[verhaal] Wat je al niet kunt vinden op je oude pc!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

Re: {verhaal} Wat je al niet kunt vinden op je oude pc!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 16:59

De opendag

Stella keek nieuwsgierig over haar boxdeur en ze hinnikte hard. Meredith die de laatste naambordjes op hing keek naar haar merrie en gaf haar een pepermunt-je.“Ik hoop dat het goed gaat morgen lieverd!” Markus was in de buitenbak nog een keer met Leena aan het oefenen en Meredith ging met Leslie nog een keer de clinic oefenen. “Dat zag er geweldig uit meiden!” “Als t morgen ook zo gaat!” Meredith zag t nog steeds niet zo zitten. “Ik ga niets meer met Just do it doen nu hoor, ik poets hem morgen ochtend wel en Stella’s staart was ik ook dan wel.” Markus sloeg zijn arm om haar heen en keek naar de blauw/groene plek op haar wang. “Dat lijkt me een goed idee, je hebt nog last van je gezicht hè meid?” Meredith knikte en lachte nerveus:”Les, ik zie je morgen hè?! Je komt wel op tijd hè?!” “Ik zou niet te laat durven komen Mer!”

“Ga nou maar slapen Mer, als jij Justy en Stella morgen nog een schoonheidsbe-handeling wilt geven dan moeten we minstens om 6uur op!” Meredith knikte en nestelde zich tegen Markus aan.
De volgende ochtend was iedereen vroeg op. De zon scheen vrolijk door de stal-deuren naar binnen en de radio schalde over het erf. Meredith waste de zwarte staart van Just do it en Markus poetste Leena tot ze glom. Leslie keek lachend toe en kletste wat met moeder Kriss over de reis die ze gemaakt hadden.
“Zo mensen, nu wat eten en dan alles in orde maken, de eerste gasten komen over een uur!” Vader Mike lachte en streek zijn dochter even over haar blonde haar. “Zal Rene ook komen?” “Denk t wel ja, al is het alleen maar om jou nerveus te maken!” Lachte Markus terwijl hij Meredith een broodje toeschoof. “En dat gaat hem ook nog lukken ook als ik je gezichtje zo zie meisje, je bent hier op je eigen terrein, wij zijn allemaal bij je en bij de paarden, hij kan je dus helemaal niets maken, al zou hij het willen! Hier, eet even iets lieverd, je hebt vanochtend ook al niets gegeten!” Moeder Kriss keek haar dochter aan en knikte geruststel-lend. Leslie was de eerste die opstond. “Ik ga me snel omkleden jongens, mijn spullen liggen op jou kamer Mer?” “Ja, ik loop meteen mee en kleed me ook om! Ga jij de paarden nog even wat hooi geven Markus?” Markus lachte en knikte.
Toen Meredith onder de douche uit kwam vliegen kwam Markus net naar boven om zich om te kleden. “Meisje, doe eens even kalm alsjeblieft!” Lachte hij vrolijk en gaf haar snel een zoen. Leslie, die de kamer uitkwam knipoogde en zei:” Die staat werkelijk stijf van de stress hoor!” “En dat is nergens voor nodig prinses, het komt allemaal goed, je wordt de ster van de show met je zwarte hengst.” Me-redith schudde haar hoofd en trok snel haar nieuwe rijbroek aan. “Waar is mijn trui?” “Hier” toen ze eenmaal klaar was zag ze er geweldig uit! Een witte rij-broek, een korenbloemblauwe trui en schitterende oorknopjes in haar oren. “Prin-ses wat zie jij er mooi uit zeg! Kijk alsjeblieft uit als je de stal in gaat!” Mere-dith knikte en lachte naar Leslie die er op haar beurt ook fantastisch uitzag. “Markus, wij gaan vast naar de stal, kom je ook zo?”
Stella hinnikte en snuffelde aan de hand van Meredith die zorgvuldig het hoofd-stel aan de deur hing. “Jij verteld zo dus het een en ander over de paarden?” “Ja, daarna doet Markus zijn clinic met Leena en dan doen wij de onze. Als laatste doe ik de Join up met Justy.” “Daar komen de eerste mensen meiden, succes en denk eraan, laat je niet gek maken!” Markus glimlachte en ze keken elkaar even aan. Moeder Kriss zette de laatste kopjes recht en vader Mike nam de eerste groep bezoekers mee voor een rondleiding. Even later liepen ze allemaal rond met groepen mensen. Rene en Schuyler waren er inderdaad ook maar Meredith had totaal geen tijd om op ze te letten. Toen ze met haar groepje in de stal kwam hoorde ze Just do it angstig hinniken. Al die vreemde mensen! Toen hij Meredith zag werd hij echter rustiger. Bij ieder paard vertelde Meredith iets en toen ze weer naar buiten liepen was het al tijd voor de clinic van Markus! Samen met haar moeder loodste ze de mensen naar de buitenbak. Toen iedereen geconcen-treerd naar Markus keek en luisterde gingen Leslie en Meredith zich klaar ma-ken voor hun clinic. Meredith steeg op en kreunde even, haar rug deed nog steeds zeer. “Gaat het wel?” “Ja Les, het gaat wel, ik ben alleen vreselijk nerveus en Stella voelt dat ook.” Toen Markus de bak na een half uurtje uit kwam reden Meredith en Leslie naar binnen. “Ging het goed?” “Ja meid, heel goed, veel succes jullie hè?!” Leslie vertelde eerst het een en ander over de oefeningen die Meredith met Stella reed en toen deden ze het andersom. De hele clinic ging perfect! Mere-dith straalde toen ze 3kwartier later haar merrie op stal zette. Nu was het even een kwartiertje pauze en dan zou ze de Join up met Just do it proberen. “Wil je nog wat drinken?” “Markus, rot alsjeblieft op met dat drinken, ik hoef helemaal niks!” “Hey, niet zo chagrijnig Mer, het gaat wel goed!” Markus sloeg zijn arm stevig om haar heen. “Ik had eerst n keer op hem moeten rijden, ik weet totaal niet hoe hij gaat reageren! Als hij net zo reageert als toen ik het de laatste keer probeerde dan gooit hij me er zo af!” “Dit is de grootste onzin die ik ooit heb ge-hoord! Als die Join up lukt, en jij bent rustig en zeker van jezelf dan kun je daarna proberen om op hem te rijden! Maar eerst die Join up en dan zien we wel weer verder!” Meredith knikte nerveus, trok haar trui uit en haalde Just do it uit zijn box. De hengst snoof en hinnikte angstig. “Sssst, kalm aan lieverd, je hoeft echt niet bang te zijn, ik ben bij je!” Markus ging de bak in, vertelde wat over de Join up en toen riep hij Meredith de bak in. “Meredith Michaels en Just do it!” “Maar dat is Firando!” “Dat is die levensgevaarlijke hengst!” “Firando! Dat is m echt” “Ben benieuwd wat dat kleine meisje met die levensgevaarlijke hengst kan doen!” “Hij vermoordt haar!” Meredith keek Markus aan en die knikte. “Succes!” Toen was ze alleen. Alleen met de machtige doodsbange hengst en het publiek. Ze haalde diep adem en klikte de longeerlijn los. “Toe maar Justy!” Just do it hinnikte schril en rende er bokkend vandoor. “Hij vermoordt haar!” “Ze is knettergek!” Meredith negeerde het commentaar dat ze vaag hoorde en keek naar de hengst die door de bak rende. Zijn hoofd hoog in de lucht en zijn ogen groot van pure angst. Even was Meredith bang dat ze totaal geen contact met haar paard zou krijgen en ze keek hulpzoekend naar de ingang van de bak. Daar stonden Markus, Leslie, Kriss en Mike. Markus knikte bemoedigend, stak zijn duim op en knipoogde. “Okay Justy, here we go!” Meredith draaide nu mee met de hengst en na enkele rondjes ging het paard langzamer lopen. Hij hield zijn hoofd nog hoog in de lucht en zijn ogen stonden nog onrustig maar hij hield nu zijn bazin in de gaten. Opeens draaide hij zijn binnenste oor naar binnen. Mere-dith zag het en voelde de zenuwen wegebben. Na nog een aantal rondjes begon Just do it kauwbewegingen te maken. Meredith liet hem nog een rondje lopen en draaide toen haar lichaam weg. Ze hoorde hoe Just do it stilstond en hoe stil het was rond de baan. Opeens hoorde ze aarzelende voetstappen achter zich. Toen voelde ze een zachte neus in haar nek. Langzaam draaide ze zich om en streelde ze de hengst over zijn bezwete voorhoofd. “Was je zo bang geweest lieverd?” Meredith draaide zich om en liep weg. De hengst liep vol vertrouwen achter haar aan! Hij volgde elke beweging die ze maakte. Op een gegeven moment stond ze in het midden van de bak stil. “Nu zal ik hem gaan zadelen en met hem gaan rijden.” Weer steeg er gemompel op van rond de bak. “Die meid is gek!” “Maar hij heeft haar niet vermoord!” “Dat zal nu wel gebeuren dan. Weet je nog hoe die hengst bij ons reageerde toen je op hem wilde rijden?” Markus kwam de bak in met het zadel en hoofdstel en Just do it sprong bang achteruit. “Hooo maar jo-chie, t is wel goed!” “Je was geweldig Mer!” Meredith zei zacht:”Ik ben er nog niet Markus! ” Ze wachtte geduldig tot Just do it uit zichzelf weer naar haar toe kwam. Dat deed hij vrij snel en Meredith liet hem aan het bit ruiken. Moei-teloos deed ze het even later in zijn mond en ook opzadelen ging zonder enig probleem. “Misschien had ik toen ook eerst een Join up met je moeten doen hè!” Toen ze opsteeg keek Just do it wel even om maar van verzet was geen sprake, hij vertrouwde Meredith nu volkomen. Met een losse teugel stapte ze een paar rondjes door de bak en ook draf en galop ging goed. Zelfs de 2 sprongen die ze met hem maakte gingen goed!
Toen ze afsteeg knuffelde ze de hengst stevig. “Ik zal je nog even los laten als ik vragen ga beantwoorden.” Toen ze het paard zonder zadel en hoofdstel liet gaan draafde hij weg, maar hij kwam meteen terug en bleef staan met zijn hoofd op haar schouder.
“Heeft U nog vragen?” “Ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?” Meredith keek de jonge vrouw stralend aan en zei:”Door hem vertrouwen te geven. Iedereen probeerde hem de wil van zijn ruiter op te leggen door het te dwingen te luisteren en te straffen, ik heb hem nu het vertrouwen gegeven dat ik hem begrijp en dat ik met hem wil samen werken.” “Maar iedereen weet toch dat deze hengst is platge-spoten met kalmeringsmiddelen. Morgen is hij weer dezelfde idioot als toen hij bij ons op stal stond. Iedereen weet dat dit paard gevaarlijk is en dat je het heel makkelijk voor kunt doen of hij rustiger geworden is maar als de medicijnen zijn uitgewerkt dan…..” Schuyler werd in de reden gevallen door een instemmend gemompel. “Ik zou nooit een paard medicijnen geven om hem rustig te maken!” Brieste Meredith toen ze zag dat steeds meer mensen instemmend naar Schuyler knikten. “Dit is het stomste verhaal wat ik ooit gehoord heb. Zoals U misschien wel weet is Firando, nu dus Just do it ook bij mij onder het zadel geweest, zoals bij zoveel ruiters en amazones. Als je een beetje verstand van paarden hebt dan zie je ook dat dit paard geen medicijnen gekregen heeft, kijk eens hoe helder zijn ogen staan!” Verbaasd en opgelucht tegelijk keek Meredith de amazone die nu naast haar stond aan. Haar halflange blonde haren vielen op haar schouders en haar bruine ogen keken de mensen 1 voor 1 aan. “Meredith heeft in deze korte tijd al veel meer met de hengst bereikt dan wij allemaal in een half jaar of zelfs meer!” Meredith zag dat nu ook veel mensen instemmend knikten en Schuyler, die nog een aantal wanhopige pogingen deed volkomen negeerden. “Candice?” Meredith wist even niet hoe ze het had! Haar vroegere vriendin stond zelfverze-kerd naast haar en keek met een glimlach om haar mond naar de zwarte hengst die behoedzaam achter Meredith was gaan staan. “Nog meer vragen?” “Kan ik een paar van mijn paarden door jou laten rijden?” Meredith knikte en zei:” Dat kan, als het klikt wil ik dat best proberen. Dan moet U dadelijk even uw tele-foonnummer aan Markus, Leslie of aan een van de andere medewerkers geven, dan bellen we U zo snel mogelijk om een afspraak te maken.”

Toen tegen de avond de laatste bezoekers weg waren stonden Meredith, Markus, Leslie en Kriss en Mike op het erf. “Hoe Candice de bak in kwam marcheren!” Markus lachte. “Ik had haar al minstens 2 jaar niet meer gesproken!” Meredith schudde haar hoofd en keek naar de schapen in de wei. “Het is goed gegaan men-sen, we hebben weer een aantal nieuwe paarden te rijden gekregen!” “We?” Me-redith lachte ondeugend. Moeder Kriss trok even plagend aan haar haren en zei:”Als jij weg bent, wie moet ze dan rijden?” “Ik” “ja Les, je hebt gelijk! Hoe-veel hebben we er nou bij gekregen?” “Shutterfly, Perina, Checkmate, Donnerlit-chen, Contendra, en Paloma. 6 dus. Waarvan jij er 5 gaat rijden en ik 1.” Mar-kus keek meredith aan en lachte. “Ze komen begin volgende week pas aan hè? En Perina is een jaarling.” Mike knikte en zei:”Ja, dan zijn wij er niet!” Meredith keek hem aan en zei:”Oh nee, jullie vertrekken overmorgen weer naar Florida hè?” “Ja dan is de hele stal voor jullie alleen, gaat dat lukken denk je?” Meredith keek Markus en Leslie aan en knikte vol overtuiging.
De telefoon ging. “Ik neem hem wel!” Meredith rende naar binnen en greep de telefoon. “Hello?” “Meredith? Je spreekt met Candice!” “Candice? Meid, je was geweldig straks! Hoe is het met je?” Meredith trok een stoel dichterbij en ging zitten. “ Met mij is alles goed! Ik wilde eens even weten hoe het daar allemaal ging, ik had je al zo lang niet meer gesproken! Na de Join Up wilde ik blijven maar Quintin is niet in orde en Nicky belde me dat hij koorts gekregen had dus ben ik meteen naar huis gegaan!”
Meredith lachte en zei:”Ik wist niet wat me overkwam man! Ik had iedereen verwacht maar jou niet! Kom nou eens een keertje gezellig langs!” Na een uur hingen ze pas op!

2 dagen later vertrokken vader en moeder naar Florida waar ze een huisje ge-kocht hadden. Meredith zou de stal gaan runnen. “Pas goed op haar Markus!” Markus keek naar Meredith en sloeg zijn arm om haar heen. “Dat zal wel luk-ken denk ik!” “Maak je om mij geen zorgen! Bellen jullie wel even als je aan ge-komen bent? Daar is de taxi!”
Toen ze weg reden zwaaide Meredith tot de auto niet meer te zien was.
“Zo, je eigen stal Mer!” Meredith knikte en keek even rond alsof de stal voor het eerst zag. Stella, die in de wei stond hinnikte. “Ja, kom, we gaan een rit maken!”

_marielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:12

nog meer vervolg... Clown }>

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:05

ik heb het niet gelezen, maar hoeveel pagina's heb je nu al niet bij elkaar? Lijst

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 23:09

134 Haha!

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:11

JodyB schreef:
ik heb het niet gelezen, maar hoeveel pagina's heb je nu al niet bij elkaar? Lijst

Ben er al uit, heb het onder elkaar gezet in in dezelfde stijl gelaten, en dat zijn 23 pagina's! Wow!

Je kunt wel een boek beginnen joh Knipoog

Hoe kom jij nu op 123? Verward of is dat een grapje?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 14:53

Alles bij elkaar bedoelde ik, heb nog een hoofdstuk of 15!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:04

Plaats dan nog maar wat Tong uitsteken.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 21:16

Een nieuwe huisgenoot.

Meredith zat op de veranda de administratie bij te werken toen Markus met de telefoon in zijn hand naar buiten kwam lopen. “Mer?” “Ja?” “Ludger, mijn broer belde net, hij is gaan samen wonen met Barbara Schockemöhle en nu gaan ze de stallen verbouwen. Barbara heeft een dochter van net 18, Viviën. Die is opstan-dig en is het totaal niet eens met de relatie van haar moeder en Ludger. Ze gaat een jaar naar de High school hier en ze mag van haar moeder een paard uitzoe-ken. Nu vroegen ze mij of ze hier mocht komen wonen.” Meredith keek even naar de stapels papieren die op de tafel lagen en knikte toen. “Ja hoor, dat mag ze wel. Ik kan samen met haar een paard uitgaan zoeken en haar trainen. Wan-neer komt ze?” “Als je het goed vindt volgende week.” “Tuurlijk! Ik kan zo wel even bellen. Zou jij even wat boodschappen willen doen?” “Is goed, zeg maar wat ik moet halen, dan breng ik t mee!” Meredith maakte snel een boodschap-penlijstje en toen Markus weg was belde ze naar Duitsland.
Ludger nam de telefoon aan en ze kletste even gezellig met de oudere broer van Markus. Toen ze Viviën aan de telefoon kreeg bleef het stil. Op een paar korte antwoorden na zei het meisje helemaal niets. “Tot volgende week Viviën!” Zei Meredith vrolijk en toen ze opgehangen had liep ze even naar de wei waar Just do it rustig stond te grazen. “Hey knul! Hoe is t met jou dan? Je ziet er goed uit!” Zachtjes blies de grote hengst in haar gezicht en Meredith blies lachend te-rug. Toen Markus weer terug kwam had ze net het eten klaar! Heerlijk rustig zaten ze die avond op de bank in de kamer. Markus keek voetbal en Meredith lag met haar hoofd op zn schoot een boek te lezen.

Maandag zou Viviën aankomen. Markus haalde haar van het vliegveld terwijl Meredith iets te eten maakte. “Waarom moet die telefoon nu net gaan als mij iets niet lukt!” Terwijl ze de telefoon opnam stiet ze haar thee om. “oliebol! Ja!” “Nou nou, lukt het niet Meredith?” “Ludger, hey, nee het mislukt zelfs! Jij wilt natuurlijk weten of Viviën er al is?!” “Ja!” “Nee, ze is er nog niet maar volgens mij komt ze daar wel net aan!” “ Denk je er wel aan dat ze niet makkelijk is Mer?” “Ja, ik weet het, ik bel je wel als er iets is, maak je geen zorgen!”
Meredith droogde even snel de tafel en zette haar beker op het aanrecht. Toen liep ze naar buiten. Viviën stapte met een chagrijnig gezicht uit en Meredith keek even naar Markus. Die glimlachte naar haar en zei:”Ik zal de bagage naar haar kamer brengen en me omkleden, jullie roepen me wel even als we gaan eten hè?” “Tuurlijk doen we dat! Goede reis gehad Viviën?” “Mmmm” Meredith keek naar Just do it die door de wei rende en glimlachte.
Tijdens het eten was Viviën stilletjes. Meredith keek naar haar en glimlachte. Markus grinnikte en stond op. “ Het was heel erg lekker Mer, vind je het heel erg als ik Contendra even ga trainen?” “Nee, helemaal niet, ik zet alles in de afwas-machine en als Viviën nog zin heeft dan laat ik haar de stal even zien.” Viviën zei niets maar stond toch op toen Meredith de deur voor haar openhield. “Zo, we zullen eerst even langs de weiden lopen, dan kunnen we meteen de paarden mee nemen naar de stal.” Eerst liepen ze naar de achterste wei waar Stella, samen met Leena stond te grazen. “Dat is Stella, ze is van mij, nou ja, eigenlijk van markus maar ik mag alles met haar doen.” Die andere merrie daar bij het hek is Leena, die is van Markus.” Viviën keek naar de paarden en vroeg onze-ker:”Stella, daar hebt U toch vorige week de grote prijs mee gewonnen?” Mere-dith knikte en floot naar de merrie die vrolijk hinnikte toen ze haar bazin zag.”Ja, ze is mijn liefste, beste en trouwste paard, wil jij haar naar de stal bren-gen?” “Maar……U weet helemaal niet hoe ik met paarden omga!” “Ik heb ge-noeg vertrouwen in je Viviën, wat je niet goed doet dat zal ik je dan echt wel vertellen! Jij moet het toch net zo goed leren? En noem me alsjeblieft gewoon Meredith of jij!” Lachend keek ze het blonde meisje aan. “Kom, we gaan de wei in, dan kun je eerst even kennis met haar maken.” Stella snuffelde nieuwsgierig aan de hand van Viviën en liet zich rustig het halster om doen. “Goed zo, zorg wel dat jij voor haar blijft lopen, ze kan je wat uit proberen!” Zelf deed Mere-dith Leena het halster om en samen liepen ze naar de volgende wei waar Just do it stond te dromen. “Justy!” Bij het horen van de stem van zijn bazin keek de hengst op en draafde hij met opgeheven hoofd naar het hek. “Voor Justy moet je een beetje oppassen. Hij vertrouwt niemand alleen mij. Hij is niet gemeen maar gewoon bang. Hou jij Leena ook even vast dan haal ik hem uit de wei.” Handig deed ze de hengst het halster om en even knuffelde ze hem. “Jij gaat ook de stal in, dan krijgen jullie eten!” Just do it trok aan het halstertouw om bij Stella te komen. Die schrok ervan en sprong weg. Leena bokte ondeugend en wilde mee-doen. Viviën werd mee getrokken maar herstelde zich snel.”Hoooo maar Stella, rustig maar! Ja, jij ook Leena, Rustig!” De merries stonden stil en luisterden naar de stem van het meisje. Meredith leidde Just do it een eindje weg en keek naar Viviën die de paarden weer rustig naast zich had staan. “Goed gedaan Vi-viën, ik had eraan moeten denken, sorry hoor!” “ Geeft niets, ik weet nu hoe deze twee reageren als er iets is.” Stella hinnikte aarzelend en duwde haar neus tegen Viviën aan. “Ik kom weer naar je toe, okay?” Het meisje knikte en klopte de bei-de merries op hun hals. “Gedraag je Justy, je weet dat Stell-belli niks van je wil!” Nu liepen ze samen rustig naar de stal. “ Zet jij Stella in deze box? Dan hou ik Leena wel even vast.” Viviën knikte gretig en zette de merrie in haar warme box. Toen de paarden allemaal in de box stonden hielp Viviën met voeren. “Wanneer gaan we een paard voor mij uitzoeken?” Vroeg ze opeens zacht. Meredith glim-lachte en zei:” Als je morgen niet te moe bent dan gaan we morgen wel eens even kijken of er iets voor je bij zit bij de paardjes die te koop staan bij Leslie!” Viviën knikte en geeuwde. “Je bent moe hè meid? Kom, we gaan even wat drinken en dan ga je lekker naar bed.”
Even later zaten ze met zn drieën op de veranda. Meredith vroeg:” Hoe liep Contendra?” “Heel goed, ze begint te snappen wat je van haar wilt!” “Dat is geweldig lieverd! Ik ga morgen samen met Viviën kijken naar de paarden van Leslie. Wil jij dan hier blijven?” Markus knikte en zei:”Zeker! Spannend Vivi-en! Zoek maar een mooie uit!” Viviën knikte en geeuwde. “Ga maar lekker naar bed Viviën, morgen gaan we naar Leslie. Ik kom zo nog wel even kijken!” Viviën knikte en zei zachtjes:”Welterusten” “Trusten meid!”
“Hoe heb je dat voor mekaar gekregen Mer?” Meredith lachte en zei:”Gewoon aardig zijn en laten merken dat je haar begrijpt. Ze kan trouwens heel goed met Leena en Stella-belli overweg!” Meredith vertelde wat er gebeurd was en stond een uurtje later op.”Ik ga even kijken of alles goed is, dan bel ik Leslie even en dan ga ik nog even met Justy rijden.” “Is goed meissie dan kom ik wel even kij-ken.”

Toen Meredith de kamer binnen kwam zat Viviën op de rand van haar bed. Ze huilde. “Hey meissie, wat is er aan de hand?” Viviën schudde eerst haar hoofd maar liet toen toch toe dat Meredith haar arm om haar heen sloeg. “Waarom huil je meisje? Wil je naar huis?” “Nee! Nee! Ik wil helemaal niet naar huis, ik….” “Sssst, doe maar rustig Vivi, je voelt je niet zo op je gemak hè? Dat is toch hele-maal niet zo raar, je bent hier net 4 uur! Hey, je gaat je hier echt wel thuis voelen lieverd, echt. Morgen gaan we kijken of we een leuk paardje voor je kunnen vin-den waarmee je wedstrijden kunt gaan rijden. Maar waarom ben je zo overstuur lieve meid?” Viviën schudde haar blonde haar over haar schouder en snik-te:”Mam houd gewoon niet van me!” Meredith schudde haar hoofd en zei:”Wat is dat nou voor een onzin Vivi? Tuurlijk houdt Barbara wel van je, en Ludger ook, ze willen alleen dat je een eerlijke kans krijgt om je opleiding te halen en wedstrijden te rijden. Ze willen echt alletwee het beste voor je hoor. Daar ben ik van overtuigd. Hey, en als je ergens mee zit Vivi, dan kun je het mij altijd vertel-len hoor!” Viviën keek Meredith aan en knikte.”Weet ik.” “Mooi, en dan ga je nu slapen, het is half 11, als we morgen naar Leslie willen gaan dan moeten we een beetje op tijd vertrekken. Denk je dat je kunt slapen nu?” Viviën knikte en kroop onder het dekbed. “Als er iets is dan roep je hè!” “Ja, trusten!”

De volgende ochtend toen Meredith het huis uit kwam werd ze verblind door de opkomende zon. Zachtjes zingend liep ze de stal in. “Goedemorgen schatten van me, ik weet het, ik ben vroeg maar het word een mooie dag! Ik zal de deuren openzetten en jullie je eten geven. Dan ga ik even met jou naar buiten Stella en jij kunt de paddock in, Justy. Leena, Shutterfly, Checkmate, Perina en Conten-dra gaan even in de stapmolen en dan zal Markus er wel zijn om met jou te gaan rijden Donnerlitchen! En misschien vind Viviën het wel leuk om met jou te gaan rijden Paloma!” Ze was net bezig Just do it zijn halster om te doen toen Markus en Viviën binnen kwamen. “Hey, goedemorgen! Jullie zijn precies op tijd om me te helpen! Ik wilde Leena, Shutterfly, Checkmate, Perina en Contendra even in de stapmolen zetten en ondertussen de boxen uitmesten. Daarna wilde ik met Stella naar buiten gaan, zouden jullie mee willen met Donnerlitchen en Palo-ma?” Markus knikte en keek naar Viviën. Die knikte ook en streelde de witte Paloma over haar zachte neus.
Toen ze terug kwamen van de buitenrit en ontbeten hadden gingen Meredith en Viviën naar Leslie.
“Goodmorning! Wat zijn jullie er vroeg bij!” Leslie lachte vriendelijk en liep naar Meredith en Viviën toe. “Gaan we eerst even iets drinken of wil je eerst naar de paarden?” “Dat is een vraag naar de bekende weg Leslie! Toch Vivi?” Viviën knikte en samen liepen ze de stallen in. “Kijk rustig rond Vivi, we hebben alle tijd en als er niks voor je bij zou zitten dan zoeken we verder. Laat je niet beïn-vloeden door alleen een lief koppie hè!” Meredith knipoogde en bleef, samen met Leslie een beetje op de achtergrond. Viviën liep geconcentreerd langs de boxen en streelde hier en daar een neus. “Deze wordt het denk ik, mag ik hem eens rijden?” “Tuurlijk, dat is een hele goede ja, zadel je hem zelf of moet ik even helpen?” “Ik zadel hem zelf wel!” Toen de jonge hengst gezadeld was en aan de hand mee naar de bak genomen werd keek Viviën Meredith even onzeker aan, haar handen trilden. “Wat is er Vivi?” Viviën haalde haar schouders op en bleef staan. “Waar ben je bang voor?” Leslie pakte de teugels van Viviën over en stapte even met het jonge paard over de hoefslag. Meredith keek Viviën aan en zag tranen in haar ogen. “Viviën, wat is er aan de hand?” Viviën haalde diep adem en zei zacht:”Ik ben zo bang dat ik het niet kan, bij de vorige stal waar ik een tijdje gereden heb heb ik ook 2 paarden verpest!” “Welke stal was dat als ik vragen mag?” “stall Sprehe” Meredith keek naar Leslie die met de hengst rondstapte en zei:”Dat is de stal van Rene Tebbel.” Viviën keek haar aan en vroeg zachtjes:”Ken je hem?” Meredith ging op de bakrand zitten en zuchtte:”Meid toch, ik ken hem maar al te goed, maar dat vertel ik je nog wel eens, hij heeft je waarschijnlijk Denver en Kris laten rijden, is t niet?” Viviën knikte en snikte:”Ik heb die arme beestjes de vernieling in gereden.” “Dat is onzin Vivi, Denver heeft nog nooit normaal gelo-pen en Kris is een hele sterke opstandige hengst die helemaal geen vertrouwen heeft in zijn ruiter of zijn verzorgers. De eerste dagen ging het zeker heel erg goed met hem en daarna weigerde hij gewoon elke keer?” “Ja.” Meredith sloeg haar arm om het meisje heen en zei:”Ik kan je verzekeren dat dat niet jou schuld is Vivi, echt niet, bij mij deden die 2 precies hetzelfde. Maar waar Rene op uit is is je zo vreselijk onzeker te maken dat je gewoon gaat geloven dat je niks kunt! Heeft hij je ook geslagen?” Viviën zuchtte:”Dat heeft hij 2x gedaan, toen heeft mam me daar weggehaald en nu ben ik hier.” “Meissie toch, nu snap ik waarom je zo katterig reageerde aan de telefoon! Wat zul jij je onbegrepen hebben ge-voeld! Maar luister. Jij moet 1 ding goed onthouden: je kunt het. Het is lastig maar al die dingen die Rene je gezegd heeft moet je gewoon vergeten. Je kan ge-weldig met paarden omgaan, dat heb ik wel gezien. Waarom denk je anders dat ik je met Stella laat werken? En Paloma? Hey lieverd, kijk me eens aan? Je kunt het! Je gaat nu die hengst rijden en als hij je bevalt dan nemen we hem mee. Je kunt het!” “Echt?” “Echt!”
Leslie knikte naar Viviën toen ze opsteeg en ging toen naast Meredith op de ba-krand zitten. “Ze heeft bij Rene gewerkt.” “Vandaar dat ze zo onzeker is! Deze hengst past goed bij haar Mer, moet je kijken hoe attent hij nu al op haar is!”

“Zorg goed voor hem en doe je best, Mer is een strenge trainster!” Leslie lachte en klopte nog 1x het paardje op zijn hals. “Zet hem maar in de trailer meisje, ik kom eraan.” Meredith betaalde Leslie en zei:”Tot morgen Les, dan kom je wel even kijken hè?” “Zekers! Tot morgen Mer, veel plezier met hem Viviën!”

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:29

Yeeey Haha! Clown Pling Ik wil nog meer Haha! Bloos

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 21:34

Voor deze ene keer dan 2 hoofdstukken!

Op vakantie.

Meredith zat op het terras te lezen toen Viviën met een envelop in haar hand naar buiten kwam rennen. “Meredith! Meredith! Kijk eens!” “Wat heb je daar Vivi? Iets leuks?” Het meisje knikte en ging tegenover haar zitten. “Laat me eens even lezen!”

“Geachte leden van het Amerikaans, Duits en Nederlandse springteam,

Met deze brief willen wij jullie van harte uitnodigen om de eerste 3 weken van april, met paard naar de Nederlandse kust te gaan. Jullie zullen in huisjes ver-blijven, van 2, 4, 6, of 8 personen, de paarden worden gestald in ruime boxen in het naast gelegen stallencomplex. Natuurlijk mag er een groom mee.
Er worden trainingen georganiseerd, leuke activiteiten zoals een feest, en elke avond is er een strandrit.
Inschrijvingen moeten voor 29 maart binnen zijn! Vul snel het antwoord strook-je in!”
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
O Ja ik ga mee met …. Personen en ….paarden.
O Ik ga mee, maar zonder paarden.
O Ik neem eigen voer mee.
O Ik gebruik het voer dat aanwezig is.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Meredith keek Viviën aan en lachte:”Dat zou wel heel gezellig zijn hè?” Viviën knikte en toen betrok haar gezichtje. “Ik ben geen lid van 1 van die 3 teams en een groom ben ik ook niet!” Meredith nam een klein slokje van haar cola en zei:”Ik neem je gewoon mee! Knap iemand die je wegstuurt! En anders ben je gewoon mijn groom! Neem je je hengst mee?” Viviën knikte gretig. “Okay, we gaan ervan uit dat Markus ook mee gaat en Leena mee neemt.” Lachend vulden ze samen het strookje in.

“Ik heb alles ingepakt. De spullen van Come on staan naast de trailer!” Viviën had er zin in. Meredith lachte:”Dan zullen we de spullen er eens inzetten. Daarna de paardjes inladen en dan vertrekken!” Markus kwam naar buiten en knipoogde naar Meredith. “Leslie belde net, of we al weg waren. En Candice heeft al gebeld, en Alison ook!” “Die zijn dus al onderweg! Dan moeten wij ook zo gaan, anders zijn we als laatste en dan hebben we de slechtste plaatsen voor de paarden!”
Stella hinnikte toen Meredith haar uit de box haalde en liep zonder problemen de trailer in. Leena deed wel wat moeilijk maar met wat geduld en lekkere hapjes liep ze naar binnen. Come on van Viviën deed verder ook niet moeilijk en toen de paarden in de trailer stonden en de laatste instructies aan de thuisblijvende stalmeisjes gegeven waren konden ze vertrekken.
De volgende dag kwamen ze in het bungalow park in Nederland aan. Het re-gende en t was fris. Toen de paarden allemaal in de ruime en lekker warme boxen stonden was het tijd om de huisjes in te richten. Meredith, Markus, Viviën, Alison, Candice en Leslie zouden samen in een huisje gaan.
“Zo, eindelijk even zitten! Ik ben er echt moe van!” Leslie liet zich op de bank vallen en sloot vermoeid haar ogen. Meredith stond voor het raam en keek naar de tuin van het huisje dat naast dat van hun stond. “Je raad nooit wie er naast ons zitten!” Alison kwam naast haar staan en keek ook naar buiten. “Is dat…..” “Ja, ik vraag me af hoe die idioot het uitkient dat hij steeds bij mij in de buurt zit!” “Je gaat me toch niet vertellen dat Rene naast ons zit?” “Dat ga ik je wel vertellen Markus, en hij zit met Schuyler, Otto, Molly, Mclain en Clare in t huisje.” Meredith haalde diep adem en liep naar haar kamer waar ze zich op het bed liet vallen.
“Als je nog mee wilt met de strandrit dadelijk moet je nu echt wakker worden prinsesje!” Meredith keek slaperig op en glimlachte. “Heb ik geslapen?” “Dat zou ik wel zeggen ja, het is inmiddels half 7 geweest!” “Wat? Hebben de beestjes eten gehad?” Markus knikte en gaf haar een kus. “Ga je mee met Stelli?” “Tuurlijk! Ik ben hier niet om op mn bed te blijven liggen! Ik ga even snel douchen en dan kom ik eraan!”
Toen ze met nog natte haren de kamer weer in kwam scheen de zon door de open-staande deuren. Viviën was op het gras aan het tennissen met Alison. “Hey slaapkop, ben je er weer!” “Helemaal!”
Toen ze met zn allen naar de stallen liepen kletsten ze gezellig. In de stallen was het een drukte van belang. In de box naast die van Stella stond een machtige zwarte hengst die arrogant zijn hoofd in zijn nek gooide toen Meredith hem over zijn neus wilde aaien. “Wat ben jij mooi zeg! Maar volgens mij allerminst mak-kelijk!” Stella hinnikte en schopte tegen de deur. “Ja, sorry hoor, ik kom eraan!” Lachend zadelde Meredith haar mooie jonge merrie.
Ze verzamelden zich met zn allen voor de stallen. “T is net een ruiterkamp!” Candice lachte vrolijk. “Ja, gezellig!” Stella haalde nijdig uit naar een paard dat naar haar zin te dicht bij kwam. “Stella-belli!” Meredith schudde haar hoofd en gaf Stella een bestraffende tik op haar hals. “Sorry hoor, ik lette niet op!” “Geeft niets hoor, ik stond ook een beetje dicht bij je!” Het donkerharige meisje lachte vriendelijk. “Wat een geweldig mooi paard is die hengst van jou zeg! Hij staat naast Stella hè?” “Als jou paard Stella is dan wel geloof ik ja! Hoooo Hay Guy, kalm aan jochie!” De zwarte hengst gooide zijn hoofd omhoog en probeerde de teugels uit de handen van zijn amazone te trekken. “Hoe oud is hij?” “Net vijf geworden, en Stella?” “Net vier geworden! Oh, we vertrekken!”
Naast elkaar reden ze achter de anderen aan. Op het strand waaide het een beetje maar het was wel aangenaam warm. “Carry!” “Oh, ik geloof dat ik geroe-pen word, ik zie je wel weer!” Meredith knikte en klopte Stella op haar hals. De merrie snuffelde aan haar knie en hinnikte. “Ja, ik vind het ook leuk hier lie-verd!” “Die is echt idioot! Tjonge jonge, dat je nou ook nog onze vakantie gaat verpesten met je schillenpaardje! Maar dat laten wij ons echt niet doen!” Mere-dith keek Rene recht aan en dwong zichzelf kalm te blijven. Stella werd onrus-tig. Schuyler reed links naast haar en Rene rechts. Langzaamaan sloten ze de nerveuze merrie steeds verder in. Opeens had het angstige paardje er genoeg van. Ze steigerde, nam het bit tussen haar tanden, draaide zich op haar achterbenen om en ging er in razende galop vandoor. Wat Meredith ook probeerde, de doods-bange merrie hoorde haar niet eens, en hulpen geven was onmogelijk! “Stella! Stop nou toch! Alsjeblieft!” De wind blies de tranen uit haar ogen en op een ge-geven moment voelde Meredith haar armen en benen niet meer! Stella liet zich niet terug nemen, ze was doodsbang. Af en toe bokte ze fel. “Hoooo maar Stella! Je hebt wel laten zien dat je snel bent! Kom nu maar, ik geloof dat ook Mer nu een beetje moe wordt!” Leslie reed nu in volle galop naast Stella en deed een po-ging de loshangende teugels te pakken te krijgen. Stella sprong snel opzij, zonder vaart te minderen. Bijna verloor Meredith haar evenwicht! Leslie deed nog een wanhopige poging.”Hebbes! En nu kalm aan dame!” Snuivend en slippend kwam de merrie tot stilstand. Meredith keek langzaam op. Haar ogen waren rood en betraand. “Ssstella!” Mompelde ze. “Meredith!” “Wat is dat beestje snel zeg!” “Prinses, alles okay?” De andere ruiters en amazones kwamen ook aan draven en ze praatten allemaal door elkaar. Markus gaf de teugels van Leena aan Viviën. “Kom hier lieverd!” Bezorgd tilde hij haar van Stella af en drukte hij haar tegen zich aan. “Les, heel erg bedankt meid, ik wist niet dat Priobert zo snel was!” Leslie klopte haar ruin op zijn hals en lachte:”Ik ook niet maar ik zag Stella rennen en die idioot was niet van plan voorlopig te stoppen geloof ik! Als ze Mer eraf gegooid had was die lelijk terechtgekomen!” Meredith klampte zich helemaal aan Markus vast en begon nu te snikken. “Ik kan niet eens mijn eigen paard in bedwang houden!” “Dat is onzin. Dit was niet te voorkomen. Die 2 daar,” Carry stapte naar voren op haar hengst en wees naar Schuyler en Re-ne.”Die sloten haar helemaal in. Die merrie raakte gewoon helemaal in paniek, iets wat ieder paard gedaan zou hebben! Dat is gewoon normaal gedrag, zeker van zo’n jong paard!” Instemmend gemompel steeg op. Markus streelde Mere-dith door haar verwarde haren en fluisterde:”Sssst kalm maar meisje. Het is al-lemaal goed afgelopen! Stella is in orde, en jij ook zo te zien. Hey lieverd, rustig aan nu maar!” Meredith keek naar Leslie en snikte:”Dankjewel Leslie, zonder jou had ik het nooit gered!” Leslie, die rondjes stapte met de bezweete Stella stond stil en glimlachte:”Ach Mer, Priobert heeft zijn energie ook weer kunnen uiten! Maar doe dat nooit meer!” Meredith lachte door haar tranen heen en streelde Priobert over zijn neus.”Jij ook bedankt lieverd!” Toen strompelde ze naar Stella toe. Haar vacht was donker van het zweet, schuim stond op haar flanken en ze stond te trillen op haar benen.
“Gekke meid van me! Je bent behoorlijk snel! Was je zo geschrokken?” De merrie hinnikte zachtjes, haar neusgaten opengesperd en haar ogen dof van vermoeid-heid. “We gaan naar de stal lieverd, kom maar!” Voorzichtig steeg Meredith op en stuurde ze de merrie naar het water. “Zo kunnen je benen wat afkoelen paardje van me! Ik zit gewoon te trillen, weet je dat? Ik dacht werkelijk dat je me zou lanceren!” “Dat zou Stella toch nooit doen!” Viviën lachte. Meredith trok een gezicht en lachte nu bibberig.”Nee, eigenlijk ook niet! Als je mee wilt rijden dan doe maar hoor, dan zie ik je thuis wel!” Viviën knikte.
Samen met Markus en Leslie reed Meredith in stap naar de stallen. Daar aan gekomen wreef ze Stella eerst droog met stro en legde ze haar een deken op. Daarna spoelde ze de benen van de merrie af met lauw water. “Zo lieve schat van me, je wilt natuurlijk best even iets drinken, maar niet teveel hoor, dan krijg je koliek! Dankje!” Meredith nam de emmer water aan die Markus haar gaf en liet Stella drinken. “Ze ziet er niet naar uit dat ze er iets aan overgehouden heeft!” “Gelukkig niet nee! Hoe is t met Priobert?” “Goed hoor, hij schooit alweer om een worteltje!” Leslie lachte vrolijk.

“Wil je nog wat drinken Viviën?” “Nee, ik ga naar bed, ik ben moe!” Meredith lachte en zei:”Dat lijkt me een heel goed idee! Morgen doe je toch gewoon mee met de training?” “Mag dat dan?” “Tuurlijk! Waarom niet? Je hoort er nu toch net zo goed bij! Ga nou maar lekker slapen, morgen zien we wel verder.”
Dromerig kroop Meredith tegen Markus aan die op de bank tv zat te kijken. Alison, Candice en Leslie zaten een spelletje te doen. “Je bent ook moe hè?” “Ja, hoewel ik vanmiddag toch geslapen heb!” Markus glimlachte en zei:”Die Stella-belli van jou is erg snel Mer, het is jammer dat je de gezichten van de anderen, met name Rene en Schuyler niet gezien hebt! Dat meisje op die zwarte hengst, wilde je achterna, maar die hield je niet bij! En zelfs Leena, die toch behoorlijk snel is kon je niet inhalen!” Meredith glimlachte:”Gelukkig lukte het Leslie wel, ik kreeg echt geen contact met Stelli! Ze was zo in paniek! Het had niet veel langer moeten duren, dan was ik gevallen!” “Gelukkig is dat niet gebeurd prin-ses, ik weet niet wat jullie doen mensen, maar ik loop nog even naar Leena en dan ga ik ook naar bed!”

Toen ze in de stallen kwamen hinnikte Stella hard. “Je kunt gewoon gaan slapen lieverd, er zijn genoeg vertrouwde paarden om je heen! Kijk, je krijgt nog wat water van me, een pepermuntje en dan ga je lekker slapen! Morgen gaan we trainen en naar het strand! Goodnight lady!” Markus sloeg zijn arm om Mere-dith heen en toen ook Alison en Candice de stal uit waren werd de deur zorgvul-dig gesloten.”Goodnight!”

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:55

Ik vind het echt heel mooi!
Ik vind alleen het woord Okay vervelend Knipoog

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 22:19

Watch_Me schreef:
Ik vind het echt heel mooi!
Ik vind alleen het woord Okay vervelend Knipoog

okay! Knipoog

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 21:55

Problemen met Hay Guy

De volgende ochtend werd Meredith wakker van een zonnestraal die in haar neus kriebelde. “Hatsjie!” “Gezondheid!” Klonk het uit de slaapkamer ernaast. “Thanks! Goodmorning!” Even kroop ze nog dicht tegen Markus aan maar toen stond ze op. “Ik ga snel douchen voordat er iemand anders eerst is!” Na de hete douche was Meredith helemaal wakker. “Ik ga onze beestjes voeren mensen, als ik terug kom wens ik ontbijt!” Lachend liep ze naar de stallen. Daar was t al een drukte van belang. Stella hinnikte blij toen Meredith binnen kwam. “Hey speedy! Hoe is het? Geen spierpijn?” Lachend klopte ze haar merrie op haar stevige hals. Snel schepte ze het voer in de bakken en toen ze terug liep naar Stella riep iemand haar.”Meredith!” “Ja?!” Carry kwam aanrennen met een borstel in haar hand.”Hey! Hoe is t met Stella?” Meredith stond stil en streelde de merrie over haar zachte neus. “Met Stella is het helemaal goed! Ze heeft er weer zin in! En hoe is t met Hay Guy?” “Die heeft me vanochtend flink gebeten! Moet je zien!” Carry liet Meredith een grote blauwe plek op haar arm zien waar overduidelijk een aantal tanden instonden. Het bloed begon te stollen. “Dat ziet er niet zo goed uit Carry! Heb je dat ontsmet?” “Ja, maar het doet wel zeer hoor! De gek! Hij schrok van een ander paard maar dat hoeft hij toch niet te doen!” “Nee, dat hoeft hij zeker niet! Hij is behoorlijk dominant hè?” Carry knikte en keek naar de hengst die haar met hoog opgeheven hoofd aan keek. “Ja, maar ondanks dat hij toch een beetje onbetrouwbaar is ben ik heel erg gek op hem!” “Daar kan ik wel inkomen! Hij is heel mooi! En volgens mij ook behoorlijk snel!” “Maar niet zo snel als Stella!” Meredith lachte en zei:”Die was gisteren sneller dan ooit en dat wil ik zo houden, van mij mag het best ietsjes minder!” Carry knikte.”Ik ga die idioot van me poetsen en longeren, zie je straks nog wel!” Meredith knikte en zwaaide terwijl ze weg liep. Buiten kwam ze Rene tegen. Hij pakte haar vast en zoende haar. Meredith was te verbaasd om zich te verzetten. Na een lange zoen liet hij haar los.”Ik zou het zelf maar tegen Markus zeggen, wie weet hoe hij reageert als ik of Schuyler het hem vertel! En zeg dat je het zelf wilde of…..” Toen liep hij fluitend verder. Meredith bleef even staan en liep verward naar het huisje. Hoe zou Markus hierop reageren?
“Ben je daar weer! Hoe was t met de beestjes?” Alison zette net de deur open toen Meredith aan kwam lopen.” Uhhh, ja, het ging goed met allemaal! Carry was gebeten door haar hengst, ik weet t niet maar er is meer met dat meisje vol-gens mij. Maargoed, ik heb honger!”
Tijdens het ontbijt werd er gezellig gekletst. Meredith was erg afwezig en voelde steeds hoe Rene haar vast pakte en zoende. Ze hoorde ook totaal niet wat de an-deren allemaal zeiden.
Toen ze voor de training de paarden gingen zadelen dwong ze zichzelf er niet meer aan te denken en vrolijk mee te doen.Hoeveel moeite het haar ook kostte.

“Hay Guy! Verdomme doe een beetje normaal!” Meredith keek over de rug van Stella heen en riep:”Carry? Wat is er?” “HAY GUY!” “Wacht even Stella-belli, ik ga even naar je buurman toe, ik ben zo terug hoor!” In de box stond de hengst met zijn oren plat in zijn nek en zijn achterbeen dreigend opgeheven naar Carry die met een lijkwit gezichtje tegen de wand gedrukt stond.”Hay Guy, wat kijk jij boos zeg, ik word nog bijna bang voor je! Mag ik er even door?” De hengst hapte nijdig naar de blonde Amerikaanse die voor zijn box stond. Die gaf hem echter niet de gelegenheid en pakte hem bij het halster.
“Dat moet je bij mij niet proberen jochie, ik ben heel lief en aardig maar je kunt te ver gaan. En nu zul je normaal moeten doen! Kom, laat me er even door, ik wil even naar je baasje toe en als ik dat wil dan doe ik dat ook!” De hengst deed nog een poging te bijten maar nu gaf Meredith hem een felle tik tegen zijn neus.”Ik heb je gewaarschuwd idioot, nu ophouden of je krijgt er nog een en die tweede is altijd harder dan de eerste!” Even aarzelde het paard en hier maakte Meredith handig gebruik van. Ze klikte het halstertouw vast. “Lopen jij!” Ze leidde de zwarte hengst de box uit en zette hem vast. “Braaf zo! Even wachten en niet etteren! Carry? Alles goed?” Carry zat in het stro en huilde een beetje. “Meisje toch! Heeft hij je geraakt?” Carry haalde haar schouders op en haalde haar handen door haar haar. Hay Guy hinnikte en keek met zijn donkere ogen naar zijn amazone. “Hij heeft me niet geraakt nee, ik was zijn voerbak aan het schoonmaken en toen schrok hij ergens van. Daarna was er niet zo heel veel met hem te beginnen! Dankjewel hè!” “Niks te danken hoor! Maar als ik je een advies mag geven; ik zou iets strenger voor hem zijn. Hij is niet makkelijk maar hij heeft ook door dat je hem niet durft te corrigeren! Om eerlijk te zijn betwijfel ik of hij er-gens van geschrokken is!” Carry zuchtte en zei:”Hij doet altijd zo lelijk als ik hem corrigeer! Als ik hem met longeren aanspoor met de zweep dan komt hij op me af rennen en als ik hem een tik geef dan begint hij te bokken! Ook bij het poetsen en opzadelen begint hij nu moeilijk te doen!” Meredith keek naar het paard dat voor de box stond en trok Carry overeind. “Hij is niet stom Car, dat heb ik wel gezien. Ik wil je wel helpen als je wilt?” “Zou dat helpen denk je? Dan graag!” “Okay! Ik ga Stella even zadelen, laat Hay Guy maar vast staan en begin maar met poetsen. Als er iets is dan hoor ik het wel.” Carry knikte en veegde over haar ogen. Stella hinnikte toen Meredith de box in kwam. “Zo meisje, wat ben je toch braaf! Kijk eens, een lekkere wortel voor je!” Ondertussen hield ze Carry in de gaten die met haar hengst bezig was. Toen Stella gezadeld en wel in de box stond liep Meredith naar Carry toe. “Zo, heb je hem gepoetst? Hij ziet er mooi uit. Het hoofdstel, probeer t eerst eens zelf!” “Hay Guy!” Mompelde Car-ry onzeker toen de hengst zijn neus omhoog stak.”Nee, Car, laat mij t even voor doen!” Carry knikte opgelucht en gaf Meredith het hoofdstel.”Hay Guy! Nu!” De hengst hinnikte maar deed wel zijn hoofd omlaag.”Braaf! Goed zo! Volgende keer doe jij het hè Car! Anders leer je het nooit!”
Toen ze samen naar buiten stapten had Meredith even oogcontact met Markus. “En wie is er weer bijna te laat voor de training?” Lachte hij en knipoogde pla-gend. Meredith voelde zich schuldig en draaide haar hoofd weg. Ze werden in groepen verdeeld en toen begon de training. Meredith probeerde goed op te letten maar hield ook Vivien en Carry, die in haar groep zaten goed in de gaten.
Na een uur flink trainen stapten ze de paarden gezellig kletsend droog. “Hij liep goed Viviën! Je krijgt hem steeds beter onder controle hè?” Het meisje knikte trots en klopte haar paardje op zijn hals. Carry zat een beetje voor zich uit te kijken op de rug van de nu rustige Hay Guy. “En die van jou liep ook goed Car!” Carry knikte en glimlachte. Kurt Gravenmeier, de trainer uit Duitsland stond te praten met de trainer uit Nederland. “Ze hebben t over hem, ze vinden dat ik hem niet aankan!” “Dat is onzin Carry, je hebt hem deze training perfect onder controle gehouden, alleen even een klein foutje in de galop, maar dat kan de beste overkomen! Als ze wat te zeiken hebben dan laat ze maar bij mij komen! Kom, we zetten ze op stal!” In de stal was het net een kippenhok. Iedereen praatte gezellig door elkaar en was aardig tegen elkaar. Pas toen ze Stella had verzorgd en met het tuig de box uitkwam kwam Meredith Markus weer tegen, druk in gesprek met Alison. “Hey, wie hebben we hier! Hoe ging het meissie?” Meredith aarzelde even maar zei toen zo vrolijk mogelijk: “Goed hoor, heel goed. Stella luisterde geweldig. En hoe ging het met jullie?” “Goed, Leena vindt water dood-eng, daar ben ik nu onderhand wel achter!” Alison schaterlachte:”Hij is gevallen!” Meredith keek Markus aan en lachte geforceerd:”Ahhh arme schat van me! Kom hier!” Plagend gaf ze hem een kus op zn wang.

Die middag was het warm. “Ik loop even over het strand, iemand zin om mee te gaan?” “Ik ga mee.” Even later liepen Markus en Meredith door de duinen naar het strand. “Had ik je al gezegd dat ik van je hou Mer?” Meredith keek Markus aan en de zon leek te weerkaatsen in haar hemelsblauwe ogen. “Ja lieverd, dat heb je al gezegd maar het is altijd leuk om het nog een keer te horen!” Markus glimlachte teder en sloeg zijn arm om haar schouders. Zo liepen ze verder langs de zee. “Markus?” “Ja lieverd? Wat is er aan de hand?” Meredith bleef staan en staarde over de zee. “Wat wil je zeggen Mer?” Een traan liep langzaam over haar wang. “Hey! Wat is er nou?” “Niks!” Markus ging voor haar staan en pakte haar handen vast. “Kleintje, waarom huil je nou toch?” Meredith schudde haar hoofd en sloot even haar ogen. “Kom, we gaan even zitten lieverd!” Met zachte dwang trok Markus Meredith naast zich neer in het losse zand in de zon.
“Zo lieverd, vertel me nu eerst maar eens wat er aan de hand is. Vanochtend toen je uit de stallen kwam was je al zo verward, afwezig en schrikkerig. Is er iets gebeurd?” Meredith keek over de zee en speelde wat met een klein schelpje. “Ik heb met Rene gezoend!” Zo, het hoge woord was eruit. Angstig wachtte ze op de reactie van Markus. Die keek haar even verbijsterd aan en sloeg toen zijn arm stevig om haar schouders. “Wilde je dat zelf Mer?” Nauwelijks zichtbaar schudde ze haar hoofd. “Hij kwam naar me toe toen ik uit de stallen kwam en zoende me. Ik moest tegen jou zeggen dat ik het zelf wilde anders……Oh Markus het spijt me zo!” Hysterisch snikkend schudde Meredith haar hoofd. Markus schudde zijn hoofd en trok de hevig snikkende Meredith dicht tegen zich aan. “Sssst! Kalm aan maar! Jij kon er toch ook niks aan doen lieverd! Kijk me eens aan? Ik neem jou helemaal niks kwalijk, vergeet dat nooit. Dat die idioot zo ge-stoord is daar kun jij toch niks aan doen?! Kom lieverd, ik ben helemaal niet boos op je!” Meredith legde hijgend haar hoofd tegen Markus aan en hij zei:”Nou, probeer eens even rustig adem te halen schatje van me, er is helemaal niets aan de hand!” Zachtjes streelde hij over haar rug.”Sssst het komt wel goed, die klootzak zal je met rust laten, dat beloof ik je! Ik zal hem in de gaten houden! Ons krijgt hij niet uit elkaar Mer, echt niet!” “Markus, I Love you!” Markus gaf haar een zoen op haar haar en knuffelde haar stevig. “En ik hou heel veel van jou Mer, meer dan van wat ook op deze hele idiote aardbol!”
Zwijgend bleven ze zo een tijdje zitten. Meredith werd langzaam rustiger en snikte af en toe nog wat na. Markus streelde zachtjes door haar haren en zoende haar zachtjes. “Je hoeft echt nergens bang voor te zijn! Stella en jij zijn veilig!”
Even later liepen ze hand in hand verder. “We zullen langzaamaan eens even naar huis lopen!” Markus knikte en knuffelde Meredith nog eens.

“Jullie gaan toch zeker wel mee naar het feest vanavond?” “Tuurlijk gaan we mee, waarom zouden we thuis blijven? Ik ga wel eerst mee met de strandrit! Stella-belli kan wel even wat beweging gebruiken!” Meredith grinnikte maar Markus zag dat ze nerveus aan haar kettinkje friemelde. Hij knikte geruststel-lend naar haar en knipoogde.
“Sta stil Stella en doe niet zo druk!” Meredith schudde haar hoofd en trok de singel strakker aan. Carry was Hay Guy aan het zadelen en ook die hield ze in de gaten. “Streng zijn Car, wat je niet wilt gebeurd niet!” “Meredith? Kun je me even helpen met Come on?” “Ik kom er zo aan Vivi, doet hij moeilijk?” “Hij pro-testeert bij het hoevenkrabben!” Meredith liep naar de box van Come on en hielp Viviën met de hoeven. “We vertrekken!”
“Waar is Markus?” Leslie zag hoe onrustig Meredith was. “Markus is nog even in de stal, hij had zijn sporen vergeten. Hij komt er zo aan hoor! Is er iets Mer?” Meredith schudde haar hoofd en haalde diep adem. “t is Rene he?” “Les, je kent me te goed, je hebt gelijk. Het is inderdaad Rene.” Aarzelend vertelde Meredith wat er gebeurd was. “Je had toch niet serieus gedacht dat Markus daar boos over zou worden Mer?” Leslie schudde haar hoofd en klopte Priobert zachtjes op zijn hals. Stella schudde ongeduldig met haar hoofd, ze had lang genoeg stilgestaan! Carry was druk in gesprek met Alison en Viviën zat stralend op de rug van haar hengst. “Kom princess, niet zo ongelukkig kijken, je hebt een geweldige merrie en je ziet er fantastisch uit!” Markus stapte nu naast haar en knipoogde. Meredith begon zich te ontspannen en genoot van de rit.

“Zie die hengst van Carry showen!” Markus wees naar Hay Guy die over het strand danste. Carry had moeite hem in bedwang te houden. “Hij is opstandig vandaag! Car heeft echt moeite met hem!” Meredith keek bezorgd naar Carry die duidelijk met de hengst aan het vechten was. “Ze houd hem nooit!” Stella werd onrustig, ze vond het maar saai in stap! En nu ze Hay Guy zag wilde ze mee doen! “Okay dametje, je mag in galop, maar je luistert wat ik je zeg! Markus, ik ga even naar Car toe.” “Is goed kleine, maar doe alsjeblieft voorzichtig! Leena is niet zo snel als die 2!” Meredith glimlachte en stuurde haar merrie naar voren. Een Nederlandse ruiter riep plagend:”Here we go again! Mrs.Michaels zorgt weer voor een showtje!” Meredith keek lachend om en riep:”Vandaag moet ik je helaas teleurstellen Wim, ik doe het even rustig aan maar wie weet morgen! Handtekeningen mag je altijd aan me vragen, als ik tijd heb natuurlijk!” Wim lachte en Meredith knipoogde. Hay Guy was inmiddels flink aan het etteren en aan het bokken. Carry’s gezicht was wit. “Car, hou je rustig! Ik kom naast je rijden.” “m-m-eredith! Ik ga vallen!” “Wat een onzin Car! Jij gaat helemaal niet vallen. Je gaat gewoon precies doen wat ik je zeg nu. Je teugels niet te kort hou-den,maar sluit hem op! Zo ja. Praat tegen hem, als hij weer omhoog komt dan ga je naar voren hangen. Goed zo meid!” Meredith probeerde haar stem overtuigend te laten klinken om zo Carry het gevoel te geven dat het haar zou lukken. Carry deed wat Meredith zei en Hay Guy voelde dat hij nu geen kans meer had weg te springen. Snuivend stond hij stil, met gespitste oortjes. “Zie je wel?” “Ik ga eraf Mer, hij vermoordt me nog een keer!” Meredith pakte de hengst langzaam bij de teugels en zei:”Ga jij zo makkelijk opgeven Carry? Gun jij die arrogante hengst van je die lol dat je nu afstijgt? Kom op zeg! Je kan hem aan, dat weet ik heel zeker.” “Denk je dat ik het kan?” “Zeker, maar je moet het zelf willen en door-zetten! Kom, benen erbij en lopen met die knol!” Nog wat onzeker dreef Carry de zwarte hengst aan maar hij luisterde inderdaad beter nu ze zelf wat strenger was.
De rest van de rit verliep rustig. Meredith gaf Carry doorlopend aanwijzingen en deed een wedstrijdje met Wim Schröder, Markus, Viviën en Alison. Stella bokte ondeugend maar liet zich weer makkelijk terug nemen toen Meredith dat wilde. Tevreden werden de paarden 2 uur later in de stal achter gelaten.

Die avond liep iedereen elkaar in de weg. “Heb jij mijn mascara gezien Alison?” “Nee! Zit mijn haar goed?” “Ja! Oh mijn schoentjes zijn vies!” Markus schudde zijn hoofd en tilde Meredith, die stilletjes op de rand van het bed zat even pla-gend op. “Hey prinsesje van me, je ziet er echt geweldig uit!” Meredith glimlach-te en zuchtte:”Ik zie er vreselijk tegenop Markus, ik heb Rene de hele dag kun-nen ontlopen maar dat zal nu niet lukken. Wat zal hij de anderen allemaal ver-teld hebben?” Markus gaf haar een zoen en zei:”Meisje, daar moet jij je helemaal niet druk over maken. Ik ben bij je en iedereen zal weten dat ik hartstikke gek op je ben!” Meredith zuchtte diep. “Kijk niet zo droevig Mer, ik weet heel goed dat je bang bent maar dat is niet nodig. Ik laat je niet alleen schatje echt niet! Kijk eens? Dit zal heel mooi staan bij je jurkje, ook bij je rijbroek trouwens..…maar je moet me wel beloven dat je je niet druk maakt en van deze vakantie geniet!” Me-redith keek naar het kleine pakje dat Markus op haar knieën legde en zei:”Dat zal ik proberen Markus!” Onhandig prutste ze aan het papiertje. “Lukt het meis-sie?” “Ja hoor, ik ben niet zo achterlijk als ik lijk!” Grinnikte Meredith nu. In het doosje dat ze uit het papiertje haalde zat een gouden ring met een hartje. “Oh wat mooi!” Meredith was sprakeloos! “Hij staat je vast geweldig!” Meredith’s ogen straalden toen Markus haar de ring om haar vinger schoof. “Dankjewel lie-verd, heel erg bedankt! Je weet niet hoe blij je me hiermee maakt!” Markus gaf haar een knuffel en glimlachte.”Graag gedaan hoor Mer, je weet dat ik van je hou!” Leslie stak haar hoofd om de deur en lachte plagend:”We moeten wel zo gaan jongens…..” Meredith schaterlachte en stond op. “Leslie, ik ben vanaf nu de gelukkigste amazone op de hele wereld!” Leslie keek Markus verbaasd aan en vroeg:”Wat heb je gedaan man?” Markus lachte ook en knipoogde naar Mere-dith die snel mascara op haar wimpers deed. Zingend borstelde ze haar blonde haren en even later liep ze kletsend met Viviën de deur uit.

“Wat heb jij een mooie ring Meredith!” Carry keek haar bewonderend aan. Me-redith nam een slokje van haar koude cola en glimlachte. “Van Markus gekre-gen!” “Geweldig!” Meredith zat gezellig te kletsen met Candice toen Markus haar hand vastpakte. “Dansen princess?” “Ja, graag!” Even later zweefde Me-redith in zijn armen over de dansvloer. “Had ik je al verteld dat je er geweldig uitziet?” Meredith knikte en glimlachte. Ze was zo gelukkig!
Toen ze even later weer op haar stoel zat te kletsen met Viviën die het ook heel erg naar haar zin had, kwam Schuyler heupwiegend naar haar toe gelopen.
Markus, die met Wim Schröder zat te kletsen keek haar aan. Meredith glimlach-te en liet haar ring zien. “Komt goed!” Gebaarde ze. Markus lachte terug en knipoogde. “Meredith, hallo!” Schuyler ging naast Viviën zitten. Die keek Me-redith aan en draaide met haar ogen. “Gezellige avond, vind je ook niet?” “Ja, heel gezellig! Wat een mooi truitje heb je aan!” Meredith probeerde vriendelijk te klinken maar het kostte haar moeite! Schuyler haalde een hand door haar perfect geföhnde haren en lachte even naar Rene die met Leslie stond te praten op de dansvloer. “Het zag er niet erg professioneel uit toen Stella er vandoor ging hè?” Meredith speelde met haar ring en dwong zichzelf rustig te blijven.”Ach, die kleine moet ook een keertje flink kunnen rennen. Op t strand leek het me de per-fecte gelegenheid.” Schuyler schudde haar hoofd en keek naar Viviën. “Die hengst van jou is niet de mooiste hè?” Viviën’s wangen werden rood en ze wilde wat zeggen. Meredith schopte haar echter zachtjes tegen haar enkel en keek haar doordringend aan. “Ach, hij is heel lief voor me en daar gaat het uiteindelijk om, Ilian is niet zo lief hè?” Sneerde Viviën en ze keek naar de grote blauwe bijtplek op de arm van Schuyler. Die leek te schrikken en stond op.”Tot ziens” en weg was ze! “Dat was een hele valse opmerking Vivi!” Lachte Meredith ondeugend. Ze voelde zich helemaal op haar gemak.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:16

Weer een leuk stukje! Wel zou ik in plaats van hijgde snikte gebruiken, toen ze op het strand waren.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 22:18

ja, je hebt gelijk, kan het alleen niet meer bewerken! Verdrietig

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:01

gaaf verhaal hoor! Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:11

Oeew..
Kom maar op met die andere hoofdstukken Knipoog
Leuk verhaal Lachen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 17:50

Weer thuis

Na nog een heerlijke week was Meredith toch blij toen ze die ochtend in haar eigen bed wakker werd van de kat die bovenop haar sprong. “Hey meisje, heb je me een beetje gemist?” Snel sprong ze onder de douche en liep daarna vrolijk flui-tend over het nog schemerige erf naar de stallen. “Het is nog vroeg schatten!” Leena keek nieuwsgierig over de deur en probeerde Meredith’s trui tussen haar tanden te pakken. “Hey! Hou jij daar eens heel snel mee op Leentje!” Meredith lachte en zette de radio aan. “Ik ga eerst jullie eten maken, daarna zien we wel weer verder.” Zingend schepte ze het voer in de bakken en het onrustige gestamp hield op. “Goedemorgen paardenprinsesje van me, jij bent vroeg vandaag!” Mere-dith keek om en lachte:”Ja, ik ben gewoon weer blij thuis te zijn. Die Leena van jou is speels vandaag! Ze probeerde me net al te happen!” Markus gaf haar een zoen en lachte:”Die is net zo gek op je als ik! En dat is helemaal niet zo raar hoor, je bent gewoon een schatje! Kom, ik zal je even helpen.” Samen maakten ze het voer voor de schapen en liepen ze naar de wei. “Kijk die kleintjes nou eens!” Vertederd keek Meredith naar de 2 lammetjes die uitgelaten achter elkaar aan renden. Markus sloeg zijn arm om haar schouders en fluisterde:”Ze zijn inder-daad lief Mer, we moeten ze houden!” Meredith knikte en zuchtte:”Ik hoop dat dat kan Markus, de wei word klein, en regel is eigenlijk dat de lammeren weg gaan. Maar deze 2 zijn zo lief! Ze herkennen je al! Ik …….” Markus schudde zijn hoofd en zei:”We houden ze lieve schat van me!” Meredith knikte en tilde een van de lammetjes op. “Hoor je dat kleintje? Je mag blijven!”

“Sta stil Perina, je zult naar me moeten luisteren! Of je nou wilt of niet!” Mere-dith leunde even vermoeid tegen de boxdeur en keek naar de hoogbenige merrie die met een arrogante, trotse blik naar Meredith keek. “En nu dat hoofd omlaag meisje!” Eindelijk had ze de merrie het halster om. “En nu lopen.” De merrie deed een stapje maar besloot toen dat ze niet verder wilde lopen. Ze hinnikte en legde haar oortjes plat tegen haar hals.”Perina!” Wat Meredith ook probeerde, de jonge merrie bleef koppig staan en probeerde zelfs naar haar amazone te trappen. Markus, die Leena uit haar box haalde bleef even staan en vroeg:”Doet ze het niet Mer?” “Die merrie is gek! Ik weet niet wat haar bazin met haar heeft ge-daan maar echt opgevoed is ze niet! Ze loopt gewoon niet mee aan het halster en ze wil alleen maar tegen me vechten! Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen!” Meredith had blosjes op haar wangen van kwaadheid. Markus zag het wel en zei:”Ik weet wel wat jij moet doen lieverd! Jij moet die trut in haar box laten nu, naar Just do it gaan, hem zadelen en dan gaan wij samen even een bui-tenrit maken!”
Even later stapten ze door het bos. “Gek word ik van dat beest!” Meredith kon het niet hebben dat de merrie haar niet als leider accepteerde. Just do it hinnikte en Meredith klopte hem zachtjes op zijn hals. “Jij bent een schatje Justy! Je be-gint het leuk te vinden om naar buiten te gaan hè?” Markus luisterde glimla-chend naar haar en zei:”Zoals jij tegen die dieren praat Mer, alsof het mensen zijn, en ze begrijpen echt bijna alles wat je zegt!” “zeker Markus, ik vind dat je geen band met een dier op kunt bouwen als je nooit eens tegen ze praat. Bij Rene was het verboden om tegen de dieren te praten. Hoe vaak heeft hij me wel niet geslagen omdat ik tegen een paard praatte! En ik bleef het maar doen!” Zwij-gend reden ze naast elkaar totdat Meredith Just do it de sporen gaf. “Probeer me maar eens in te halen, wie t eerste bij het meertje is!” de grote hengst bokte fel maar Meredith merkte dat het alleen vrolijkheid was en absoluut geen verzet. Markus kwam dicht in haar buurt met de jonge Leena maar Just do it deed er nog een schepje bovenop en met een halve lengte voorsprong galoppeerde hij t meertje in. Meredith werd helemaal nat! Slap van het lachen hing ze over de hals van de zwarte hengst. “Die idioot! Ik dacht dat hij wel zou stoppen!” Markus liet Leena ook halt houden en lachte:”Niet dus!” Meredith kwam echt niet meer bij! “Kom, we gaan de kant maar op Justy!” Op het droge liet ze zich op de grond glijden en leunde ze lachend tegen de machtige hengst aan. “Oh gatver! Ik sop in mn laarzen!” Markus was ook afgestegen en wilde de teugels van de hengst over nemen zodat Meredith haar laarzen uit kon doen. Hier was Just do it het echter niet mee eens. Met een gil sprong hij achteruit. Meredith kon nog net de teugels grijpen, anders was hij ervandoor gegaan! “Hoooo maar Justy! Kalm aan maar! Je kent Markus toch? Hooo maar lieverd! Braaf zo braaf!” Tril-lend stond Just do it naar de stem van Meredith te luisteren. “Markus ken je toch wel?! Kom maar even dichterbij Markus!” Markus kwam aarzelend dich-terbij en Meredith bleef Just do it zachtjes over zijn trillende hals strelen. “Mar-kus neemt zo de teugels over Justy, en dan blijf ik gewoon hier bij je staan! Toe maar Markus!” Voorzichtig nam Markus de teugels over. Just do it stapte ach-teruit en hinnikte angstig. “Rustig Justy, ik doe je helemaal niets. Mer wil ge-woon even haar laarzen uit doen! Kijk eens, een klontje!” De hengst keek Mar-kus achterdochtig aan maar nam na een tijdje toch voorzichtig het klontje van hem aan. Meredith knikte en zei:”Ik loop nu een heel klein stukje weg Markus, hou hem in de gaten, anders is hij weg. Blijf maar tegen hem praten!” Just do it keek Meredith helemaal na maar bleef toch bij Markus staan. Meredith trok on-dertussen haar laarzen uit en gooide het water er uit. “Gatverdamme, dit is echt vies! Het gaat goed Markus!” Markus keek naar Just do it en knikte. “Ja, hij is nu rustiger al houd hij je wel steeds in de gaten!” “Zo, wat mij betreft kunnen we verder rijden!” Lachend nam Meredith de teugels over en steeg ze op.” “Wat mij betreft kunnen we beter naar huis gaan prinses, jij wordt echt hartstikke verkouden zo! Dan kunnen we vanavond misschien nog wel even gaan!” Mere-dith keek bedenkelijk, ze vond het zo gezellig! “vanavond gaan we nog even naar buiten Mer, ok?” “Ja, dan gaan we dadelijk samen even kijken of we Perien aan het lopen kunnen krijgen, ze vind het vast leuk in de wei.” “Dat doen we! Meisje, je bent echt helemaal nat geworden!” markus lachte en knipoogde. In stap reden ze naar huis waar Viviën met een vriendin op de veranda zat. “Wat heb jij gedaan Meredith!” Meredith keek naar de meisjes en lachte:”Ik had het warm!” “Ja ja! Just do it galoppeerde zo het meertje in!” Markus lachte en ook Viviën en Soraya lagen dubbel. “Fijn hoor! Laat ze maar Justy! Voorlopig krijgt Markus Leena niet eens het water in!” “AUW! Die zit!” lachte Markus en hij klopte Leena op haar hals. “Zeg dames, ik zet deze idioot in de paddock, hebben jullie zin om te rijden? Ik kan jullie wel les geven!” Viviën knikte en keek Soraya aan. “Ja! Leuk! Op welk paard kan ik dan?” Meredith steeg af en dacht even na. “Als je wilt mag je wel op Paloma!” “Oh Soraya, dat is die mooie witte merrie!” Meredith lachte en zei:”Ga ze maar snel poetsen en zadelen, dan zie ik jullie zo in de buitenbak! Doe voorzichtig met zn achterhoeven Vivi! Ik ga me even om-kleden, Markus, jij neemt Justy wel even mee hè? Ik denk dat het nu wel goed zal gaan, anders moet je even roepen! Blijf tegen hem praten en maak de boxdeur niet dicht als je in de box staat, dan voelt hij zich opgesloten. Roepen als er iets is hè!” “Tuurlijk prinsesje!”

Voordat ze naar de buitenbak ging liep Meredith naar de stal, ze was benieuwd hoe het met Markus en Just do it ging.”Markus?” riep ze zachtjes. “Ja Prin-cess?” Markus was Just do it aan het borstelen. De hengst stond rustig stil maar toen hij Meredith zag hinnikte hij wel. “Hey knul! Wat ben jij een stoere hengst zeg! Goed hoor! Hoe heb je dat gedaan lieverd?” Markus haalde zijn schouders op en liet Just do it zijn achterhoef optillen om uit te krabben. “Ik weet het niet, hij luistert gewoon opeens.” “maar hij vindt het ook niet eng nu, moet je kijken hoe rustig hij erbij staat!” Meredith knuffelde haar hengst. “Ik ga naar de dames toe, je mag hem zo wel in de paddock zetten! Zullen we vanavond weer eens spaghetti eten?” “Ja, lekker! Is goed schat, ik zet hem lekker in de paddock!”
In de buitenbak reden Viviën en Soraya al rustig over de hoefslag. “Ze zien er goed uit dames! Stap ze eerst maar eens goed los!” De zon scheen en Meredith ging op het hek zitten. Ze keek naar Stella die in wei lag. “Okay meiden, here we go! Vivi, probeer jij eens een achtje in draf? En jij Soraya, probeer Paloma aan de teugel te laten lopen, dat is niet makkelijk, dat weet ik maar je kunt het best wel! Goed zo Vivi!” de twee vriendinnen deden erg goed hun best en Meredith zette een sprongetje in het midden van de bak. “Heb je al vaker gesprongen Soraya? “ Het meisje knikte en zei:”Ja, ik heb een paar keer gesprongen met het paard van mijn moeder.” “Mooi, durf je het aan met Paloma?” Soraya knikte en Meredith keek naar Viviën. “Goed Vivi, voor jou is het de eerste keer zonder dat je eerst de cavaletti balkjes gedraafd hebt hè?” Viviën knikte. “Okay, dan gaat Soraya eerst, jij gaat er met Come on direct achteraan. Als hij niet wil of durft, dan ga je om de hindernis heen.” Viviën knikte. “Okay, Soraya, ga maar! Naar voren leunen boven de sprong. Goed zo! Nu jij Vivi! Hou hem bij je, naar voren leunen, hakken laag, handen naar voren! Heel goed!” Een half uurtje later stap-ten de meisjes de paarden droog. De lucht begon te betrekken. Meredith keek om-hoog en zei:”Ik ga dadelijk de paarden binnen halen, dat zal wel een flinke on-weersbui worden denk ik!” Markus knikte en zei:”Ik loop wel even mee! Dan hoef je maar een keer te lopen.” Viviën kwam aan gerent en vroeg:”Meredith? Mag ik vannacht bij Soraya logeren?” “Ja hoor, als dat bij Soraya kan dan wel!” Soraya knikte en Viviën lachte blij. “Gezellig!! Ik ga meteen mn tas pakken!”
Toen Viviën en Soraya weg waren begon het in de verte te rommelen. “Ik loop even Markus, ga je mee?” Samen liepen ze eerst naar de achterste wei waar Donnerlitchen en Shutterfly onrustig rondliepen. “Kom maar lieverds, jullie gaan naar binnen voordat het echt hard begint!” Meredith deed Shutterfly het halster om en leidde de jonge ruin door het hek. Donnerlitchen liep braaf met Markus mee. “Nu Stella-belli en Contendra nog. Just do it haal ik dadelijk zelf wel bin-nen.”
Stella kwam naar het hek gedraafd en hinnikte hard.”Hey meisje! Kom maar mee, je krijgt lekker eten!” liefdevol trok Meredith aan de manen van haar lieve-ling.
Toen de 4 paarden in de boxen stonden begon het te regenen. “Ik haal snel Justy naar binnen Markus, begin jij met voeren?” Met het halster in haar hand liep Meredith naar de paddock waar Just do it stond. De hengst draafde meteen naar haar toe en hinnikte. “Ja ja, rustig maar jochie, ik kom er aan!” Snel liepen ze door de regen naar de stal. Markus was klaar met voeren en zei:”Mer, je moet even bij Perien kijken, ze lijkt me niet in orde.” Meredith klopte Just do it op zijn hals en sloot de boxdeur. Toen ze voor de box van Perina verscheen legde de merrie meteen haar oortjes plat en dreigde ze te bijten. Uit haar neus kwam een beetje snot. “ik moet haar temperatuur opnemen Markus, kun jij haar even vast-houden?” Markus knikte en pakte de merrie stevig bij haar halster. De merrie protesteerde heftig toen ze zag dat Meredith de box in kwam. Markus hield ech-ter haar halstertouw stevig vast en had haar linker voorbeen opgetild zodat ze niet kon trappen. “Ze heeft geen koorts, gewoon 38, zoals normaal. Toch lijkt ze me niet in orde, we moeten haar maar even in de gaten houden.laat maar los lie-verd.” Toen Markus Perina los liet schoot ze met ontblootte tanden op Meredith af. Die bleef staan, vast besloten zich niet weg te laten jagen. Dat had ze beter niet kunnen doen! Perina hapte haar vol in haar arm! “AU! Vuile rotbok dat je bent!” met een wit gezichtje keek Meredith naar Perina die met opgetrokken achterbeen in de box stond. Markus sloot de boxdeur en snauwde tegen de mer-rie:”Vind jij dat normaal of zo! Je moet verdomme blij zijn dat Mer zo geduldig met je is! Hoeveel amazones zouden je zo behandelen? Gaat het meisje?” Dat laatste vroeg hij aan Meredith die met een bloedende arm nog steeds naar de mer-rie staarde. “kom, we gaan naar binnen, dan kan ik het verbinden!” Het onweer-de inmiddels flink en het regende al even hard. Binnen gekomen zei Mere-dith:”Die trut! Ze gaf het niet eens aan deze keer! Ik heb haar nog nooit iets misdaan! Nooit! Ik ben altijd lief en geduldig met haar gebleven, moet je ver-domme zien wat ze doet!” Markus knikte en zocht verband en ontsmettingsmid-del. “Meisje, dit kan even pijn doen!” Meredith zette haar tanden op elkaar en staarde naar buiten. “Misschien moeten we Nancy bellen en zeggen dat het niet klikt?” “Nee. Au! Dat nooit. Die merrie zal leren me te vertrouwen en te accep-teren. Ze doet niet voor niets zo Markus, ze is gewoon erg dominant. Als zij leert met me mee te werken in plaats van tegen me dan kan t best eens een heel goed paardje zijn! Weet je trouwens dat je me vreselijke pijn doet?” “sorry lie-verd!” Markus knuffelde haar en Meredith glimlachte:”Maakt niet uit joh, t doet toch wel zeer!” Op t zelfde moment klonk er een oorverdovende donderslag. Meredith kromp in een en de kat schoot blazend onder de bank. “Ik ga naar de stal Markus, die beestjes zijn doodsbang!” “Is goed, we nemen de kat, iets te eten en te drinken mee en dan blijven wij vannacht in de stal als het niet ophoud.”

“Hooo maar Stella, er is helemaal niets aan de hand meisje!” De paarden waren erg onrustig en Markus en Meredith hadden hun handen vol om ze te kalmeren. Weer zo’n harde donderslag. Meredith gilde. “Kalm kleine, het is wel goed, het zal zo wel ophouden!” “Mag ik hopen, ik vind er niks aan zo!” “Kom maar in je slaapzak liggen meisje, het is half 1. het gaat al zachter!” Meredith knikte en liep nog een keer langs alle boxen. Bij Perina bleef ze staan. De merrie had niet veel gegeten en haar neus liep nog steeds. “Dat beestje is niet in orde. Morgen bel ik de veearts.” Weer een klap. “Oh no Markus, I don’t like it!” Meredith kroop in haar slaapzak en Markus trok haar tegen zich aan. “Je bent bang voor on-weer?” “Nee, nooit geweest eigenlijk, ik vind het nu alleen een beetje eng, t gaat zo hard! En als er wat gebeurd, hoe krijgen we die trut daar uit haar box?” “zit je daar aan te denken lieverd? Er gebeurd niks, maar als er iets gebeurd dan krij-gen we haar er echt wel uit! Kom hier!” Zachtjes zoende Markus haar. “Hoe is t met je arm lieve schat?” “Pijnlijk en stijf.” Buiten onweerde het nog altijd flink. De schapen mekkerden angstig. “Je kunt me wat, die beestjes gaan naar binnen en ik ga ze nu halen! Die lammetjes lopen een longontsteking op!” Nu greep Markus in.”Mer, je kunt niet al die 24 schapen binnen halen. De twee lammeren en hun moeder en Dolly kunnen naar binnen, de rest redt zich echt wel, ze heb-ben een schuilstalletje!” Meredith geeuwde en knikte. “ja, je hebt eigenlijk best wel gelijk. Ik ga die lammetjes halen hoor!” “Maar niet alleen! Ik loop wel mee. Hier, sla mijn jas om!” Even later renden ze samen naar de wei. Het bliksemde, onweerde en regende harder dan ooit tevoren. De schapen stonden op een kluitje bij elkaar. “Dolly, Molly, Lilly, Janey en Siby, kom!” Meredith liep naar de schapen toe en tilde een lammetje op. “Die andere kan ik er niet bij hebben nu met mn arm schat, neem jij die even over?” “Tuurlijk, geef maar” De 3 volwassen schapen waren doodsbang maar Meredith hield de vacht van Molly stevig vast. Lilly bleef dicht bij Markus in de buurt omdat die haar lammetje vast had. Dolly deed wat moeilijk maar bleef toch redelijk in de buurt. “Kom de stal in meiden!” Samen brachten ze de dieren naar de enige lege box in de stal en Meredith maak-te snel wat voer voor ze. “Nu is het wel genoeg geweest voor een jaar! Nu gaat het ook nog stormen ook!” Markus glimlachte en zei:”Ik denk dat het nog wel even door zal gaan!” Meredith wilde wat zeggen maar haar telefoon rinkelde. “Yes, Viviën zeg het eens!” “Hoe is t met Come on?” Meredith lachte en zei:”Goed hoor, hij staat op het moment lekker hooi te eten! Hoe is het bij jullie?” “We zitten video te kijken!” “Gezellig meid, geniet er maar van! Tot morgen of overmorgen, ik zorg wel voor je paardje!”
Die nacht sliepen ze alle twee weinig. Tegen de ochtend werd het onweer minder en toen Meredith de volgende ochtend de staldeuren opende kwam de zon aarze-lend boven de horizon uit. Dromerig bleef ze even staan. “Waar denk je aan lie-verd?” “Dat ik zo gelukkig ben! Het leek zo‘n grote stap om te stoppen met mijn studie en het is zo goed uitgepakt!” Markus knuffelde haar en fluisterde:”ik ben net zo gelukkig als jij kleine prinses van me!”

De zon stond hoog aan de hemel en het was erg warm. Meredith longeerde Stel-la, wiens vacht donker was van het zweet. “Hoooo maar meisje, het is genoeg geweest voor vandaag.” Stella kwam in stap naar Meredith toe en snoof. Belo-nend klopte Meredith haar merrie op haar hals.” Kom kleine, ik ga je even droogstappen, dan spons ik je af en dan mag je nog wel even de wei in!”
“Meredith?” Markus stond met de telefoon in zijn hand op de veranda. “Ja? Wacht even, ik kom er aan, neem jij Stelli even over?” Voordat ze de telefoon overnam keek Markus haar even aan. “René” fluisterde hij zachtjes. Meredith knikte en ging op het trapje van de veranda zitten. Naarmate het gesprek langer duurde werd het door de zon wat verbrandde gezicht van Meredith steeds wit-ter. Toen ze 10 min later opgehangen had bleef ze even besluitloos voor zich uit zitten kijken. Markus, die met Stella aan het halster rondjes stapte kwam naar haar toe en keek haar aan. Het enige wat Meredith kon doen was moedeloos haar hoofd schudden. “Het spijt me meisje….” “Ja, dat kun je makkelijk zeggen ja, je hebt me beloofd dat Stelli niet verkocht zou kunnen worden! Je hebt het beloofd verdomme!” Met tranen die over haar wangen stroomden rende Meredith weg, Markus hopeloos achterlatend met de donker bruine merrie die onrustig hinnikte. Na een korte aarzeling stapte Meredith in haar auto om even later, verblind door tranen het erf van de stal van Leslie op te rijden. Leslie, die net uit de stal gelopen kwam keek verbaasd naar Meredith die als verdoofd tegen de au-to geleund stond. “Mer? Wat is er aan de hand?” Bezorgd liep ze naar Meredith toe. “Je bent helemaal overstuur! Kom even mee naar binnen!” Met zachte dwang liet Meredith zich mee nemen naar binnen waar ze hulpeloos op de bank ging zitten. “zo!” zei Leslie terwijl ze een glas water voor de snikkende Meredith neerzette,”en nu vertel me eens even waarom je zo overstuur bent!” Meredith snikte:”René belde……De bondscoach van de duitse springploeg, Kurt Gra-venmeier, heeft Stelli gekocht!” “maar….” “ja, Markus wist niet dat Kurt ook nog mede eigenaar van haar was, René heeft het daar nooit over gehad! Hij heeft Markus wel de eigendoms papieren gegeven maar hij had t allang met Kurt gere-geld!” Meredith schudde haar hoofd en staarde verdrietig voor zich uit. Wat moest ze zonder haar lieve Stella beginnen? “weet Markus dat je hier bent?” “Nee, ik hoef hem ook niet te zien ook niet!” “Dit kon hij niet weten Mer, en dat weet jij zelf ook! René speelt het wel zo dat hij krijgt wat hij wil zonder dat ie-mand anders daar iets aan kan doen!!” Meredith schudde haar hoofd en snik-te:”Hij had het me beloofd!”
Wat Meredith niet wist was dat Markus inmiddels alles deed om te voorkomen dat de bruine merrie verkocht zou gaan worden. Dit was echter niet te voorko-men, René had zijn zaakje goed voor elkaar! “Verdomme!” vloekte Markus en hij staarde verdrietig voor zich uit.
Meredith was inmiddels door Leslie enigszins gekalmeerd en zat nu zacht snik-kend naar de foto’s die aan de muur hingen te staren. “Kom, je moet even wat eten Mer!” Leslie zette een bord met macaroni voor haar vriendin neer en liep even naar buiten om Markus te bellen dat Meredith bij haar was. Toen ze terug kwam had Meredith wel wat gegeten maar ze zat nog steeds met tranen in haar blauwe ogen voor zich uit te staren. “Ik heb markus gebeld, hij komt hier heen.” “Nee! Ik wil hem niet zien!” het klonk zo fel dat Leslie geschrokken naar Mere-dith keek. “Markus is hier niet de schuld aan Mer, dat moet je niet vergeten!” “hij had het me beloofd!!”
Toen Markus even later binnenkwam liep Meredith zonder iets te zeggen het huis uit en vluchtte ze de stallen in. “ Meredith, ik weet dat je hier bent! Kom!” Markus kwam de box in een sloeg zijn arm stevig om de trillende schouders van Meredith heen. “Lieverd, het spijt me….” Meredith huilde hartbrekend en snik-te:” Jij kunt er niets aan doen Markus, René heeft het voor elkaar! Hij heeft je gewoon belazerd!” Markus stem klonk verdrietig toen hij zei:”Ik heb me laten belazeren!” “Ja, net zoals ik me 2 jaar lang heb laten belazeren ja! Ik had niet zo kwaad op je mogen worden lieverd, echt niet. Maar die arme Stella….” Markus drukte Meredith tegen zich aan en wiegde even zachtjes heen en weer. “Wanneer komt hij haar halen?” “Morgenavond.” Meredith zuchtte verdrietig:”Hij gaat haar zeker zelf rijden?” “ja, samen met die blonde bitch, hoe heet ze, Schuyler.” Even was het stil in de stal en toen stond Meredith op. “kom, we gaan naar huis, ik wil zolang mogelijk bij Stelli zijn!” Met een zacht “tot morgen of zo” stapten ze in de auto. Meredith’s auto bleef zolang bij Leslie staan.
Toen ze thuis kwamen liep Meredith meteen naar Stella toe en verstopte ze haar gezicht snikkend tegen de hals van de merrie. “oh Stelli, ik zal je zo missen! Zul je me niet vergeten?” De merrie hinnikte en zocht naar iets lekkers. Met een trieste glimlach gaf Meredith haar een klontje suiker.
Die nacht bleven ze in de stallen. De volgende ochtend reed Meredith al om half 6 met Stella het erf af. Markus schudde zijn hoofd. Meredith praatte onophou-delijk tegen haar paard. “Markus kan er ook niets aan doen Stelli, dat weet ik ook wel, maar ik ben zo bang dat ze je slecht gaan behandelen!” Stella draafde dat het een lieve lust was. Even later ging ze in galop over.
Toen ze weer thuis kwam zag Markus aan haar ogen dat ze had gehuild. Hij nam Stella van haar over en knikte even naar haar. “Heb je fijn gereden lieverd?” “ja, heerlijk alleen…..” Hoofdschuddend keek ze naar de grond. “Oh meisje toch, ik wou dat ik wat kon veranderen!” “Ik weet t!”
Die avond kwam René samen met Schuyler Stella ophalen. Meredith beet op haar lip, niet van plan te laten merken hoe bang ze was. Markus legde zijn arm om haar heen toen Schuyler Stella dwong om de trailer in te lopen. De merrie hinnikte angstig, waarom ging haar bazin niet mee? Meredith kneep hard in de hand van Markus, ze voelde een traan over haar wang lopen. “we komen jullie wel weer een keer tegen op concours…” zei René vals en hij streek Meredith even met een vinger over haar wang. Die deinsde terug en markus dreig-de:”René…….laat Mer met rust! ik zou goed voor Stella zorgen als ik jou was……” Met een triomfantelijke lach stapte Schuyler in de trailer gevolgd door René die nog riep:”ik had het je voorspeld hè bitch?”
Toen de trailer met de hinnikende Stella erin het erf af reed rende Meredith snik-kend het huis in. Helemaal overstuur liet ze zich op het bed vallen.

“Meredith! Meisje, nu wordt het toch tijd dat je wakker gaat worden hoor! Het is inmiddels al half 11! Er zijn nog heel veel paardjes die je aandacht en liefde nodig hebben!” Markus streek de blonde haren van het voorhoofd en glimlachte toen Meredith haar ogen open deed. Gisteravond had hij haar een slaaptablet gegeven zodat ze een beetje tot rust kon komen. “ik wil niet meer Markus, echt niet! Ik ga die stal niet meer in, nooit meer!” “dat is onzin lieverd, de andere paardjes hebben ook aandacht nodig! Je helpt Stelli er echt niet mee om niet meer te rijden! Kom op, er is genoeg te doen!” Meredith haalde beverig adem en zei toen zacht:” Je hebt gelijk!”
Toen ze in de stallen kwam hinnikte Just do it. Meredith streelde hem over zijn neus en fluisterde:”Jij mist Stella ook hè lieverd?” De dag verliep rustig maar Meredith was er niet bij me haar gedachten.

_marielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:53

oehh nog meer vervolg...! spannend..! Tong uitsteken

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 20:03

Daar heb je vrienden voor!

2 maanden later gingen Markus en Meredith op concours. Meredith miste Stella meer dan ooit iemand zou kunnen vermoeden. Ze zou Shutterfly en Just do it rijden. “je kunt niet zomaar de stallen van René in hè Mer!” “Nee, ik weet t wel!”
Die avond, toen ze in het restaurant met z’n allen zaten te eten kon Meredith zich bijna niet meer bedwingen. Ze wilde naar Stella toe! Alleen Markus en Leslie zagen de tranen die in haar ogen blonken.”lieve mensen, ik ben doodop en ik heb hoofdpijn, ik ga naar bed. Morgen moet ik in vorm zijn om jullie allemaal voor te blijven!” Het was een zuur grapje en Markus vroeg:”Moet ik even mee lopen?” “nee, laat me maar even alleen!” Leslie knikte even naar haar en lang-zaam liep Meredith de trappen op naar haar kamer. Daar stond ze even besluit-loos voor het open raam. De oude boom die ervoor stond was erg verleide-lijk……….
Even later stond ze bij de staldeur. Als iemand haar zou betrappen zou ze altijd nog kunnen zeggen dat ze naar haar eigen paarden ging kijken en dat ze iets ge-hoord had of zo. Toch wat aarzelend liep ze naar binnen. “Stelli?” een aarzelend gehinnik klonk door de stal. Toen ze de bruine merrie in een box zag staan was alle angst om betrapt te worden verdwenen! Snikkend drukte ze zich tegen de nerveuze merrie aan. Die was duidelijk blij haar vroegere bazin te zien, maar wat was ze nerveus en angstig!!! “meisje wat zie je eruit! Hoooo maar, ik doe je niets, kalm maar, het komt allemaal wel goed lieverd!” een klein half uurtje later klom Meredith met toegeknepen keel met enige moeite weer in de boom. Toen ze een voet op de vensterbank zette tilde markus haar naar binnen. “jij moet wel heel erg last van hoofdpijn hebben!!” Meredith keek hem aan en kon toen haar tranen niet langer meer bedwingen. “je bent bij Stella geweest.” Constateerde Markus nuchter terwijl hij zijn vriendin tegen zich aan drukte en probeerde enigszins te kalmeren. “Markus, ze ziet er zo slecht uit!!” snikkend vertelde Me-redith hoe Stella eruit zag en hoe nerveus ze was. “we moeten iets doen, ander overleefd ze dit niet Markus!” “Ssst! Loop nou niet op de zaken vooruit prinses-je van me, ik zal kijken wat ik kan doen. Het lijkt me niet verstandig als je dat zelf doet, jij moet je zo min mogelijk bij René, Schuyler en zeker bij Stella laten zien! Ik zal met Leslie overleggen. Maar beloof jij me 1 ding prinses. Maak je geen zorgen en ga nu lekker je bed in zodat je morgen op je best bent! Het helpt ons helemaal niks als jij ook ziek zwak en misselijk wordt!! Jij hebt je aandacht nodig bij Shutterfly en Justy.”
Even later lag Meredith, ondanks de hitte diep weggedoken onder het dekbed zachtjes te snikken. Toen Markus zachtjes binnen kwam keek ze hem hoopvol aan. “Meisje, wat ziet die kleine er uit! Ik dacht dat je misschien wat had over-dreven, maar je hebt je nog zacht uitgedrukt. Ik vraag me echt af wat ze hier met haar willen, dat dier kan nauwelijks op haar benen staan, laat staan dat ze kan springen!” “Herkende ze je?” “Ja, dat wel maar ze is erg zwak als ik het goed gezien heb! Ik vrees alleen dat ze haar niet aan mij zullen terug verkopen! We moeten iets anders verzinnen. Maar we halen haar daar weg lieverd maak je alsjeblieft geen zorgen!!!” “Maar als dat nou niet lukt?” “dan zien we wel weer verder lieve schat, maar het lukt wel, echt waar!”
Die nacht sliep Meredith niet en toen ze de volgende ochtend geeuwend op Shut-terfly de losrijbak in stapte keek René, die op een stoeltje aan de rand zat haar vals lachend aan. “ik had je voorspeld dat je dit niet vol zou houden hè?” “Ik heb eigenlijk geen zin om met jou te praten René.” Met deze woorden stapte Mere-dith weg.
Het parcours met Shutterfly verliep wat rommelig maar ondanks dat kwamen ze foutloos door. “Barrage lieverd!” Markus knikte goedkeurend, en knuffelde Me-redith die afwezig voor zich uit keek. “Ik rijd niet meer hier Mer, Leena is niet helemaal in orde heb ik het idee! ik geef haar even wat rust!! “ Meredith vroeg zachtjes:” Stella?” Markus schudde alleen zijn hoofd en zei zacht:”Schuyler zal haar dadelijk rijden. Ik weet niet of het zo’n goed idee is dat je gaat kijken!”
“Ik ga kijken! Ik kan Stelli niet in de steek laten!”
Even later stonden ze met zn drieën bij de bak waar Schuyler een gevecht leverde met de vermoeide en kreupele Stella. “Ze loopt nog kreupel ook!” tranen stonden in de blauwe ogen van Meredith en ze kneep hard in de handen van Markus en Leslie. “Nee, ik denk niet dat ze echt kreupel is lieverd, ze is gewoon doodop en daarom weet ze niet hoe ze haar benen neer moet zetten!”
Nadat Stella 3x wanhopig weigerde werden ze uitgebeld. Schuyler was woe-dend! Ze sloeg de arme merrie onophoudelijk met haar zweep en geen van de toe-schouwers of trainers deed iets! Meredith wilde naar Stella toe rennen maar Markus hield haar tegen. “Hier blijven jij! Je kunt niks doen! Je brengt alleen Stella in verwarring en je maakt jezelf hopeloos belachelijk. Kom mee!” snikkend liep Meredith mee de stallen in. “je moet de barrage rijden lieverd, heel veel suc-ces! Je kunt het!” Meredith klopte Shutterfly op zijn hals en fluisterde:”We moeten ons best doen paardje van me!” het parcours was niet makkelijk en Me-redith had al haar aandacht erbij nodig. Shutterfly was snel! Toen ze de laatste sprong gesprongen had keek ze vragend naar Leslie die bij de ingang van het par-cours op Priobert stond te wachten tot het haar tijd was om te starten. “Fout-loos en snel dame, de eerste plaats tot nu toe.” Meredith knikte lachend maar haar ogen stonden verdrietig toen ze na de prijsuitreiking naar de stallen stapte. Daar stond Markus druk te praten met René. Meredith bracht zelf Shutterfly in zijn box en gaf hem, nadat ze hem afgezadeld had een lekkere appel die hij kwij-lend opat. Ze probeerde te horen wat markus en René zeiden maar buiten de stallen was het veel te rumoerig. “ik hoop zo dat Stelli weer mee naar huis kan!” fluisterde ze zachtjes tegen de grote bruine ruin. Vermoeid ging ze even in het stro zitten………
“Meredith! Hey!” geschrokken keek Meredith op en spontaan begon ze te huilen. Markus kwam snel de box in en sloeg zijn armen beschermend om haar trillende schouders heen. “Je sliep! Ben je zo geschrokken??” Meredith snikte:”ik droomde dat Stella terug was!” “dat was dan een hele teleurstelling hè meissie! Maar ik kan je vertellen dat dromen niet altijd bedrog zijn! Jou kleine Stella-belli is vei-lig! Je kunt je heel gelukkig prijzen met je vriendinnen! Aan mij wilden ze haar niet verkopen, maar toen hebben Leslie, Alison en Viviën even een klein toneel-stukje op staan voeren, de merrie was niets meer waard en ze was rijp voor de slacht…toen kwam de veearts er ook nog bij en die zei dat het echt moeilijk zou worden haar erdoor te krijgen en toen hebben we haar terug kunnen kopen, voor dezelfde prijs als waarvoor René haar gekocht heeft. Nu heb ik alle papieren, dus kan niemand haar nog bij je weghalen!” Meredith keek Markus aan en snik-te:”Ze gaat dood Markus!” “wat een onzin! Wij gaan er alles aan doen om haar er weer bovenop te krijgen! Kom, we zullen haar maar eens uit haar box gaan halen en hier neerzetten! Dan kan ze morgen mee naar huis!” Meredith knikte beduusd en liet zich overeind helpen.
Toen ze bij de box kwamen waar Stella stond bleef Meredith even aarzelend staan. Ze was bang voor wat ze aan zou treffen! In de box zaten Viviën en Leslie. Stella lag tussen hen in, maar haar oren schoten nerveus heen en weer en haar ogen waren groot van angst. Ze had verschillende striemen en snij wonden die waarschijnlijk door de woedende slagen van Schuyler waren veroorzaakt. Meredith vloog de box in en viel op haar knieën bij het hoofd van haar merrie. “Stelli, meisje, ik ben het! Wat zie je er uit lieverd! Kun je opstaan? Kom, je moet het tenminste proberen! Voordat die 2 lomperiken terug komen moeten we hier weg zijn, ik heb geen zin om ze te woord te staan!” de merrie tilde met moei-te haar hoofd op en ze hinnikte zwakjes. “Zie je wel? Je herkent me! Kom meisje, doe je best!” met heel veel moeite en veel hulp van Leslie, Viviën en Meredith lukte het Stella om overeind te komen. Ondersteund door haar bazin strompelde de bruine merrie naar de box in de rij stallen van Meredith en Markus. Daar werd ze in een box gezet met een dikke laag stro. Meredith bleef constant tegen haar praten. Markus riep de veearts en Alison, Viviën en Leslie brachten de spullen die nog in de andere stal stonden.
Toen de veearts de box binnen kwam legde Stella haar oortjes plat en dook ze angstig ineen. “Ssst! Rustig maar kleine meid, het is goed, ik ben bij je en ik ga niet meer weg!”
De veearts schreef vitaminen voor en zei bezorgd:”ik betwijfel of deze merrie ooit nog in de sport terug kan komen en of ze het überhaupt zal halen, ze is er erg slecht aan toe.” “Kan ze vervoerd worden?” “ja, maar daar zit wel een risico aan vast. Hier laten echter ook, deze merrie heeft rust nodig” Meredith keek markus aan en ze wisten alletwee wat hen te doen stond. “Wij gaan morgen meteen naar huis! Hoe eerder Stelli in een vertrouwde omgeving is hoe beter dat voor haar is!”
Die nacht bleef Meredith bij Stella in de box. Tegen de ochtend viel ze, dicht te-gen markus aan in slaap.

“Ik kom morgen wel even langs!” “Is goed, heel veel succes en bedankt hè, zonder jullie had ik haar nooit meer terug gezien!!!” Meredith ging bij de paarden in de trailer zitten en bleef onophoudelijk tegen Stella praten die lusteloos voor zich uit staarde. Toen ze thuis het erf opdraaiden en Viviën de laadklep naar beneden deed wankelde Stella naar buiten, gevolgd door markus die Shutterfly en Just do it naar buiten leidde. Stella bleef even staan en ze stak haar neus in de lucht. Zachtjes hinnikte ze en met haar grote fluwelen ogen keek ze Meredith aan,alsof ze zeggen wilde :”Ik ben weer thuis!!” toen de magere merrie in de box stond bleef Meredith even staan. “ik ben zo vreselijk blij dat je weer terug bent meis-je!!” “wat ziet ze er toch slecht uit Mer!” Viviën kwam naast Meredith staan en schudde haar hoofd. “Zou dit nou echt niet te voorkomen zijn geweest?” “ik weet het niet Viviën maar wat ik wel weet is dat we er allemaal heel hard aan moeten werken dat ze weer gezond wordt en dat dat niet makkelijk gaat wor-den!” “maar ik weet zeker dat dat gaat lukken!” Markus lachte en knipoogde vol vertrouwen.
Die avond zat Meredith alleen op het terras. Viviën was naar Soraya gegaan en Markus was even met de honden gaan wandelen. Meredith staarde wat voor zich uit en stond toen op. Ze liep de stal in en ging de box van Stella in. “Meisje, ze hebben je flink te pakken gehad hè! Maar je moet zorgen dat je snel weer de oude Stella bent, dan gaan we weer samen op concours en dan zullen we ze eens laten zien dat je een geweldige merrie bent!” Stella hinnikte zachtjes en legde haar hoofd tegen de wang van Meredith. Die zuchtte diep en streelde zachtjes door de zijde-achtige manen van haar lieveling. “Ik zal je even wat poetsen. Je voelt je vast wat beter als je een beetje verzorgd bent!” Zacht pratend borstelde Meredith de bruine vacht en smeerde ze verzachtende zalf op de striemen. Ze was net klaar toen markus de stal in kwam. “Ben je hier prinses!” “Hey! Ja, ik dacht dat Stelli zich wel wat beter zou voelen als ze lekker gepoetst was! En kijk eens? Ze eet!” Het vermoeide gezichtje van Meredith straalde! “Blijven we vannacht in de stallen?” “Ik in elk geval wel, ik blijf de komende tijd bij Stella!” “Dan blijf ik ook in de stallen lieverd!”
De warmte in de stal maakte Meredith slaperig en met een zacht:”Welterusten mijn paardjes, lief zijn vannacht en tot morgenochtend” sliep ze in.
De volgende ochtend was het drukkend warm. Stella keek nieuwsgierig over de boxdeur en toen Meredith haar ogen opendeed en Stella haar zag hinnikte ze blij. “Stella-belli!” Lachend knuffelde ze haar magere merrie en stralend keek ze mar-kus aan. “Ik denk dat het toch wel weer goed zal komen met haar!” Zingend schepte Meredith even later het voer in de bakken. “Zooooo Perina, wat dacht je ervan om eens even te gaan rijden samen???” Als door een wonder kon ze de merrie zonder moeite zadelen en liep ze rustig mee naar de buitenbak. Waar het door kwam zal nooit iemand weten maar Perina luisterde geweldig en deed alles wat Meredith haar vroeg. Toen ze de merrie na een half uurtje losliet in de pad-dock kon ze wel juichen! De veearts kwam nog langs voor Stella en hij gaf toe-stemming om elke dag een klein stukje met de merrie te wandelen.
Stella zelf knapte zichtbaar op. Haar ogen stonden helder en ze at goed. Ook glansde haar vacht weer en bijna alle striemen waren verdwenen.
Meredith zat op het hek van de wei naar haar merrie te kijken en genoot van elke beweging die Stella maakte. Wat had ze toch een stel geweldige vriendin-nen!!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:08

Aaw gossie..
Niet leuk Ach gut

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:16

haha..
Ik had t nieuwe stuk nog niet gelezen..
Oela.. wel leuk =)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 20:23

Het komt allemaal goed...... Ach gut

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:24

yeeey !! Hoe meer je plaatst, hoe meer ik wil lezen Haha! Bloos

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:30

Laure schreef:
yeeey !! Hoe meer je plaatst, hoe meer ik wil lezen Haha! Bloos

Inderdaad! Clown