[sch] Silver, een arabische eenhoorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alies

Re: [sch] Silver, een arabische eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:08

vind t egt mooi!
vooral hoe je de diepte hebt getekent!
t lukt bij nooit om die overgang van licht donker of donker naar licht te tekenen! kan je missch. vrtlln hoe je dat doet? verder vind ik dat die eenhoorn de tekening juist helemaal afmaakt hij hoort er gewoon krom bij vind ik Tong uitsteken maarja ieder zijn smaak.. die sik heb ik nog nooit eerder gezien maar ziet er wel heel leuk uit!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:23

Hoe doe je dat... uhm, heb je het 'filmpje' gezien? (link onderin m'n eerste bericht) eigenlijk door het opzetten van heel veel laagjes. Dus eerst bijvoorbeeld de hele snuit heel lichtgrijs maken, en dan langzamerhand steeds donkerdere laagjes opzetten. Hier een 'close up' van de neus, dan kan je misschien beter zien wat ik bedoel:

Afbeelding

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:25

jah ik zie t! heel erg bedankt hier heb ik echt wat aan! vind t echt heel knap hoe je dat hebt gedaan en nu ik t van dichtbij zie sta ik helemaal te kijken! wow daar had je zeker veel werk aan! heel veel complimenten! heb je zelf geleerd te tekenen? en hoelang heb je daar ooit op geoefend Tong uitsteken dan weet ik waar ik aan begin haha

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 22:04

Ik denk dat er bij elkaar ongeveer een uur of 4, 5 werk in deze eenhoorn zit, en dat valt eigenlijk nog wel mee vind ik Lachen

Ik heb voor het overgrote deel zelf geleerd om te tekenen, veel gekeken naar hoe andere mensen het doen en goed geluisterd als andere mensen me dingen probeerden wijs te maken. Twee jaar geleden heb ik twee vakken op de kunstacademie gevolgd waarvan ik aan één (modeltekenen) heel veel gehad heb. Mensen zijn nog niet m'n sterkste kant, bij lange na niet, maar ik weet in ieder geval een beetje hoe het hóórt. En hoe veel heb ik geoefend... tja... uhm. Veel Lachen Ik ben denk ik 4 jaar geleden écht weer begonnen met tekenen na er lang niets aan gedaan te hebben. http://www.ellustrations.com/picture.php?nr=68 dit is een tekening van anderhalf jaar geleden van ongeveer hetzelfde (een arabische eenhoorn) wél een ander medium, maar toch.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 00:09

Dan vind ik deze mooier. Misschien in het vervolg de achtergrond wat minder een kleur zwart maken, nu is het zo'n uniforme zwarte vlek.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:00

Mooi gemaakt! Alleen ik vind een rechte hoorn ook mooier Ja

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:05

hijs weer mooi hoor! had een blauw oog ook wel mooi gevonden, juist omdat het dan een heel koele tekening was geweest, maar dees is ook erg mooi Haha! Buiten ons gezamelijke heliosviertal hebben we dus ook een voorliefde voor fabeldieren gemeen Knipoog ik ben intussen ook aan het werken aan een collectie fabeldieren (vooral harry p is een leuke bron maar ook oudere mythologische wezens, flink spitten in de mythologieen van de wereld dus), wil een soort naslagwerk maken. Maar goed, das zwaar offtopic, vind hem erg mooi!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:18

Prachtig Ja

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 23:05

Ik vind 'm gaaf, vooral die baard doet 't 'm! Haha! De hoorn krom vind ik ook een beetje jammer, en ik zie ze zelf graag iets korter, en afgestompt. Maar misschien is dat omdat ik bij eenhoorns niet het idee van vechters krijg maar het idee van "lief"
Met een kort stompig hoorntje wordt het al gauw liever Knipoog

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:56

Whow Bloos!
Echt heel mooi getekend zeg !!! Vind 'm met baard eigenlijk wel wat hebben Ja

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:18

Mooi,echt prachtig Ja
Alleen de baardloze versie is mooier Lachen

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:51

Ik vind dat je prachtig mooi kunt tekenen, schilderen etc!!! Alles wat je doet is gewoon prachtig!!
Maarre hoe heb je dat gedaan heb je 2 tekeningen gemaakt? 1 met een paard en 1 zonder?

azriM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 22:06

Super gemaakt en heel echt! Met baard maakt het hem fantasierijker (maar ik moet dan gelijk weer aan een geit denken.. Tong uitsteken ) en die kromme hoorn vind ik eigenlijk wel mooi.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 14:26

V0sj: ik heb de baard in psp weggegumd omdat ik al verwachtte dat een hoop mensen daar de voorkeur aan gaven Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:17

Hoi Ellende,

echt knap, dat je dat kan!! heel gaaf!!

en verder, sorry, maar die reactie roept vragen op, kan een hoorn niet spiraal zijn en kromgroeien? maar bij bepaalde geiten kan dat toch, of ben ik nou gek? van die geiten met twee horentjes die naar beneden groeien in een boog... Haha! hoe zeg je zoiets... Tong uitsteken

RainbowView

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:51

Ik snap het niet helemaal hoor, je kan wel allemaal je voorkeur hebben maar het is haar tekening naar haar smaak. En of een hoorn wel of niet recht kan dat doet er toch helemaal niet toe? Het is de fantasie van iemand en in fantasie kan ALLES. Het is kunst, een kwestie van smaak, je zou op elk schilderij wel kritiek kunnen hebben (ja ik had de mannen op de nachtwacht graag anders gezien) maar het heeft simpelweg geen nut: als je het mooi vind vind je het mooi, vind je het niet mooi dan heb je pech.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:24

was wat mij betreft ook puur nieuwsgierigheid...
want bewondering, dat heb ik zeker!! Lachen