*Tamara* schreef:Ik zit te denken, zijn dat niet de Mensen, dus Faramir en zn mensen? Weet niet hoor, doe maar een wilde gok...
Half juiste gok 
Die geesten zijn de geesten(maar wel intact, lijken nog altijd op gewone mensen, hoe ze waren maar kunnen niet meer sterven) zijn Aragorn,Arwen,Merijn,Pepijn,Faramir,Boromir, .... zeg maar de "goede geesten" . Grima Wormtong(weet niet of je hem herinnert, hulpje van Saruman in de tijd van de twee torens) is samen met Saruman teruggekeerd na de oorlog uit hun toren in Isengard(die ondertuusen met de grond gelijk is ge maakt) en is door hun wraak nog wat schade gaan aanrichten in de gouw, waar Saruman's keel is overgesneden door Grima, en Grima doorboord is door Hobbitpijlen. Je zal hun geesten niet in de eenzame landen aantreffen maar die zijn verhuist naar de donkere landen, continent onder het continent van Middel - Aarde.
Ik ben van plan een kaart te maken van de 3de Era, en van de 4de Era(het tijdsperk waar we ons nu begeven is in 2466'ste jaar van de 4de Era) dus ga ik ook een kaart maken van hoe het er nu uit ziet. Beslis ff: willen jullie eerst de kaarten zien, zodat jullie jezelf wat kunnen voorstellen, of eerst nog verder schrijven