[tek+ schilderij] Portretten - update op p2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [tek+ schilderij] Portret van een tinker, eenhoorn en el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:06

Nou Eline, iets anders dan wow kan ik niet viden hoor

Ze zijn stuk voor stuk super geworden, en een elfin met een dikke kont bestaat ook heus wel Ja Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:15

Hoewel ze alle drie totaal niet naar mijn smaak zijn (ik verafschuw aquarel om veel redenen) vind ik dat je je steeds verder ontwikkelt. Je mensachtigen zijn al heel erg vooruitgegaan!! Bij de eerste tekening vind ik dat de snoet niet overkomt, waarom weet ik niet goed; de kin en mond lijken wat te fijn voor de rest van de neus. De laatste vind ik gewoon niet leuk. Dat is gedeeltelijk een kwestie van smaak denk ik.

Over het algemeen vind ik de eerste het beste omdat die vrij rustig is, maar ik vind hem niet het beste; ik vind de tweede namelijk beter. Wat mij stoort aan de tweede (wederom een volstrekt subjectieve opvatting) is de lichtval. Die is echt heel erg onrustig. Voor de rest, ga zeker zo door. Heb toch een zwak voor de tweede. Knipoog

Mooi werk! Wil meer!! Tong uitsteken

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 18:11

@Vraeghoeve: Klopt Lachen ik heb hem bij m'n vader thuis gemaakt, had dus weinig anders te doen dan net te doen alsof ik sociaal op een bank zat en meepraatte met m'n dummy op schoot. Denk dat er +- 3 uur werk in zit. Teveel dus eigenlijk Bloos

@Shanna: ze heeft geen dikke kont, het lijkt alleen zo Tong uitsteken Dankjewel!

@JoSav: het lijkt me af en toe erg moeilijk om zoveel te verafschuwen als jij lijkt te doen Knipoog Wat heb je tegen aquarel? Bedankt voor je commentaar iig, ben het er weer eens compleet mee eens (saai he?) De lichtval had subtieler moeten worden, maar dat zat er niet meer in Lachen

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:31

Ik kan ze niet zien maar ben erg benieuwd.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 00:22

Gittekit schreef:
Ik kan ze niet zien maar ben erg benieuwd.

M'n server hield even een middagdutje, als het goed is doen ze het weer.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:15

@ Marjoke, het is een EENHOORN, geen
Citaat:
neushoorn

Knipoog Haha

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 20:10

je wou liever commentaar dan wow reacties Tong uitsteken .. maar ik kan echt geen commentaar bedenken, ze zijn gewoon super goed Haha! ..

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:28

Aquarel mag mij niet. En het gaat er heel gauw verwijfd uitzien.... ik ben te slecht voor aquarel. Ik wil harde contrasten... en dan maakt aquarel me bang omdat het daarmee niet meteen lukt..

Hoe, erg slecht van mezelf. >:(

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 18:24

Josav: Ah, dat verklaart een hoop. Het is inderdaad een 'soft' medium. Tenminste, op de manier waarop ik en de meeste mensen het gebruiken wel.

Voor degene die meer wilden:
Afbeelding

Nu kan ik écht aan m'n BVA's beginnen Lachen

Acilon

Re: [tek+ schilderij] Portretten - update op p2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:31

hoi!

die tinker vind ik geweldig, echt knâp hoor!

die elfentekening vind ik dan weer minder,er zit absoluut geen diepte in, en dat mis ik een beetje als je een elf in een bos tekent Knipoog

die eenhoorn is ook wel geslaagd,maar de tinker vind ik een veel grotere uitdaging!!

en dat laatste paard vind ik ook nogal vlak, maar dat komt denk ik door de structuur van z'n manen en vooral zijn voorpluk...zijn hoofd en vooral mond-neusgedeelte vind ik prachtig!!

veel succes verder!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 13:57

Waar ik met de voorpluk en manen van de tinker ontzettend moeite mee had, was het feit dat ze bruin waren en de zon er op stond, het was dus ontzettend licht, bijna wit. Maar toen ik het zo licht gelaten had, zag het er ontzettend onnatuurlijk uit.

'lichtvlekken' op zwarte paarden vind ik gewoon ontzettend moeilijk om natuurlijk ogend te krijgen.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:09

Ellende schreef:
Waar ik met de voorpluk en manen van de tinker ontzettend moeite mee had, was het feit dat ze bruin waren en de zon er op stond, het was dus ontzettend licht, bijna wit. Maar toen ik het zo licht gelaten had, zag het er ontzettend onnatuurlijk uit.

'lichtvlekken' op zwarte paarden vind ik gewoon ontzettend moeilijk om natuurlijk ogend te krijgen.

Onthoud in dit soort gevallen dat je met een foto te maken hebt; de extreem witte plekken zijn dus vaak ook niet natuurlijk, maar een gevolg van overbelichting! Dus al jijzelf met een paar stops onderbelichting gaat werken/schilderen compenseer je het en creëer je natuurlijke lichtaccenten zoals je dat bij deze tinker goed hebt gedaan..

[zeurend editje] misschien dat er nog net ietsjer meer contrast in de voorpluk gebruikt had kunnen worden?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 14:14

Pling

Ja, daar had ik zelf op moeten komen, heel erg bedankt voor de tip Lachen

Contrast had inderdaad meer gemogen, wel zit er in het orgineel nog wat 'kleine' haartjes die de scanner niet heeft opgenomen. 'Gelukkig' heb ik nog twee pikzwarte tinkers op de plank liggen, om verder op te oefenen.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:07

Graag gedaan, ben benieuwd naar het volgend werk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:21

Wouw.. ik vind ze allemaal echt prachtig.
De tweede vind ik inderdaad een beetje vreemd, de houding van de elf, maar spreekt me daar tegen in toch weer heel erg aan.
Misschien omdat ik een zwak heb voor alle fantasy tekeningen..
Maar ik vind ze, stuk voor stuk, prachtig geweldig super mooi, evht waar.
De kleur contrasten zijn erg mooi gedaan en de schaduwen ook.
Kortom, ik vind ze echt geweldig..

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:28

Je update is een geslaagde tekening, alleen niet realistisch. Ik denk dat je een foto hebt gebruikt als referentie die overbelicht was, kan dat?

De tekening is nogal vlak, maar het is natuurlijk ook erg moeilijk om een zwart paard te tekenen (ik vind zelf een witte weer moeilijk, maar zo heeft iedereen wel wat en ik had het geluk als kind geobsedeerd te zijn met de Zwarte Hengst hahaha).

Anyway, vind hem ietwat licht, maar over het algemeen zeker zo goed als de meeste van je aquarel paarden. Goed gedaan hoor!!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 15:09

De overbelichtheid van de foto valt op zich wel mee: http://132.229.150.31/eline/temp/jelmer ... elmer1.jpg

al kan het zijn dat ik in bovenstaande verkleining all met de gamma correctie heb zitten kloten. Ik vind het alleen ontzettend moeilijk om zwart in aquarel ook echt zwart te krijgen. Na verloop van tijd wordt de tekening met elke laag alleen maar lichter namelijk, omdat er meer verf opgenomen wordt dan op het blad overblijft. Tips daarover zijn welkom (en nee, ik ga niet met houtskool werken, daar heb ik de plek niet voor Knipoog )

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:10

Ellende schreef:
Ik vind het alleen ontzettend moeilijk om zwart in aquarel ook echt zwart te krijgen.

Tip: gebruik toch maar een ander medium als je echt zwart wilt zien Haha! Aquarel is natuurlijk mega transparant omdat het op waterbasis is, daardoor verliest zwart al snel de kracht... Tegelijk is dat transparante juist het mooiste van het medium (dus waarom perse het zo zwart willen zien?)

Wil je toch blijven aquarellen Knipoog zou ik wat meer met suggestie willen werken; gebruik ook donkerblauw als zwarttoon. Bv in accenten, maar je kan het ook eens proberen om het als onderlaag op te zetten en daarna nog met zwart eroverheen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 17:28

Yokie: omdat tinkers en friezen nou eenmaal een zwarte vacht hebben. En om de één of andere reden krijg ik een hoop tinkers en friezen te schilderen Lachen

Blauw en roodtinten probeer ik al als ondergrond te gebruiken, ik heb nu een tinker licht opgezet met een blauwe snoet en paarse manen Lachen Maar ik ben 'bang' voor een té effect.

Zou het helpen om de echt donkere delen met Oost-Indische inkt te doen, of zou dat de tekening 'dood' slaan?

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:59

Ik vind ze echt supermooi! En commentaar kan ik niet bedenken Vork
Heb je misschien ook een site waar al je "werken" opstaan?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 19:05

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:15

Okee..bedankt Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:24

Lekker origineel; Woooowwww Haha!
Echt onwijs knap, helemaal niets op aan te merken Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:20

Iets anders dan WOW schiet mij niet te binnen hoor! Gewoon prachtig Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:13

wow!! Tong uitsteken

erg mooi, vooral de eerste... De 2e vind ik persoonlijk wat minder... Ik vind het lijf wat te breed zeg maar, en ik moest een tijdje kijken voordat ik zag hoe het helemaal zat (maar dat lag eerder aan mij, dacht eerst dat de mantel het lichaam was Clown )

De laatste ook erg mooi, alleen om 1 of andere vage reden vind ik de voorpluk raar lopen.... Nouja heb je ook niets aan Clown want dat zal ook wel aan mij liggen... Aangezien ik eigenlijk ook niet echt kan zien wat er mis mee zou zijn dan... (oke vrij nutteloos bericht dit Tong uitsteken maar oke )