niet ingehangen. Da's voor nood, als mijn 1gb kaartje volzit
Leuke foto's Esther, op sommige foto's vind ik alleen de achtergrond storend (hoop troep). Terwijl de foto's waarbij je de schuren (groen) hebt een heel rustig beeld geven.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:13

Sjimmy schreef:
Vergis je niet met die 599...

Is het alleen de body?? Dan moet je er dus nog wel een lens bij kopen anders kan je niks!

Geheugen zit er waarschijnlijk ook niet bij. En met van die hoge kwaliteit foto's heb je toch wel minimaal 512 MB nodig (of eigenlijk 1 GB).

Wij hebben laatst de 350 D gekocht. Het jongere broertje ervan. Bevalt ook goed. Moeten nog wel flink oefnenen (eerste SLR).

Kun je me misschien foto's laten zien van dat toestel?
Ik wil die namelijk ook gaan kopen =)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 00:50

Ik ben ook hard aan het sparen voor de 300d en ga eens even kijken wat die bij de Makro kost volgende week.

Ben heel benieuwd naar meer voorbeeldfoto's met de kitlens.

En wat voor betaalbare lens extra (max. 300 a 400 euro liefst lager) erbij om voornamelijk dieren waaronder paarden in beweging te fotograferen?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:43

zeker geen foto's van de 350........