Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Daar had ik zelf nog geeneens aan gedacht. Ciska keek haar aan, “wie dan”? Fluisterde ze. “CISKA DENK ES NA DOMME KOE”. Ciska keek me verbaast aan, ze werd er geeneens boos om. “TIM! HIJ HEEFT HET OVERLEEFT, EN HIJ WEET WIE WE ZIJN”! “maar zei Ciska zacht, hij weet niet waar we wonen”. Ik werd bozer en bozer, begreep Ciska dan niet dat we de bak in gingen. “ En wat wou je doen? Nooit meer naar naar buiten gaan ofzo? Ik heb een studie, of weet je niet meer wat dat is? Mijn studie is hartstikke belangrijk voor mij”! Ik liet me op Ciska’s bed vallen, en dacht na hoe we dit moesten oplossen. “ Sofie? Zei ik vragend, “Ja” antwoordde ze zacht. Stel nou dat onze hele groep volhoud dat wij de hele tijd binnen zijn geweest. Tot het moment dat we naar buiten gingen. En we zeggen dat we geen tussenstop hebben gemaakt, om Tim en Suzanne te slaan. Zouden ze dat geloven, tegen het woord van Tim”? Sofie slaakte een zucht, “als we het zorgvuldig aanpakken: Ja, ik geloof van wel”. Jennifer tilde Ashley overeind, “nou sorry jongens, ik weet dat dit niet het goede moment daarvoor is maar wij moeten gaan”. Ik keek ongelovig naar Jennifer en Ashley, “wat gaan jullie doen dan?”. Jennifer keek verbaast naar mij, “heb ik jou dat niet vertelt dan, Ash en ik hebben een auditie”. “ooooh ja, succes jullie twee! Als ik jou was zou ik eerst even Ashley binnen zinnen brengen, en dat bloed van haar gezicht af halen”. Jennifer keek me arrogant aan, en vroeg veel te vriendelijk aan Sofie of ze haar wilde helpen. Sofie schoot haar grote voorbeeld natuurlijk gelijk te hulp. Ze hielpen Ashley overeind, terwijl Ashley haar dodelijkste blik naar Ciska toewierp. “Kom Ash we gaan, je kunt later wel op Ciska wreken” zei Jennifer doodleuk. “ hey Jen, kan ik niet met jullie mee”? “ Ja natuurlijk antwoordde Jennifer, dat is juist leuk”. “ kom wel snel, de taxi staat er al”. We liepen naar de taxi, de rit was doodsaai. Ik hoopte dat het niet de hele dag zo zou gaan. Niemand zei wat, verveelde me dood.
Citaat:Toen we der eindelijk waren, ging het gelukkig wel snel. Jennifer en Ashley waren gelijk aan de beurt. De opdracht was een soort optreden voor een stuk of 10 mensen. Ze moesten van te voren een lied kiezen die ze zouden gaan zingen. Ze kozen het lied Another Day In Paradise. Ik moest wachten tot ze klaar waren met zingen, ik stond voor de deur te wachten tot ze terug kwamen. Ze kwamen door de deur en ik keek hen vragend aan. “En? Hoe ging het?”. “ Mwah antwoordde Jennifer. We zijn door. Maar echt goed ging het niet”. Ik omhelsde beide. We gingen met de taxi terug, tot me werden aangehouden door de politie. Hij stond langs de weg en hield mensen aan, Ashley staarde met grote doodsogen naar mij en Jen. Ik bidde zacht dat we niet aangehouden zouden worden. De agent keek me recht in de ogen aan, en stak z’n hand omhoog en gebaarde dat we op de vluchtstrook moesten gaan staan. Ashley stond op het punt om flauw te vallen, Jennifer in tegendeel vond het geloof ik wel spannend. Mijn hart ging sneller en sneller kloppen na mate we dichter bij gingen zitten. De agent tikte aan de kant van Jennifer op het raam.
Citaat:Jennifer in tegendeel vond het geloof ik wel spannend. Mijn hart ging sneller en sneller kloppen na mate we dichter bij kwamen. De agent tikte aan de kant van Jennifer op het raam. Jennifer deed haar raam open, “wat is er agent? Zijn we stout geweest?”, ik zuchte diep. “Jen laat mij maar even”, voordat ze nog meer rare dingen zou gaan zeggen. Terwijl ik uitstapte probeerde Jen Ashley te kalmeren, Ashley zag eruit alsof ze elk moment kon gaan hyperventileren. Ik liep naar de agent toe, en vroeg wat er aan de hand was. De agent antwoordde: “ ja, er is zeker wat aan de hand, vannacht is er een meisje vermoord. En er was een jongen bij, de jongen zei dat ze was vermoord door een groepje meisjes van 3. Hij wist 1 te herkennen, Ciska heet ze. We proberen haar op te sporen, maar ons spoor loopt dood. Het lijkt alsof iedereen haar kent, maar niemand weet verder iets van haar. Niemand weet haar achternaam. Niemand weet waar ze woont. En niemand heeft haar telefoon nummer. Verder heeft de jongen die nog een meisje gezien. Ze komt precies over 1 met jouw uiterlijk, hij zei het op een manier alsof ik al verdachte nummer 1 was. Ik voelde dat ik rood werd, hij keek me vragend aan. “ ik heb geen idee wwaarr je het over hebt meneer zei ik stotterend. Ik heb op de televisie gezien dat er een meisje is vermoord. Maar verder weet ik er niks van.” Alibi’s en plannen schoten door m’n hoofd. Ik had opeens een plan in m’n hoofd. Ik ging zelfverzekerd voor hem staan en zei: