Citaat:“Wouw”, zei Varuna. “Wat een hoop boeken, als ik dat had geweten was ik veel eerder uit die kamer gegaan”. “Wat is het hier donker”, zei Sonata. Dat viel mij toen ook pas op. Eigelijk had ik Varuna en Amorphiiss helemaal niet kunnen bekijken. “Amorphiiss”, zei ik. “Wie ben jij eigelijk”. “Nou ik ben hier altijd het ‘spook’ geweest. En toen kwam Varuna hier en sindsdien ben ik van haar”, zei hij. “Ik ben eigelijk wel altijd zo geweest en ken die hele Barica niet”. “Hoe ben je hier dan gekomen?” vroeg ik. “Ja daar ben ik ook wel benieuwt naar”, zei Ano. Ano en Sonata gingen zitten, ik ging erbij zitten en Amorphiiss ging tegen over ons zitten. “Nou voordat Sighni zo is als het nu is leefde hier een graaf. Graaf Vampura was zijn naam. En leefde is denk ik een beetje veel gezegd. In ieder geval hij had hier altijd vele wezens rondlopen die niemand anders had durven hebben en hij heeft ze keurig opgevoed. Maar tegenspraak vond de graaf niet leuk, dus heeft hij alles verbannen dat niet luisterde. De Brandvuries en de Pryns zijn er nog altijd en nog een paar andere wezens. Denk ik, van de meeste heb i niks meer gehoord sinds de Skyron hier is, zelfs niet van de graaf. Dit kasteel is nooit aangevallen omdat iedereen er bang voor is. De graaf en zijn wezens waren overal in Aristora bekent en gevreesd. Verder ben ik hier geboren en gelogen, mijn hele familie is weggegaan omdat ze niet meer vrij door het kasteel konden lopen. Maar ik bleef omdat Varuna niet mee wilde”, vertelde Amorphiiss ons. “Maar denk je dat de graaf en de wezens hier nog zijn?” vroeg ik. “Waarschijnlijk wel maar ik ben te groot om door de gangen te gaan dus kan ik ze niet zoeken”, zei Amorphiiss. “Je zal de Pryns moeten vragen”. “Mag ik weten wat je precies bent?” vroeg Ano. “Tja de graaf heeft mij Amorphiiss genoemd. Volgens hem een kruising tussen een Schorpijven en een Kranuda”. Ano ik en Sonata keken hem aan volgens mij hadden Ano en Sonata ook geen idee wat het waren. “Een soort reuzen schorpioen en een soort spin”, zei Amorphiiss toen hij ons zag kijken. “Had je het nog niet gezien?” vroeg hij. “Nou nee eigelijk niet, de spreuk van mij werkte niet echt goed. Dus we hadden nog weinig te zien”, legde ik uit. “Hé, komen jullie nog eten?” riep Luniron. “Kom”, zei ik en ik liep naar de dineerkamer. De andere keken hun ogen uit en er waren nog een paar stoelen neer gezet wat best zinloos was omdat de anderen niet op stoelen konden zitten, maar het stond toch leuk. “Neem plaats, schuif de stoelen maar aan de kans”, zei ik. De Pryns namen ook plaats nadat ze de Brandvuries eten hadden gegeven. “Pryns ik heb een vraag”, zei ik. “Ja”, zei de koning. “Is de graaf nog in het kasteel?” vroeg ik. Zijn oogjes werden groot. “Moet ik hem halen?” vroeg hij. Ik keek de andere aan. Luniron knikte “Graag”, zei ik. De Pryn ging van tafel en liep door de muur. “Wat leuk”, zei Amorphiiss. De muur ging weer open en de Pryn koning kwam trots aangelopen met de graaf achter zich. “Ha graafje”, zei Amorphiiss. “Lang niet gezien”. “No dat is very waar, how are je nu doing?” zei de graaf. Ik kon hem bijna niet verstaan en volgens mij was ik niet de enigste. “Hij spreekt een mengelmoes van Nederlands, Engels, Duits en wat Frans”, zei Amorphiiss. “Hier wordt het ‘broken leg of englisch’ genoemd, maar normaal Nederlands verstaat hij goed hij kan het alleen niet spreken. “Thas is very indeed und if jullie hier wanting to slaffen c’est gut”, zei de graaf. “Ich already know dat deine Skyrin und Magier slafen hier maar die dingske wulfe kunnen ook stayen”. “Dank u”, zeiden ik en Luniron. “Maar het spijt ons dat ik dacht dat het kasteel leeg was, ik zou wel willen vragen of u mee wil eten maar we hebben geen bloed of zo”, ging Luniron verder. “Das est nicht een probleme I ist een vegitairistische grave”, zei de graaf. Hij nam plaats en begon de groente te eten. Weer stond ik versteld. Een vegetarische vampier daar had ik nog nooit van gehoord.
Weer een stukske

) dat je eerst alles in word typt, maar probeer dan zelf eerst een lang stuk te typen, zeg een vol hoofdstuk, of 1 of 2 pagina’s in word. Kleine blokjes hebben zo weinig zin. Dat maakt mensen nieuwsgierig, maar niet op de goede manier. Je moet proberen een mooi blok te schrijven, wat een beetje is afgesloten (of juist niet, een zogenaamde cliffhanger) en dat posten. Dat geeft een veel beter overzicht en een goede indruk. Dat zorgt er voor dat mensen dus eerder en vaker lezen.