[FOTO] Ozzy (Rottweiler)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

di_Segno

Re: [FOTO] Ozzy (Rottweiler)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 07:46

echt gave hond!:D.. (beer Tong uitsteken)
ik snap je reden voor die ketting, maar t blijft er zielig 'uitzien'.. maargoed, waarschijnlijk is t nog zieliger voor jou, als ie m niet omheeft Tong uitsteken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:30

Vind die eerste ook erg gaaf!! Ik ben gek op Rotweilers!

De ketting ben ik totaal geen fan van... Ik vind het eigenlijk een kwestie van opvoeden... Maar goed, wie ben ik.
Jullie hebben hem iig nog om een reden om, ik zie ook vaak zat mensen die het doen omdat het ''t plaatje afmaakt' en 'er stoer uit ziet' bij zo'n grote 'vechthond'.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 09:41

Bedankt voor de reacties! Lachen

Tancreda4: je heb ook gelijk het is een kwestie van opvoeden maar wij hebben hem gekregen uit een gezin toen ie al ong al bijna 1 jaar oud was en hij was daar totaal niet opgevoed en kwam daar buiten in de tuin waar ie zn behoefte etc moest doen.
Hij was dus absoluut niks gewend en er ging zowat een wereld voor hem open toen ie bij ons kwam hij was ook echt ontzettend druk.
Vooral het eerste jaar is voor een hond belangrijk met zn opvoeding (vooral voor een rottweiler en andere vaak dominante honden) en dat hebben wij hem niet kunnen geven. Ik moet zeggen dat ie al aardig netjes luistert (zit nu ook in zn uitprobeerfase naar de baas Vork ) Maar hij raakt dus soms door het dolle heen als ie een andere hond ziet vandaar dat deze zo nu en dan nodig is (denk hierbij aan hooguit 1x per maand als we met hem ergens heen gaan waar ie het niet kent) omdat ie anders niet te harde is. maar voor de rest draagt ie dus een normale ketting en loopt altijd los (ook met die riem op de foto) hij word alleen aangelijnd als er dus ergens een mannetjes hond loopt en dan alsnog word ie niet gebruikt als het niet nodig is Lachen
het is dus niet voor het plaatje.

zo wat een verhaal zeg, maar misschien is het nu voor sommige ook wat duidelijker Haha!

natte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:52

Ik vind de foto's heel mooi, wat een uitstraling heeft hij zeg, echt heel bruut!! Haha!
Mijn vriend neemt wel eens honden aan van de vereniging, en deze zijn dan moeilijk opvoedbaar, of soms herplaatst vanwege bv dominantie enz enz.
Wij hebben een amerikaanse stafford gehad, en die was niet zo lief (bleek mishandeld te zijn en opgsloten in kleine ruimtes) maar met heel veel liefde en geduld en toch ook wel een strenge consequente opvoeding is hij er weer helemaal bovenop gekomen en we hadden toendertijd ook besloten om hem niet meer terug te brengen naar de vereniging, maar om hem zelf te houden. Haha!
We hebben hem ruim 8 jaar gehad en toen is hij overleden, voor mensen en kinderen een goudhond, alleen voor andere honden niet, dus ik begrijp dat die ketting soms echt noodzaak is, want anders hou je ze niet meer, en dit soort honden zoals bv rottweilers, pitbullen, en amerikaanse staffords zijn toch rassen waar je heel erg goed mee op moet letten, er is dan ook niet voor niets een fokverbod gekomen op de stafford, want als je er niet mee om kan gaan zijn het gewoon moordmachines, want ze stoppen niet als ze eenmaal gepakt hebben, die kaken zijn zo sterk, ze scheuren zo een andere hond kapot.
Ook hebben we een rottweiler gehad, en dat was zo een schat, die was van mijn vriend zelf, en als je dan met hem ging knuffelen begon hij te grommen, maar dan puur van het genieten en niet uit valsigheid, hij heeft dan ook nooit zijn lip of iets opgetrokken, ook hij is inmiddels heengegaan.............
Maar in ieder geval een hele mooie hond met een superuitstraling, mag je trots op zijn Bloos

groetjes Natte

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 16:46

Erg bedankt voor je reactie! Haha!
leuk dat je vriend een goede plek voor zulke honden probeert te vinden OK dan! erg goed werk!
Onze hond is ook echt een schat van een beest en zal naar mensen inprecipe nooit zomaar wat doen alleen naar andere honden zo nu en dan..