[FOTO'S] Istanbul anders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO'S] Istanbul anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:14

Waaaauuwww. Wow! *Mond valt open.

SCHITTEREND!! OK dan!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:10

Cloverdale schreef:
foto 2 en 4 zijn echt mijn favorieten Ja
alleen jammer dat bij 2 sommige bewogen zijn..

Dat is niet bewogen maar bewegingsonscherpte. Die bereik je door de sluitertijd iets langer te maken en niet door het heen en weer wieberen van een camera.
Hiermee kun je een beeld dynamischer maken.

Daarnaast is (denk ik) ook nog gebruik gemaakt van diafragmaonscherpte. Dit zorgt er voor dat bepaalde delen (bijvoorbeeld de voorgrond, of alleen de achtergrond) van de foto onscherp worden. Dit kun je handmatig instellen door het diafragma (gat) groter of kleiner te maken.
Hiermee kun je een beeld meer diepte geven.
(Houd je vinger eens op 5 cm afstand voor je ogen. Kijk eerst een keer naar de achtergrond en dan een keer naar je vinger. Zo werkt dat ook met fotografie Knipoog)

Kortom, met opzet gedaan om het beeld realistischer te maken en niet vanwege onvakkundigheid Knipoog

Totaal niet jammer dus dat niet de gehele foto haarscherp is Lachen

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:10

Wat een creativiteit Bloos!
Serieus als je zulke foto's kan maken heb je echt iets in je.
Vooral de laatste twee vind ik heel mooi.
De foto die je er later nog hebt bijgezet is ontzettend langzaam, die kan ik niet zien, helaas.

De foto's zeggen echt heel veel in mijn ogen.
Overigens, ik ben ook in Istanbul geweest en ik ben er meteen van gaan houden. Lachen

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 15:22

Ik wil ze ook heel graag zien, maar ze laden niet bij mij. Er komt zelfs geen kruisje ofzo

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:37

Gaaf hoor,..
Die 4e is mijn favo foto, omdat het iets uitstraald en heel duidelijk is, en dat poesje .. echt ge-wel-dig,...

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:15

Foto 3 vind ik helemaa ge-wel-dig, net als de rest van de foto's trouwens.
Verstop je camera maar goed voordat ik hem kom stelen. Haha!

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:40

Ah, ze doen het eindelijk.

In 1 woord: Geweldig! Wat een ontzettend mooie foto's. Die foto met die kat (Aya Sofa ofzoiets) die heeft echt zo'n mooie sfeer. En die tweede foto, daar kun je echt zo lang naar kijken en nog steeds nieuwe dingen ontdekken. En die laatste, die kleuren. Echt geweldig gewoon!

ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:42

Wow! echt super mooie foto's! Ik ben een paar maanden geleden ook naar Istanbul geweest maar had toen nog niet zo'n goede camera, dus ik heb alleen maar van die standaard vakantiekiekjes, deze zijn echt super! geven de sfeer die daar hangt ook perfect weer.

Alleen eh.. die eerste.. hing er voor die ruimte in het topkapi geen bordje dat vroeg niet te filmen/fotograferen uit respect voor de bedevaartsgangers?

Ik vond die ruimte met relikwieën trouwens wel het meest bijzondere van het hele topkapi paleis. De rest was ook leuk, maar zo toeristisch en vooral veel bling bling. Dit was in vergelijking daarmee zo puur, moslims die echt tot tranen geroerd waren omdat ze een kies van mozes zagen achter 3 lagen glas, of een gouden doosje met stof dat van zijn tombe afkomstig was. Voor hen echt super heilig. En dan de hele tijd die zingende imam op de achtergrond. Echt heel bijzonder.

Maar goed, even terug on-topic. Vooral die foto van die kat in de aya sofya.. prachtig!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 12:59

ingrid_ schreef:
Alleen eh.. die eerste.. hing er voor die ruimte in het topkapi geen bordje dat vroeg niet te filmen/fotograferen uit respect voor de bedevaartsgangers?

Ik vond die ruimte met relikwieën trouwens wel het meest bijzondere van het hele topkapi paleis. De rest was ook leuk, maar zo toeristisch en vooral veel bling bling. Dit was in vergelijking daarmee zo puur, moslims die echt tot tranen geroerd waren omdat ze een kies van mozes zagen achter 3 lagen glas, of een gouden doosje met stof dat van zijn tombe afkomstig was. Voor hen echt super heilig. En dan de hele tijd die zingende imam op de achtergrond. Echt heel bijzonder.

Bloos deze foto heb ik stiekem genomen; de camera hing op mijn buik en ik heb stiekem de ontspanknop ingedrukt (niet flitsen natuurlijk). Al met al is het wel een van mooiere foto's geworden qua belichting en compositie.

Ik was ook wel onder de indruk van dit gedeelte van Topkapi.
Het ging hier trouwens niet om relikwieen van Mozes maar van de profeet Mohammed Knipoog

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:35

Verkeerde profeet... verkeerde geloof Knipoog

Prachtige foto's, ik vind die van de kruiden echt super en die je er later bij gezet hebt ook absoluut Lachen

Moet toch maar eens gaan sparen voor een betere camera denk ik.

ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:28

Sannah schreef:
Het ging hier trouwens niet om relikwieen van Mozes maar van de profeet Mohammed Knipoog

Oeps.. Hoe kom ik nou weer bij mozes? Bloos
*kijkt verschrikt uit het raam waar de hordes beledigde moslims blijven*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:43

WAUW WAUW WAUW !!!!!!!!!!
geweldig stephanie, vind ze echt super !!!!!!!!! echt super mooie platen kunnen zo in een magazine, petje af hoor !!!!!!!!!!
Je hebt je zo gigantisch ontwikkeld waar ik stil ben blijven staan bij wat vakantiekiekjes, je mag echt trots zijn op jezelf !!!!!

(eerder terug uit noorwegen, sjips weer.....)

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 23:32

IngridM schreef:
WAUW WAUW WAUW !!!!!!!!!!
geweldig stephanie, vind ze echt super !!!!!!!!! echt super mooie platen kunnen zo in een magazine, petje af hoor !!!!!!!!!!
Je hebt je zo gigantisch ontwikkeld waar ik stil ben blijven staan bij wat vakantiekiekjes, je mag echt trots zijn op jezelf !!!!!

(eerder terug uit noorwegen, sjips weer.....)

dank je

Wat een verrassing dat je er weer bent trouwens!
Kom maar op met je foto's uit Noorwegen; ik denk dat je daar ook wel wat moois gemaakt hebt, toch?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:18

Chestnut schreef:
Foto 3 vind ik helemaa ge-wel-dig, net als de rest van de foto's trouwens.
Verstop je camera maar goed voordat ik hem kom stelen.

Het is niet de camera die de foto maakt, maar degene die op het juiste moment en met de juiste instellingen op het knoppie drukt.
Daar vergissen wel meer mensen zich in. Het aanschaffen van een goede camera is geen garantie voor het maken van dergelijke foto's.

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:16

Heyyy Stephanie, wat een fotoooo's; Mooi hoor!!!
Geen speciale voorkeur, maar de foto met boek op tafel is wel mn favo. Mooi tegenlicht!! En die andere foto's zijn de compo's echt geweldig!!

uuhhum heb je nog meer foto's mss ?

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:24

Deze foto's zijn echt waauw!
Ik vind die foto met die [tapijten?] echt heel mooi.
Ze zijn perfect van compositie &zo maar ze roepen ook echt de sfeer van dat land op vind ik.

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:32

Quarterh0rse schreef:
wow mooie foto's zeg!
Die met al die duiven is denk ik toch wel m'n favoriet!

Mijne ook
Mooie foto's

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:58

Ow, wat gaaf, zeg!
Ik krijg er helemaal een cultuur-vakantie-gevoel bij, super mooi

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:36

Wat een waanzinnig mooie foto's!
Idd kan een camera (en dan vooral de lens) een hoop doen aan de kwaliteit, maar de invalshoek , moment van afdrukken, details zien en gevoel voor compositie maakt de 1 tot een ware fotograaf en maakt de ander (zoals ik bijv) tot een foto maker.

Mijn complimenten!

Tot mijn schande werd ik er net op geattendeerd dat jij gisteren ook in Wormerveer aanwezig was.
Volgens mij was ik een beetje boel bevangen van de hitte en heb allen Antoinette begroet.. (ok ok ok ik was een beetje boel met mezelf en paard bezig)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:53

Werkelijk helemaal prachtig! Super composities, mooie belichting, helder, scherp, mooi getimed! Die met die duiven springt eruit vind ik! Geweldig!