[foto]aanstaande papa en mama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rainie

Re: [foto]aanstaande papa en mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:50

Debo schreef:
denk dat jullie eerst een kind moeten krijgen voor je dit kan waarderen Tong uitsteken ... Maar goed ieder zijn eigen mening. Gelukkig zijn de mensen voor wie de foto's zijn er dol gelukkig mee, en zetten ze ze zelfs op hun geboortekaartje..

Misschien, maar de foto's van Anne Geddes vind ik helemaal geweldig, terwijl ik dus niet bepaald een kind heb. Dus dat is dan een beetje dubbel op.

Deze foto's zijn echt geweldig voor de personen die er op staan, je hebt een bepaalde periode in hun leven en in hun relatie vast gelegd, dus er kleeft een hoop emotionele waarde voor hun aan, en dat is toch waar het om gaat bij dit soort shoots?

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 12:02

Veel van deze serie zijn mooi.
De een is minder dan de andere, maar dit is bij elke fotograaf wel eens.

Ondanks dat ik geen kinderen heb spreken ze me toch wel aan.
Het is dan wel dat ik de opleiding doe om met kinderen te werken en pas veel op.
Het is niet een topserie die meteen voor iedereen aanspreekt, maar bij deze sessie geld het dat het iets moois moet zijn voor de ouders en hun geboorte kaartje bv.

Het is ook nog eens de eerste keer voor jou om onbekende zwangere te fotograveren denk ik?
Ik kijk er ook nog eens anders naar, het is iets heel leuks voor de aanstaande ouders, je ziet de blijschap er afstralen.

Het is ook nog eens zo dat je deze camera net nieuw hebt toch?

Nou met veel oefenen kom je er wel, iig het wordt dan nog mooier Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 12:19

Thanks,

Het is inderdaad de eerste keer dat ik een zwangere op de foto gezet heb (op mezelf na dan Tong uitsteken ) Vond het erg leuk om te doen. Mijn nieuwe camera heb ik ook pas een maandje. Helaas waren mijn lampen nog niet binnen vandaar dat de belichting niet helemaal "jevanhet" is .. maar vond het niet tegen vallen..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:16

Ik vind het heeel mooi gedaan met dat zonlicht...
Natuurlijk licht maakt naar mijn mening wel mooie plaatjes!
Ik vind het hele goede foto's!
Mooi met die zwarte achtergrond en de zwarte kleding, dat de accenten op bijv. de buik enzo komen!
Goede foto's!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:19

Hele mooie foto's Ja

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:20

Debo schreef:
Thanks,

Het is inderdaad de eerste keer dat ik een zwangere op de foto gezet heb (op mezelf na dan Tong uitsteken ) Vond het erg leuk om te doen. Mijn nieuwe camera heb ik ook pas een maandje. Helaas waren mijn lampen nog niet binnen vandaar dat de belichting niet helemaal "jevanhet" is .. maar vond het niet tegen vallen..

Als je zonder belichting zat vind ik dat je ze toch heel goed heb gemaakt! Eerdere reactie vond ik ze matigjes, nog steeds, maar dat had zeker te maken met de belichting. Naja zolang de opdrachtgevers er maar blij mee zijn Ja

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:50

ik vind het hele mooie foto's!!! ik vind dat je trots kan zijn op je foto's debo!!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:35

Fairie schreef:
Heeft daar helemaal niets over te zeggen. Een zwangere vrouw ziet er vaak erg gelukkig uit, met een prachtige buik. Kortom: Pérfect onderwerp om te fotograferen. (Dus niet kletsen over kunnen waarderen of niet)

Je kunt dit onderwerp alleen op verschillende manieren aanpakken.

Je belichting is zwak voor deze achtergrond. Vrij saaie belichting ook. Verder geen interessante composities of uitsnedes. Flauwe kleuren/saai kleurenpalet

.

Dat is denk ik een kwestie van smaak... Ik ben het bijvoorbeeld totaal niet met jou (Fairie) eens... Haha! Ik denk dat andere belichting/en een 'minder flauw/saai' kleurenpalet (overigens zie ik er totaal niks flauws of saais aan) teveel afleiding zo bieden en aandacht van het onderwerp weg zou halen. Ik vind de foto's iig heel erg mooi. Ik denk dat Debo goed op weg is en verder baart oefening kunst. Veel zwangere vrouwen fotograveren dus Lachen . Ik denk trouwens wel dat het leuk/mooi zou kunnen zijn om wat meer afwisselende composities in de foto's te brengen door de zwangere dames en hun SO niet alleen in die staande positie vast te leggen die ik op deze foto's zie. Maar prachtige foto's hoor!

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:24

Ik vind het prachtige foto's en ik denk wel zeker dat het mee speelt of je het gevoel kent van zo'n wonder in je buik om ze nog mooier te vinden dan ze al zijn! Debo ga zo door!