[TEK] Een avondje alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Re: [TEK] Een avondje alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 17:51

Dat ik snel werk heeft vooral te maken met het punt snel=goedkoop. Dan kan ik toch mooi werk afleveren tegen een hele lage prijs, waardoor ik niet alleen voor rijke fokkers hoef te tekenen maar ook voor the regular Joe en Jane. Knipoog
Ook is het zo dat ik weinig geduld heb. Met schilderijen doe ik het in tussenposen omdat het niet anders kan, met tekeningen werk ik nooit langer dan een uur of 5 aan een tekening in totaal, omdat ik dat gewoon niet krijg opgebracht. Dan MOET je wel leren snel te tekenen.

mandy_b_s schreef:

ah... oke !
nou.. zodra hij af is ga ik linea recht richting purmerend... Knipoog
en als je zin hebt om een middagje iemand anders te helpen met tekenen.. ik houd me aanbevolen Knipoog

Hoe bedoel je te helpen met tekenen? Ik volg je geloof ik niet helemaal. Hee, eerst moet Tabitha het schilderij nog goed keuren, anders maak ik een andere voor haar. ^^

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:01

*zucht* En nú pas zie ik jou berichtje op bokt. Dat het mij niet eerder opgevallen is. Achja, ik had dan ook geen internet voor de helft van de week dus misschien maakt dat het een beetje goed.

Allereerst eventjes weer commentaar geven op je werk. Ik moet zeggen dat ik de tweede tekening toch het mooiste vind van alle drie. Het spreekt mij het meeste aan, zowel qua compositie als uitvoering. Vind hem persoonlijk het beste gelukt maar misschien heb jij daar weer een hele andere kijk op. De eerste lijkt zo 'lui' (het paard dan hè Knipoog ). De derde doet me een beetje denken aan een pony hoofdje, die van mijn verzorgpony. Vind hem heel erg lief, alleen vind ik het alleen qua techniek iets onderdoen aan de andere twee.

Wat ik zo leuk (en mooi) vind aan jouw tekeningen, is dat je de structuur altijd zo goed kan weergeven. Het lijkt net alsof je de vacht daadwerkelijk kan aanraken. Heel mooi gedaan. Ja, de tweede is definitely mijn favoriet! Het paard kijkt ook gewoon zo lief Bloos

Ok dan nu de reacties uit de tekst Knipoog

JoSav schreef:
Als Tabit zo ontzettend nieuwsgierig was had ze al lang voor mijn deur gestaan. Knipoog

Hier kan ik maar één antwoord op bedenken; >;)

JoSav schreef:
Voor mij is dat niet vreselijk... ben een tijd geleden verhuisd en heb niet meer de beschikking over een atelier... dan weet je op een gegeven moment niet meer waar je alles moet laten en dan wil je nog wel eens wat weggooien of weggeven.

En je weet aan wie je je 'troep' dan kunt weggeven hè Lachen Als je nog eens wat hebt (Marron oid), klop dan maar gewoon eventjes bij me aan. Vind ik heeeeelemaal niet erg Haha!

JoSav schreef:
Over het schilderij... voor mij wordt het een beetje een standaard portret wat ik erg jammer vond maar Tabit had niet het vertrouwen in mijn kunnen omdat haar paard al dood is enzo (jammer, maar ik doe wat me gevraagd wordt zelfs al is het een vriendin). Vandaar dat het voor mij een vrij 'saai' schilderij wordt maar ik denk dat dat komt omdat ik niet die binding met Marron heb. Mn vriend vond wat ik tot nu toe had in elk geval heel mooi. Dus lelijk zal het niet worden. Tong uitsteken

Tja, ik weet wat ik je verteld heb over het schilderij en ik moet bekennen dat ik inderdaad terughoudend was. Niet omdat ik twijfelde aan jou kwaliteiten, maar ik ben gewoon een zeurpiet Knipoog Kijk, als je nog wat leuks erin wilt verwerken (doe maar creatief), be my guest. Het is jou feestje, I just come along for the ride. Nee, zonder gekheid, mocht je nog iets willen veranderen zou ik dit behalve niet eens opmerken (omdat ik het schilderij toch nooit gezien heb), ook helemaal niet erg vinden hoor. Je hoeft je niet helemaal precies te houden aan wat ik zeg. Misschien is dat niet protocol in jou line of business maar ik zou er niets op tegen hebben omdat ik vertrouw dat jij wel weet dat je doet.

Anyway, om weer terug te komen op de tekeningen: heel mooi! Vooral de tweede Knipoog

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:26

Hoe krijg je dat voor elkaar joh! Bloos

ECHT ontsettend knap!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:01

me mond valt er van open zo mooi natuur talentje

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 13:11

@ VValar: heb wat je schildrij betreft een pauze van een week ingelast. De laag is droog, maar ik ben afgelopen vrijdagavond ziek geworden. Ik kan daardoor de geur van terpentine (om de olie mee te verdunnen) niet verdragen. Maar ik hoop tegen donderdag weer te kunnen beginnen, hoewel dat afhangt van of ik me beter voel of niet. Ben op dit moment vooral bezig met een nevenproject dat je wel kent (orange schilderijen)

@ KimBalaa: hoe ik het voor elkaar krijg? Men neme een stukje wilgenhoutskool.... en men beginne met enkele ideetjes... een uur of wat later voila! Uh: ervaring?

@ horseylove: it runs in the family... dan kun je zoiets na een jaar. Lachen

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:46

wauw ik vind ze echt super mooi Kwijl ..
ik wou dat ik zo kon tekenen..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:52

Wow echt heel erg mooi, ik vind de 2e tekening ook het mooiste !

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:35

heel heel heel heel mooi Ja
ik wilde dat ik zo kon tekenen Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:46

Ik ben zwaar fan van je schetsen! Prachtig gedaan!
Mischien weet ik dan wél een leuk verjaardags cadeau te vragen aan mijn ouderse Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:42

JoSav schreef:
@ VValar: heb wat je schildrij betreft een pauze van een week ingelast. De laag is droog, maar ik ben afgelopen vrijdagavond ziek geworden. Ik kan daardoor de geur van terpentine (om de olie mee te verdunnen) niet verdragen. Maar ik hoop tegen donderdag weer te kunnen beginnen, hoewel dat afhangt van of ik me beter voel of niet. Ben op dit moment vooral bezig met een nevenproject dat je wel kent (orange schilderijen)

Hmm ik wist niet dat je weer ziek was geworden. Wederom beterschap! Ach gut Hopelijk voel je je snel weer wat beter.
Ik ben erg benieuwd naar het schilderij. Misschien kom ik binnenkort wel eens eventjes langs Knipoog Kunnen we ook gelijk die LotR marathon houden die er steeds maar niet van komt.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:10

schetsen Gaaaap
dat kan niet!
ze zijn super Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 13:30

@ eknein: zoiets heet ervaring. Lachen

@ Summertje: als je interesse hebt, hij is te koop. Knipoog

@ Vinaba: zie eerdere berichten... dat heet ervaring door oefening (en het geluk van een kunstenaarsfamilie)

@ Tancreda4: Hehehe, je krijgt je moeder vast overtuigd als je haar mn professionele concurrentie laat zien. Ben net zo professioneel in kwaliteit maar vraag amateurprijsjes. Tong uitsteken

@ Vvalar: altijd ziek, maar door vitamine-boosts gaat het al veel beter. April hielden we toch die marathon??

@ mickey1989: als je er minder dan 1 a 2 uur aan besteed kun je het moeilijk een hoogstandje noemen, hahaha. Tong uitsteken

Bedankt voor al jullie reacties. Heb op dit moment een nieuwe tekening gemaakt, van een arabische hengst, maar heb hier geen scanner. Dat moet dus nog maar even wachten...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:46

Net zoals die andere tekeningen die ik van je heb gezien, MOOI! Echt super!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:21

Wow!
Schitterent gewoon...
Nu vraag ik me af...

Als dit "vlugge schetsjes" zijn, hoe ziet een tekening er dan uit van jou die je helemaal hebt uitgewerkt? Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 15:17

@ Famke_a4pje: thanks!!

Gunufje schreef:
Wow!
Schitterent gewoon...
Nu vraag ik me af...

Als dit "vlugge schetsjes" zijn, hoe ziet een tekening er dan uit van jou die je helemaal hebt uitgewerkt? Haha!

Nou... meestal maak ik geen tekeningen die te gedetailleerd zijn, omdat ze dan hun artistieke waarde kwijtraken en net zo goed foto's hadden kunnen zijn. Meer uitgewerkt betekent meestal iets meer detail en oog voor de juistheid van de compositie (als in: zo min mogelijk fouten) en vaak een achtergrond of meerdere paarden in 1 tekening. That would be about it.
Vaak is het dat ik alleen in opdracht een tekening meer uitwerk omdat de opdrachtgever dat van me vraagt, maar persoonlijk vind ik dat vlugge en simpele veel leuker om te doen (en goedkoper voor de opdrachtgever hahaha).

Ik heb wel een aantal meer uitgewerkte schilderijen en tekeningen maar die verkoop ik en masse... deze doe ik er gewoon bij voor de lol. Lachen

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:52

heel erg mooi gedaan zeg!!
(ik dacht dat ik al eerder een reactie had geplaats, maar dat blijkt dus niet te zijn.. Bloos )
heb er echt niets op aan te merken, behalve dat bij de eerste de 'strepen' op de borst een beetje vaag zijn. maar verder echt heel erg knap!

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:19

Kwijl Woooow dit is echt geweldig! wat een talent echt superrrrr mooi, wauw echt gewoon geweldig Pling

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:55

ehum welke fouten? Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 15:38

@ Marjoke: Lachen Ja, dat heet gedeeltelijk mijn stijl en gedeeltelijk luiheid. Tong uitsteken

@ eliaan: hahaha, ok. Tong uitsteken

@ lovelynutie: er zitten op enkele plaatsen schaduwen waar geen schaduwen zouden horen, waardoor de borstkas ietwat verkeerd valt. Verder is het gewoon ontzettende luiheid van mijn kant om je geen lijst te geven wat er allemaal mis is met deze tekeningen. Knipoog

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:09

Nou..jij hebt een talent zeg !!
Zou het je niet na kunnen doen...

mooi Knipoog