Even erop wijzen dat:
de snoet zit bij dit paard zo in elkaar. Er is dus niks fout gegaan bij het tekenen van het oog, de neusgaten, de hals of de oren. De neus is op de foto ook wat scheef, en het linker neusgat (voor de kijkers) zit bij dit beestje zo in elkander, dat ga ik niet opzettelijk veranderen. Niemand is perfect symmetrisch. De hals en het front zijn echte raskenmerken. Sommige ijslanders hebben een wat fijner hoofd dan anderen; het gaat erom dat de meeste raskenmerken te zien zijn. Toen ik de tekening aan een eventuele opdrachtgever liet zien was het eerste wat die zei (naast de gewoonlijke opmerkingen over mijn opvallende stijl): ah een Ijslander! En dat was ook de bedoeling.
Als je de tekening te donker vindt, kun je de instellingen van je computer even veranderen, dan zie je misschien een beetje hoe het origineel eruit ziet.
de houding van het paard was nogal voorover, bijna onnatuurlijk. het leek me onnodig dat te fixen, want klaarblijkelijk was de pose weldegelijk natuurlijk (anders was onze fijne Ijslander allang voorover gedonderd!)

Bedankt voor alle op en aanmerkingen.