Citaat:Als ik bij het ziekenhuis ben, zie ik een dokter voor de deur van mijn vriend staan. Gedachten schieten door mijn hoofd: Wat is er? Toch niks met mijn vriend? Nee toch?! gister was hij nog zo goed in orde! Snel loop ik naar de deur. ''Wat is er?'' vraag ik. De dokter kijkt me aan en knikt naar z'n assistent. Weer schieten gedachten door mijn hoofd. Waarom knikt hij? Waarom verteld hij niks? Er is iets, ik weet het zeker!
Als de assistent vraagt of ik even mee wil lopen, doe ik dat maar. We lopen door een lange gang. Als we in een apart kamertje zijn begin ik te vragen: ''Wat is er? Toch niks ergs met mijn vriend he?!'' Van spanning begon ik te huilen. Zachtjes begon de assistent te praten: ''Je vriend heeft een flinke achteruit gang, hij moet geopereerd worden aan zijn rug''. ''Maar wat is er dan precies?"vraag ik geschrokken.''Dat weet ik ook niet precies maar we zijn bang dat de rug helemaal scheef gaat groeien en daardoor is de kans groter dat hij vroeger dood gaat dan we verwachtten, voor de zekerheid willen we hem opereren. Wees maar niet bang, 90 % van deze operatie gaat goed!'' '' Mag ik even bellen?'' vraag ik. '' Loop maar achter me aan''zegt de assistent. Als we in een klein kamertje komen, geeft hij mij de telefoon. Ik toets snel het telefoonnummer in van Jil. ''Heey, waar ben je ?! we maken ons ongerust.'' ''Mijn vriend.." zeg ik snikkend. '' Wat is er met je vriend? Toch niks ergs?'' '' Willen jullie naar het ziekenhuis komen, dan leg ik het uit.'' '' Oké, we zijn er zo !'' Ik hang de telefoon op en begin te huilen. De assistent bied een stoel aan, ik ga zitten. ''Gaat het een beetje?'' vraagt hij. Ik knik maar voel me eigenlijk helemaal niet goed! ''Mag ik naar mijn vriend toe?'' vraag ik. '' Dat weet ik niet, loop maar even mee, dan vraag ik het''.
Ik heb geprobeerd iets meer fijner te schrijven.