[verhaal] Tja, het zou een begin van een boek moeten zijn :P

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koblenz

Re: [verhaal] Tja, het zou een begin van een boek moeten zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:34

ja meer meer, wil egt weten hoe t verder gaat Lachen

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 00:02

leuk verhaal hoor Knipoog
wanneer next stukje?? Tong uitsteken

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 10:55

Haha euhhh, als ik tijd heb Tong uitsteken
Heb nu wel een stukje, maar dat is de moeite niet om te plaatsen. Als ik vanavond thuis ben zal ik verder gaan, deal?

Naadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 10:59

leuk verhaal
ik kijk al uit naar het volgende stukje Tong uitsteken

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 11:25

3 nieuwe alinea's Lachen
De 3 laatste zijn dus nieuw.

Met lood in mijn schoenen stapte ik mijn nieuwe klas binnen. Dertig paar ogen namen mij van top tot teen op. De een nieuwsgierig, de ander een tikkeltje arrogant. Ik voelde me net een aap in de dierentuin, iedereen staat je aan te gapen. Mijn nieuwe mentrix kwam naar me toe gelopen. Een warme glimlach verscheen op haar gezicht. ´´ Welkom, Maaike, neem plaats´´ en ze wees naar een lege tafel. Mijn klasgenoten begonnen te lachen. Naast de lege tafel stond nog een tafeltje, waaraan een klein, zielig tonend meisje zat. De bril en de buitenboordbeugel maakten haar ook niet bepaald knapper. Met een rood hoofd liep ik langzaam naar de tafel, terwijl er een brede lach verscheen op het gezicht van het meisje. Een hand kwam mijn richting op. Verlegen pakte ik het slap hangende handje aan, en mompelde mijn naam, die werd beantwoord met een vrolijke ´´Petra´´. Nog steeds keken dertig paar ogen mij aan. Ik vond het vreselijk, en ik verstopte me achter mijn boeken, in de hoop dat ze niet meer zouden kijken. En het hielp, gelukkig. Mijn mentrix, ze heette mevrouw Bakker, begon met iets uitleggen over de Franse grammatica. Al snel was ik afgeleid, en begon ik weer met mijn grote passie, namelijk tekenen. Ik vond het geweldig, even alles vergeten, en gewoon tekenen wat in je opkomt. En ja, ik kan het ook nog.

Toen eindelijk de bel ging na een kwartier, dat voor mijn gevoel uren had geduurd, stormde de klas het lokaal uit. Langzaam sjokte ik achter ze aan. Dit was pas het eerste uur in mijn nieuwe klas, ik moest er nog vijf vandaag! Het tweede uur had ik geschiedenis, een meevallertje, want dat was het enige leuke vak deze dag. Ik wierp een blik op mijn rooster, om te kijken in welk lokaal ik had. Lokaal 1.15, maar waar was dat in hemelsnaam? Op het Oeral-college was alles zo vertrouwd geweest. Een kleine, simpele school, leuke medescholieren, kortom een superschool. Maar nu, hier op mijn nieuwe school, genaamd het Tjets-college, was alles anders. Een kille en vooral grote school, helemaal niet naar mijn smaak. Over mijn klasgenoten kan ik natuurlijk nog niets zeggen, al maakte ze niet zo’n goede indruk op me daarnet.

Nog altijd zoekende naar lokaal 1.15, kwam ik een jongen tegen met een bekend gezicht. Dat moest er eentje uit mijn klas zijn, schoot het door mijn hoofd. ‘’He nieuweling, we zitten daar hoor!’’ galmde de stem door de kille gang, terwijl hij naar een deur wees waar met kleine letters ‘1.15’ op stond. De les was ondertussen al 10 minuten bezig, bedacht ik me. Langzaam opende ik de deur van het gezellig tonende lokaal. Weer keken al die ogen me aan, dit keer inclusief de ogen van de leraar. Een stevig figuur, een ronde bril, een klein snorretje, zo zag mijn geschiedenisleraar eruit. ‘’Zo, en waar komen wij dan wel niet vandaan?’’ vroeg een scherpe, strenge stem. ‘’Ik-ik k-k-kon het lok-k-kaal niet vinden’’ stamelde ik. Ik voelde mijn gezicht rood worden, en plotseling begon de leraar die mij zo streng leek te lachen. ‘’Ga zitten, Maaike, mevrouw Bakker had me al over je verteld’’, en weer werd ik gewezen op een tafel die naast Petra stond. Dit keer vond ik het stukken minder erg.

Als een aardappelzak plofte ik naast Petra neer, die me weer met zo'n eigenaardige glimlach aankeek. ''Waarom zit je zo vaag te lachen?'' fluisterde ik naar haar. Met een rood hoofd keek ze snel de andere kant op. oliebol, dacht ik, dat kwam er geloof ik niet zo vriendelijk uit. ''Euhm, Maaike, ik weet dat je nieuw ben, maar je weet toch wel dat je je boeken hoort te pakken aan het begin van de les?'' zei de zware stem van de leraar die mij net ook al aansprak. Vluchtig keek ik naar mijn tafel, om tot de ontdekking te komen dat ik mijn boeken inderdaad nog niet had gepakt. ''Sorry'' zei ik met een beknepen stemmetje, en ik pakte mijn loodzware geschiedenisboeken.

Na het avondeten ging ik direct naar bed. De dag was zwaar geweest, vooral het laatste uur. We hadden gym, en ik had een gigantische blunder begaan! We moesten over de bok springen, afijn, leuk. Ik had het al eerder gedaan, het was altijd goed gegaan. Terwijl de rij voor me steeds korter werd, kreeg ik het toch wel een beetje benauwd. Wat stond hij hoog, en wat waren ze allemaal lenig! Toen ik aan de beurt was, begon de helft van de klas al aan een nieuwe oefening. Iets met een basketbal. Ik begon te rennen, richting de bok. Op het moment dat ik wilde springen, kwam een basketbal met volle vaart op me af! Met het gevolg dat ik schrok, en ik plaats van over de bok tegen de bok sprong! Iedereen lachte me uit, behalve de leraar en Petra. Petra liep met me mee naar de kleedkamer, en gaf me een bekertje water. Ze was echt aardig, alleen een beetje eigenaardig. Toen ik terugkwam uit de kleedkamers, kreeg ik allerlei vervelende opmerkingen naar mijn hoofd. ''Moeilijk he, bokspringen!'' of ''Is dat een nieuwe sport?'' en dan die gemeen lachende gezichten erbij! Ik kon ze wel afschieten.

Terwijl ik me omkleedde om naar bed te gaan, liep ik de hele dag nog eens na. Wat me ook was opgevallen, ik was de dikste van de hele klas. Er zaten natuurlijk wel een paar kinderen bij die wat molliger waren, maar vergeleken bij hun was ik wel een extreem geval. Op het Oeral-college was dat wel anders geweest. Daar waren de meeste kinderen juist dikker dan mij, maar dat is niet zo gek. Elke dag stond daar een snoepkraam, met veel snoep voor weinig geld. Bijna de hele school stond daar in de pauze! En die fruitkraam-eigenaar stond daar maar, zonder klanten. Verschillende keren had ik fruit bij hem gekocht, omdat ik het zielig vond. Zijn gezicht klaarde dan altijd helemaal op. Wat mij ook nog op was gevallen vandaag, ik wist het meeste van de klas bij wiskunde. We hadden een soort oefentoets gekregen ter voorbereiding op de repetitie, die de volgende week zou zijn. Ze waren net klaar met dat hoofdstuk, terwijl ik het nog nooit had gehad! Maar ondanks dat had ik wel de hoogste score van de klas. En je raad het al, dan ben je natuurlijk een nerd, leerpik of iets anders negatiefs. Snel dook ik mijn bed in, ik had het vreselijk koud. Terwijl ik lag te rillen onder de deken probeerde ik in slaap te komen. Het lukte niet, de vervelende opmerkingen bleven door mijn hoofd spoken. Na 4 uur viel ik eindelijk in een onrustige slaap.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 11:28

Enneuh, daar waar oliebol staat, hoort s-h-i-t te staan Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:16

Goede verhaal Natasja, ik wil meer Haha!

ohja, een klein foutje:
en ik plaats van over de bok, moet zijn: en ik IN plaats van over de bok....

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:53

*heeft bij gelezen*

Ga door Lachen
wat ik wel irritant vind, is dat je telkens je oude stukken er bij plaatst..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:59

VeirL schreef:
*heeft bij gelezen*

Ga door Lachen
wat ik wel irritant vind, is dat je telkens je oude stukken er bij plaatst..

Vind ik juist wel fijn. Als ik iets niet meer weet kan ik het meteen vinden in de tekst Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:52

MoonChloe schreef:
Goede verhaal Natasja, ik wil meer Haha!

ohja, een klein foutje:
en ik plaats van over de bok, moet zijn: en ik IN plaats van over de bok....

Ohw haha typfoutje Haha!
Dankje Tong uitsteken

De een vind het wel fijn om de oude stukken te hebben, de ander niet. Kijk wel wat ik de volgende keer doe, bedankt Lachen

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:28

Ik volg t nu ook Lachen
-wacht op nieuw deel-

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:00

MEEEEERRR Clown

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:13

Het warme water kletterde in mijn gezicht. Niets was lekkerder dan een heerlijke warme douche ’s ochtend vroeg. Wat een leven, ’s morgens vroeg om 6 uur op, om vervolgens een uur naar school te fietsen! En laat ik nou net in een koud kikkerlandje wonen, waardoor ik maar al te vaak in de regen moest fietsen. Zonder regenpak, want daar durf ik me niet in te vertonen. Met tegenzin draaide ik de doucheknop uit, en een koude windvlaag volgde. Snel deed ik het raampje dicht. Na mijn ontbijt pakte ik mijn fiets, om tot de ontdekking te komen dat mijn fietssleutel er niet in zat. Snel voelde ik in mijn zakken, maar ook daar was geen fietssleutel te bekennen. Met haastige stappen liep ik naar binnen. Op de tafel? Op mijn kamer? In de keuken? Nergens te vinden. Zenuwachtig voelde ik nogmaals in mijn jaszakken. Ik voelde iets, het was een gat! Ik wrong mijn hand door het gat, en ja hoor, daar was mijn fietssleutel. Snel rende ik weer terug naar mijn fiets. Ondertussen was het al half 8, terwijl 8 uur de les begon! Haastig begon ik te fietsen, harder, nog harder, gelukkig had ik wind mee. Om 1 voor 8 arriveerde ik op school, en snel pakte ik mijn spullen. Half rennend, half struikelend haastte ik me naar de school. PEEEEPPPP!!! oliebol, daar had je het al, te laat. Langzaam vertraagde ik mijn passen, dit werd nablijven…

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:19

Iehh nablijven, Bah Tong uitsteken Mooi weer Lachen Vervolg graag Lachen

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:23

leuk verhaal! ga maar verder Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:26

Waarom stop je, ik wil MEER Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:41

"Met tegenzin draaide ik de doucheknop uit...."

Is het niet: "Met tegenzin draaide ik de doucheknop dicht.."

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 12:21

haha Haha!
@VeirL: Ja inderdaad, foutje Haha! dankjewel Knipoog

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 16:31

Daar zat ik dan, in het kantoor van het schoolhoofd. Hij vroeg zich af hoe het kwam dat ik te laat was, terwijl het pas mijn tweede dag was? Ik probeerde hem uit te leggen wat er was gebeurd, maar met een trieste blik schudde hij zijn hoofd. ‘’Maaike, ik wil je één ding duidelijk maken, leugens worden hier niet geaccepteerd’’. ‘’Maar het is waar!’’ schreeuwde ik verontwaardigd. ‘’Tja, in dat geval’’ begon het schoolhoofd ‘’In dat geval mag je vandaag tot 5 uur bij mij komen, ik heb nog wel wat klusjes voor je, en dan kun je nu gaan.’’ Kwaad liep ik weg. Wat een stomme school zeg, hij geloofde me niet eens, maar het was toch echt gebeurd! Ik keek naar de klok, de biologieles was al bijna afgelopen, dus daar ging ik niet meer heen. Nadat de bel was gegaan stroomde de klaslokalen leeg. Ik zag een paar bekende gezichten waar ik achter aan liep, in de veronderstelling dat het mijn klas zou moeten zijn. Terwijl ik het Duitse lokaal inliep, keek ik op mijn rooster. Daar stond bij het tweede uur Nederlands, en geen Duits! Ik haalde mijn schouders op, vast een roosterwijziging. Ik ging alleen aan een tafel zitten, want Petra zag ik nergens. Toen ik net mijn boeken wilde pakken, kwam de leraar naar mij toe. Hij wilde vast kennismaken, bedacht ik me. ‘’En wie ben jij dan wel niet?’’ vroeg een aardige vrouwenstem. Het werd doodstil in de rumoerige klas. ‘’Ik ben Maaike, ik ben nieuw in deze klas’’ en ik stak mijn hand uit. ‘’Ik ben mevrouw Hesil’’ en ze nam mijn hand aan. ‘’Maar ik denk dat je in de verkeerde klas zit, is het niet? Dit is namelijk B2L, en ik heb niets gehoord over een nieuwe leerling’’. Nee he, dacht ik, ik zit toch niet in de verkeerde klas! Mevrouw Hesil zag mijn zenuwachtige hoofd, en vroeg om mijn rooster. Met trillende handen gaf ik het aan haar. ‘’Ga je mee, dan breng ik je even naar je lokaal’’ zei dezelfde vriendelijke stem. Snel pakte ik mijn spullen en vertrok onder het vele gelach naar het goede lokaal.
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 16-05-05 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:33

Leuk stukje weer Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 16:34

Dankjewel Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:37

Toen ik met een chagrijnig gezicht thuis kwam, vroeg mijn moeder bezorgd wat er was. ‘’Niets’’ gromde ik, en ik liep meteen naar boven. Een meisje uit mijn klas wat me al eerder was opgevallen, had me vandaag laten struikelen. Ik liep gewoon door de gang in de pauze, en toen lag ik opeens op de grond. Toen ik uiteindelijk weer stond, kwam ze voor me staan. Met een dreigende stem had ze gezegd: ‘’Als je me nog een keer voor de voeten loopt, dan knal ik je gezicht eraf, ukkie!’’ Ik liep snel verder, terwijl voor de zoveelste keer iedereen me uit stond te lachen. Ik heb de hele dag uitgekeken waar ik liep. Met tegenzin pakte ik mijn boeken om huiswerk te maken. Een overhoring voor Nederlands, en maakwerk voor wiskunde. Zuchtend begon ik te leren. Persoonsvorm is een eitje, onderwerp ook, bijvoeglijk naamwoord is ook niet al te moeilijk, naamwoordelijk gezegde is lastiger…
Na een tijdje had ik het gezien. Wat kan mij het schelen, hij telt toch maar een keer mee, dacht ik. Nadat ik een paar sommetjes wiskunde had gemaakt, vond ik het wel weer genoeg voor vandaag, en het eten was toch al bijna klaar. Langzaam sjokte ik de trap af. Tijd voor wat drinken, vond ik. Met een lekker glas cola vertrok ik naar de computer. Ik voelde een hand op mijn schouder. Ik keek om en zag dat het mijn moeder was. Mijn blik vertrok weer naar het scherm. ‘’Ik wil even met je praten, Maaike’’ zei mijn moeder. Ik draaide me om, en zei ‘’vertel het eens’’ met een onserieus gezicht. ‘’Ik maak me zorgen om je, je bent zo chagrijnig!’’ ‘’Niks aan de hand mam, niks aan de hand’’ met deze opmerking wuifde ik haar vermoedens weg.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:56

Weer een goede stuk!!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:05

Ga verder Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 17:46

Met een schok werd ik wakker. Vluchtig keek ik naar mijn wekker. Het was al half 9! Snel schoot ik uit bed, pakte mijn kleren bij elkaar en schoot de badkamer in. Snel haalde ik een washandje over mijn gezicht aan, en ik kleedde me aan. Toen ik naar de kamer liep, zat mijn moeder me verbaasd aan te kijken. ‘’Wat doe jij zo vroeg beneden? Normaal slaap je tot half 11!’’ Met een niet begrijpend hoofd keek ik haar aan. ‘’Maar ik heb me verslapen!’’ ‘’Het is toch weekend?’’ vroeg mijn moeder aan me, waarop ik snel naar de kalender liep. ‘’Nee he!’’ galmde mijn stem door het huis. Inderdaad, het was vandaag zaterdag. Ik was zo druk bezig geweest met school de hele week, dat ik helemaal niet meer besefte dat het weekend was! Ik plofte neer op de bank. Wat een opluchting, ik was niet weer te laat. ‘’Zeg Maaike, heb je misschien zin om vandaag met me te gaan winkelen in Hoorn?’’ vroeg mijn moeder aan me, waarop ik overeind schoot en een vreugdedansje maakte. ‘’Natuurlijk heb ik daar zin in!’’ en ik ging weer zitten. Mijn moeder begon te lachen. ‘’Dat is mooi, dan ga ik me maar aankleden, aangezien jij al klaar bent’’ en met een knipoog vertrok ze naar de badkamer.

Terwijl we door de winkelstraat van Hoorn liepen, begon mijn moeder weer over mijn chagrijnige buien. Opnieuw probeerde ik er onderuit te komen, maar dit keer bleef ze volhouden. ‘’Je bent jezelf niet, Maaik’’. Wat had ik een hekel aan het koosnaampje ‘Maaik’. Met een zachte mompelende stem antwoordde ik ‘’Het zal wel aan de puberteit liggen’’ en ik wees haar op een leuk shirt. Al snel was mijn moeder met iets anders bezig toen we in de winkel liepen. Wat een bedrijf, vier verdiepingen, met van alles en nog wat! Ik was blij dat mijn moeder zich bezig hield met spullen voor haar eigen leeftijd, en niet met de spullen die ik leuk vind. Dan kun je namelijk verwachten dat je commentaar krijgt. Mijn shirtjes zijn te bloot, die laarzen zijn voor sletten, dit is niet goed, dat is niet goed, en zo heeft ze overal wat op aan te merken. Terwijl ik al een tijdje op de vierde verdieping liep, begon de intercom te kraken. Met een luide stem werd omgeroepen: ‘’Wil Maaike even naar de kassa komen, op verdieping een? Je moeder wacht op je’’. Met een rood hoofd van schaamte liep ik naar de eerste verdieping. Terwijl ik de kassa’s zocht hoorde ik de schelle stem van mijn moeder. ‘’Maaaaike, hier ben ik schat, achter je!’’ Snel liep ik naar haar toe, om niet nog meer vernederd te worden. Jammer maar helaas, in deze winkel zal ik me niet meer durven vertonen zonder vermomming.