Ik vind de foto's heel mooi, wat een uitstraling heeft hij zeg, echt heel bruut!!
Mijn vriend neemt wel eens honden aan van de vereniging, en deze zijn dan moeilijk opvoedbaar, of soms herplaatst vanwege bv dominantie enz enz.
Wij hebben een amerikaanse stafford gehad, en die was niet zo lief (bleek mishandeld te zijn en opgsloten in kleine ruimtes) maar met heel veel liefde en geduld en toch ook wel een strenge consequente opvoeding is hij er weer helemaal bovenop gekomen en we hadden toendertijd ook besloten om hem niet meer terug te brengen naar de vereniging, maar om hem zelf te houden.
We hebben hem ruim 8 jaar gehad en toen is hij overleden, voor mensen en kinderen een goudhond, alleen voor andere honden niet, dus ik begrijp dat die ketting soms echt noodzaak is, want anders hou je ze niet meer, en dit soort honden zoals bv rottweilers, pitbullen, en amerikaanse staffords zijn toch rassen waar je heel erg goed mee op moet letten, er is dan ook niet voor niets een fokverbod gekomen op de stafford, want als je er niet mee om kan gaan zijn het gewoon moordmachines, want ze stoppen niet als ze eenmaal gepakt hebben, die kaken zijn zo sterk, ze scheuren zo een andere hond kapot.
Ook hebben we een rottweiler gehad, en dat was zo een schat, die was van mijn vriend zelf, en als je dan met hem ging knuffelen begon hij te grommen, maar dan puur van het genieten en niet uit valsigheid, hij heeft dan ook nooit zijn lip of iets opgetrokken, ook hij is inmiddels heengegaan.............
Maar in ieder geval een hele mooie hond met een superuitstraling, mag je trots op zijn
groetjes Natte