[ged]snijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:50

o dus als je schrijft over snijden dan trek je aandacht?
sorry, ik heb ook een gedicht hier over, maar k moet er niet aan denken om het zelf te doen hoor!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:57

In mijn ogen wel ja, ik heb al té vaak meegemaakt dat mensen het alleen maar deden om aandacht te trekken. Nogmaals, iemand die zoiets op een forum zet wil in mijn ogen alleen maar aandacht.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:01

Dat wil ik niet zeggen. Ik heb het over mensen die het wél doen en een verhaal of foto's op internet zetten...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 20:01

Vanillia: je reageert nu wel eeeeeerrg oppervlakkig.
Dus omdat jij zon mensen tegen komt is iedereen zo?
ik schrijf hierover een gedicht. Net zoalsik schreef over verdriet,woede,liefde enz enz. Ik wil weten wat bokkers er van vinden enz enz.
Dus nu trek ik aandacht?
jij trekt mensen die snijden gewoon in het belachelijke...En dát is absoluut niet eerlijk.
ze doen het niet zomaar.
oppervlakkig Lachen meer kank er niet van zeggen...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:08

pharagirlke schreef:
Vanillia: je reageert nu wel eeeeeerrg oppervlakkig.
Dus omdat jij zon mensen tegen komt is iedereen zo?...

Oppervlakkig? Wil je het hele verhaal horen? Ik ben verdomme met een meisje iedere week heel braaf mee geweest naar de psycholoog omdat ze niet alleen durfde. Ik heb álles voor d'r gedaan, al belde ze me om 11 uur 's avonds, ik stond voor haar klaar. Na een tijd vertelde ze me dat ze het gewoon deed omdat ze het 'wel stoer' vond en dat ze gewoon kickte op de aandacht die ze kreeg.
Dat is 1 verhaal van de 5.
Mág ik voortaan wantrouwig zijn? Dan maar oppervlakkig, maar dat doe ik nóóit meer Heel vervelend voor de mensen die echt een probleem hebben, maar ik heb m'n lesje wel geleerd, voortaan mogen anderen het voor me opknappen.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:19

pharagirlke schreef:
Sommige hebben het echt niet makkelijk...

Ik heb het nog nooit makkelijk gehad, maar snij ik mijzelf?

Er zijn ook anderen manieren!

Zoals ik al eerder zei zoek (prof.) hulp!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:20

Afbeelding
Hohoho wat een discussie gelijk..

Mensen, laten we het on-topic houden, dus over het gedicht Lachen
Ik vind het een mooi gedicht, je heb gewoon je gevoelens naar buiten gebracht. toch? Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:21

Offtopic, sja... Je kunt zo'n discussie verwachten denk ik dan maar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 20:24

Miss Petit. Ergens vraagk me af waarom je t gedichtmeteen met mij linkt Lachen
ik heb het dan wel geschreven. Maar daarom niet zelf gedaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:24

Miss_Petit schreef:
Ik heb het nog nooit makkelijk gehad, maar snij ik mijzelf?
Er zijn ook anderen manieren!

*gaat doen wat ze niet wilt doen.. zich ermee bemoeien voor 1x

Als je je niet snijdt kan ik alleen maar blij voor je zijn, want aan andermans ervaringen/sites te horen/zien is het geen pretje. En dan denk ik ook dat je er trots op moet zijn dat je, ondanks wat er ook gebeurd mag zijn, gewoon doorzet OK dan!

Maar wat ik wel wil zeggen, niet aanvallend of persoonlijk bedoeld iedereen is anders, en iedereen doet alles op andere manieren. Mijn moeder heeft het in haar jeugd enorm klote gehad, wat doet er niet toe allemaal maar geloof me maar als ik zeg dat ik het écht niet meer had volgehouden. Maar zij heeft zichzelf nooit gesneden of wat dan ook gedaan, ze is doorgegaan.
Maar er zijn ook mensen die dingen meemaken die in andermans ogen helemaal niet zo zwaar zijn, maar die zichzelf toch snijden. Het heeft met karakter te maken en met flexibiliteit, de één trekt zich dingen veel zwaarder aan en ziet snijden als enige uitweg nog. Sommige mensen zien gewoon geen andere uitweg in het begin, en komen erachter dat AM enorm oplucht voor ze op het moment zelf. En pas als ze zich realiseren dat er ook andere methodes zijn om zichzelf te uiten, en ze erachter komen dat ze zichzelf naar de klote helpen, dan is het al te laat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-04 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:24

Vanillia schreef:
Taboe?
Iedereen heeft het het zonder schaamte over, als je niet snijd hoor je er niet bij, een taboe zou ik het niet echt willen noemen, eerder een rage.

zulke zijn er zat, maar sommige mensen menen het echt!

Wonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:25

Het lijkt er de laatste tijd gewoon op dat het 'stoer' is om allerlei problemen te hebben, depressief te zijn, te snijden...
Taboe zit er echt niet meer hoor op dat snijden!! Waarom zou je anders zo ontzettend veel topics erover zien op bokt?

Dat snijden is niet goed, en ik zeg nou ook niet dat iedereen hier die het doet zich maar aanstelt. Maar soms heb ik zo mijn twijfels, door manieren waaróp erover geschreven word.
Ja logisch dat iemand het kwijt wil, en bokt is natuurlijk een hele fijne manier om iets van je af te typen.

Tja ik weet ook niet goed hoe ik moet verwoorden wat ik wil zeggen Bloos

Ja, ik doe het ook. Tsjee en nu ik dit schrijf walg ik er alweer van. Ik zeg er eigenlijk ook nooit wat over, zelfs niet op een forum ofzo. Ik probeer het altijd te verbergen, en daarom kan ik het niet zo volgen als mensen er zo openlijk over praten, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Dingen als waarmee je het doet, en waar enzo.. en het lijkt wel alsof iedereen erdoor aangestoken word, idd een soort rage!
En het vervelende is dat mensen het zo ook gaan zien en het totaal niet meer serieus nemen. Maar dat is ook weer niet goed! Want ook al zou het een vorm van aandacht trekken zijn, dan zegt dat al heel veel over die persoon! Dan vind ik dat je hulp nodig hebt, als je zo wanhopig bent dat je dmv snijden in jezelf aandacht wilt trekken...

Tsjee ik weet ook niet waarom ik dit typ hoor. Het is voor mij zelf ook heel vaag eigenlijk allemaal. En ik geef eerlijk toe.... zo vaak wil ik er niet eens vanaf! Kan het me niks schelen, het is MIJN lichaam en ik doe ermee wat ik wil! Maar ik moet me er tegen verzetten want het is niet normaal. en later heb ik er spijt van....en straks is het weer zomer.
Oh en ik wil nog ff wat toevoegen: het is een manier om je gevoelens te uiten. Tenminste, dat is hoe ik het ervaar...
Bij sommige mensen zijn gevoelens heel heftig. Misschien is het wel 'van een mug een olifant maken' maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Iets kleins kan bij mij iets heel groots worden als het ware.
En mijn gedachten razen altijd door, veel negatief, veel verwarrends, enz.
Voor mij is dat snijden een manier om met dat soort dingen om te gaan, hoofd leeg maken, orde in de chaos, gevoelens uitschakelen...
En ik moet leren om er op een andere manier mee om te gaan. En daarvoor heb ik prof. hulp nodig en daar zoek ik ook zeker naar.
Zo, en nu genoeg over mezelf Knipoog

Dit heeft niet eens zin, heel frustrerend maar ik krijg niet uitgedrukt wat ik wil zeggen Scheve mond nouja nog een ding:
STOP ermee, want hoe langer je ermee door gaat hoe moeilijker het word om er vanaf te komen! Het is zó verslavend!
Maarja, dit word zo vaak gezegd.... doe er ook wat mee he!
Sterkte.
Laatst bijgewerkt door Wonder op 29-12-04 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:27

pharagirlke schreef:
Miss Petit. Ergens vraagk me af waarom je t gedichtmeteen met mij linkt Lachen
ik heb het dan wel geschreven. Maar daarom niet zelf gedaan Knipoog

was ook niet specefiek bedoeld op/voor jouw Knipoog

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:28

WildWings schreef:
Het heeft met karakter te maken en met flexibiliteit, de één trekt zich dingen veel zwaarder aan en ziet snijden als enige uitweg nog.

Gebrek aan karakter in mijn ogen dan...

En dan komt het toch wel vaak neer op een groot deel aandachtrekkerij zoals anderen al aangaven.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:30

Wonder schreef:
nouja nog een ding:
STOP ermee, want hoe langer je ermee door gaat hoe moeilijker het word om er vanaf te komen! Het is zó verslavend!
Maarja, dit word zo vaak gezegd.... doe er ook wat mee he!
Sterkte.

Neem je eigen goede advies ten harte! Ach gut

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:31

Volgens mij... hoe langer je doorgaat... hoe 'lekkerder' je het gaat vinden. (nee; ik weet niet hoe ik het uit moet drukken... Dus het is waarschijnlijk verkeerd woordgebruik.. Maar ik heb sterk het vermoeden, dat de 'kick' jezelf pijn te doen om je geestenpijn te vergeten, met de keer toeneemt..)

Wonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:32

Leo_ke schreef:
Volgens mij... hoe langer je doorgaat... hoe 'lekkerder' je het gaat vinden. (nee; ik weet niet hoe ik het uit moet drukken... Dus het is waarschijnlijk verkeerd woordgebruik.. Maar ik heb sterk het vermoeden, dat de 'kick' jezelf pijn te doen om je geestenpijn te vergeten, met de keer toeneemt..)

En hoe vaker je het doet, hoe meer je nodig hebt om dezelfde kick te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:33

Miss_Petit schreef:

En dan komt het toch wel vaak neer op een groot deel aandachtrekkerij zoals anderen al aangaven.

Dat jij dat zo ziet moet jij weten, zo zie ik het in ieder geval niet. Iedereen zit nou eenmaal anders in elkaar, daar kan je niets aan doen denk ik. Dan kan je nog zovaak tegen iemand zeggen "Verman je!" maar voor sommige mensen is dit misschien heel moeilijk, die trekken zich alles veel te erg aan. Natuurlijk kan dat veranderd worden met hulp, maar zo kan je gewoon in elkaar zitten. Dat heeft IMO niets met 'gebrek' aan karakter te maken.

Wat ik wel vind is dat het de laatste tijd een irritante soort 'rage' wordt, en dat mensen het veel te snel van elkaar overnemen. Én dat er een hoop mensen zijn die het gewoon harstikke 'stoer' etc vinden, en daar walg ik ook wel redelijk van. Maar er zijn ook mensen waarbij het in de aard zit, of waarbij het dus met hun (gebrek aan?) karakter te maken heeft, en dat mogen we (vind ik) niet vergeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:35

Wonder schreef:
En hoe vaker je het doet, hoe meer je nodig hebt om dezelfde kick te krijgen.

Het is een verslaving, een soort neerwaartse spiraal. Je raakt alleen maar dieper de put in volgens mij, en eruit komen wordt steeds moeilijker.
*heeft geen idee of ze onzin verteld of niet... maar heeft het zo gelezen en gehoord van een vriendin Bloos! (en kan zich daar ook wel wat bij voorstellen)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-04 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:06

weet niet of snijden altijd aandacht trekkerij is Miss petit...
zoals gezegd word. Sommige doen zichzelf pijn. En proberen zo erg pijn te hebben dat ze de geestelijke pijn vergeten...
denk ik!!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:11

pharagirlke"]
weet niet of snijden altijd aandacht trekkerij is Miss petit...zoals gezegd word. Sommige doen zichzelf pijn. En proberen zo erg pijn te hebben dat ze de geestelijke pijn vergeten...
denk ik!!
[/quote]

[quote="Miss_Petit schreef:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:17

ja dat heb ik gelezen. Maar toch word er meteen aandachttrekkerij geschreeuwd. Dit om een gedicht als een ander (voor mij dan)
Ik schrijf ookover verdriet en woede. Zelfs over de dood.En daar kraait geen haan om.....

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:58

pharagirlke schreef:
ja dat heb ik gelezen. Maar toch word er meteen aandachttrekkerij geschreeuwd. Dit om een gedicht als een ander (voor mij dan)
Ik schrijf ookover verdriet en woede. Zelfs over de dood.En daar kraait geen haan om.....

Lees dan goed alsjeblieft en trek geen voorbarige conclusies
Ik schreeuw niets, geef simpel mijn mening.

Ik brand hier niemand tot op de grond af, en beschuldig je nergens van, dus waar je weer een punt om maakt Gaaaap

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 22:21

nee MP.
dan zou ik niet vriendelijk blijven Clown
ik lees goed. Ik vindt alleen raar dat er bij een gedicht zo word gedaan. Maar bij een verhaalofzo gewoon gereageert word Lachen
*of ik lok reacties uit *-) *

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:24

ik heb even alles hier doorgelezen, ik vind dat je niet moet zeggen dat iedereen die snijd aandacht wil hebben. mensen die met opgestropen mouwen gaan lopen, ik kan begrijpen dat dat over komt als aandacht vragen. maar er zijn ook echt mensen die het moeilijk hebben. helaas heb ik er zelf een hoop ervaring mee, en het is heus niet om erbij te horen, want niemand van mijn vrienden doet het ook. en als je eenmaal begint met AM en er mee doorgaat, is het moeilijk er vanaf te komen

voor de geintreseerde :
http://www.self-injury.nl/welcome/modules.php?name=Encyclopedia&op=content&tid=274

dat was mijn mening ...