[Verhaal]Harry Potter en de Tijdbreker (Spoiler)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 16:22

Had ik ook aan gedacht,maar dat word allemaal duidelijk in Hoofdstuk 4 Knipoog

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 21:46

Hoofdstuk 4: 'Een aantal zaken opgehelderd'

Toen Harry de volgende ochtend wakker werd, dacht hij eerst dat alles een droom was.Dat hij nu terug in z'n oude,muffe bed lag bij de Duffelingen en dat er niets speciaals gebeurd was. Maar toen hij z'n bril opzette en de kamer bekeek realiseerde hij terug dat het toch echt was; En dat maakte van z'n normale ochtendhumeur een goed humeur. Vrolijk kleedde hij zich aan haastte hij zich naar de keuken. Tot zijn verbazing was Mevrouw Wemel de enige die in de keuken was; Ze zat aan de grote tafel de ochtendprofeet te lezen terwijl een mes op het aanrecht druk in de weer was met een versgebakken brood te snijden, een pot op het fornuis met eieren stond te koken, een pan op het fornuis stond druk in de weer met worstjes te bakken, en een theepot fluitte.Harry, die maar wat stil in de deuropening stond te staren,werd uit z'n dagdroom ontwaakt door de schille stem van Mevrouw Wemel. 'Harry, wat zie je eruit jongen! Zo kan je toch niet aan de ontbijttafel komen? Vooruit, ga je snel wassen!' Harry die rood aanliep en struikelde over z'n eigen woorden zei zo zachtjes dat een dreuzel hem niet zou kunnen horen: 'Maar ik weet niet waar de badkamer is ....' 'Derde deur links,schat' zei Mevrouw Wemel zo vriendelijk mogelijk. Harry, die nog steeds beschaamd was, liep gauw de keuken uit op zoek naar de badkamer.

Hij sloeg de derde deur links af en had het gevoel dat hij terug moest keren voor nog een keer te vragen waar de badkamer was, tot hij dezelfde naamplakkaatjes als op de slaapkamerdeuren zag staan,maar dan op andere deuren. Aan het eind van de gang stond 'Harry' waarmee hij de deurknop open deed en binnenstapte. De vloer voelde warm aan en heel de badkamer was betegeld met zachtblauw en appelblauwzeegroen glazuur. Er stonden 2 wastafels met een enorme spiegel, en als je links keek stond een enorm bad met wel 6(!) verschillende kranen. Aan de andere kant van de badkamer stond een diepblauw toilet met toiletpapier zo dik als 5 vellen gewoon dreuzeltioletpapier, en het voelde aan als zijde. Rechts van de badkamer stond ook nog een megagrote douche(diegene die je in de dreuzelwereld ziet bij popsterren). Harry kon z'n ogen niet geloven, en was nog steeds verwonderd hoe de Wemels dit in godsnaam ooit voor elkaar hadden gekregen. Harry wastte zich vlug en was dan van plan terug te keren naar de keuken, toen hij onderweg opgehouden werd door een stem die verdacht veel op die van Ron leek, alleen was deze iets valser en al zingend onder de douche. Harry liep naar de deur van de badkamer van Ron en klopte er luid op. 'Ron?' maar tevergeefs, tussen al dat 'brullen' door verstond Ron er waarschijnlijk niets van of had hij Harry zelfs nog niet horen kloppen. Harry liep dan maar terug naar de keuken.


Na het ontbijt, en na Ron er mee geconfronteerd te hebben dat 'ie stond te zingen onder de douche(waardoor Ron nog roder werd dan hij als Wemel al was) werd hij opgehouden door Meneer Wemel. 'Vanmiddag komt Perkamentus hier lunchen, Harry. En ik zou graag hebben dat je er bij bent, zodat we alles zowat kunen bespreken.' Harry, die dolgraag met Perkamentus wou spreken en al z'n brandende vragen op hem wou loslaten, brabbelde alleen zoiets als 'Ja, s' goed' en liep dan verder de keuken uit. 'Hé Harry, zin in een potje zwerkbal?'riep George. Harry, die al sinds de vakantie geen zwerkbal meer had gespeeld, wou dolgraag op z'n Vuurflits springen.

Tegen lunchtijd werd Harry binnengeroepen door Mevrouw Wemel. In de keuken zat Perkamentus aan de grote houten tafel, met z'n halvemaanvormige brilletje en een schittering in z'n ogen. 'Goedemiddag Harry, hoe gaat het met je?' vroeg hij vriendelijk. 'Goed,goed' zei Harry. 'Ga toch zitten liefje!' dwong Mevrouw Wemel Harry bijna en hij ging onrustig zitten terwijl Meneer en Mevrouw Wemel ook aan de tafel plaatsnamen. 'Zo' zei Perkamentus die z'n mond afveegde aan een servet en Mevrouw Wemel bedankte voor het eten. 'Wil je wat vragen,Harry?' zoals gewoon kon Perkamentus z'n gedachten weer lezen. 'Ja,eigenlijk wel,...' begon Harry, en deed toen heel z'n verhaal. 'Wel, Harry,ik zal het je allemaal uitleggen. Ten eerste: Sirius heeft dit briefje geschreven al heel lang geleden geschreven, sinds de dood van jou ouders. Hij wist dat zolang Voldemort op deze aarde rondliep, hij zelf ook niet veilig zou zijn en Voldemort jou én Sirius zou willen wreken. Ten tweede: Sirius heeft een heel groot deel van z'n geld aan de Wemels gegeven, waardoor ze het huis konden laten ombouwen. Daar ben ik heel blij voor' -met een knikje in Arthur z'n richting-' Omdat dat nu wel het minste is dat ze verdienen. Het andere deel heeft hij aan jou nagelaten Harry, en ik zweer het je,dat is geen min deel' en hij keek Harry aan vanonder z'n brilletje, met een strakke,maar vriendelijke blik. 'Maar, je zei dat ik als enige bij de Duffelingen veilig was. Hier dan toch niet meer?' vroeg Harry. 'Ik heb dit huis behekst Harry, met de zwaarste en moeilijkste tegenvervloekingen die er bestaan. Ik weet dat Voldemort wat zal proberen, vooral na het laatste voorval, maar ik zweer het je, hij zal een hele grote kracht moeten verzamelen als hij dit huis wil breken' zei Perkamentus serieus. 'Heb je nog vragen?' 'Ja' zei Harry. 'Wat gebeurt er nu met de Duffelingen?' vroeg hij. 'Ach maak je geen zorgen,dat regel ik wel' en met een vette knipoog verschijnselde Perkamentus. Nu was alles een héleboel duidelijker.

--------------------------------------------------------

Zo,nieuw stukje Knipoog

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:46

leuk leuk leuk leuk leuk!!!!

ik ben je fan Haha! nee even sirieus, het is echt een heel leuk verhaal, zou zo echt uit het boek kunnen komen Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:02

Perkamentus "zweert het je niet"... Daar is hij het type niet voor Tong uitsteken

Maar weer een groot, leuk stuk

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:58

leuk!
en idd perkamentus zweert het je niet Haha!
en hij verschijnseld niet aan het eind ( hij gaat weg toch naar de duffelingen) dan verdwijnseld hij toch Haha!
maar wacht met smart op stuk 5 hoor

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:11

Toch vind ik het een beetje ongeloofwaardig. Als Harry de jeugd bij zijn Oom een Tante door moest brengen om veilig te zijn, waarom kon Perkamentus die krachtige toverspreuk om Harry te beschermen niet eerder uitspreken?
Ik weet niet of je je het eerste boek nog kunt herinneren, maar Perkamentus zegt tegen Anderling dat het de enige oplossing is, als antwoord op haar vraag of Harry niet misschien ergens anders beter op zijn plaats zou zijn....

En waarom zouden de Wemels geld van Sirius accepteren, als ze het van Harry niet willen hebben?

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 10:30

Cassidy schreef:
Toch vind ik het een beetje ongeloofwaardig. Als Harry de jeugd bij zijn Oom een Tante door moest brengen om veilig te zijn, waarom kon Perkamentus die krachtige toverspreuk om Harry te beschermen niet eerder uitspreken?
Ik weet niet of je je het eerste boek nog kunt herinneren, maar Perkamentus zegt tegen Anderling dat het de enige oplossing is, als antwoord op haar vraag of Harry niet misschien ergens anders beter op zijn plaats zou zijn....

En waarom zouden de Wemels geld van Sirius accepteren, als ze het van Harry niet willen hebben?


Na de dood van Sirius zijn een aantal dingen anders,Cassidy.

Jullie herinneren je vast wel dat Harry het litteken heeft door Voldemort, maar de reden waarom Voldemort hem toen niet kon vermoorden was door de bescherming en liefde van z'n moeder. Ook hadden ze Pippeling als geheimhouder aangestelt, maar stiekem wenste Lilly vurig dat Sirius dit was. Wat ik een beetje wil duidelijk maken,is dat Sirius weliswaar dezelfde 'moederkracht' had over Harry zoals Lilly, omdat Lilly hem als geheimhouder had aangesteld, en had gezworen dat hij peetvader zou zijn als er een van de ouders van Harry iets zou overkomen. Niet helemaal hetzelfde,maar toch voldoende om hem te beschermen. Nu Sirius dood is, kan hij Harry niet meer beschermen,en is hij dus nergens meer velig,ook niet bij de Duffelingen. En Perkamentus kan moeilijk over een huis vol dreuzels die niets van toverkunst weten een aantal vloeken over gaan uitspreken,niet waar Knipoog? Dat zou nogal vreemd zijn.

Sirius heeft een deel van z'n geld aan de Wemels afgestaan, daarvoor o.a. Hij wist op voorhand niet dat hij ging sterven,maar maakte voor alle zekerheid het testament op waar hij alles in schrijft wat hij nalaat, omdat hij nooit wist wat er zou kunnen gebeuren nu Voldemort nog steeds ergens rondliep. De Wemels hebben nu dus eigenlijk geen andere keus dan het geld te accepteren omdat het voor een groot deel dient voor Harry te beschermen én de familie zelf.

En de vloeken zijn niet over Harry zelf uitgesproken, maar over het huis.

Misschien had ik dit beter in het verhaal kunnen verwerken omdat het nogal verwarrend is,maar hierbij weet je het vast dan Knipoog

En ik verander dat zinnetje van Perkamentus ff in:

'Ik kan het je niet beloven, maar ...'

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:48

shadowfaxx: Het is echt moeilijk om zo'n gecompliceerd verhaal 'af te maken'...

Iedereen heeft z'n eigen interpretaties over de figuren. Jij verwerkt de jouwe in jouw verhaal. En dat botst met beelden van andere mensen die jouw verhaal lezen.

Besides: Het is jouw verhaal, jij bepaalt wat er gebeurd

Nu niet stoppen met schrijven hé? Haha!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 11:59

Ben het met je eens, maar ik had wel een aantal dingen vergeten te verwerken in het verhaal,waardoor het een beetje verwarrend kan overkomen. Ben druk bezig met hoofdstuk 5, don't worry Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:02

De beschermende kracht ging uit van de familiebanden dat zowel bij Sirius als ook bij de Duffelingen aanwezig was. Je kunt niet zomaar de bescherming van de liefde van Lily voor Harry alleen op Sirius projecteren, want de Duffelingen bezitten hetzelfde. Als je al besluit om een vervolg op een verhaal te schrijven behoort het ook aan te sluiten op het verhaal en de gebeurtenissen in de eerdere boeken. Je refereert naar bepaalde gebeurtenissen en borduurt door op regels en gegevens in de voorgaande boeken en dat is goed, maar tegelijkertijd verander je dingen in jouw verhaal die in de voorgaande anders waren.
Als je beslist om een vervolg te schrijven op een verhaal, hou je dan aan alle gegevens, en verander niet dingen omdat het jouw beter uitkomt.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 12:06

Cassidy schreef:
De beschermende kracht ging uit van de familiebanden dat zowel bij Sirius als ook bij de Duffelingen aanwezig was. Je kunt niet zomaar de bescherming van de liefde van Lily voor Harry alleen op Sirius projecteren, want de Duffelingen bezitten hetzelfde. Als je al besluit om een vervolg op een verhaal te schrijven behoort het ook aan te sluiten op het verhaal en de gebeurtenissen in de eerdere boeken. Je refereert naar bepaalde gebeurtenissen en borduurt door op regels en gegevens in de voorgaande boeken en dat is goed, maar tegelijkertijd verander je dingen in jouw verhaal die in de voorgaande anders waren.
Als je beslist om een vervolg te schrijven op een verhaal, hou je dan aan alle gegevens, en verander niet dingen omdat het jouw beter uitkomt.


De Duffelingen bezitten een haat voor Harry. Het is niet omdat Petunia de zus van Lily is,dat ze hetzelfde zijn. Ze zullen in een aantal dingen wel overeen komen, maar zoals in het verhaal wil Petunia liefst niets te maken hebben met Harry, wat dus ook de bescherming van liefde niet op Harry zal worden doorgespeelt naar mijn weten. En het is mijn verhaal,dus ik verzin wat er gebeurt Knipoog En ik heb nou eenmaal verzonnen dat Lily niet zo'n goede band had met haar zus,en een betere band had met Sirius waardoor ze haar bescherming over Harry weliswaar heeft doorgespeelt aan Sirius. En het komt me niet beter uit,ik verzin het gewoon zelf liever. Het is tenslotte alleen ook maar een verhaal,en fantasie is geen regel.
Laatst bijgewerkt door shadowfaxx op 17-06-04 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:07

Kom op Cassidy, neem het niet zo serieus.
Het is gewoon een fanfic, dat is een fantasie van een fan. Ze hoeft Rowling niet te overtreffen.
Shadowfaxx, volgens mij moet Perkamentus verdwijnselen, en niet verschijnselen Knipoog

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 12:08

Billy schreef:
Kom op Cassidy, neem het niet zo serieus.
Het is gewoon een fanfic, dat is een fantasie van een fan. Ze hoeft Rowling niet te overtreffen.
Shadowfaxx, volgens mij moet Perkamentus verdwijnselen, en niet verschijnselen Knipoog

Ja,dat was mijn fout Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:15

Billy schreef:
Kom op Cassidy, neem het niet zo serieus.


van mij mag ze schrijven wat ze wil...ze wilde kritiek en dat is wat ze kreeg. Bij een heleboel dingen had ik echt zoiets...ja, dit is Harry Potter. Het is alleen zo jammer van de dingen die gewoon haaks staan op alle voorgaande boeken, zodat ik mezelf afvraag: is dit echt Harry Potter?

Van mijn part veranderd ze Harry in een meisje, en krijgt Ron groen haar. Maar wat ik heb gezegd, dat zullen meerder mensen hebben gedacht en niet hebben opgeschreven. Wedden?

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 12:21

Ik heb kritiek gekregen,en daar ben ik je dankbaar voor, omdat ik zo weet wat mensen van m'n verhaal vinden. Dat is belangrijk voor me. En ik verander ook wel graag dingen, om de spanning erin te houden. Iedereen heeft nou een verschillende wijze van schrijven,Rowling wrss helemaal anders en ik nog anders, daarom verschilt het ook zo. En als mensen dat gedacht hebben maar niet hebben gezegd,dan geloof ik je best want dat kan wel. Maar waar het bij mij om draait is:' Het is maar een verhaal'. Ik leef in m'n eigen fantasiewereld en draai het verhaal nu zo, en dan is dat zo. Iedereen het zijne Lachen

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:48

truurlijk zijn er dingen die anders zijn of " niet kloppen" maar er zitten ook genoeg stukken tussen waarbij ik denk, het is net harry potter, het had zo het volgende boek kunnen zijn.
maar soms mis ik ook dingen, zoals in de hp boeken zou er nooit staan:
Hé Harry, zin in een potje zwerkbal?'riep George. Harry, die al sinds de vakantie geen zwerkbal meer had gespeeld, wou dolgraag op z'n Vuurflits springen.

Tegen lunchtijd werd Harry binnengeroepen door Mevrouw Wemel.


Er mist daar een stuk, ik had zelf zoiets van he eindelijk weer een lekker nutteloos stuk over zwerkbal, de wind door zijn haar enz enz Haha!
in dat soort stukjes kan je de sfeer heel erg bepalen.
en ik denk dat dat ook heel handig is om nog uit te werken.
( kom je ook gelijk aan een dikker boek Knipoog )

lieflampje

Berichten: 627
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:42

Ik vind het erg leuk! , Ga zo door (we moeten namelijk nog even tot het 6e boek Haha! )

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:22

Ik ben het eens met de anderen, het is jouw verhaal, ieder heeft zijn eigen beeld en gedachten, en ja, dat botst dan met die van anderen. Maar het is en blijft jouw verhaal Lachen
Ik heb nog niet de tijd gehad om te posten, heb de delen afgeprint en lees ze in mijn bed Tong uitsteken Maar zeker blijven doorgaan! (Anders heb ik geen bedlectuur meer Schijnheilig )

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:40

ik waaachhht Tong uitsteken
schiet ie al op? Schijnheilig

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:52

Ik wacht ook Tong uitsteken

Ohja, één ding dat ik was vergeten te zeggen: In die brief die Sirius schreef aan Harry staat: 'Alleen moet je nog ff de Duffelingen overtuigen, maar dat zal geen probleem zijn' (ofzo Knipoog ), ik vind die ff daar raar staan, omdat het nogal 'plechtig' enzo klinkt Knipoog

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:24

O je ik ben nu in deel 5 bezig aan het lezen maar jammer dat ik nu weet dat iemand doodgaat.... nou ja had ik ook beter naar de titel moeten kijken... Maar ik vind je echt leuk schrijven het leest heel lekker!!

Ik zou maar zeggen op naar hoofdstuk 6!! Ben benieuwd...

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 13:18

Wahaha, zal vanavond nog wat proberen te schrijven want ben hard aan het werk voor proefwerk wiskunde Knipoog

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:10

Ook wiskunde?
Ik ook Tong uitsteken
Ik dacht: Ik ga ff dat nieuwe stuk afprinten, kan ik pauzeren voor nog een paar oefeningen Knipoog

treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:15

Leuk dit verhaal, ga vooral zo door Haha!. Ik ben ook Harry Potter fan, heb zelf ook een aantal keren geprobeerd om het verhaal 'af te maken'. Maar ik ben geloof ik een stuk minder snel tevreden dan jij, ik pas voortdurend wat aan Tong uitsteken.
Je schrijft het op je eigen manier, en iemand zei al dat iedereen zijn eigen beeld bij het verhaal maakt, dus iedereen leest het anders en vindt andere dingen leuk.. Op dezelfde manier als Rowling schrijven is vrijwel onmogelijk. Rowling beschrijft gebeurtenissen heel lang en heel precies, jij doet dat niet zo. Maar ik denk ook niet dat het je bedoeling is om een boek te schrijven van meer dan 200 bladzijdes ofzo? Knipoog.
Ow, en Harry noemt volwassen personen altijd u, dus Perkamentus, meneer en mevrouw Wemel ook Knipoog. Verder vind ik het probleem van dat hij altijd bij z'n oom en tante moest wonen, en nergens anders, nogal simpel en snel opgelost door je...

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 12:20

Hahaha, opgelost is het nog niet Knipoog (Perkamentus zou het afhandelen met de Duffelingen maar dat moet nog komen Knipoog )

Je zal wel zien, zo snel en kortbondig handel in het nou wél net niet af Knipoog

Maar heb nog 2 proefwerken,daarna schrijf ik verder Lachen